A Google mindig kitalál valamit! Most egy fogalommal, a Click-to-Call AdWords-el ismerkedhetünk meg. Ez a jól ismert AdWords hirdetés kiegészítése. (Az AdWords a kereső találati oldalán megjelenő fizetett hirdetés.)
A tesztelés alatt álló új szolgáltatás lényege, hogy a hirdetés mellett megjelenő telefon ikonra kattintva fel lehet venni a kapcsolatot azonnal és élőszóban a hirdetővel. Techikailag ezt a Google úgy oldja meg, hogy mi megadjuk a saját telefonszámunkat, majd a Google felhív minket, és amikor felvesszük a telefont, akkor már hallhatjuk is, hogy csörög a hívás a hirdetőnél. A Google a hívás után törli adatbázisából a számunkat.
Greg Yardley a blogján be is mutatja, hogyan néz ki ez a folyamat majd a valóságban.
Persze ez a szolgáltatás jelenleg még erősen USA centrikus. De amennyira hatékonynak hangzik így elsőre, nem csodálkoznék, ha nagyon hamar nálunk is megjelenne. Nekem ez tetszik.
Utolsó kommentek