Biztos már mindenki olvasta, hogy a bmw.de büntetésbe került a Google keresőben.
Az indoklás szerint a konszern a keresési eredmények manipulálásával próbálkozott. Vasárnaptól emiatt a bmw.de és az alá tartozó területek nem elérhetők a keresőn át.
Amikor egy weboldal optimalizálására ajánlatot adunk, akkor mindig elmondom, hogy miért nem fogunk trükközni, és így miért nem garantáljuk a biztos első (vagy biztos első három) helyet. Nem éri meg.
A keresőoptimalizálás a cég szempontjából azért fontos, hogy külön díj nélkül jó találati helyre kerüljön. Ugyanakkor a fogyasztónak is fontos az optimalizálás, hogy az első találatok között számára hasznos információt találjon. Így ha rákattint egy trükközés miatt elől levő oldalra, és az ott talált tartalom neki nem kell (nem releváns), akkor ezzel magát átverve érzi. Ez pedig bizalomvesztést jelent!
Ugyanakkor a weboldal fenntartója rá van utalva az optimalizálást végző cégre is, hiszen senki nem akar úgy járni, mint most a bmw.de. Azaz kell a bizalom itt is.
De a legfontosabb, hogy a weboldal fenntartója bizalommal legyen a saját szolgáltatása iránt: trükk nélkül is vannak olyan fontos elemek, amik a keresőkben előre fognak kerülni egy normális optimalizálás után, és amikkel nem kerül előre, azokkal nem is biztos, hogy elől kell lenni.
Persze, lehet úgy is játszani, hogy linkfarmokon és más trükkökön keresztül emelünk fel egy oldalt. De akkor ott lesz fölöttünk Demoklész kardjaként a büntetést: vajon meddig tolerál a Google?
Utolsó kommentek