Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (107) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (352) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1115) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nem adnak ingyen semmit, sajnálom

Címkék: blog hiba keresőmarketing seo keresőoptimalizálás

2006.04.06. csütörtök 10:55 ern0

Nemrég megdicsértük, most viszont ledorongoljuk ezt a rokon témájú blogot, mégpedig a mottója miatt, amely így hangzik:
A legolcsóbb reklám, az ingyen reklám, ha a keresők az első helyeken hoznak, annál nincsen jobb reklám!
A szöveg megfogalmazása eléggé suta, az első vessző pedig felesleges, de nem is ez a fő gond vele, hanem a jelentése, amely úgymond tárgyi tévedéstől sújtott. A keresőoptimalizálás ugyanis nem ingyenes, aki erre adja a fejét, az nagyjából az alábbi kiadásokkal illetve egyéb - idő, munka - ráfordításokkal számolhat:
  • tanácsadói díj,
  • site technikai és tartalmi átalakításának költségei,
  • nyomonkövetés.
No persze, ha a site üzemeltetője-tulajdonosa egymaga veselkedik neki, vagy beosztottait bízza meg vele, akkor meg lehet úszni a projektet pénz kiadása nélkül, de ez amellett, hogy nem egyenlő az ingyenességgel, csak akkor járható út, ha hősünk vagy csapata rendelkezik megfelelő szintű SEO, valamint a site átalakításához szükséges technikai ismeretekkel, és nem utolsósorban a megcélzott határidőre történő kivitelezéshez szükséges elegendő szabad idővel.

Hogy köznapi hasonlattal éljünk, a garázs kimeszelését természetesen mindenki maga végzi, de ha egy többemeletes szállodánk van, nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha azonnal mi nyúlunk a vödör és a pemzli után, sem az, ha a pincérek kezébe nyomjuk azokat.

Azért ne tessék megijedni, a keresőoptimalizálás költséghatékony eszköz, elsősorban hosszútávú hatása miatt, amely más marketing műfajban nemigen tapasztalható.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr628365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

szipeter 2006.04.06. 13:17:55

Asszem itt érintett vagyok :)

Valóban, a vessző felesleges, javítom is.

A blogom pedig alapvetően azoknak szól, akik a saját oldalukat próbálják felküzdeni a találati oldalak élére. Természetesen ez így sincsen ingyen, például a net előfizetés, rezsiköltség, a saját időnk "áráról" nem is beszélve. Azonban egy, akár minimális, reklámkampány költségéhez képest nagyon minimális. A mottón pedig lehet, hogy finomítok, mert véletlenül sem akarok senkit félrevezetni!

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.04.06. 13:29:10

Szerintem, bár ez nem az én asztalom, különben sem a legszerencsésebb szlogen, hogy "ingyen". Azt azért már megtapasztalták a népek - főleg az eszesebbek, akik mondjuk egy website-ot üzemeltetnek -, hogy ami ingyen van, az legalábbis gyanús minőségű.

Gábor · http://20y.hu/ 2006.04.07. 12:04:23

Ha már a vesszőnél tartunk, ledorongolni nem lehet valakit, csak dorongolni, vagy lehúzni, leszidni (megszidni), leszólni.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.04.07. 12:16:31

Szerintem lehet, és ezek itt nem fórumhozzászólások, hanem pl. akad szótár bejegyzés is:
www.google.com/search?q=ledorongol

(Ha már keresőmarketing, akkor Google, érzed...)

Gábor · http://20y.hu/ 2006.04.07. 16:22:08

LÓL. Hát ha már keresőmarketing, akkor annyit tudhatnál, hogy a Google nem helyesírási szabályzat, még kevésbé magyarul értő ember. Amúgy valóban nem fórum, akkor töröld ki a kommenteim.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.04.07. 16:48:15

Viszont ott figyel a találatok között egy szótár bejegyzés is, ami azért nem egy analfabéta fórumhozzászólása, továbbá pár újságcikk is.

Egyébként az interneten fellelhető helyesírási színvonal tényleg katasztrófa: www.google.com/search?q=musz%C3%A1ly

bano · http://www.ekommando.hu 2006.04.08. 09:11:36

Urak,

A helyesíráshoz talán jobban értek, mint a keresőmarketinghez: ledorongolni inkább lehet, mint hosszú í-vel dicsérni. :)

Mindazonáltal ajánlom figyelmetekbe: adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Az default beállítasai nem jók (USA), állítani kell, hogy használható legyen.

bano · http://www.ekommando.hu 2006.04.08. 11:22:38

Hm, látom bitliszt sikerült postáznom az előző linkkel, úgyhogy ellensúlyozandó:

Ern0 pemzlis analógiáját bírom nagyon, de talán jobbat is tudok. Zsírozós Géza bácsi, rásonysápberencsi kis Polski-szervíz tulajdonos kiváló munkásember ugyan, de Ingolstadtba mérnöknek nem biztos hogy ő a legjobb választás.

A keresőmarketing tekintetében is hasonló tagozódást vélek felfedezni:

Az a ’toy’-keresőmarketing, hogy az "árvíztűrő tükörfúrógép" kulcsszóra az első oldalon szerepeljen valaki, ez az autó tisztán és rendben tartása, rendszeres olajcseréje, normális üzemeltetése.

A sufnikeresőmarketing az az, amikor egy-egy mikorvállalkozást a számára akár fontosnak is nevezhető 3-15 kulcsszóra tol előre a szakember.

A light-keresőmarketing az az, amikor napi jósoksázas-egykétezres pluszlátogatót hoz az emberfia a megrendelőnek.

A stratégiai keresőmarketing az az, amikor ami a hazai piacvezető portálra az ember a hipp-hopp rádob plusz havi egyedi (Medián WA) többszázezer látogatót. Ez napi látogatosságban plusz pár tízezer formájában jeletkezik, ami ugyan elveszik a napi többszázezres látogtás mellett, de a havi párszázezres egyedi látogtottságot szintén párszázezerrel (egyedivel) megdobja (ld.: forgalomfrissesség, új látogatók megnyerése – Kreatív 2004 július.).

Ilyen eredményhez majdhogynem biztos (nem is: teljesen biztos), hogy újra kell tervezni az adott oldalt, oldalrendszert. Ezt Ern0 is említi, ez nem új.

Ehhez már nem elégséges az ide-oda hakkolás; tartalmi érzékenység, nyelvtani ismeret, kombinációs készség szükségeltetik. Komoly eredményhez nem elég az alapokkal tisztában lenni (pl. www.webmasterworld.com), ezen a pályán 'csak egyszer van Budán kutyavásár'. Az elsőséghez - a párhuzamot megtartva - autómotort kell tervezni, nem főtengyelt csiszolni vagy ua. motort ötödszörre eladni. Kekeckedők kedvéért: persze nem kell mindig új dugattyúgyűrűt tervezni. :)

Ide, a stratégiai keresőmarketinghez sorolnám a szolgáltató, kereskedő és utazási oldalakat, ahol a látogatottság több mint 80%-át a keresők adják. Számukra létkérdés, hogy látogatottságuk ne eshessen vissza harmadára-ötödére.

A Googlét ehhez meg kell érteni, bele kell bújni a bőrébe. Ehhez előnyt jelent némi 'restricted software platform rewerse engineering' tapasztalat. Ugyanakkora élmény és feladat a C64es Last Ninjában örökéletet csinálni, mint egy site forgalmát megnyomni.

Ez pedig természtesen nincs ingyen, sőt. A stratégiai keresőmarketingnek nagyon is komoly költsége van, de a legfontosabb nem is ez: egy-egy cég életére, munkafolyamataira is erős hatással bír.

A Last Ninjás örökélettel nem bánt az ember senkit, csak magát csapja be, ám egyes weboldalaknál érdemes megfontolni, hogy 'megérdemli-e' a kívánt keresőpozíciót a megrendelő. Ez már a szépen hangzó 'társadalmi felelősségvállalás' fogalmába tartozik, amiről külön postokat lehetne írni – így is túl bő lére eresztettem.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.04.10. 00:17:48

Húb+, valami vicces visszavágást akartam írni, hogy a "dicsér"-t mégis hosszúval kell írni, de szerencsére utánanéztem (stílusossan: utánna néztem), és kénytelen vagyok csontig: 100% egyetértek veled. Na jó, azért hogy ne érezd annyira jól magad: szerintem az én festéses hasonlatom azért jobb :-)

Írok majd a keresőmarketing legaljáról is, van konkrét sztorim.