Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kattintás zsozsóért

Címkék: hiba onlinemarketing kampány érdekes

2006.04.27. csütörtök 09:07 Konrad

Spare some change?
You know,
like nickels, dimes, quarters?

Nincs?

Akkor keress pénzt a neten! Olvastunk róla, tudjuk, hogy létezik: fizetnek azért, hogy kattintgassunk linkekre. Egészen pontosan hirdetésekre.

A kattintás alapú hirdetések előnyösek a hirdetőnek, hiszen csak azért fizet, ha valódi érdeklődő érkezik az oldalára. Ez az elv. És ez az elv a gyakorlatban általában működik.

A kattintás alapú hirdetések előnyösek a hirdetés szervezőjének is, hiszen az üzleti modell itthon és külföldön is úgy működik, hogy előre feltölti a hirdető a hirdetési keretet, és abból költ. Azaz előre fizet. Nincs gond pénzbehajtással, nincs gond üzletkötőkkel (a megrendelés a weben történik).

Persze az ilyen hirdetések népszerűsége hozta azt is, hogy nemcsak egy-egy saját oldalon jelennek meg hirdetések, hanem partnereket is bevonnak a rendszerbe. Például a Google AdSense esetében: a hirdető fizet a Google-nek, a Google ezért megjelenteti a hirdetést a partnerei oldalán (azaz nem a Google-ön), a bevételen pedig osztoznak. Például a pénz fele a Google-é, a másik fele a hirdetőé.

Hasonlóan működik a hazai CT Network és az Etarget is.

Ha jól végiggondoljuk, akkor ebben a rendszerben a legrosszabb helyzetben a hirdetést kihelyező partner van: utólagos elszámolással jut a pénzhez, és viszonylag kis befolyása van arra, mi jelenjen meg az oldalán.

Persze azért annyire nem rossz a helyzete, hiszen minden különösebb plusz befektetés és hirdetés-szervezés nélkül jut bevételhez.

De vannak olyanok, akik türelmetlenek.

A türelmetlen portálok pedig megpróbálják növelni a kattintások számát. Ezt lehet tenni legális eszközökkel - például olyan helyre rakva a hirdetéseket, ahol jobban szem előtt van -, de lehet azt is tenni, hogy fizetnek a kattintásért. Hizen ha a bevétel egy részét továbbadja, akkor is marad neki elég.

És hogy mennyire reális ez a fajta ál-kattintás veszély?

Tegnap kaptam egy mailt, egy ismerősöm kért segítséget, mennyire lehet kamu az abban leírtak. A levél magyar nyelvű, idézek belőle:

Biztos már sok lehetőségről hallottál, főleg olyanokról, ahol úgy kezdik, hogy „fizess be...” de ez most itt más! Hogy miben? Abban, hogy nem kell semmit sem befektetned, csupán a szabadidődből napi 1-2 órát, nem kell senkit sem zaklatnod, csupán elvégezni a munkádat, és eltenni az érte járó honoráriumot! Ez lesz az, amit kerestél, mert ez valóban működik!

Napi 1-1,5 órányi munkával akár havi 40 000 Ft-os is megkereshetsz! És mit kell ehhez tenned? Honlapokat látogatni, és e-maileket fogadni, majd ezt követően a bennük található linkre kattintani, megnézni a reklámozott oldalt, és zsebre tenni az érte járó néhány centet. A munka ennyi, a pénz pedig csak rajtad áll!

aztán

Egész pontosan mennyit is kereshetsz?

Ez attól függ, hogy melyik cég küldi a levelet... általában 0,5 és 50 Cent között mozog egy-egy link megtekintése. És egy nap bizony jónéhány levélre kell felkészülnöd. Megközelítőleg 7 Dolcsit tudsz összegyűjteni, ha az összes általam tesztelt, és javasolt cégből legalább 15-18 db-hoz feliratkozol!

Építs hálózatot!

De ne állj itt meg! Építs hálózatot, és az általad hozott emberek gyűjtése után is kapsz még 4-6 szinten keresztül 15-5% jutalékot. Így akár meg is többszörözheted a fent említett összeget.

Van garancia is:

Mégis miben más ez, mint más hasonló, szépreményű lehetőség?

Abban, hogy az itt feltüntetett cégek mindegyike LE LETT TESZTELVE, ÉS FIZETTEK is szépen! Sőt, újabbak tesztelése is folyamatban van, hogy a mostani cégek száma tovább növekedhessen!

Erre mondja azt a lányom, hogy ez nem vicces...

A cégek E-gold számlára fizetnek, tehát ha még nincs ilyened, akkor ideje készíteni egyet! Az 1. lépésben mindjárt be is mutatom, hogyan kell! És sorra utána a többi lépést a pénzfelvételig! Reméljük hamarosan neked is szükséged lesz rá! Kérlek, olvass el mindent, hogy ne legyen sötét folt előtted, én igyekeztem a lehető legtöbb információt összegyűjteni, és leírni.

Nincs más hátra, mint előre! Kezd el gyűjtögetni már ma, és vedd fel a pénzt már a jövő héten!

És ezt követi egy hosszú leírás az E-gold számla létrehozásáról...

Szép, nem? Persze gondolom az ilyen e-maileket a Google és a többi szervező is megkapja, így ez is olyan, hogy folyamatosan változik, hol lehet kattintani...

Itt kopogtat tehát a hirdetés-átverés üzleti modellje. És ez már több, mint amikor csak egy-egy szűk körű jelenségről beszélünk. Ha tényleg fizetnek ezek a cégek (márpedig miért ne fizetnének), akkor a sok fejlődő országban találnak annyi embert, hogy érdemben befolyásolhassák a hirdetések hatékonyságát.

Szerencsére hazai példával még nem találkoztam. Nálunk egyelőre mindenféle fenntartás nélkül használhatjuk a kattintás alapú megoldásokat. Használjuk is, hiszen hatékonyak és olcsók!

(Ezúton jelzem, ha a kommentekbe bárki betesz elérhetőséget ilyen vagy hasonló szolgáltatásokhoz, vagy csak azért ír, hogy kapjon erről több infót címmel, kíméletlenül törölni fogom.)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr528978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2006.04.27. 12:53:50

ennel joval egyszerubb egy CT farm letrehozasa, ami dialupon betarcsaz, uj ip cimet vesz fel, kattint a hirdetesen, leker meg egy ket oldalt, h legyen exit page, illetve user path a statisztikaban.
termeszetesen ehhez kell egy tobbe-kevesbe latogatott honlap, vagy honlapok.

igy 1-2 forintbol kijon igy egy UV.
az UV ara kb. 8-30 forint, ill a ct 15ft-tol 1 dollarig terjedhet. kis matematikaval ki lehet gyorsan szamitani, mekkora lufi van egy ket ct alapu network mogott.

az igazan pofatlanok rendelni is szoktak, h meglegyen a hirdeto ROI-ja, amit aztan stornoznak, esetleg olyat rendelnek, amit amugyis vennek, igy gyak ingyen kapjak meg.

nyilvan a fentiekhez komolyabb szaktudas kell, es tobb befektetessel is jar, ha vki nullarol akar neki vagni, de akinek mar sajat webservere annak nem okoz gondot egy script beallitasa.

(nem, nem rendelkezek ctfarmmal, es igen a google egyre finomabb modszereket hasznal az ilyen CT-k kiszuresere. a magyar szolgaltatokrol nincs tapasztalatom, azt tudom, h ctnetwork ip alapjan nezegeti a kiemelkedo kattintasokat, az etargetban/keymediaban/kurzorban/tangoban szerintem nincs googlehoz hasonlo vedelem.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.27. 15:14:57

Köszi!
Ezekről a farmokról direkt nem írtam, sokkal inkább a pénzkeresési megoldás volt az, amit ki akartam postolni.
Másrészt a humán erő bevonása azért érdekes, mert nehezen megfoghatóvá teszi a dolgot, ráadásul olyan esetekben is használható, amikor reagálni kell valamire a landing page-en.

s 2006.04.27. 16:44:42

igen, a landing pagere egyertelmuen jobb a human, mint egy botot felkonfiguralni, h postoljon ertekeket a kulonbozo urlapokra. foleg, ha van meg valamilyen grafikus vedelem is az urlapon.


sajnos a ct alapu networkok tenyleg annyit ernek, amennyit fizet erte a hirdeto, maximum arra jok a szakmanak, h egyfajta demot nyujtson az onlinemarketing irant erdeklodoknek: kb. igy mukodik ez a vilag. de amint roi alapon merjunk a hatekonysagot, joval gazdasagosabb a grafikus, vagy email (opt) tipus.


egyebkent erdekes lenne, ha a magyar piacon jelenne meg egy ilyen szolgaltato. bizonytalan vagyok abban, h a hirdetok fizetnenek-e egy ilyen jellegu szolgaltatonak. pedig 1-5 filler/ct kornyeken mar lehet megerne mindenkinek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.04.27. 17:49:05

Szerintem a hirdetőnek nem kell ilyen szolgáltatás, csak ha a konkurenciát akarja szivatni.

Egyébként a CT lapú hirdetések - pl. az etarget - meglepően hatékony. Nem beszélve a Google kattintás alapú megoldásáról.

Igaz, a Google már továbblépett a Cost per Call irányba is...

klatuu 2006.06.01. 12:17:02

Hello Konrad, szerintem a magyar levelben szereplo modszerben nem a google adsense es hasonlo hirdetesekre kattintasbol akarnak megelni egyesek, hanem egy sokkal primitivebb atveresrol van szo. rengeteg embert ( mifelenk altalaban fiatal, tapasztalatlan diakokat) bepaliznak, akiknek az a dolguk, hogy miutan bizonyos weboldalra regisztralnak az azoktol erkezo reklam emailokban szereplo bannerekre kattintva kapnak bizonyos apropenzt a virtualis szamlajukra. Valos penz viszont sose lesz ebbol a tapasztalataim szerint... sok esetben a penz helyett hirdetesei lehetoseget kapnak csak ugyanennel az oldalnal, mig vegul az egesz egy belterjes akarmi lesz, ahol egymas hirdetesei kattingatnak fiktiv penzert...

ketlem azt is,hogy a web uzemeltetoje keresne ezzel sok penzt...


par pelda:
e-mailpaysu.com/members/index.cgi?NinaWalker
www.cashread.com
www.dollarslove.com

udv
klatuu

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 12:33:47

Szia,
lehetséges. Nekem egy ismerősöm küldte, hogy mit gondolok róla, belevágjon-e. Én is azt mondtam el neki, hogy a franc se tudja, tényleg fizetnek-e...

Napjaink · http://napjaink.blogspot.com/ 2006.06.02. 11:19:55

Klatuu-val értek egyet. Ez nem az Adsense-re van kihegyezve.
Csodálkozom is, hogy te még nem hallotál az ilyen e-mail küldözgetős cégekről, vagy a surfbar-ról.
Ilyen (volt) a Spedia, vagy a magyar Mailtronic.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.02. 13:49:07

Hallottam. De nem kaptam még ilyet magyarul. És ez jó apropó volt írni róla.

kiss vasile iuliu 2007.05.07. 12:33:30

ertem az egeszet de ha nem tudok angolul mit lehet csinalni ? en az informaciokat magyar vagy roman nyelven tudom meg erteni.


süti beállítások módosítása