Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

wyswyg - a szem le lett követve!

Címkék: szakcikk érdekes kreatív tartalom weboldal szövegírás kutatás

2006.05.14. vasárnap 21:11 Konrad

What you see what you get - azaz azt kapod, amit látsz. Ilyen egy jó szövegszerkesztő vagy egy weboldalszerkesztő (azoknak, akik nem natívan kódolnak html-t). De mit is lát az ember? Ha magad elé veszel egy újságot, akkor mit nézel meg előbb? És ha egy weblapot nézel?

Az Index.hu ír egy kutatásról a web ergonómiájával kapcsolatban. A kutatást Jakob Nielsen jegyzi. A kutatás azt vizsgálta, mit látunk és milyen sorrendben egy weboldalon?

Legutóbbi vizsgálatukban 232 kísérleti személy szemmozgását vizsgálták, miközben több ezer weboldalt "olvastak" el. Nielsen korábbi vizsgálatiból köztudott, hogy a felhasználók a weben nem olvasnak, hanem scannelnek: végigpásztázzák az oldalt, és megpróbálnak kiragadni belőle információkat, melyek számukra hasznosak lehetnek. Ha ezen információdarabkák mégis hasznavehetetlennek bizonyulnak, azonnal otthagyják az oldalt. A mostani vizsgálatban megpróbálták azonosítani a pásztázás menetét a különböző tartalmú weboldalakon. Az egyes oldalak pásztázásaiból hőtérképeket hoztak létre, melyeken jól látszanak a frekventált és a figyelmen kívül hagyott területek.

Egy mondatban összefoglalva a pásztázás egy F betűt formáló útvonalat követ. Először a szemünk a fejléc környékén, vagy közvetlenül alatta egy vízszintes vonal mentén vesz fel információt, ez az F felső része. Ezután egy kicsit lejjebb visszük a tekintetünket és még egy vízszintes "csíkot húzunk" a szemünkkel. Az utolsó felvonásban a bal oldalon függőlegesen lefelé mutató irányba pásztázzuk végig az oldalt.

Azaz F betű... illetve, mivel bizonyos oldalaknál változik a helyzet, lehet L vagy E alakban is olvasni. Azért ezt jó tudni, hiszen az Index cikke is írja:

Minden oldal első két bekezdésének kell a legjobban megformált szövegnek lenni. Itt nagyon tömören kell fogalmazni, kulcsszót-kulcsszóra halmozva. A pontokba szedett felsorolásoknál és a bekezdések elején általában az első 3 szó a hangsúlyos, ha ezek nem tartalmaznak új információt szemünk tovább halad lefelé az F betű szárán.

És ez a lényeg!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr249427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.05.15. 09:28:43

"Mindig is tudtuk" (már jó sok kutatás szólt erről), hogy az oldal lényegi részének a tetején kezdődik el az olvasás, Nielsen és csapat most ebben csak igazolt egyet.

Vagy van ebben tényleg valamilyen újdonság? Eddig is oda tettük a lead-et, ezután is oda fogjuk tenni a lead-et. ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.15. 09:35:19

Két dolog ebben az érdekes. Az egyik, hogy a felső rész UTÁN mi történik - azaz a bal oldalt követjük, és bele-bele olvasunk a szövegbe (F és E forma).
A másik: vannak "okos" designerek, akik szeretik felborigatni a megszokott formát. Ez akkor kínos, ha az oldalon nem csak design van. Ilyenkor jó, ha a megrendelő felé fel tudod mutatni, miért nem előnyos, amit a grafikus javasol.
Olyan ez, mint a betűtípusok használata a prontbe: hiába tudjuk ezer éve, hogy melyik mire jó (talpas, talp nélküli), mégis, állandóan el kell mondani...

bigpe 2006.05.15. 16:45:35

Szerintem a téma ott kezd érdekes lenni, hogy ha ezt az eyeball kutatást összekötik a weboldal funkcióinak elvárt pozíciójával.

Vagyis hogy milyen helyre várják az emberek a navigációt, vagy hogy hol van a keresődoboz optimális helye (ez asszem épp jobb felül lenne). Sajnos azt a cikket amire konkrétan emlékszem nem tudtam most előkeríteni, de ez is hasonló témával foglalkozik:
www.sitepoint.com/blogs/2005/03/03/the-zen-of-the-eyeball/

Az viszont kétségtelen, hogy a téma nem új és nem valami originális kutatásról van szó.

Blama Lujza 2006.05.16. 13:25:12

Helyesen: WYSIWYG és what you see IS what you get.


süti beállítások módosítása