Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gerillamarketing az iwiw-en

Címkék: iwiw közösség gerillamarketing

2006.06.12. hétfő 10:41 Konrad

Szokatlan helyen, szokatlan módon találkozol reklámmal? Szinte a semmiből ugrik eléd az üzenet? Könnyen lehet, egy gerillatámadás áldozata vagy: gerillareklámot látsz. Egyre több ilyet használnak a hirdetők, mert kreatív és költséghatékony megoldás.

Az interneten is van gerillareklám. Ha egy fórumon, egy chat-en olyan reklámba botlasz, ami hozzászólásnak akarja álcázni magát, akkor ez is gerillamarketing.

Az iwiw sem ússza meg az ilyen reklámozást. Egyre többen visznek fel olyan "ismerőst", aki (ami) nem személy, hanem egy hely vagy egy közösség. Iskolák, évfolyamok (pl. '88-ban x iskolában végzettek), baráti társaságok jelennek meg választható partnerként.

És mostanában már néhány más dolog is. Ímé néhány kiragadott példa:

Böngészel és beléjük botlasz. Ha jártál már ott, bejelölöd. Ha még nem ismered, akkor "csak" hallasz róla. A reklám pedig célt ért: észre se veszed, és máris áldozatul estél.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1910356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bagi Katalin 2006.06.12. 11:21:25

Szerintetek mennyire használja az iwiw az adatainkat arra, hogy "személyre szóló" reklámokat juttasson el?

Bagi Katalin 2006.06.12. 11:26:44

Eszembe jutott valami, még gerilább marketing. Mi lenne, ha mondjuk a diáksziget bejelölne engem, mint ismerősét??
Ezzel még lépnének egy hatalmasat.
És én méginkább nem szeretném őket. :)

Aadaam · http://www.adamnemeth.hu 2006.06.12. 12:13:34

Az iwiwesek - legalábbis pár héttel a megvásárlásuk előtt - úgy nyilatkoztak, hogy a szokásos "15-20 év közötti férfiakat szeretnénk elérni" típusú reklámkampányok mennek, szóval csak olyasmi, ami bármely más regisztrációhoz kötött oldalon is. Persze ez egy fokkal hatékonyabb, hiszen itt a felhasználónak érdeke az adatok megadása.

Az igazi iwiwes gerillamarketing egyébként nem ez - ezt már a Fanta Ssssssssszőlő is csinálta, a szokásos "mindenki utál minket érte, de legalább ismeri az arcunkat" stílusban (igen, én is megkóstoltam emiatt a reklám miatt, borzalmas), de én szeretném, ha minél később jönnének rá a marketingesek, hogy lehet iwiwen reklámozni máshogy...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.12. 12:35:52

Kati, igen, futnak, futottak célzott kampányok. Ha sikerül valami bővebb infót kapnom, akkor megírom.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.12. 12:38:10

Aadaam, szerintem nincs "igazi" Trebics, hanem vannak más módszerek IS.
Én mondjuk nem kostóltam meg a Fanta Szőlőt, a reklám engem nem fogott meg.
Ezek a gerilla megoldások egyébként addig jók, amíg csak páran csinálják. Ahogy sokan kezdik használni, úgy fog egyre hatékonytalanabbá válni.

Bagi Katalin 2006.06.12. 13:00:21

Előre is köszi. Tényleg érdekelne. Bár nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen lehetőséget nem használnának ki. Csak milyen szintig mennek el. A nem, életkor engem még nem zavar, de az ezen felülieket szerintem nem etikusan használják, ha használják, hisz azt ismerőseim kedvéért adtam meg..

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.06.12. 17:15:51

Már megint ellenkezem egy kicsit.
"Ha egy fórumon, egy chat-en olyan reklámba botlasz, ami hozzászólásnak akarja álcázni magát, akkor ez is gerillamarketing." - írta Konrád.
Szerintem ez nem gerilla-marketing, hanem spam, szemét, kéretlen reklám.
Az iwiw-es reklám addig nem szemét, amíg nem teszi azt, amit Katalin javasolt, nevezetesen nem akar ismerősöm lenni. Ha mégis akar, akkor lehessen azt válaszolnom, hogy NEM. Akkor talán elviselem.

Aadaam · http://www.adamnemeth.hu 2006.06.12. 18:06:19

Bocsi, tényleg félreérthetően fogalmaztam: ez a fajta reklámozás (ami közel se biztos, hogy szándékos reklám, volt iskolám is fennvan így, mint ahogy bármely közösség, közösséget szimbolizáló intézmény fenn lehet, ha tagjai ezt fontosnak érzik), nem jellegzetesen iwiwes - csupán egy találati listába belekevert reklám.

Könnyedén el lehet képzelni olyan reklámozási formákat is, amik csak az iwiw által szolgáltatott, publikus adatokra épülnek. Idő kérdése.

Istvan HABENCIUS · http://apronet.com 2006.06.12. 20:35:00

Szerintem ez az igazi iwiw gerillamarketing:

Üzenet küldője: nev nev [nick] (74)
Címzett(ek): Habencius István ;
Téma: -Ajánlat!
Feladás dátuma: május 26., 12:47
Üzenet szövege Habencius István Úr !

Együttmüködést kínálunk Önnek, az alaktronikus kereskedelemben.
Partneri viszonyban.

Elektronikus áruházunk 100.000 féle terméket forgalmaz, 80 országban teljes logisztikai háttérrel.

Jelenleg Kelet-Európát fejlesztjük, ezért keressük meg Önt.

Oda- adjuk a kereskedelmi forgalom tulajdonjogát.

Vállakozás kulcsra kész.

Tőkét nem kell befektetni.

Szerződés megkötése után azonnal profitot tud termelni.

Amennyiben érdekli az ajánlatunk, postacímére DVD lemezen 20 perces anyagot elküldjük.
Természetesen saját költségünkre.

Tájékozódás nem jelent elkötelezettséget.

Tisztelettel:
...

Sajnos a valaszomra nem kaptam valaszt, pedig erdekelnenek a reszletek :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.12. 20:49:15

Zoli, akkor spam, ha zavar ésvagy nem a témába vág.
Mondok példét. Megy a beszélgetés a chaten, hogy buliba kéne menni. Erre valaki beszól, hogy gyertek az E klubba, mert az jó. Ez nem spam, de gerilla. Szerintem.
De ha ez az arc azt szolja be, hogy buliztok? Miközben a Kika-ban csomó bútor féláron? Na, EZ spam.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.12. 20:50:30

István, ez szerintem spam. Gerilla akkor lenne, ha ez az áruház felvesz téged partnernek, de elutasíthatod, és utánna békén hagy.

Dévai Zoltán 2006.06.13. 08:43:21

Konrád: Így már teljesen egyet vagyunk értve :)
(Bár szerintem ez nem "reklám, ami hozzászólásnak akarja álcázni magát", hanem hozzászólás, aminek reklámértéke _IS_ van.
(igen, ez már csak a szavakkal történő kötekedés - bocsi érte)
A lényeg, hogy kialakult a véleményközösség.
:)

Bagi Katalin 2006.06.13. 09:21:44

Én úgy tanultam az iskolában :), hogy minden spam, ami kéretlen. Azaz az olyan jellegű reklám, amire nem fejeztem ki kifejezetten igényemet, az spam.
Már megint ezek a fogalmak. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.13. 09:54:15

Kati, a reklámok jlentős része kéretlen. Tévéreklám, köztéri reklám, újságreklám... néhány kivételtől eltekintve kéretlen.
Maradjon a spam a kéretlen e-mail neve, szerintem. És persze a sonkakonzervé ;-)

Bagi Katalin 2006.06.13. 11:38:53

Bocs.E-mailre gondoltam, csak valahogy kimaradt.

Akos 2006.06.13. 12:06:14

Az eddigi hozzászólások fényében az én véleményem radikálisabbnak tűnhet: számomra a spam nem korlátozódik az e-mailre, hanem minden beletartozik, ami kéretlen ÉS visszaél valamivel vagy tisztességtelenül kisajátítja a másét.

A "tévéreklám, köztéri reklám, újságreklám" az adott felület jogos tulajdonosa által megjelenített reklám - ugyanúgy, ahogy egy hírportálon a bannerek. Vagyis önmagában az, hogy egytől-egyig "kéretlen", még valóban nem teszi spammé.

Ezzel szemben az iwiw eufemisztikusan "gerillamarketing"-nek nevezett reklámjai nem az iwiw tulajdonosai révén jelennek meg, hanem valaki a rendszert az eredeti céljaival ellentétes módon használja saját anyagi érdekeinek megfelelően. Az ilyesmi ugyanoda tartozik, mint a házfalakra felragasztott cetlik és a potencianövelő-emailek. Az irtandó szemét kategóriájába.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.13. 14:04:17

Akos, attól, hogy reklám zavaró, vagy nem etikus, még működhet. A gerilla megoldások mindig a határokat feszegetik. Különleges árleszállítások, a nagy versenytárs egy-egy kis területen történő lerohanása, extrém helyeken megjelenő hirdetések tartoznak ide, és igen, ezek soxor zavaróak.
Nevezheted spam-nek, a spam is reklám. Olyan reklám, ami bevételt hoz a hirdetőnek (bármennyire is utáljuk). Hidd el, ha nem így lenne, az e-mail spamek is megszünnének...

Bagi Katalin 2006.06.13. 14:41:14

"a spam legtöbbször tömeges, kereskedelmi levélküldés e-mail által olyan egyéneknek, akik erre engedélyt sosem adtak."

Akos 2006.06.13. 15:42:14

Értem én, hogy működik, azért csinálják. Csak az ellen protestáltam, hogy a blogbejegyzés hangvételéből ítélve ezt többé-kevésbé pozitív módszernek tartod ("kreatív és költséghatékony").

Szerintem meg igencsak alávaló.

Katalin, kösz az idézetet, de felhívnám a figyelmedet arra, hogy pl. létezik olyan kifejezés is, hogy "webspam", ami többek között éppen a blogok komment-rovatait érinti érzékenyen; meg olyan is, hogy "referrer spam", ami a nyilvános online látogatottsági statisztikákat szemeteli tele stb.

Ebből a jelentésbővülésből elég egyértelmű, hogy a "spam" szó ma már különböző online tartalmak teleszemetelésére is vonatkozik. A fenti iwiw-példa pedig pontosan erről szól.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.13. 17:48:45

Akos, igyexem hirdetői szemmel nézni a dolgokat, amikor ide írok. És hirdetői szemmel ezek igenis hatékony megoldások. Sokkal kevésbé zavaróak, mint amit elérhetünk vele.
A fogyasztók nagy része nem akad ki az ilyen hiretések miatt, sőt, én speciel olyat is ismerek, akit nem zavarnak a spam-ek.
Van egyébként splog is, az a spam blog :-)

bülbül 2006.06.14. 15:19:44

Akkor egy kicsit másról: Én eléggé kiakadtam a post utolsó mondatán - és ez különösen az utolsó Konrád-bejegyzést követően erősödött fel: "A reklám pedig célt ért: észre se veszed, és máris áldozatul estél" és "igyexem hirdetői szemmel nézni a dolgokat, amikor ide írok".

No, akkor döntsd el, hogy kinek az "oldalán" állsz, mert ez így elég furán veszi ki magát. Vagy elért a reklám és hatott - de akkor az áldozat szót ne nagyon emlegesd, mert senki sem halt bele a dologba - vagy legyél valóban reklámellenes, akkor viszont ne tetszelegj úgy, mint aki hirdetői szemmel próbál írni ....

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.14. 15:33:03

Jajj, most magyarázzam az írási stílusomat?
Hirdetői szemmel: úgy írom le, ahogy akkor látom, amikor tervezek valakinek. Hatékonyság, elérés, időzítés, ilyesmi.
Ugyanakkor a hirdető is fogyasztó, és sokkal érthetőbb, ha megszólítom a fogyasztót (és persze ezzel a hirdetőt is). Lehet, félreérthető? Akkor bocs...
Viszont az áldozat szó a gerilla szóból következik.

Egyébként nem állok senki oldalán. A blogot úgy írom, ahogy eszembe jutnak a dolgok, vagy ahogy éppen beesnek a hírek hozzám.

Csabi 2006.07.02. 12:00:35

Ha valaki tud küldjön nekem légyszi iwiw meghívót előre is nagyon köszi!
csaba88@citromail.hu


süti beállítások módosítása