Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pénzért ölni. Ja, nem. Blogolni.

Címkék: blog onlinemarketing kampány blogmarketing business blog

2006.07.22. szombat 22:58 Konrad

Vágjunk bele. Futott itt az elmúlt napokban egy kampány, ami nem is annak nézett ki. Állt egy vírus részből (ami egy kamu címről küldött e-mail) és egy blogból. A kampány célja a Motel című horrorfilm DVD kiadásának a bevezetése volt.

Részlet a levélből:

A napokban eltűnt egy barátom, nem veszi fel a telefonját, és a családját sem érem el. Nagyon félek, hogy elő sem kerül, ugyanis az egyik közös ismerősünk mutatott egy blogot, amiben egy aberrált állat konkrét emberkínzásokról számol be, a barátom pedig elindult utánajárni, ki írja a blogot, és mit is művel valójában. Lehet hogy a saját bőrén kellett megtapasztalnia, hogy mi folyik a blogban szereplő városszéli garázs pincéjében???

Amiért ezt most előhoztam, az az egyik kampányelem: a blog, aminek a végső célja a filmre való felhívás lett. A legegyszerűbb, ha megnézzük magát az oldalt. De figyelem, csak erős idegzetűeknek!

A történet egyszerű: egy őrült gyilkos blogol és gyilkol, pontosabban előbb gyilkol és utánna leírja, mit tapasztal. Elég bomlott. Mondjuk aki ráakadt, az vagy kiakadt, vagy nézegette. Mindenesetre a végére kiderült, miről is szól a dolog, és ott van a link a microsite-ra. És lehet, meg lehetett kommentezni. Érdemes nézegetni, a bentmaradt kommentspamekkel és megjegyzésekkel.

Tehát a film és a blog elég kemény. Viszont ha a blog a kampány része - márpedig az -, akkor van értelme kritikát írni róla.

Először is: egy blog élete nem 8 nap. Ez így egy előkészítetlen, a blogszférában gyakorlatilag hatástalan jelenlét. Mire rákattannának az emberek, megismernék a dolgokat, máris kiderül, hogy reklám az egész. Olyan reklám, ami először nem annak akar látszani, így ez egy "nem szeretem" reklám. És így a szöveg hatása is elvész. Mert ez a blogszféra, ez nálunk még nem mainstream!

Aztán a tartalom besorolása 18 éven felülieknek lenne, de ez nem derül ki az oldalról. Fontos: ez reklám! Már nem egy magán blog, azóta biztos nem az, hogy kiderült, egy kampány része! A reklámnak vannak szabályai. Fel kell tüntetni például azt, hogy ez reklám... Meg fel kell tüntetni, ki reklámoz.

Más lenne a helyzet, ha egyébként működő blogokat használnának fel, és egy-egy hivatkozás szólna a filmről. De most megintcsak nem ez történik.

A szomorú az, hogy az ötlet nagyon jó, a megvalósítás - ami elkészült - szintén jó. Ha nem 8 napig, hanem legalább egy hónapig ment volna az etetés, ha eközben elkezdtek volna beszélni, blogolni róla az emberek, és amikor kiderül, mi is ez, már legalább 40-50 és nem 2-3 hivatkozás mutat rá, akkor kifejezetten irigy lettem volna erre a kampányra.

Így nem. Így mindössze annyit teszek, hogy gratulálok az ötletért a red-stars interaktív ügynökségnek.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5711685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.07.24. 09:18:27

"Meg fel kell tüntetni, ki reklámoz."
Szerintem ilyen nincs, csak az hogy "hirdetés" vagy (X). Azt viszont mindenképpen kell.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.24. 18:17:34

Tényleg nem a reklámon kell feltüntetni, hanem a reklámot közzétevőnek (jelen esetben a Freeblog) kell megadni.
Másrészt vannak más pontok is a Reklámtörvényben, amit mintha megszegne ez a megjelenés.
Ezt most nem kötözködésből, hanem a tanulság miatt írom.
Egyébként a reklámtörvény alapján nem igazán lhet gerilla reklámot csinálni...

Szeszlér Vera 2006.07.27. 11:38:24

A készítők (Arcus Group) nevében köszönjük szépen a gratulációt, és a teljesen jogos kritikát is! Utóbbira persze mindig vannak "válaszok", de nem megyek bele, hogy mennyi idő volt rá, stb, a lényeg most tényleg a tanulság.

Egyébként egyáltalán nem gondoltam volna, hogy ennyire brutálisra sikeredett a szöveg, hogy Konrád "csak erős idegzetűeknek" ajánlja, borzasztó érdekes volt a nagyon változatos kommenteket is olvasni, szóval végeredményben ez volt az egyik legizgalmasabb munkánk ezen a nyáron! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.27. 18:15:02

Vera: ha valaki váratlanul olvas bele, és nem fogja azonnal, hogy poén, akkor nagyon érdekes reakciói lehetnek... Főleg, ha jó a képzelőereje.
Mondjuk aki látta például a Hetedik c. filmet (és bírta), az el fogja símán viselni ;-)

A körülményekről viszont szívesen olvasnék, mert az is tanulságos lehet.

Szeszlér Vera 2006.07.28. 11:15:36

Persze sokat lehetne még mesélni róla, néhány meghatározó körülményt mondok csak. Például fontos, és ebben teljesen egyetértünk veled Konrád, hogy szuper lett volna hosszabban, akár egy hónapig is működtetni a blogot, de az előkészítéssel együtt két hetünk volt rá összesen, a blog konkrét üzemeltetésére pedig csak egy hét maradt. A "határidő" ebben a projektben is fontos "buzzword" volt :)
Ha több idő lett volna, akkor akár még aktuális mainstream témákhoz is lehetett volna kötni valamennyire, pl. ha megjelenik vmi releváns bűnügyi hír, beteg bloggerünk arra is elismerően bólogathatott volna.. :) Ebben az esetben nyilván még aggályosabb lett volna a többi felmerülő probléma, úgyis mint mennyire durva, mennyire hihető, stb.
A durvaságáról meg, igazából egyáltalán nem gondoltuk, hogy túl sokan elhinnék, hogy van egy közveszélyes bűnöző, aki teljesen lazán nyilvánosságot ad mélyen illegális tevékenységének. Aki el szeretné hinni, hogy ez egy "igazi" élménybeszámoló, az kvázi beszáll velünk a játékba, aki viszont végiggondolja, annak gyanús lehet, hogy ez teljesen elképzelhetetlen, mért nem kapták el rég a blog nyomán. De mivel erre nem lehet alapozni, ezért utólag, ezúton, mindenkitől elnézést kérünk, akit túlzottan felkavart a túlzottan hihető durvaságával. Sok komment tanúskodik arról, hogy tényleg sokan beleborzongtak.
Ami nekünk is nagyon fontos, és a megrendelőnknek is, az az, hogy egy kreatív ötlet nyomán sokan jutottak el a Motel film weboldalára, és bár egyelőre nem állnak rendelkezésünkre konkrét számok, biztosak vagyunk abban, hogy sok dvd-t eladtak, nem utolsósorban a mi munkánknak is köszönhetően.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.28. 14:37:33

Vera, köszi. A valódiságról lehetne sokáig beszélni, ennél kevésbé hihető dolgot is símán elhisznek az emberek sajnos...
A körülmények ismeretében bennem csak az merült fel, hogy valóban egy blog volt a legjobb megoldás? Bár az biztos, hogy a legköltséghatékonyabb...

thomek · http://reklamszoveg.blogspot.com 2006.08.06. 13:54:00

Konrád! Hogyan indult ez a gerilla kampány? Hol és milyen formában került napvilágra? Írnál nekem erről?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.10. 23:00:17

Annyit tudok, hogy e-mailben terjedt, és hogy a freeblogos blog a végén magát buktatta le. Van infó itt róla: blog.mirai.hu/2006/08/02/1154507690281.html


süti beállítások módosítása