A hazai internetes hírszolgáltatások látogatóinak elmúlt 6 éves növekedése pontosan megmutatja, hogy mikor voltak kiemelkedő események. Amikor valami történik, akkor az emberek megrohanják a netet, soha nem látott látogatottságok keletkeznek, majd ezt követi egy visszaesés, de amikor ez megáll, akkor már több az olvasó, mint az esemény előtt volt. Jól látható ez a 2000-es Olimpiától kezdve a 9.11-en keresztül a hétvégi viharig.
Pollner volt olyan kedves, és kigyűjtötte a főbb oldalak látogatottságát. Én ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az igazán nagy nyertes ezúttal a nála fel nem sorolt blogszféra. Ha információim nem csalnak, egy-egy viharral foglalkozó bejegyzést több tízezren megnéztek, sőt 50 ezer fölötti letöltésű blog is volt a hétfői napon (a Blogtéren, de most nem is ez a fontos)!
Hogy ez mennyire fogja emelni a blogok általános olvasottságát, majd talán egy hét múlva már látszik. De a konkrét eset azt mutatja, hogy igenis van egy új szereplő a hazai tartalom piacon: a blogok.
Egyébként a fentikben leírt eseményekhez kötött látogatottság-növekedés elég jól ismert jelenség, így már vasárnap este lehetett tudni, hogy a hétfő nagyon erős lesz. Azt is lehetett tudni, hogy az emberek miket akarnak majd olvasni: mindent, ami a viharral kapcsolatos.
Érdekes, hogy nem ugrott rá senki a témára, és nem jelent meg sehol hétfőn hirdetés, ami kihasznált volna a nagy érdeklődést. Pedig egy Etargetes kampány elindítása a "vihar" szóra semeddig nem tartott volna, és akár kisebb portálok, akár biztosítótársaságok (vagy azok ügynökei) meglovagolhatták volna a szerencsétlen eseményeket.
Hogy ez erkölcstelen lenne? Nem érzem annak. Hiszen nem kihasználja a tragédiát, hanem a tragédiáról szóló nagyobb látogatottságot felhasználja. Lehetett volna vele élni. Sőt, talán még mindig lehet. Hiszen a szél bár csitult, de a hullámok még hetekig fognak csapdosni a témában.
Utolsó kommentek