Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vérszagra gyűl az éji vad

Címkék: blog látogatottság onlinemarketing etarget

2006.08.22. kedd 22:33 Konrad

A hazai internetes hírszolgáltatások látogatóinak elmúlt 6 éves növekedése pontosan megmutatja, hogy mikor voltak kiemelkedő események. Amikor valami történik, akkor az emberek megrohanják a netet, soha nem látott látogatottságok keletkeznek, majd ezt követi egy visszaesés, de amikor ez megáll, akkor már több az olvasó, mint az esemény előtt volt. Jól látható ez a 2000-es Olimpiától kezdve a 9.11-en keresztül a hétvégi viharig.

Pollner volt olyan kedves, és kigyűjtötte a főbb oldalak látogatottságát. Én ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az igazán nagy nyertes ezúttal a nála fel nem sorolt blogszféra. Ha információim nem csalnak, egy-egy viharral foglalkozó bejegyzést több tízezren megnéztek, sőt 50 ezer fölötti letöltésű blog is volt a hétfői napon (a Blogtéren, de most nem is ez a fontos)!

Hogy ez mennyire fogja emelni a blogok általános olvasottságát, majd talán egy hét múlva már látszik. De a konkrét eset azt mutatja, hogy igenis van egy új szereplő a hazai tartalom piacon: a blogok.

Egyébként a fentikben leírt eseményekhez kötött látogatottság-növekedés elég jól ismert jelenség, így már vasárnap este lehetett tudni, hogy a hétfő nagyon erős lesz. Azt is lehetett tudni, hogy az emberek miket akarnak majd olvasni: mindent, ami a viharral kapcsolatos.

Érdekes, hogy nem ugrott rá senki a témára, és nem jelent meg sehol hétfőn hirdetés, ami kihasznált volna a nagy érdeklődést. Pedig egy Etargetes kampány elindítása a "vihar" szóra semeddig nem tartott volna, és akár kisebb portálok, akár biztosítótársaságok (vagy azok ügynökei) meglovagolhatták volna a szerencsétlen eseményeket.

Hogy ez erkölcstelen lenne? Nem érzem annak. Hiszen nem kihasználja a tragédiát, hanem a tragédiáról szóló nagyobb látogatottságot felhasználja. Lehetett volna vele élni. Sőt, talán még mindig lehet. Hiszen a szél bár csitult, de a hullámok még hetekig fognak csapdosni a témában.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9612716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Benedek 2006.08.22. 22:54:19

Bizonyos szinten egyetértek veled, de meg kell mondjam azért én csalódtam a blogszférában... Hiányoltam az élő videós élménybeszámolókat a vihar alatt mondjuk egy metrómegállóból. Nem láttam a szolgáltatók tematikus blogjait sem (csak egyet... az is circa 24 órával az esemény után). Az első bejegyzések se nagyon a helyszínen íródtak. Szerintem azért itthon lassú a blogszféra. Egy ilyen eseménynél, ahol kint van egy millió ember nem nagy kunszt lenyomni a mainstream médiát... de hogy "csak" ennyivel.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.22. 23:02:37

Tanulság volt ez a blogszférának is. A következő viharban majd jobbak leszünk...

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.23. 07:15:59

zen-taxi.zsoltu.hu/?p=302

azaz ha a közmédia megbukik a vizsgán, könnyen ugrik be a helyére a blog, hisz a neten valóban egy két hír járt körbe, egymástól másolva. azzal sokra nem mentél.
kérdés, hogy ha a hagyományos sajtó jól működik, azaz nem egy napos késéssel ébred rá, hogy ja, bakker, itt volt egy tömegkatasztrófa, akkor mennyire ugrott volna meg a blogok olvasottsága.
aztán meg azt se feledjük el, hogy a blogokban emberek laknak, akikért más emberek esetleg, az olvasóik aggódnak, így perszehogy kereste mindenki, ki van meg, mi van, életjelre szimatolva.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.08.23. 07:16:24

Benedek: Szerinted hányan blogolnak ma Magyarországon mobilról? Arról nem is beszélve, hogy azok közt, akik kimennek a tüzijátékot megnézni (szerintem) erősen alulreprezentált a blogszféra... Vagy csak én gondolom úgy, hogy a tüzijáték _nem elsősorban_ a jelenlegi aktív internetezők zömét adó rétegeknek szánt szórakozás?

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.23. 08:53:30

A biztosítók sem/nem így döntenek médiavásárláskor. KKV-ban valszeg gyorsan lehet döntést hozni. Nagyvállalati környezetben viszont ez nem működik...hetek/hónapok.

Cseh Balázs 2006.08.23. 11:11:57

hát nem tudom. Lehet, hogy lett volna látogató belőle, de hogy nagyjából egy huszárvágással tovább is mennek szitkozódva, ha nem releváns a dolog, az tutti. Hírt kerestek volna ezekkel a szavakkal, de nem hiszem (magánvélemény), hogy terméket/szolgáltatást.
Ergo sok átkattintás és költés adott szavakra feleslegesen, talán még hírnevet is rontva. Félnék ettől az "egyenlegtől".

Amikor az egyiptomi robbantás után 1 nappal a Deák Ferenc utcában az OTP Traveles hölgy kapargatta le a "Bombajó ajánlat Egyiptomba" feliratot a kirakat üvegéről, megértettem őt... Nekem ez ugrott be erről.

pollner · http://www.mediablog.hu 2006.08.23. 11:21:14

A Médiablog egyik hozzászólója, bizonyos Dóri az AdWordsben megpróbálkozott a "tűzijáték" kucsszóval. (Puszta kíváncsiságból). Nem si rossz eredménnyel...

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.08.23. 11:39:06

Igen, igen..én voltam ::) De tény és való hogy csak megjelenést lehet nyerni vele, igazi érdeklődőt (legalábbis az én esetemben) nem.

folder 2006.08.23. 14:32:39

Igaza van Zsoltunak, a gyorsaság az előnye a blognak és a civileknek.

Konrád, én a blogter nyitó lapján láttam bannert a tüzijáték összefoglalójáról, még most is kint van.

zsolti · http://www.jox.hu/ 2006.08.23. 16:56:10

Nemcsak az általános hírszolgáltatások, de az IT-újságírás is rárepült a témára. De nálunk például kimagaslóan sokan kerestek rá aznap a GoogleEarth-ről szóló cikkekre is :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.23. 23:46:28

Igyexem mindenre reagálni...
Biztosítók: ez az eszköz egy egyszerű brókernek is elég olcsó lenne...
Nem releváns oldal: pont az lett volna a lényeg, hogy valaki összerak pl. egy linkgyűjteményt (amit folyamatosan frissít napközben), és AZT hirdeti. Vagy a saját írását. Tehát kapcsolódó dolgot.
Blogter címlap: az már kedden jelent csak meg, amikor elindult a vonatkozó gűjtőblog (ha jól tudom).

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.08.24. 18:32:44

Egyelőre még kevés embernek jutott eszébe, de azért nálunk is volt jópár próbálkozó: Pl.: miner.hu?q=vihar


süti beállítások módosítása