Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • hullajelölt88: @Wabbit: próbáltál fészbúkra, ugyanarról a gépről, több példányban regisztrálni? A másodikhoz már ... (2017.05.17. 07:11) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Wabbit: Nem vagyok feltétlen híve sem a marketing szakmának sem annak, ahogy ez jelenleg uralja, mondhatni... (2017.05.17. 06:22) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Konrad: @Whiteman: A szólásszabadság nem sérül, hiszen mindenki írhat. Egyszerűen van egy olyan felület, a... (2017.05.07. 19:17) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Whiteman: Érdekes felvetés. De miert kap valaki engedélyt? ill akkor lottek az ugymond szolasszabadsagnak. E... (2017.05.07. 19:12) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Konrad: @hullajelölt88: valójában nem teljesen korlátozod. Mindenki hozzászólhat, csak az ellenőrzöttek el... (2017.05.07. 18:55) Egyfajta megoldás trollok ellen
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (542) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (224) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (127) fórum (6) gépház (90) gerillamarketing (10) google (107) hiba (98) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (351) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (201) kreatív (107) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1102) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (319) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (242) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (236) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Sajtóközlemény kiküldési bakik

Címkék: hiba pr email marketing

2006.09.01. péntek 01:54 Konrad

Renszeresen kapok sajtóközleményeket. Ahhoz már hozzászoktam, hogy sok közülük a haszontalan (mert nem vág témába), és ahhoz is hozzászoktam, hogy a nyelvezetük (és sokszor a helyesírásuk) iszonyú. Hiába, nehéz szakma ez (tényleg), nem várhatom el minden egyes cégtől, hogy értsen hozzá.

Az utóbbi pár napban azonban két olyan bakit is elkövettek sajtóközlemény e-mailben történő küldésekor, amire fel kell hívnom a figyelmet. Nem azért, hogy ezzel kicsesszek az érintettekkel, hanem azért, hogy tanuljunk belőle.

Az első elkövető az Econet volt, a már megírt Freevlog.hu-ról szólt a mail. A tartalomról most nem beszélnék, de a levelet símán e-mailben küldték ki, oly módon, hogy a címzett helyére bemásoltak mindenkit, akinek ment a közlemény. Azaz kaptunk egy jó kis címlistát, hogy kiknek érdemes elküldeni egy ilyen anyagot! Köszönjük, Econet! (Vicces, de volt, aki megköszönte, és persze a válaszokat is látta mindenki...)

Ugye, nem kell mondanom, hogy a minimálisan elfogadható megoldás a levélküldéskor a Bcc (Titkos másolat) részbe beírt címek lettek volna? Mert az már szinte scifi, hogy egy pár ezer forintba kerülő hírlevél szoftver küldjön ki ilyen anyagot.

A második elkövető a Bcc-s küldést választotta, ezzel nincs is hiba. Viszont a levélhez csatolt pár file-t, összesen több mint 6 megabyte méretben! Ennek magja két darab kép, egy 3 és egy 2,3 megás... A legrosszabb az egészben, hogy a tartalom abszolut érdektelen, síma PR cucc, nulla online érdekeltséggel. Az elkövető az Avantgarde Group volt.

Itt a megoldás az lehetett volna, hogy a képeket kis méretben elküldik, és a nagy méretűeket elérhetővé teszik. Sőt, ez lenne igazából az általános megoldás csatolmányok helyett: rövid leírás a mailben, és a bővebb anyag pedig letölthető.

És könyörgöm! Miért mindig csak az MS Word .doc formátuma? Miért nem lehet az általánosabb rtf? Vagy ennyien támogatják itt a Microsoftot???

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5514120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Balázs · http://www.szanto.org 2006.09.01. 08:14:45

Ami a mellékleteket illeti: jaj. Nem fényezni akarom magunkat, de úgy egy éve beruháztunk a flickr pro-ra, ahol bónuszként az újságíró/szerkesztő jóval több kép közül válogathat.

Jó ideje bevezettem egy egyszerű szabályt: melléklet max 512K-ig mehet, ha kell, pl. az ügyfél ragaszkodik hozzá. Az RTF meg (sajnos) kicsit macerás, nem mindig ugyanolyan, és plusz egy lépés. Pedig sok előnye közül az egyik legfontosabb, hogy nem tartja meg a korrektúrát (változások követése), ami Word dokumentumoknál sokszor ugyancsak kellemetlenségekhez vezethet. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.01. 08:20:16

Balázs, benned nem csalódok :-)
Ez a flickr pro izgalmasan hangzik, nem akarsz írni róla a blogodban? Mit tud, mivel tud többet, mik a tapasztalatok, ilyesmi ;-)

mrbond 2006.09.01. 08:32:22

varazsszo: pdf.
van egy pdftk nevu cucc (javas, tehat megy winen/linuxon). ezzel mindenfele titkositasi, engedelyezesi, minosegi parametereket be lehet allitani.
ha meg valakinek nincs distillere (vagy hogyan hivjak most), akkor tudom ajanlani az openoffice.org nevu szoftvert.

HiA · http://hia.itblog.hu 2006.09.01. 08:49:56

Szívemből szóltál! (És nem csak sajtóközleményre vonatkozik!)

mrbond varázsszavával is maximálisan egyetértek

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.01. 12:51:58

Akkor van esély a sajtóközlemény megjelenésére, ha az újságíró a legegyszerűbb copy-paste módszerrel ki tudja másolni. A pdf sajnos erre nem ideális...
Egyébként tényleg jobb lenne.

Balázs · http://www.szanto.org 2006.09.01. 13:45:32

Amint eljutottam mrbond hozzászólásához, épp ugyanazt válaszoltam volna, mint a házigazdánk. Aztán láttam, hogy ő már megtette. :)

WInre van többféle ingyenes PDf konvertáló alkalmazás, mi is használunk egyet (vagy kettőt?), de inkább hosszabb riportoknál (havi beszámoló, ilyesmi). Szerintem az újságírók eleve sokkal kevésbé használnak PDF-et, mint a vállalatok.

A flickr pro igaziból csak abban más, hogy havi 2GB-ot (!) tölthetsz fel, illetve korlátlan számú fotót tarthatsz "életben". Az ingyenes verziónál ha jól emlékszem, havi 20MB a feltöltési korlát és a legfrissebb 200 (közepes felbontású) kép jelenik csak meg, legfeljebb 3 photosetben.

De értem a célzást, a hétvégén írok egy bejegyzést a gyakorlati használatáról! :)

Royalcuvee 2006.09.01. 15:19:15

Engem az zavar, hogy elfogadhatónak tartjátok a bcc-t. Egyáltalán nem tartom szerencsésnek az e-maildömping-et, de ha már elkerülhetetlen, akkor legyen személyes az a levél, személyesen a címzettnek és csakis neki szóljon, az ő megszólításával... Ha én kapok ilyet, és nem nekem szól a levél, megy a spam-be - ha a gmail nem tette volna meg addig. Vegye a fáradságot, aki megpróbál meggyőzni valamiről...

Balázs · http://www.szanto.org 2006.09.01. 15:37:34

Royalcuvee: ez is jogos. Sajnos a PR-szakma még nem tart ott műszakilag, hogy abszolválja ezt a feladatot. A legfőbb oka ugyanaz, amiért a grafikusok még mindig Mac OS 7-et használnak: folyamatosan produkálni kell, a bejáratott rendszer öt éve működik, és nagyobb lehet a hibaszázalék, ha megpróbálnak átállni újabbra, jobbra.

Ez persze nem kifogás, csak magyarázat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.01. 17:21:54

Royalcuvee, ebben az a vicces, hogy ezek a levelek valójában semmiről nem akarnak meggyőzni, "csak" annyit akarnak, jelentessem meg a közleményt. Persze, hogy jobb lenne személyesen, és ha egy normális szoftvert használnának, akkor talán még azt is látnák, hányan nézték meg a levelet.
De ahogy Balázs is írta, nem tart még itt a szakma. Sőt, szerintem az igény sincs meg a részükről erre.
Mit szépítsünk: amatörizmus az, ami itt folyik, hiszen a legtöbb megjelenés úgyse ezen múlik, hanem a személyes kapcsolatokon...

pollner · http://www.mediablog.hu 2006.09.02. 17:31:15

A mailben a vakvilágba küldött közleménynél sokkal hatékonyabb lehet az újságírókat (is)célzó céges blog. Ebben lehetne egy "csatorna" (tag) akár a "sajtóközlemény" is. Az újságírók hálásak lennének a postaládájuk tehermentesítéséért és szívesen feliratkoznának az őt érdeklő blogok RSS érteítőjére.
Mindehhez csak az kellene, hogy a cégek kommunikációs szakemberei és az újságírók is tömegesen felfedezzék a blogot és az RSS-t. Türelem, csak idő kérdése...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.02. 21:42:02

pollner igazad van. De vajon a hazai realitás ez? Szerintem az újságírók jelentős részének az rss egy téma, és nem egy eszköz...

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2006.09.04. 10:52:31

CSak sorjában - visszafelé:):
(1) A word (és ezzel az MS) szidása alapvetően kulturális kérdés - ezzel válsz igazán geeké, miközben a felhasználók nagyon nagy részét (beleértve ebbe vastagon az újságírókat is) ez a kézenfekvő és könnyen használható - szóval nincs ezzel olyan nagy gond, bár Balázzsal teljesen egyetértek abban, hogy azért illik odafigyelni és újramenteni a kész cuccot - a korrektúra mégiscsak belső dolog.
(2) A levélméret abszolút gáz, különösen, hogy szinte sohasem tud megjelenni a későbbi anyagba, cikkben kép, fénykép.
(3) A bcc szerintem is elfogadható megoldás, mert lehetséges, hogy a nem szakember (értsd: célcsoport) kidobja, de az újságírók zöme felhasználja - ha tudja, ha helye van a lapban. Persze jobb lenne egy spéci eszköz erre, de a kiküldők zöme nem PR-ügynökség, hanem vállalat, ahol ez nem lesz soha scopon belüli (ez is érv lehet a PR-cégeknek a sales-force során).
(4)A céges blogot nem érdemes mindig és mindenre javasolni, mert annak működtetése sokkal összetettebb és nagyobb energiákat igényel - ezért aki egy pr anyag kiküldésének problémáját ezt javasolva akarja megoldani az ne nagyon számítson a főnöke vállveregetésével.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.05. 01:35:53

bülbül, az (1)-re: nem a geeksék számít, hanem a biztonság. Amikor anno küldtem .doc-ban sajtóanyagot, volt, ahonnan azt az automatikus választ kaptam, hogy ilyet nem engednek be...
(4)-re: érdemes lenne egy átmeneti megoldást kitalálni... hm, van is egy ötletem :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.05. 01:39:09

Egy nagyon kulturált, tárgyilagos és profi levelet kaptam ma a post kapcsán az Avantgarde Group-tól, aminek úgy érzem pozitív a kicsengése.
Ezúton is köszönöm!

Kami 2006.10.20. 13:47:10

És milyennek kell lennie, egy jó bejelentésnek? Minden tanácsot örömmel veszek... Én csak hobbiból írok, ha épppen megjelenik új verziója az általunk gondozott - ingyenes - programnak...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.10.20. 21:31:28

Hát, ha tényleg érdekes, majd írok róla... Vagy kérjük meg rá Szántó Balázst :-)

Kami 2006.10.24. 09:18:21

Felőlem rendben :o) Szerintem érdekes, de ez azért szubjektív...

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.01.04. 17:44:07

Szerintem se érdemes pdf-et használni. Az emberek alapvetően nagyon utálják, és tényleg nem lehet belőle semmit kivenni. Az rtf nem rossz, de mivel sokan azt sem tudják mi, így a doc biztonságosabb, esetleg lehet mind a kettőt küldeni.

Royalcuvee, sok esetben azért nem lehet személyre szóló emailt írni, mert egyszerűen elfelejtik kiírni a weblapon, hogy a sajtós anyagokat ki fogadja. Sok helyen teljesen eldönthetetlen, hogy akkor kinek is kellene írni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.04. 19:03:00

@Rung András: továbbra is fontosnak tartom a pdf-et. Az egyetlen formátum, amivel eddig nem volt problémám. A doc meg ugye nem egy platformfüggetlen formátum... Másrészt a sajtóközlemény gyártás illetve küldés is szakma, ha valaki ezt komolyan gondoljan, akkor nem szimplám leszedi a címeket a weblapról...

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2009.01.04. 19:42:55

Persze, hogy szakma, az olyan esetekre gondoltam, amikor az embernek nincs igazán pénze arra, hogy ezzel nagyon sokat foglalkozzon vagy hogy megbízzon profi céget.

Mit tehet egy magyar kisvállalkozó, akinek erre nincs igazán kerete? Olvasgattam a prweb.com-ról is, de nem tudom ez igazán idevág-e és van-e magyar megfelelője.

A személyes sajtós kapcsolatépítés persze nagyon fontos, és hosszú távon eredményesebb is.

A pdf szép és jó dolog. Weblapon semennyire sincs helye, hacsak nem valóban dokumentáció vagy cikk. Szerintem egy sajtóanyagnál a használhatóság (copy-paste, gyors megnyithatóság, kattintható linkek) fontosabb.