Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Blogverseny szolgáltatói szinten

Címkék: blog onlinemarketing blogmarketing business blog

2006.09.07. csütörtök 23:41 Konrad

Dolgozok már egy ideje a Blogtérnek tanácsadóként, így értelemszerűen folyamatosan figyelem a hazai blogszolgáltató piacot, hiszen látnom kell a konkurenciát, és érzékenynek kell lennem a történésekre.

Amikor a Blogtér konkurenciájáról beszélek, akkor mindig a Freeblog neve merül fel, és másé nem. De talán ez egy kis magyarázatra szorul, főleg, mert van még egy szolgáltató, a Blog.hu (ez a blog is ott van ugye), amelyik nagyon szép számokat mutat. Én mégsem nevezem konkurenciának.

A Blog.hu az Index házi blogjainak a szolgáltatója jelenleg, és mellettük vagyunk néhányan, akik csináljuk saját dolgainkat. De a Blog.hu (nem nyilvános, de tudhatóan látványos) látogatottságát elsősorban az Index címlap generálja. Hogy ez mekkora forgalmat hozhat? A nyár elején elkészült az Iwiwceleb gerillablog (ami sajnos azóta is áll...), ami kapott Index címlapos publicitást, és 6 óra alatt kb. 1600 látogatót hozott a portál a blogra. Ez egy átlagos blog napi nézettségének 3-5-10-szeresse.

Így a Blog.hu egy másik pályán mozog: olyan, mintha egy rovat lenne egy piacvezető portálon, és ha összehasonlítjuk valamivel, akkor más hasonló témájú rovatokkal érdemes. Mindemellett természetesen kell a jó és állandó tartalom, és tudom, hogy Hírbehozó, Sztahanov és a többiek rengeteg munkája nélkül - ami blogmunkási meló! - nem lenne sehol látogatottságban a Blog.hu. Tehát ezzel nem kívánom leszólni a Blog.hu-t, sőt.

De nézzük megbízóm legfőbb konkurensét, a Freeblogot! Ugye most kapott új címlapot, olyat, ami már versenyezhet a Blogtér címlapjával, így talán érdemes most egy vonalat húzni, és megnézni, eddig mi volt. És majd mondjuk 28 nap múlva ismét visszatérünk, megnézzük, mit változtatott az új címlap!

Egy ilyen konkurencia analízis egyik lépése - és most erre koncentrálok csak - a látogatottság összehasonlítása. Szerencsés helyzetben vagyok, mert mindkét szolgáltató adatai elérhetőek a Webauditon, így nem csináltam mást, mint beraktam azokat egy táblázatba, és generáltam két grafikont, amikben az oldalletöltést és a unique arányt hasonlítottam össze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ami számomra a megdöbbentő, az a két grafikon szigorú együttmozgása: láthatóan egy-egy csúcs vagy mélypont az egész blogszférát érinti, azaz olvasottság szempontjából tök mindegy, hol van a blog, annak adatai bizony nem elsősorban a szolgáltatón múlnak! Másrészt a Blogtér sokkal hektikusabban mozog, nagy amplitúdókat produkál, olyan esetben is, amikor a Freeblog nem mozdul. Ez elsősorban a tudatosabb tartalomépítés miatt lehetséges, ami láthatóan bejött. Erre kell most választ adnia a Freeblognak az új címlappal és talán mással is. A Blogtér mindenesetre fog lépni, és hogy mit, arra már olyan sokat nem is kell várnunk...

De mégis, mi értelme van a fenti összehasonlítgatásnak? Miért kell ez a - valljuk be - gyerekes "én vagyok a nagyobb" játék? Természetesen a bevételek miatt. A Freeblog és a Blogtér a hazai reklámpiacból szeretne előbb-utóbb megélni, így nem mindegy, hol van és hol vannak mások. Másrészt, ami elindította bennem ezt a konkrét megnézést, a Freeblog új logója volt, ezzel a felirattal: "a legnagyobb hazai blogszolgáltató". Gondoltam, megnézem, a látogatottságra gondoltak-e. A fentiek alapján nem.

Egyébként pont a reklámpiaci helyzete miatt sem konkurense kettőjüknek a Blog.hu, hiszen célirányos, konkrét értékesítés ott nincs.

Itt van hát az ősz, itt vannak (és lesznek) az újdonságok, eldörrent a startpisztoly, várjuk az eredményeket. És közben mindenki azon van, hogy legyen végre a blog egy elfogadott felület a hirdetőknek is. Aztán - meglátjuk. Hátha üzletnek sem utolsó blogot (vagy szolgáltatót) indítani :-)

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr714421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.09.08. 00:01:21

hogy ki mit ír fel az oldalára, semmit se számít.
nézd a blogtert, picit kívülebbállóként.

az első hazai web 2.0 portál. ez mit jelent szerinted? el tudod 3 nem többszörösen összetett mondatban mondani, mi ennek az állításnak az igazságtartalma, vagy bármiféle bázisa?

aztán: a vélemény számít. ez mi ez? lózung. értelmezhetetlen. kinek, kié, milyen, miért.

ami a látogatószámot illeti, vonjál ki a blogterből minden olyat, ami nem a valódi blog tartalom, hanem máshonnan generált dolog. tisztulni fog a kép. és vedd le alóla a magentát, mert egyelőre ez a csatorna se egyértelműen a blogterről visz látogatókat a magentának, hanem a magentáról a blogternek. l

picit légy igazságosabb, még ha el is kapott az alkalmazottmarketing hevület, akkor is. :)

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.09.08. 00:05:46

ja, ezt elfelejtettem kérdezni, hogy miért érzed a hektikus mozgást érdemnek, miért tartod jónak? szerintem épphogy nem túl jót jelez, ha ennyire könnyen fog zuhanórepülésbe a látógatószám. (page impressiont pedig a belső körbelinkelések okán nem sok értelme van nézni...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 00:08:49

A feliratok nem igazán érdekelnek, nem is minősítem egyik oldalt sem :-)
Minek, pontosan emléxem, hogyan lett az Index a Legolvasottabb portál, miközben az összes adatban verte az Origó (csak egyben nem... azért volt a szlogen igaz).

A konkrét látogatószámot meg több ok miatt nem is írtam le, nem is elemeztem. Sokkal érdekesebb a trend, és az, hogy mennyire együtt mozognak. Legalábbis nekem, most.

Egyébként ha gondolod legközelebb a konkrét számokat elemzem, és akár bele is mászok jobban. Sőt, ha legközelebb ilyet írok (mondjuk egy-másfél hónap múlva), akkor azt csinálhatjuk együtt is. Nos?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 00:11:14

Azért tartom érdemnek, mert láthatóan nem esik jobban vissza, mint ahonnan indult (illetve ha visszaesik, akkor a konkurencia is éppen lejjebb mozgott), azaz tudatos építéssel lehet eredményeket felmutatni. Ez pedig fontos, mert szerintem visszaigazolja, hogy érdemes egységben kezelni a tartalmat egy blogszolgáltatónál is.
Persze jobb lenne, ha nem lenne visszaesés, de ugye nem leht minden tökéletes...

bazso 2006.09.08. 01:12:49

Érdekes. Látom nagyon szeretitek a külfldi látogatókat bevonni a számadatokba.

Érdekesebb eredmény született, mikor ugyanezt eljátszottam a webaudit-on, de csak belföldi forgalomra szűrve....



Talán majd egyszer ezt is elemzitek... a hirdetőknek asszem ez a fontosabb, és nem az, hogy melyik szolgáltatónál van több külföldiket vonzó cicispuncisnénis képblog.

bazso 2006.09.08. 01:17:30

Megjegyzem, egy érdekes dolog leolvasható, a blogteren több ember tájékozódott tüzijáték-dráma ügyben... az egy másik kérdés, hogy tartalom szinten hol volt erről több bejegyzés, de nyílván a blogteren címlapon volt az esemény, ami akkor a freeblognál nem volt kivitelezhető... :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 01:20:04

bazso, az együttmozgás és a tendencia ugyanaz. Másrészt a külföldről jövő látogató is látogató, de ez ugye egy állandó jó vesszőparipa, hogy ki minek számolja.
De a hirdető illetve az ügynökség úgyis látja a Webauditot, nem ez a post alapján fog tervezni :-)
Jut eszembe, a Blogtéren po_no tartalom mintha (már) nem lenne, de ha tévedek, akkor sorry.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 01:21:09

Tüzijáték: igen, erre próbáltam utalni, hogy a címlapnak és a szerkesztésnek vannak előnyei. Ezért lesz innentől érdekes, hogy a Freeblog mit tud csinálni.

bazso 2006.09.08. 01:29:19

Látják, nem látják? Ez is egy jó kérdés. A hirdetők fele itthon még mindig a PI-ért van megőrülve, megkajálnak bármilyen ábrát, amit eléjük tol az ember.... :)

Biztos hamar kiborul a bili, jönnek a politikai megmozdulások, majd maga az önkormányzati választás. Blogtér felkészülve várja gondolom, a Freeblogról meg kiderül, hogy bírja lereagálni...

bazso 2006.09.08. 01:32:10

Ja, po_no blognak most már utánanézek, bevallom ez az egy dolog, amivel kapcsolatban nem a saját szememmel bizonyosodtam meg :)
De egyébként még mindig kötöm az ebet a karóhoz: magyar hirdetőnek belföldi látogató kell(ene), hogy legyen a fontos...

na jóéjt :)

human · http://humaninsect.freeblog.hu/ 2006.09.08. 01:34:02

akkor viszont a blogtér belső akármilyen toplistánál a számláló kamu, mert több látogatót mutatott csak en1 blogjára (valami 60ezret talán) mint ami a grafikonon van a teljes blogtérre aznap.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 01:37:53

bazso: igen, a hazai hirdetőt elsősorban a hazai látogatószám érdekli, de ettől egy szolgáltató símán lehet nemzetközi, nem? A tartalom meg magyar, vagy "képes"...

human: jó ötlet, megnézem majd, az mit is mutat...

bazso 2006.09.08. 01:43:43

Konrad: persze hogy lehet, ezt nem vitatom. De itt előkerül a kérdés, hogy a szolgáltató válik nemzetközivé, vagy a szolgáltatást igénybevevő blogger? Mert jelen esetben inkább az utóbbiról van szó, amit nehezebben tud maga a szolgáltató visszaforgatni a maga javára. Bár ezen még magammal is vitatkoznék :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 01:48:01

Ha tendenciózus a sok külföldi, akkor fel kell használni, hogy itt vannak. Van rá mód (de nem itt mondom el, ha nem gond).
De én úgy látom, hogy itt csökkenő arányról van szó folyamatában. Ez pedig ha így marad, akkor nagyon fontos!
Mondjuk a Freeblog külföldről nehezen elérhető, legalábbis időszakosan, ahogy tudom. De ez egy nagyon nem megerősített infó, csak blogokban láttam panaszt.

bazso 2006.09.08. 02:12:15

Nohát, kíváncsi voltam, megnéztem.

Íme a Blogter belföldi UV aránya a teljeshez képest:
08.11. P 34,34%
08.12. Szo 35,33%
08.13. V 41,98%
08.14. H 43,71%
08.15. K 46,62%
08.16. Sze 44,76%
08.17. Cs 42,43%
08.18. P 32,19%
08.19. Szo 29,81%
08.20. V 37,23%
08.21. H 54,38%
08.22. K 46,30%
08.23. Sze 44,40%
08.24. Cs 35,40%
08.25. P 31,81%
08.26. Szo 32,66%
08.27. V 37,88%
08.28. H 42,51%
08.29. K 53,59%
08.30. Sze 52,67%
08.31. Cs 50,62%
09.01. P 47,87%
09.02. Szo 35,98%
09.03. V 41,80%
09.04. H 50,97%
09.06. Sze 51,83%

bazso 2006.09.08. 02:14:45

Tény, hogy javul a tendencia, de azért bennem pl. megkérdőjeleződik az, hogy valójában mennyire is fontos az a nyitóoldal. Persze ezt jobban tudjátok a statisztikák idevonatkozó ismeretében :)
Egyszer majd publikálhatnátok, kíváncsi lennék rá :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 02:27:32

Meglesz annak is a helye, mostmár nagyon hamar :-)

Egyébként a Freeblogon a belföld aránya 80-85 százalék között mozog.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.09.08. 08:53:08

szerintem - akármi szolgáltató esetében - ha a látogatószámból nem vonja le azokat, mint hulladék, akik bizonyos (oldal jellegéből adódó) időnél kevesebbet vannak az oldalon, akkor magát csapja be, először. aztán a külvilágot.

kedves konrad, én bármiben szívesen benne vagyok, ha nem kerül pénzembe. :) ezen felül pedig nincs semmi baj azzal, hogy marketingblogon marketinggyakorlat van, de a direkt marketing mindig kétélű, van, aki megeszi, van, aki kevésbé. a blogternek biztos jót tesz, ha te segítesz nekik, ez kétségtelen. hogy fordítva is igaz-e, azt az idő mondja majd meg.

vén rókának tűnsz, jól énekelteted a sajtot a szájakból. :D

Laci 2006.09.08. 10:26:45

Kondrad:
A szexoldalak még mindig be vannak mérve a blogter alá?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.08. 10:32:17

Zsoltu: "ha a látogatószámból nem vonja le azokat" - igazad van. Épp ezért nem kizárólag a Webauditot használjuk, de összehasonlítani az azonos forrásúakat érdemes, márpedig a Freeblognál mást nem ismerek adatot.

"fordítva is igaz-e" - sokra megyek az okos gondolataimmal, ha nem élek meg belőle :-)

"vén rókának tűnsz" - köszi!

Laci: tudtommal nem, ebbe az adatsorba biztos nem. Egyébként azok is saját szolgáltatások voltak.

kvantum 2006.09.08. 18:34:21

human: a blogter belső számlálóját a kommentspamek pörgetik

Kiszűrni már kiszűrik a kommentből, de a számláló adatában még szerepel.

Már hetek óta ígérik a megoldást.
(nekem is van tízezres olvasottságú postom:))


süti beállítások módosítása