Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Sajtóközlemény rss

Címkék: rss pr

2006.09.12. kedd 23:46 Konrad

Egyszerű trükk, mégsem láttam még sehol hazai oldalon: a sajtóközleményeknek nem tartana semeddig külön rss csatornát csinálni. A PR ügynökségek számára is könnyebbség, és a megcélzottaknak sem lesz tele a postaládájuk.

De nem kell PR ügynökségnek lenni ehhez, egyik cég számára sem lenne nagy feladat, ha az évi 4-5 sajtóközleményét egy rss csatornán is publikálná. Az e-mail elveszhet, elsikkadhat, adott esetben a spamszűrő kidobhatja, de az rss-nél ilyen gond nincs. Érdekes, hogy még a webkettes cégek sem tették meg eddig ezt a lépést.

Egyébként még fejleszteni sem nagyon kell rá. Kell csinálni egy blogot, amit csak erre kell használni. Bármelyik ingyenes blogszolgáltatónál megoldható, és csak egy linket kell irakni az oldalunkra: sajtóközlemény rss erre.

Vagy ha szánunk rá kis időt, akár itt is köthetjük regisztrációhoz a feliratkozást, és akkor legalább tudjuk, hányan olvashatják. És a statisztikát figyelve még a letöltésekkel is tisztában lehetünk. Még pontosabb is, mint az e-mail.

Nem lenne egyszerű?

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr814585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://soreo.biz 2006.09.13. 08:33:38

A temaról korábban (főképp Amerikában) sok cikk jelent meg, előadásokon tartottak prezentációkat stb. Újabban mintha kevesebbet beszélnének róla. Vagy annyia beépült a napi gyakorlatba, hogy nincs miről beszélni, vagy... Szerintem egy egyzserű sajtóközlenény-értesítőnél érdekesebb lehetnek egy a vállalati blogba, pontosabban, az újságírókat háttérinformációkkal ellátó vállalati pr-blogba beépülő sajtóközlemények (természetesen önálló RSS-csatornával.)
Nálunk a dolog legnagyobb akadálya az újságírók "digitális kultúrájának alacsony szintje". Az RSS-használat egyébként is valami úri huncutság, kevés újságíróval találkoztam, akinek legalább elméletben derengene, mi is az az RSS. (Tisztelet a kivételnek!)

Emc · http://www.kreativvonalak.hu 2006.09.13. 09:00:40

Jó példa arra, hogyan válik el az elmélet és a gyakorlat.

Teljesen igazad van, Konrad: Az RSS-nek óriási jelentősége lehetne. Könnyítené a munkát, nem kellene spamszerűen betelíteni az illetékesek postaládáját egy bejelentésnél.Technikailag nem olyan bonyolult, ráadásul a blog forma tökéletes a sajtóbejelentéseknek. (Akár kommentelhetőség nélkül, vagy kommentként csak kérdéseket elfogadva)

pollner viszont jól leírja, ez hogy működik a gyakorlatban. Magam is sok újságírót ismerek, akik bár egyetértenek abban milyen hasznos az RSS, nem ismerek olyat aki rendszeresen használná is. Persze a probléma nem csak innen indul ki: a honlapok rendszertelen frissítése kérdés merül fel itt is. Ha egy nagy szervezet nem veszi annyira komolyan a saját honlapját, hogy frissítse az információkat rajta, akkor nem is várhatjuk hogy RSS-ben tájékoztassa a sajtót.

Az jogos kérdés, hogy ezt kinek kellene kezdeményeznie: A tartalomra vadászó újságíróknak kellene a híreket ilyen formában közlő szervezetekhez alkalmazkodnia, vagy az újságíró elvárások és publicitás igénye miatt kellene a cégeknek átállni ilyen formára.

pollner · http://soreo.biz 2006.09.13. 09:30:19

A normálisna működúő piacokon a vállalatok, szervezetek próbálnak minden lehetséges módon az újságírók kedvére tenni. Ha azok RSS-ben olvassák a híereket, akkor abban kell közleményeket küldeni. Nálunk sok cégvezető, döntéshozó mélyen lenézi a sajtót és csak végsőú kényszerből hajlandó szóba állni a "firkászokkal". Ilyenkor viszont az első kérdés rendszerint nem az, hogyan lehetne eygüttműködno a médiával, hanem hogy "hogyan, mennyiért lehet megvenni" az újságírókat. Ehhez meg nem kell RSS:-(

Emc · http://www.kreativvonalak.hu 2006.09.13. 10:37:38

Igen, ez a Public Relations. De nálunk azt tapasztalom, hogy többségében ez vagy ismeretlen a cégek számára , vagy úgy működik, hogy megveszi a cég a felültet és leadja egy az egyben (mint egy reklámot), hogy ott milyen cikk jelenjen meg róla PR cikk gyanánt.

Kényelmes az újságnak, a pénzt ugyanúgy megkapják és még kockáztatniuk sem kell, hogy nem lesz megfelelő a megrendelőnek.

Komoly szemléletváltásra lenne szükség ennek a gyakrolatnak a megváltozásához.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2006.09.13. 11:39:10

Régebben volt szó valami hasonlórol a dotkommentar.hu -n, csak már nincs meg a cikk. Arról volt szó, hogy vannak olyan site-ok amikre a cégek feltölthetik a sajtóközleményeiket. Annakidején akartam csinálni egy ilyet, csak lenyúlták a domain nevet :(
Esetleg lehetne csinálni egy rss olvasót, mint a web.zin.hu, csak ilyesmiből. Persze úgy lenne az igazi, ha ezeket kategorizálni is lehetne.

dfs 2006.09.13. 12:41:12

és évi 4-5 sajtóközleményre ki az a hülye aki feliratkozik?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.13. 12:57:41

pollner, Emc: tudom sajnos, mi a valóság. De egy ilyen rss csatorna elkészítése tényleg semmi ideig nem tart, ugyanakkor ha nincs, akkor biztosan nem használják.
Valahol el kell kezdeni...

sajt: van több próbálkozás, párra feliratkoztam (hírlevél, nem rss), de nem működnek.

dfs: cégtől függ. Én több olyan céget tudok, akiknél fel is vagyok iratkozva, és olyan kéthavonta jön egy valami. Éppen ez a lényeg: amikor jön, akkor BIZTOSAN megkapjam, mert nem fog az eszembe jutni, hogy utánna menjek.

pollner · http://soreo.biz 2006.09.13. 15:13:44

sajt: Az egyik a www.pressonline.hu a másik a www.presscenter.hu Ha jól emlékszem, mindkettő úgy működik, hogy a rendszer az ingyen belépett/megnyert újságíróknak szórja szét a közleményeket. A megrendelő fizet.

Korábban az Fn.hu-n volt egy ingyenes felület, ahova lehetett feltölteni közleményeket, de mintha eltűnt volna... pollner/Dotkommentátor

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2007.02.05. 20:11:12

Három példa kapásból a magyar közigazgatásból:

Gazdasági Versenyhivatal
www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&pg=38&m17_act=5&st=1&ri=51

Központi Statisztikai Hivatal
portal.ksh.hu/pls/portal/url/page/kshportal/szolgaltatasok/rss

Magyar Vasúti Hivatal
vasutihivatal.gov.hu/rss.php


süti beállítások módosítása