Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A XXI. század a XXI. kerületben

Címkék: onlinemarketing ajánló céges weboldal

2006.09.14. csütörtök 10:30 Konrad

Gőzerővel folynak mindenféle állami és egyéb támogatási pénzek az önkormányzati fejlesztésekbe. Olyan projektek valósulnak meg, amelyknek eredményeképpen a helyi információkat már az interneten is elérhetjük, a helyi ügyeket már az interneten is intézhetjük.

Ez most nem egy reklámszöveg akar lenni, bár így a választások előtt sok hasonlót fogunk még olvasni (de nem itt). Ugyanakkor tény: több hónapos, éves fejlesztés eredményeképpen ma fogják hivatalosan is átadni Csepel új önkormányzati portálját. Az oldal már elérhető a www.budapest21.hu címen.

Miért érdekes ez nekünk, ha nem vagyunk csepeliek? Talán mert az irtózatosan sok elérhető anyag között találunk általánosan érdekeseket is? Lehet. Sokkal érdekesebb az, ami majd a jövőben történik ezzel a portállal. Ugyanis a finanszírozás központilag ideáig tartott: az elkészítésig. Az üzemeltetést már az önkormányzatnak kell saját forrásokból (vagy más pályázati pénzekből) megoldani.

Ez azt jelenti, hogy valamilyen formában pénzt kell csinálniuk a szolgáltatásból, azaz bevételt kell termelni! Ennek egyik módja, hogy az eladható információkért pénzt kérnek, a másik módja pedig a különféle reklámbevételek. A szolgáltatások között már van olyan adatbázis (turisztika, állás), ahova részben csak pénzért lehet majd bekerülni, hiszen várhatóan van reklámértékük, és ezek mellett természetesen meg fognak jelenni a banner és egyéb más hirdetési formák.

Azaz az önkormányzati portál megjelenik a hazai portálpiacon, mint piaci szereplő.

Ez persze sok belső átalakulással is fog járni náluk (valakinek kezelni kell pl. az értékesítést), és eleinte biztosan nem fognak sok vizet zavarni. De maga a tény érdekes: azt az üzleti modellt fogják (részben) használni, amivel a forprofit portálok is működnek.

A lelkesedés és a várakozás az önkormányzatnál a projekten dolgozókban hatalmas. Számukra teljesen idegen területre fognak lépni, miközben az elvárások nagyok.

Egyébként a csepeli lakosok több mint 40 százaléka használja az internetet, és meglepően széles körben (szociális státusz alapján). Talán azért is, mert a jellemző internet kapcsolat nem az ADSL, hanem a kábelnet.

Mindezekkel a fenti dolgokkal idén nyáron szembesültem, amikor felkértek a most induló portál marketing tervének az elkészítésére. Így most én is izgatottan várom a következő hónapokat, vajon mennyire fognak bejönni azok, amire számítunk.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9814625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dezo · http://devai.hu/firka 2006.09.14. 11:33:53

Azért az önkormányzati/helyi "portálok" már régóta mennek, látogatottságuk is van (olyan-amilyen), mégsem kezdődött meg a hirdetők benyomulása.
Szűkebb hazám lapja egy jó példa.
www.szada.hu
A lap évek óta megvan, a rajta lévő tartalmak miatt van látogatottsága is, de a "szolgáltatások" linknél gyakorlatilag üres.
Szerintem hiányzik az aktív értékesítés. Azkonál az önkormányzatoknál fog működni, amelyek alkalmazni fognak hirdetés-szervezőket. Talán...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.14. 11:48:08

Pontosan ez a lényeg: az aktív értékesítés.

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2006.09.14. 15:04:03

Az aktív értékesítés akkor fog elindulni, ha
(A) központosítottan történik (erre lehetett volna az Econet önkormányzati portálmotorja, csak megelőzte laza 5 évvel saját magát);
(B) a helyi média kezébe kerül az értékesítés és csomagajánlatokkal keresik meg a helyi vállalkozókat. Mert senki se felejtse, hogy a városi lapok (főként hetilapok) és a Szuperinfó nyomán kinőtt klónok hirdetési piaca cseppet sem kicsi..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.14. 16:54:20

Az (A)-val nem értek egyet, de nagyon hosszan tudnám kifejteni a pontos okot. Mindenesetre a legfontosabb: az önkormányzati környezet annyira más, mint a piaci, hogy a piacon megszokott folyamatok soxor nem működnek.
A (B)-vel annyiban értek egyet, hogy az értékesítésnek helyben kell történnie. Van is erre javaslat a marketingtervben.


süti beállítások módosítása