Gőzerővel folynak mindenféle állami és egyéb támogatási pénzek az önkormányzati fejlesztésekbe. Olyan projektek valósulnak meg, amelyknek eredményeképpen a helyi információkat már az interneten is elérhetjük, a helyi ügyeket már az interneten is intézhetjük.
Ez most nem egy reklámszöveg akar lenni, bár így a választások előtt sok hasonlót fogunk még olvasni (de nem itt). Ugyanakkor tény: több hónapos, éves fejlesztés eredményeképpen ma fogják hivatalosan is átadni Csepel új önkormányzati portálját. Az oldal már elérhető a www.budapest21.hu címen.
Miért érdekes ez nekünk, ha nem vagyunk csepeliek? Talán mert az irtózatosan sok elérhető anyag között találunk általánosan érdekeseket is? Lehet. Sokkal érdekesebb az, ami majd a jövőben történik ezzel a portállal. Ugyanis a finanszírozás központilag ideáig tartott: az elkészítésig. Az üzemeltetést már az önkormányzatnak kell saját forrásokból (vagy más pályázati pénzekből) megoldani.
Ez azt jelenti, hogy valamilyen formában pénzt kell csinálniuk a szolgáltatásból, azaz bevételt kell termelni! Ennek egyik módja, hogy az eladható információkért pénzt kérnek, a másik módja pedig a különféle reklámbevételek. A szolgáltatások között már van olyan adatbázis (turisztika, állás), ahova részben csak pénzért lehet majd bekerülni, hiszen várhatóan van reklámértékük, és ezek mellett természetesen meg fognak jelenni a banner és egyéb más hirdetési formák.
Azaz az önkormányzati portál megjelenik a hazai portálpiacon, mint piaci szereplő.
Ez persze sok belső átalakulással is fog járni náluk (valakinek kezelni kell pl. az értékesítést), és eleinte biztosan nem fognak sok vizet zavarni. De maga a tény érdekes: azt az üzleti modellt fogják (részben) használni, amivel a forprofit portálok is működnek.
A lelkesedés és a várakozás az önkormányzatnál a projekten dolgozókban hatalmas. Számukra teljesen idegen területre fognak lépni, miközben az elvárások nagyok.
Egyébként a csepeli lakosok több mint 40 százaléka használja az internetet, és meglepően széles körben (szociális státusz alapján). Talán azért is, mert a jellemző internet kapcsolat nem az ADSL, hanem a kábelnet.
Mindezekkel a fenti dolgokkal idén nyáron szembesültem, amikor felkértek a most induló portál marketing tervének az elkészítésére. Így most én is izgatottan várom a következő hónapokat, vajon mennyire fognak bejönni azok, amire számítunk.
Utolsó kommentek