Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Azok a fránya számok

Címkék: érdekes

2006.09.20. szerda 22:50 Konrad

Nem mindig baj, ha matematikai képzettség nélkül kerül valaki az online marketing területére. Sőt, sok jó szakember van, akinek a matematika volt a mumus.

Az a baj, hogy sokaknak maradt is.

Többször tapasztaltam, hogy bizonyos - számomra egyszerű - matematikai feladvány problémát okoz. Mindez nem baj addig, ameddig ez nem kerül az adott ügynökség vagy megrendelő pénzébe.

Az alapvető probléma a százalékokkal van. Igen, igen, nem kell csuklani, matekóra lesz! Legalább most kéne figyelni, hátha... (Aki ötös volt matekból, érti a törteket és  százalékokat, azoknak innentől érdektelen az egész.)

Hogy miért rángatom ezt most elő? Mert a kampánytervezés a kedvezményekről is szól, a kedvezmények pedig százalékok. És hányszor hallom, hogy most akkor a sok különböző kedvezmény után mennyi is az összes kedvezmény?

Hát lássuk az alapot, aztán veszünk az életből példákat. A százalék igazából egyszerű tört számítás, éppen csak tízzel osztunk. Azaz minden százalékban kifejezett érték valójában egy tört szám. Ez a számolás miatt érdekes, hiszen így majd könnyebben tudunk bánni az egésszel. Általában ha felírunk egy törtet, akkor abból tudunk egy tizedestörtet csinálni: konkrétan elosztjuk a felül levő számot az alul levővel: mondjuk 25/100 - ez egy tört - az annyi, mint 25 osztva 100-al, azaz (elő a számológépet!) 0,25 lesz. De ha felül mondjuk 133 van, alul meg továbbra is 100, akkor az eredmény: 1,33.

És most ebből úgy lesz százalék, hogy a vesszőt elvisszük jobbra kettővel. Azaz a 0,25-ből 25%, az 1,33-ból 133% lesz.

Eddig oké? Ha nem, akkor máris lehet kommentben kérdezni! :-)

Ebből sokminden következik, lássuk. Van egy feladat: ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy egy kisebb összeg a nagyobbnak hány százaléka, akkor megnézzük, hogy a kisebben a nagyobb hányszor van meg: ha a kisebb összeg 35 ezer Ft (ennyi kedvezményt kaptunk például a listárból), a nagyobb meg 140 ezer Ft (ennyi a listaár), akkor a kettőt elosztva: 35000/140000 annyi mint 0,25. A fenti gondolatmenetből ez 25%. Azaz a kedvezmény, amit kaptunk, 25%!

És akkor most ezt visszafelé. Ha tudjuk, mennyi a kedvezményünk (ez 25%), majd tudjuk, hogy a listaár 140 ezer Ft, akkor ki kéne számolni, hogy mennyi a kedvezményes ár. Ehhez előbb számoljuk ki, az a 25% mennyi kedvezményt jelent forintban!

Így néz ez ki: [a nem ismert kedvezmény] osztva 140000 Ft egyenlő 0,25. (x/140000=0,25) Innen 140 ezer szorozva 0,25-tel megadja a kedvezmény összegét: 140000x0,25=35000. Azaz ez a kedvezmény, tehát fizetni ennyit kell: listaár minusz kedvezmény, azaz 140000-35000=105000.

Ez már elég hosszú, de volna még. Folytassam? Ha érdekes, akkor legalább 5 érdeklődő esetén folytatom!

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6115034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2006.09.20. 23:13:31

ez mi ez most? :)

valami rossz élmény hatására írtad meg ezt a bejegyzést? szerintem ha valakinek ez nem alap, akkor úgysem olvassa végig! :)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.09.20. 23:33:48

az aránypárokról nem akarsz beszélni?

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.09.20. 23:42:28

A következő leckében említhetnét a netnet árat, a -x-y százalékokat. Pl. x mennyiségi, y első hirdetői kedvezmény :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.21. 00:24:17

Kristóf, az elmúlt 6 év rossz tapasztalata. Szerény becslésem szerint az érintettek kb. fele használja úgy a százalékokat, hog nem tudja, miről van szó, és ha valami "szokatlan" feladat van, akkor már elakad...

ern0: annyira nem :-) Az nem kell a médiatervezéshez.

Dóri: igen, az következne, ha lesz rá igény :-)

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2006.09.21. 01:19:25

Neeee már! Jó pénzért szívesen elküldöm az excel képletet :))))

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.09.21. 09:52:54

A százalékokkal kapcsolatban sokan nem értik azt sem, hogy ha valamiből levonsz 20%-ot, aztán hozzáadsz 20%-ot, akkor miért nem az eredeti összeget kapod vissza.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.09.21. 09:56:33

karaj: dehogynem, azt kapom

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.09.21. 10:10:42

ez volt az onlinemarketing blog legunalmasabb és legfeleslegesebb bejegyzése. :( biztos vagyok, h sok jobb témád lenne.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.21. 11:22:22

Xnews, még az is lehet, igazad van. De én speciel szeretem a matekot, nekem ezek inkább lazításnak való dolgok, és kialvatlanul, részegen is vágom a logaritmust :-)
De komolyan: sajnos tudom, hogy van értelme ilyenről is írni. Sajnos.

karmazsin 2006.09.21. 11:51:49

Hűűűű, ez azért elég meredek bejegyzés Konrád :) Nyugtass meg, hogy csak poénból/ötsörután írtad, kérlek :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.21. 11:57:12

karmazsin, nem volt sör... annál több rossz tapasztalat.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.09.21. 15:01:05

ern0, tehát ha valaminek csökkentik az árát 20%-kal, aztán egy hét műlva megemelik 20%-kal, akkor szerinted ugyanannyi lesz ára, mint eredetileg? :)

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.09.21. 15:17:00

Most jöjjön valami mérték-elméletes többes felületre vetített integrált konjugált komplexekkel, majd normálizáljuk az ilyen tagokból álló mátrixot egy igazi Laplace-trafóval ...

90-es évek, amikor kötelező volt a kamarai tagság - tehát az volt a cégem én meg fültanu. Két elnökhelyettes tartózkodott a Világgazdaság tördelő szobájában, és fogalmazták a Kamarák petícióját:
- "És követeljük, hogy a kamarai tagdíj leírható legyen az adóból ... vagy az adóalapból? Te, most melyiket írjuk?"

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.09.21. 16:01:38

nem hittem, hogy ennek a postnak van értelme, de most már látom - igen, az alapoknál kell kezdeni.

ern0, szépöcsém, gyere, korrepetállak matekból :)

kobak · http://kobak.org 2006.09.21. 21:45:32

"És most ebből úgy lesz százalék, hogy a vesszőt elvisszük jobbra kettővel."

Tetszik. :-D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.21. 21:55:23

Örülök, hogy tetszik, Tanár Bácsi :-)
Csináltam én már első fokú egyenlet megoldására szöveges szabályt, abban olyan volt, hogy "ikszes tagokat az egyik oldalra, iksz nélkülieket a másikra".

kobak · http://kobak.org 2006.09.21. 22:02:49

Az utolsó bekezdésben az "x" szerepe picit zavaró lehet. Egyszer az ismeretlent nevezed x-nek, utána mint szorzásjel alkalmazod. Ha szorzásra *-ot használsz, az egyértelműbbé teszi a dolgot.

Bocs, tanár vagyok. :-D

kobak · http://kobak.org 2006.09.21. 22:05:19

Egyébként ezek a megfogalmazások a leghasznosabbak. Csak néha szeretek kötekedni. ;-)
A nullára redukáljuk pl. sokaknak kínai. Egyszerűbb, érthetőbb, ha azt mondom, hogy mindent átpakolunk egy oldalra.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.09.21. 23:05:55

pl. veszek egy nettó összeget, hozzáadom, majd levonom az áfát, ugyanoda jutok, az áfa pedig mindkét esetben - ha elég gyorsan számolok - 20%

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.09.21. 23:07:18

na, ebből elég, már poénkodtam eleget, holnap elolvasom a postot is, ti. amint megláttam, hogy számok vannak benne, skippeltem

slam · http://szakdolgozatiras.hu 2006.09.22. 23:54:31

ern0: Szerintem Karaj másról írt.
pl. 100-20%=80
és 80+20%=96
vagyis nem 100.

De mindjárt éjfél, így akár el is írhattam (érthettem) valamit...;)


süti beállítások módosítása