Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A puding próbája

Címkék: blog kampány keresőmarketing sem szövegírás blogmarketing etarget

2006.09.25. hétfő 17:43 Konrad

Ettél már igazi pudingot? Nem arra a porból készült kocsonya-szerű izére gondolok, amit 5 perc alatt meg lehet csinálni, és nem is a műanyagdobozba kipakolt tömegárura, hanem igazi, főzött pudingra! Amit olyan edényben kell főzni, mintha kuglófot csinálnál, csak ezt teljesen be lehet zárni. (Nem is lehet kapni ilyen edényt mostanában nálunk...) Na, innen ered a mondás: a puding próbája az evés! Ugyanis ha egyszer kinyitod ezt a zárt edényt, akkor már nem nagyon lehet tovább főzni... Mi a családban szerencsések vagyunk, létezik kétféle ősi recept, egy mogyorós és egy puncsos változatra, és hát nem mindennapi étel, mondhatom!

Ezt a mondást használtam magamra, amikor úgy döntöttem, megtartom korábbi tanácsomat, és egy váratlan esemény kapcsán ahhoz kapcsolódva indítok egy kampányt. Olyan eszközt használtam, ami gyors és kéznél van: az Etargetet. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy volt feltöltött számlám, így tényleg azonnal tudtam kampányt indítani, amint ezt eldöntöttem. De lássuk sorjában!

Egy kellemes vasárnap délután, az önkormányzati választások előtt éppen pont kettő héttel kiszivárgott egy felvétel, amelyben a miniszterelnök néhány keresetlen szóval vázolta korábbi tevékenységét és az ország aktuális helyzetét, még májusban. Várható volt, hogy ennek a sajtóvisszhangja különösen nagy forgalmat fog generálni a hazai neten, és ez lesz napokig a téma (azóta tudjuk, mi lett ebből, de fontos: most vasárnap délután van, amikor ide jutottam gondolatilag!).

Tehát úgy döntöttem, egyrészt írok az eseményről, másrészt azonnal indítok is egy kampányt az Etargeten, lássuk, mi lesz belőle.

Fontos, hogy ilyen esetekben olyan tartalomra irányítsuk az érdeklődőket, ami releváns, azaz köthető az eseményhez! Vagy egy egyszerű átvezetéssel (maximum egy lépés, pl. másik párt indíthatott volna "Mi nem hazudunk, és ez a programunk:..." kampányt), vagy direktbe kötődik. Én ez utóbbit választottam, és azt gondoltam, direktbe kötöm az eseményhez azt, amit reklámozok, ezért a megírt rövid elemzést reklámoztam, az alábbi hirdetéssel:

Blog. Kommunikáció. Online marketing.
A Gyurcsány-blog szerepe, most. "A blog tehát megint végzi a feladatát, árnyalja a kommunikációt."
onlinemarketing.blog.hu

Ilyenkor jó, hogy ez a rendszer szöveges hirdetéseket kezel: nem kellett külön banner gyártással foglalkoznom.

A következő lépés azon kulcsszavak kiválasztása, ami kötődik a tartalmamhoz. Nem akartam a dolgot bonyolítani, és bár több száz szót is felvehettem volna, én két kulcsszót választottam: Gyurcsány és miniszterelnök.

Még el kellett döntenem, mennyi pénzt áldozok rá: ez összességében 10 ezer Ft (nettó) lett induláskor, amit később megfejeltem még 5 ezerrel, tehát összessen 15 e Ft plusz áfa a médiaköltés. Nem egy nagy kampány...

A kampánnyal az volt a célom, hogy olyan látogatókat hozzak a blogra, akiket érdekelhet a nem politikai megközelítés, és egyébként nem olvasóm. Abban biztam, hogy olyan két nap alatt azért csak lefut ez a megjelenés.

Nem ez történt. A téma annyira jól pörgött, hogy a vasárnap este 10-kor elindított kampány hétfő reggel 11-re kifutott! De lássuk, milyen számokat is eredményezett.

A puszta számok:

  • 86 239 megjelenés
  • 664 kattintás
  • nettó 22,58 Ft-os átlagos kattintási ár.

És ami mögötte van:

Az Etarget külön bontja a statisztikát keresőmegjelenésekre (keresők és katalógusok) és tartalomban történő megjelenésekre, valamint a szavakat külön-külön is láthatjuk, hiszen más-más kattintási áruk van.

Keresési találatok statisztikája

Kulcsszó Átlagos ár Megjelenítés Kattintás CTR

gyurcsany

25,19

1011

183

18,1

miniszterelnok

20,00

29

5

17,24

Szöveges cikkekben

Kulcsszó Átlagos ár Megjelenítés Kattintás CTR

gyurcsany

21,61

83114

474

0,57

miniszterelnok

21,50

2085

2

0,1

Tehát a kampányt a gyurcsany szó vitte el a hátán, a másikat a maga 7 kattintásával el is lehet felejteni!

Ez egy hosszabb kampánynál igazán tanulságos, itt nem volt sok idő módosítani. Az Etargetből több adatot nem is lehet kigyűjteni, de van az embernek látogatottsági statisztikája, az is megmutatja, mi törtönt.

Az Etargetben az a jó, hogy a referer értéket nem "nyeli le", azaz a Statgép és a Google Analytics is azt mutatja meg, hogy valóban honnan érkezett a felhasználó! És ez alapján bizony sok-sok poltikai cikk lett a befutó, a legfontosabbak:

http://www.fn.hu/cikk/00140000/143570/spontan_tuntetes_parlamentnel.php 114 kattintás
http://www.fn.hu/cikk/00140000/143590/bbc_kormanyfo_szivarogtatott.php 104 kattintás
http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=19271 53 kattintás
http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-72490 31 kattintás
http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=19264 16 kattintás
http://www.fn.hu/cikk/00140000/143581/pokorni_kalandorral_van_dolgunk.php
http://index.hu/politika/belfold/szoveg3928/ 8 kattintás
http://www.fn.hu/index.php?id=3&cid=143569 11 kattintás

Ennyi statisztikából már lehet elemezgetni... Ehhez még érdemes a Google-ből hozzávenni néhány fontos kiegészítő számot.

Azaz például azt, hogy a két nap alatt 1280 látogató volt a blogon, 1058 nézett meg egy oldalt, és 1103-an töltöttek 10 másodpercnél kevesebbet itt.

Hmmm... ezek a számok annyira nem is jók már, igaz? Bár, hogy mennyire volt sikeres a kampány - mivel eladás nem történt - úgysem ezen múlik. Hosszabb távon várok ismertség és ezzel együtt nem túl magas látogatottság növekedést, amire ez is egy lehetséges eszköz volt.

Összességében elmondható, hogy kb. 13 óra alatt sikerült 15 ezer forintért 600-nál több látogatóval növelnem az aktuális nézettségem, ami ha másnak nem is, önreklámnak kiváló. Ugyanakkor azt is láthatjuk, hogy egy ilyen felkapott reklám tényleg csak akkor hatásos, ha nagyon releváns tartalmat csinálunk, és akkor tudtam volna több embert megtartani, ha több tartalmat is elhelyeztem volna a témával kapcsolatban.

Végül így is sikeresnek értékeltem a kampányt, a célomat elértem, jött sok új látogató, és talán valahol megmaradt bennük, hogy létezik egy ilyen blog is.

Remélem, sikerült leírnom minden fontos adatot. Akit ennél esetleg több érdekel, kérdezzen, ez most "nyitott nap", amit az Etarget-Statgép-Goggle Analytics megmutat, azt szívesen megosztom.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4415268

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mucin 2006.09.25. 21:20:05

Próba - Opera Minivel hozzászólás.

Mucin 2006.09.25. 21:30:03

Megy ez remember me nélkül... Szóval én is főzök egy kis pudingot, igaz takarékon, mivel konstatáltam, hogy szeptember lévén édesanyám nem is éhes. 2%-os CTR, 9 átkattintás :) , viszont ebből 4 áttelefonálás, 2 új tanítvány. 180 Ft+ áfáért illatra nem is rossz. Na majd novemberben meg is kóstolom. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.25. 21:44:23

Mucin, ez már közel van a "csak annak hirdetünk, aki meg is veszi" elvhez :-)

Mucin 2006.09.25. 22:13:49

És kérdeznék is: 1. Hogyan lehet a sok "breaking news" látogatónak releváns tartalmat adni (új hírszájtnak könnyű), vagy ennek híján fogyasztásra bírni a böngésző azonnali bezárása helyett? 2. Miért nem az elkúrtuk szóra targetáltál? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.26. 00:16:10

Mucin: 1-re az a válaszom, hogy nehezen lehet, kellenek a kreatív ötletek. De most a héten ugyanebben a témakörben futtatok egy kampányt, ami egy hírsite kampánya, és ott kiválóan működik.
2. Hétfőn már azt használtam volna... Sőt, a fent említett kampányban használom is.


süti beállítások módosítása