Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Nameste: @hullajelölt88: Nem, egyáltalán nem ez a kiindulópont, de ez elvi kérdés. De fontos része az adatv... (2018.05.22. 16:46) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (356) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1127) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (261) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kamu. Átverés. Megéri?

Címkék: gerillamarketing wom

2006.10.29. vasárnap 09:59 Konrad

Miért van az, hogy pár magát kreatívnak érző egyed a reklámszakmában úgy gondolja, hogy jó dolog az, ha átverésre, kamura játszanak? Annyira szar az adott termék, hogy máshogy nem lehet bevezetni? Vagy ez az összes kreatív ötlet: hülyét csinálunk a megrendelőből, a termékből, a fogyasztóból, és majd jól beindítja ez a nyüzsgést? És mindegy, hogy mit, de beszélnek rólunk?

Egyre több a kamublog, ahol hamar kiderül, ez az egész átverés. Vagy itt van az instant sör esete, amikor egy vacak weboldallal és a Kreatív Online-on elhelyezett hirdetésekkel akarja bevezetni az új reklámfelületét egy "kreatív" cég. (Azért se írom ide, melyik. A kurva kreatív weboldaluk domainbejegyzéséből megnézi az, akit érdekel.)

Hát, nekem kezd egy kicsit uncsi lenni a dolog. Mi lenne, ha a gerillamarketinget nem a negatív oldaláról közelítenénk meg? Ha nem vennénk palira a fél országot?

Mert persze, lehet így is. Éppen csak az egyik legfontosabb dolgot játszák el már az elején az ismertségért cserébe: a bizalmat.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4916799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csolo 2006.10.30. 18:07:58

Kedves Konrád!

2 dolgot akartunk: a médiaügynökségek előtt látszani kis pénzből a nagy médiazaj közepett, ráadásul úgy beszélni egy termékről (ami nem a kamusör, az csak egy szándékosan túljátszott fiktív termék, hanem a médiafelület, amin ilyen akár futhat) hogy figyelemfelkeltő és horribile dictu mulattató legyen. Mindenkinek megírtuk a frankót, aki fel akarta venni a sörgyárral a kapcsolatot. Voltak szép számmal. Nem a hiszékenyeket akartuk palira venni, hanem az erre fogékony média és btl ügynökségek figyelmét felkelteni. Ha megsértődtek, akkor majd jól nem hirdetnek ezen a felületen, ha meg emlékezni fognak az esetre, hogy szereztünk nekik 2 kellemes percet, akkor elértük a célunkat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.10.30. 18:17:47

Kedves csolo,

akkor is átverés. Lehet a WoM-ot úgy is művelni, hogy nem átverésre játszik. Nekem ezzel az a bajom, hogy nemcsak a cég irányába ad negatív attitűdöt, hanem az ilyen fajta megoldások irányába is.
Tudod, ha felállok a trambulinra, és a nagyközönség előtt belepisilok a medencébe, akkor kitűnök a reklámzajból, csak éppen nem fognak rám örömmel gondolni...

csolo 2006.10.31. 00:18:30

Ebben nem értünk egyet, persze lehet h Neked több a keserű tapasztalatod. Abban a közegben, amelynek szántuk szerintem átjön, ezen kívül tele van olyan utalásokkal, amelyekből következtethető, hogy a dolog egy márkaoldal paródiája és a saját szakmánk fricskája. A lorem ipsummal és a szabolccsal együtt...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.10.31. 00:30:59

Talán az a baj, hogy túl sok külföldi példát látok, és a mostani Wal Mart-os botrány után sokkal érzékenyebb lettem az ilyenre?
Nem tudom. Végighallgatva az egri reklámkonferencia gerillás részét, ott is csak az átveréses, kamu példákat láttam itthonról (egy kivétellel, ami viszont nem kereskedelmi kampány volt...), és miközben a prezentációban mindenki happy volt, a magánbeszélgetéseken más derült ki.
Én komolyan gondolom azt, amit a WOMMA mond: nem az a wom, amikor átverünk, amikor fizetünk stb.

De oké, nézzük máshonnan: milyen célotok volt ezzel a fajta kommunikációval? (A figyelemfelhíváson túl.) Ezt a célt elértétek? Számszerűsíthető?

Mert ha igen, és üzletek köttettek ez után, akkor megírom szívesen a "mea culpa" bejegyzést, hogy én tévedtem. Mert az is tanulságos, és legközelebb majd duzzogva hallgatok, ha ilyet látok...

Balázs · http://www.szanto.org 2006.10.31. 11:03:14

Szvsz Konradnál a pont: nekem általában ez a bajom a "kreatív" reklámmal. Talán emlékszünk majd Szabolcsra, meg az instant sörre. De mi van a termékkel?

Kézenfekvő alapvetés: az a baj a legtöbb viral meg gerilla kampánnyal, hogy maga az eszköz, a kreatív viral. Pedig az üzenetnek kellene "virulensnek" lennie, egyébként csak röhögünk egyet, aztán megyünk tovább.

csolo 2006.10.31. 15:22:14

Urak,
A szándék az volt, hogy akik pl. nyári promócióban gondolkodnak, mert ilyen terméket kezelnek, akár ügynökségként, akár márkagazdaként, felfigyeljenek rá és szórakoztató formában olyan információ birtokába is jussanak, amely segítheti őket a döntéshozatalban és persze az ügyfelünket abban, hogy a sales előtt megmutathassa: érti azt a piacot, amelytől pénzt vár. Szerintem az elég virulens üzenet, hogy modellezünk egy kvázi ügyfél-döntési mechanizmust (nézzétek meg a deklaráltan fizetett cikkeket is a Kreatív Online-on) úgy hogy rávezetéssel, de direkt utókövetéssel is jelezzük: játékos formában tudatjuk, hogy piacra léptünk. A többiek meg adják ki a száraz sajtóközleményeket. Egyebet nem tudok, döntsenek a médiaügynökségek és a btl-esek.