Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Keresőzés

Címkék: pr keresőmarketing seo sem keresőoptimalizálás ajánló

2006.12.11. hétfő 20:48 Konrad

Először is ezúton szeretnék gratulálni az Arcanian csapatának, hogy hazánkban elsőként hivatalos Google minősítést szerzett: Google AdWords Qualified Company lettek.

Bővebben a Bizbigyó blogon >>>

Szép volt, csak így tovább!

És ezen örömteli felütés után egy másik bejegyzését boncolgatnám Annának, amiben a PR és a keresőmarketing/keresőoptimalizálás kapcsolatáról ír.

a PR elsősorban nem az értékesítésről szól, hanem az infóról: hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz (szerintem): Geoff Ramsey (eMarketer CEO) szerint a keresőkben kapott jó találatok a szakemberek szerint sem teljesen reklámként viselkednek (első a tájékoztatás ill. a SEMPO 2005. decemberi felmérésében: a keresőmarketinges befektetések első számú motivációja a márkaismertség növelése volt (62%), a 2. (60%) a márkatudatosság.

Azaz ha az online marketing blog kifejezésre én vagyok az első, az nemcsak a direkt reklám miatt jó (azaz többen kattintanak rám, mintha a második lennék), hanem azt sugallja, hogy én vagyok a legjobb. Persze a Google nem értelmez, nem gondolkozik, és a "jóság" relatív fogalom... Mindenesetre az nem annyira jó, hogy a kóla kifejezésre feljövő hazai találatok nagy része a rozsdás szög kísérlet...

A bejegyzés persze Szántó Balázs véleményével megmutatja a másik odalt is:

Igazad van—nem is vitatom—, hogy a SEO a kommunikációs mix nagyon fontos eleme. Viszont szerintem inkább találjanak rólam egy (ideális esetben pozitív) blogbejegyzést és egy linket, mint a saját honlapomat… A SEO a kommunikátor szempontjából passzív, illetve egyirányú(bb) csatorna: a fogyasztó keres, és majd talál. Valamit.
Az is benne van, hogy a SEO eléggé manuális, repetitív, de nagy szakértelmet igénylő műfaj. Márpedig én úgy gondolom, egy péeres inkább legyen generalista, illetve a célközönség szakértője, mint egy-egy terület vagy kommunikációs csatorna specialistája.

Én ebből azt szűröm le, hogy fontos figyelnünk a keresőoptimalizálásra, de egyáltalán nem triviális, hogy a PR - és csak a PR - eszköze lenne. És persze az sem igaz, hogy csak a marketing eszköztárába tartozik. Olyan ez, mint az újságcikk: lehet a PR eszköze, de használhatom hirdetésként is. Vagy mégsem olyan. Mert kiemelném Balázs véleményét: A SEO a kommunikátor szempontjából passzív.

És számomra az egész vitában ez a legfontosabb: hogy a SEO, azaz a keresőoptimalizálás egy olyan folyamat, ahol megrendelőként sok dolgot nem tudunk befolyásolni! Érdemes ezen elgondolkozni kicsit...

A fentiekre volna is egy egészen egyszerű bizonyításom. Ha bárki is direktben befolyásolhatná kívülről a Google találatokat, akkor a "miserable failure" kifejezésre nem az lenne az első találat, ami... Persze ez egy kereső hack, és persze befolyásolás, de nem egy gombnyomásra működik, mint az online reklámok. És persze kvázi ingyen volt ezt összehozni.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6322123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanna · http://bizbigyo.wordpress.com/ 2006.12.11. 21:24:09

Köszönjük szépen. :)
Kálmán Tamástól is kérdeztük már, hogy mikor lesz Etarget minősítési rendszer. Remélem, nem várat sokáig magára. Szívesen segítünk kérdéseket generálni...

Fazakas Laszlo · http://www.arcanian.hu 2006.12.11. 21:53:07

Koszonom a cegem neveben.

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.12.12. 08:21:44

Dolgozunk a minositesi rendszeren, de "sajnos" mindig valami kozbejon :-)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.12.12. 18:42:27

"a keresőoptimalizálás egy olyan folyamat, ahol megrendelőként sok dolgot nem tudunk befolyásolni!"

Ezt nem teljesen értem igazán. Megrendelőként ritkán van az ember abban a helyzetben, hogy operatíve bármit is befolyásolhasson.

Vagy jól döntött a SEO-választáskor, vagy nem.

A létező legrosszabb amit tehet, hogy a döntési bizonytalanságát állandó 'kotnyeleskedéssel' kompenzálja. Legkevésbé sem az ellenőrzésről, eredménymérésről beszélek itt (sőt), hanem a 'kézivezérlésről'.

Arról, hogy a felfogadott SEO-ba nem helyez bizalmat, hanem pár hét-hónap után önmagát már SEO-szakembernek látva állít fel olyan kényszerpályákat, melyekkel lelkiismeretes SEO-szakember nem vállalhat szakmai közösséget.

A legtöbb esetben azonban megtörténik a megrendelő-alvállalkozó egymásra találása, a fenti esetek ha léteznek is, jobbára marginálisak.


süti beállítások módosítása