Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lazítsunk a hazai spam szabályokon!

Címkék: spam onlinemarketing

2007.01.15. hétfő 20:00 Konrad

Túl szigorúak a hazai spam szabályok. Ezt nem holmi elméleti alapokon állítom, hanem a gyakorlati tapasztalatok alapján.

A szabályozás alapelve, hogy csak annak szabad küldeni elektronikus üzenetet (e-mailt, sms-t, mms-t) reklám tartalommal, aki erre előzetesen engedélyt adott. Ugyanakkor a nem elektronikus üzenet küldése - azaz a normál levél, de érdekes módon a telefonos hanghívás is - engedélyezett, azaz nem törvénysértő előzetes engedély nélkül.

Az előzetes engedélykérés egyértelműen a fogadó felet védi: célja, hogy lehetőség szerint annyi és csak annyi reklámot kapjunk, amennyire kíváncsiak vagyunk.

A gyakorlat azonban mást mutat. Sok bejegyzésben foglalkoztam már ezzel, és sok kommentet, sőt levelet is kapok a témában. Az derül ki ezekből, hogy bár a szabályozás szigorú, de annak megszegése nem okoz olyan nagy problémát, hogy félni kelljen tőle.

Mert mi történik, ha feljelentenek, mert spameltem? Először is megkapom a feljelentő adatait. Így ha akarom, "megbeszélhetem" vele, hogy ugyan, vonja már vissza azt a feljelentést. De ha nem teszi, akkor mondhatom, hogy sajnos nem tudtam, hogy ez a csúnya spam szabálytalan. Hivatkozhatok arra, hogy dehát a síma reklámlevélnél nem kell engedély, itt meg miért? Aztán kapok egy ejnye-bejnyét... Persze ha többszöri visszaeső vagyok, akkor kaphatok büntetést is. Tavaly talán ha 10-nél kevesebb esetben szabtak ki pénzbüntetést, összesen pár százezer forint értékben. Ez - majd látni fogjuk - nem túl elrettentő...

Egyébként is, a bejelentés annyira problémás és összetett, hogy az átlagos internetező jórészt meg sem érti, mit akarnak tőle. Azaz az esetek döntő többségében a spam törlésre kerül, és nem történik több. A spamelő pedig lazán küldözgeti újra és újra a leveleket, hiszen teheti: a gyakorlat azt mutatja.

Persze cselesek ezek a spamelők hivatkoznak mindenfélére, jóhiszemű viselkedést mímelnek, és úgy hiszem sokan be is dőlnek nekik.

Node miért van ez az egész féllegális, illegális küldözgetés, mikor vannak kérem legális szolgáltatók a piacon, akik törvényes keretek közt küldenek e-mailben reklámot?

No persze, hogy a pénz miatt! Ha egy kisebb - mondjuk 100 ezres - listát veszünk feketén, akkor annak ára cirka 30-40 ezer forint. A kiküldés díja - ha fizetünk érte valakinek - megvan 10-20 darab ezresből (persze zsebbe). Ha kapunk büntit, akkor az még lehet olyan 100-200 ezer forint. Kijöttünk 300 ezer forintból, azaz címenként 3 forintból.

Mennyi ez legálisan? Olyan 2 milla. Oké, az engedélyezett, meg ellenőrzött, meg mittudomén. Nade egy kisautó ára a különbség!

Talán nem magyarázom tovább...

Mi lehet a megoldás? Tehetjük azt, hogy szigorítjuk és egyértelművé tesszük a büntetést. Igaz, akkor elérjük azt, hogy aránytalanul magas büntetést rónának ki ilyen valójában a közérdeket kevéssé sértő tevékenységért. Megtehetnék, de kérdés, ettől a napi gyakorlatban kiszabott bírságok mértéke és főleg száma nőni fog-e? Nem valószínű, talán csak akkor, ha a bejelentés módja egyszerűsödik. De akkor meg sok lesz az esetszám és sok lehet a hiba. Szóval csapdahelyzet lenne.

Akkor mi marad? Én ezt javaslom:

Lazítsunk a szabályokon!

Volna két javaslatom, nekem bármelyik tetszene:

Első javaslat: egyszer szabad.

Engedjük meg a cégeknek, hogy egy e-mail címre egy alkalommal küldjenek engedélykérő levelet. Ez valójában a jelenlegi gyakorlat legalizálása lenne. Sokkal több spam hosszú távon nem lenne, és bár rövidtávon megnőhet a számuk, ezzel együtt a hatása pozitív lenne a jelenlegi helyzethez képest.

Második javaslat: negatív lista.

Ez talán kicsit meredek elsőre, de működhet. A spam legyen engedélyezett, de legyen egy darab országos negatív lista. Ha erre a listára valaki feliratkozik, akkor az oda írt e-mail címre csak akkor szabad reklámot küldeni, ha a felhasználó azt - a jelenlegi szabályozásnak megfelelő módon - külön engedélyezi (kéri).

Ez a lista legyen olyan, hogy minimális díjból ellenőrizni lehessen egy-egy adatbázis tartalmát. Azaz bemeneti oldalon a küldő cég megadja az e-mail címeket, és kijön egy olyan lista, ami tartalmazza, a megadottak közül kinek NEM küldhet.

Ha mégis küld, legyen szigorú a büntetés.

Persze mindkét javaslatot finomítani kell, de az alapötlet ez lenne. Nem állítom, hogy népszerű a lazítás, és azt sem, hogy közmegegyezést lehet találni a kérdésben, de azt gondolom, valamit tenni kell. A jelenlegi megoldás ugyanis rossz. Nem működik.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5128629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2007.01.15. 20:52:27

A második javaslatod felveti azt a kérdést, hogy mi van akkor, ha valaki összehasonlítja a bemeneti listáját a kimenetivel, aztán a különbséget felhasználja.
Így bárki megtudhatja, hogy mely e-mail címek azok, melyek biztosan élnek.
Ez kicsit olyan, mint rákattintani egy spam-ben a leiratkozás linkre és oda begépelni az e-mail címünket. Segíthet, de valószínű, hogy inkább árt.
Az mindenesetre biztos, hogy tenni kellene valamit.

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.15. 20:54:20

Eleg erdekes logikara vall, az hogy azert lazitsunk egy torvenyen, mert tul kicsi a visszatarto ereje a buntetesnek!

Nagyon aranyosan hangzik az "egyszer kuldhessek" verzio, csak az a problema, hogy ezzel is sok ezer keretlen level kerulhet valakinek az email fiokjaba! Ne adj isten akinek tobb fiokja is van, az mindegyikre megkapja az egyet. Es amint az ilyen egyet lehet lehetoseget bevezetnek, szuletnenek olyan kis vallalkozasok, aki mostmar legalisan ajanlanak a szolgaltatasukat a sok kis cegnek, es csak dolne az isszonyat mennyisegu keretlen email.

A spamtol ezert vedi a torveny a felhasznalot, mert a kuldonek tul konnyu, tul olcso a kikuldes.

Miert lehet legalis ekozben az offline postalada? Mert ott az eloallitasi koltseg visszafogja a kuldot.
Igen vannak olyan tervek, hogy minden email elkuldese keruljon egy minimalis osszegbe, ami egy maganszemely evi akar par ezres kikuldese mellett sem penz, de egy tobb szazezer/millio cimre kuldo spamernek mar sok lenne.

Egy nagy cimlista? Elobb emlitettem, hogy tipikus, hogy valakinek tobb email cime is lehet. O akkor minden egyes email cim megkapasakor emlekezzen, hogy ide jelentkezzen? Azert sok millio felhasznalonak legyen plusz feladata, hogy par ezer reklamozo cegnek konnyebb dolga legyen? Ez megint csak nevetseges.

Be kene jelentkeznem egy lista, hogy engem ne ussenek el, ne vigyek el a kocsimat, ne torrjenek be a hazamra, ne lopjanak meg?

Demagog? Ha azt vesszuk, hogy egy keretlenul jott reklam level milyen idegesito akkor annyira talan nem.

Habencius István 2007.01.15. 21:03:41

Akarhogy nezem, ismertlennek kuldott spam, lopas.

Adatlopas, amit sokkal komolyabban kellene buntetni. A spammer szerintem nem mas, mint egy kozonseges bunozo, aki raadasul olyan gagyi bizniszben nyomul, hogy meg normalis marketingre se kepes kolteni. A 100-200k forintbol hirdessen adwordson, etargeten, vagy barmi mas olcso feluleten, de ne lopjon.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.15. 21:05:44

Jano, nem a visszatartó erő a probléma...

István: szabályozni kell. De a mostani szabályozás szerintem túl szigorú.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.01.15. 21:27:56

ehh. a blog.hu újabb kommentemet vette el. :(

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.15. 21:29:15

A keretlen reklamlevel problemajahoz erosen hozzakapcsolodik maganak az email cimnek a felhasznalasa! Az email cim es telefonszam ugyanis szemelyes adatnak szamit maganszemelynel es ennek mar csak a gyujtesehez, tarolasahoz is engedelyt kene kerni, nem hogy a felhasznalasahoz, tovabbadashoz! Persze ez az egesz adatvedelem gyerekcipoben jar es az emberek nincsenek tisztaban azzal, hogy mennyit is er.
Lasd az mszp add a neved kampanyat. (Vajon hanyan potyogik be a semmiert a szemelyes adataikat es epitenek ertekes adatbazist? www.mszp.hu/addaneved/)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.15. 21:39:43

Kristóf: legközelebb írd meg nekem és kirakom...

Jano: igen. De az egy más kérdés, alkotmányt meg azért nem kéne módosítani...

Tibu · http://tibu.naplopok.hu/blog/ 2007.01.15. 22:30:02

Szerintem egyáltalán nem szigorú a törvény. Egyszerűen meg kellene oldani, hogy a hazai szolgáltatók letiltsák a spammelőket, róluk készüljön valami (hazai) feketelista. Akkor majd meggondolják, hogy mit küldözgetnek. Aki meg DM-et akar küldeni, vegyen adatbázist.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.15. 23:22:35

Szerintem a spam-problémához alapjaiban kellene hozzányúlni, mert az egy dolog, hogy x levelet le kell törölni nap mint nap, de hogy fontos levelek esetleg azért ne érkezzenek meg, mert egy szűrő letiltja, nos, ez nem Istennek tetsző. Több spam, ravaszabb módszerek; jön a több spamszűrő, arányaiban kicsi, de esetleg mégis érzékeny veszteségekkel. Ráadásul maga az email forgalom is nőtt, hiszen mondjuk 1-2 évvel ezelőtt még lazán hihetted, hogy gyors, a leveled tutira odaér, és ráadásul olcsó, tehát mindenki emailt küld.
Azaz szerintem minden, ami kicsit is növeli a spamforgalmat, rossz. Uff.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.16. 00:06:12

ElChe: nem akarom, hogy több spam legyen. Azt akarom, hogy szabályozva legyen, betartható módon.

TZ 2007.01.16. 00:29:40

Sztem inkább az e-mail rendszerét kéne megreformálni:
Pl.: Ne lehessen más nevében, vagy zombigépről e-mailt küldeni, csak saját címről ip, mac address, stb. naplózása és digitális aláírás mellett.
Ha felelősséget kell vállaljon az illető a tetteiért, akkor meggondolja, mit tesz.
Eltűnhetnének az e-mail vírusok, spamek, lánclevelek :-)

devizakozep 2007.01.16. 01:17:19

konrad, ki kellene kuldened par100k levelet v mi ? :-D

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.16. 01:24:46

Nem :-)
Éppen csak azt gondolom, hogy túlzás 30-50 Ft-ot kérni egy darab levél kiküldéséért... De ez már kicsit máshova visz. Ugyanis az ár még jogos is a jelenlegi rendszerben.
Éppen csak egy olcsó és hatékony eszközből lett egy drága és nehézkes valami.

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.01.16. 01:29:06

Én is határozottan ellenzem a spammelést.
Rengteg jó marketing eszköz létezik új ügyfelek szerzésére. Aki ért hozzá, és nem sajnál munkát belefektetni, az elboldogul spammelés nélkül is. Aki meg nem, az találjon magának más szakmát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.16. 01:35:25

Dávid, ettől még használják, és a jelenlegi szabályozás ezt nem csökkenti érezhetően. Nem gondolom azt, hogy a spamre mindenáron szükség van, de akkor sem érzem értelmét az ennyire drákói szabályozásnak, ilyen béna betrattatással.

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.16. 02:21:26

Konrad: gyakorlatban szerinted nem az tortenne, hogyha bevezetnenk mindket javaslatodat, akkor 1 heten belul a tucat "csak az elso szabad" level utan mindenki fel lenne iratkozva a tiltolistara! Es ugyanott lennenk mint most?

Vagy:
1) amint lehozzak az ujsagok ra 1 napra mar letoltheto lenne a Thunderbird plugin, mely minden felvett fiokot regsiztralna a tilto listan. Egyes ingyenes levelszolgaltotok automatikus regisztraciot kinalnanak.

2) Megjelenne par adathalasz oldal aki leiratkozast kinalna es ehhez elkerne mindenfele adatodat.

3) Par hirdeto ugy gondolna, hogy felev alatt ugyis elfelejtetted, hogy irt mar "csak az elso" levelet. Aztan meggyoznek magukat, hogy 1 honap is eleg volt ehhez.

4) Egy orosz hacker csoport feltorne a "nem kerek reklamot" szervert es eladna kulfoldi spamereknek az ertekes listat...

Habencius István 2007.01.16. 08:24:10

es a vilag ujra megmenekult egy commentemtol! hala a blog.hunak :)

azert ez mar kezd vicces lenni :>

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.16. 09:19:55

Jano, nem akarom mindkettőt, Vagy az egyiket, vagy a másikat. Vagy egy harmadikat, ami jobb ezeknél. Mindegy, csak lazítsunk valamit a rendszeren.

Keresztúri Gergely 2007.01.16. 11:21:23

Úgy érzem, muszáj hozzászólnom, elég sokat foglalkoztam a témával. :-)
Lehet, h hosszú lesz, bocs' érte.
Azt tökéletes látod, hogy két külön téma a küldés és a személyes adatok kezelése.
A kezelés a tágabb kategória, erről rendelkezik a törvény.

Fontos viszont kiemelni, hogy a hagyományos levélküldés esetén a kettő nem elválasztható.
(Ha csak címzetlenül megy a levél, akkor leginkább a szórólap kategóriába esik, azt hiszem, ez viszont kikerülhetetlen, tele van és tele lesz vele a postaláda.)

A törvény kitétele, hogy két adat azonosítja a személyt. Tehát, ha tudom a nevet ÉS a telszámot, vagy a nevet ÉS a címet, akkor személyes adat, engedélyt kell kérjek a kezeléséhez (a levélküldéshez/telefonáláshoz is külön).
Csak egy telefonszám nem személyes adat! Azaz, random módon lehet telefonálni.

ITT az óriási különbség. A törvény nem rendelkezik róla, de az ombudsman állásfoglalása szerint az e-mail cím önmagában is alkalmas a személy azonosítására, tehát önmagában is személyes adat. Ezért kell engedélyt kérni a kezeléséhez (tárolásához, e-mail küldéséhez satöbbi). Itt van egy pici ellentmondás, de nem az egyetlen.

Teljesen igazad van a számításokkal, egy kisvállalkozásnak igenis fontos lehet, hogy ki kell-e adja egy kisautó árát, vagy nem. Rengeteg legális lehetőség adódik címet gyűjteni, de ezek költségesek. Azt gondolom, ha valaki ezt nem tudja megfizetni, az nem mentség arra, hogy illegálisan tegye ugyanezt. (Én pl. egy szép új autóra vágyom, mégsem megyek el lopni egyet. Ez erős, de helytálló párhuzam.)

Amivel baj van, az a törvény betartása/betartatása. Sokan ismerik a törvényeket, és csak azért nem járnak el megfelelően, mert tudják, hogy kevés, vagy nincs szankció. Ez már morális kérdés...
Az ombudsman irodájának olyan mennyiségű hivatalos feladata van (a létező összes adatkezelési ügy az országban, ebből rengeteg állami...), ami lehetetlenné teszi azt, hogy a nyilvántartáson, állásfoglalásokon túl a kisebb ügyekben is eljárjanak. (Ha valamelyik cég havonta, milliószámra küldi ki a spameket, sok bejelentés érkezik, az azért ott is átlépi az ingerküszöböt...) Nincs elég pénz, nincs elég ember.

Robinson lista. Ez a Direkt Marketing Szövetségben már sok éve kérdés, érdemes-e közöset csinálni. Nem akarok a nevükben mondani semmit, de úgy tudom, ezen a fronton ők lobbiznak a törvénymódosításért, szerintem nincs messze.

A törvény szigora. A hazai adatkezelési törvény szigorú, szigorúbb, mint az EU szabályozás és ez szerintem így van jól. Minden lazítás szeintem csak újabb spam-áradatot jelentene. A piac tud így működni, néhány ellentmondást fel kell számolni a törvényekben, ez igaz. Néhány helyen az élet is felülírta a szabályozást (pl. SMS-ek, ahol nincs elég hely a törvény által kötelező szövegeknek, partneri listák, névjegyek stb.), de ezek jellemzően nem az e-mailes területeken vannak.

Keresztúri Gergely 2007.01.16. 11:32:31

Ja, eszembe jutott, mit akartam még. :-)
A naaagy közös Robinson lista jó dolog lehet, de nagyon nehéz jól megvalósítani, s a felhasználó szempontjából sem feltétlenül a legkényelmesebb megoldás.

Felhasználói példa 1: részt veszel egy nyereményjátékban. Már szinte el is felejted, amikor elkezd egy csomó spam jönni. Felteszed magad a Robinson listára. Nyersz a nyereményjátékon, viszont sosem tudod meg, mert nem tudnak értesíteni...

Felhasználói példa2: Felteszed magad a Robinsonra. Elkezded elölről előfizetni az összes hírlevelet, klubtagságot, lejelented újra a bankodnak, a vízműveknek satöbbi hogy tőlük mégis lehet... Jó kis meló.

Céges példa: Befektetünk egy nagy halom pénzt, hogy összegyűjtsük az eddig volt vevőinket, s készítsünk belőle egy jó kis prospect-listát, küldjünk nekik hírlevelet stb. Leglálisan persze. Elindul egy országos spam-hullám. A listánk fele felteszi magát a Robinsonra, mi meg kezdhetjük elölről...

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.01.17. 07:52:51

Ez az egész spam történet nekem kicsit olyan hogy az szív igazán nagyot, aki betartja a szabályokat... És MIÉRT?

Mert aki nem tartja be az vesz 30.000-ért címlistát, és kiküldi 10000 helyre a saját sz*r linkgyűjteményébe a regisztrációt 20.000 Ft-ért egy évre, ami semmit sem ér...
Tudatosfogyasztó János, fogja, és bejelenti, SPAM az NHH-nál.

De ott van 1000 kis és magánvállalkozó, akinek lövése sincsen arról, hogy hogyan megy a reklám az Interneten, és úgy gondolja, hogy még a hülyének is megéri regisztrálni ebbe a csuda jó adatbázisba, mert hatalmas biznisz lesz neki!!! És meg fogja érni, hiszen szinte tudományos alapok alá van támasztva, hogy IDE aztán megéri bekerülni!

A Kedves Spammelő röhög a markában, semmit mondó szogáltatást adott el 100 helyre 30.000 Ft-ért, és amikor mi-te-én odamegyünk, hogy színvonalas szolgáltatást nyújtsunk, akkor megkapod azt, hogy MÁR fent vagyunk a neten.
És máshol ÁÁÁÁ minek... külön kűzdeni kell, hogy felnyisd a szemét...

Azok piacát veszik el pont a spammelők, akik megpróbálnak tisztán dolgozni a neten. Szerintem Konrád erről ír....

Én nem kockáztatom azt, hogy be legyek jelentve az NHH-nál, mert akkor ugrana az eddigi elvem, hogy harcolok a spam ellen!!! Milyen vicce lenne már, hogy egyik oldalon úgy vagyok fent, hogy bejelentő a másik oldalon meg mint megbírságolt cégtulaj :-)

Konklúzió: Akik sz*rnak a szabályokra azok járnak jól... igaz csak rövidtávon... de rövidtávom meg mi sz*vunk, és hiába építem én arra a marketingemet, hogy miyen jó lesz hosszútávon, ha addig nem lesz miből fizetni a számlát, és lehúzhatom a rolót az olyan cégek miatt, akik mit sem törődnek a spamtörvénnyel.

Amely arról az oldalról azért télleg kicsit vicces, hogy telefonon bárki felhívhatok (jó a túl sok talán már zaklatás) de próbáljak meg egy olyan embernek e-mailt küldeni, akkor olyan buzgómócsing mint én...

Jano · http://www.users.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.17. 11:59:01

Az ilyen olcsobb es illegalis cimlistas reklamozok ellen abban egyetert mindenki, hogy a penzbuntetes nem er semmit. Egyszeruen belekalkulalja a koltsegekbe. De mi lenne ha a reklamozott szolgaltatasat kene szuneteltetnie? Pl. 1 hetig, 1 honapig a reklamozott domainen csak egy kotelezoen eloirt szoveg jelenne meg: miszerint "Ezt az oldalt az NHH a SPAM torveny es adatkezelesi torveny megsertese miatt 1 het szunetelesre itelte" Valahogy ugy mint a TV-knel.

Ezt azt hiszem talan kevesebben kockaztatnak.

Es ha nem tartja be, nem teszi ki, akkor mar johet a valodi (nagy osszegu) penzbirsag.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.01.18. 08:07:35

Jano: Ez remek ötletnek tűnik. De sajnos ez alól is ki lehet bújni, pl külföldi szerveren van a tárhely. Akkor ugye az NHH nem tilthatja illetve max utasíthatja arra, hogy tegye ki ezt a szöveget. Persze utána már egyéb keményebb jogi lépéseket is lehet tenni, ha nem teszi meg.

Még egy kérdés felvetődött bennem! Hogyan kell igazolni azt az ügyfél megadta az e-mail címét?
Vegyünk egy esetet (ez ma reggel a metrón jutott eszembe, mert mivel nem voltak jó nők, így tudtam máson is gondolkodni utazs közben :-) )
Szóval kiteszek a weblapomra egy "Feliratkozás a Hírlevélre" form-ot, mint ahogyan van ez sok helyen. Fogom az "Onioin Routing"-olt Firefoxot, amit nem lehet visszakövetni, és szépen ezen keresztül tolom fel magamnak az illegálisan megszerzett címlistát...
Kiküldöm, jönnek a méltatlankodók... és azt mondom, hogy valaki ezen keresztül megadta az e-mail címet, még bizonyítani is tudom, mert ugye a tárolt forgalom alapján látszik, hogy valaki tényleg megadta az e-mail címet, aztán az NHH nyomozhat, hogy ki volt az, biztosan nem ér a nyomába, mert pontosan ez lényeg.

Most akkor megbűntethetik-e a cégemet, aki "jóhiszeműen" járt el, mert azt hitte, hogy maga a felhasználó adta meg az e-mail címét!
Vagy azt mondom, hogy elnézést valaki megadta megadta más e-mail címét.. nyomozzák KI ki volt az, és rúgdossák azt, mert Ő követett el szabálysértést, amikor más adataival visszaélt.

Szóval ilyenkor mi van/lenne!?

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.18. 09:51:20

Ez ellen az lenne a megoldás, ha a hírlevélfeliratkozást visszaigazolóssá tennék, törvényileg előírva:)

Így tényleg csak az email tulajdonosa tud feliratkozni. (amúgy meg sok helyen így van)

Keresztúri Gergely 2007.01.18. 11:35:32

Ernő, tényleg jó ötlet az oldal kötelező átírása.
Az adatvédelmi biztos irodája már hatósági jogkörökkel is bír, tehát sok mindent megtehetne (elsőre eltilthat az adatkezeléstől, megsemmisíttethet adatbázisokat stb.), nem tudom, hogy bírságolhat-e.

BTW kis hazánkban az egyetlen megkérdőjelezhetetlen és félelmetes szevezet a Versenyhivatal, kíváncsi lennék, mit kezdene egy céges beadvánnyal, ami a spammelésre hivatkozva kérne vizsgálatot. Akinek nagyon böki a szemét egy spammelő versenytárs, igazán megpróbálhatná.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.01.18. 17:40:05

Gergely:
Az nem az én ötletem volt, hanem Janóé. Övé a dicsőség, még mielőtt szobrot állítanátok nekem, vagy valami... :-)

Aladdin 2007.02.25. 21:17:33

Pokolba a spamküldővel...
1 év börtön, hogy legyen ideje gondolkodni...
Szerintem csak drasztikus büntetéssel lehetne védekezni.


süti beállítások módosítása