Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kérdések vagy válaszok?

Címkék: keresőmarketing seo sem keresőoptimalizálás szövegírás

2007.01.20. szombat 15:26 Konrad

Rendszeresen nézegetem, hogy a keresőkből érkezők milyen szavakra, kifejezésekre jönnek a blogomra és azokra az oldalakra, amikre rálátok. Egyre több a laikus kereső, és így lassan változik a keresés módja is. Azt látom, egyre többen a keresőktől kérdeznek! Azaz beszélgetni próbálnak, nem kulcsszavakra keresni. Pár példa, hogy mire találták meg ezt a blogot:

  • hogy lehet a google első oldalára kerülni
  • szakdolgozat gerilla marketing témában
  • hogyan lehet iwiw meghívót szerezni
  • foci csapat keresés 19 évesek számára

Tanulságos. Azaz nem elég a fontos kulcsszavakat jól elhelyezni a szövegben, de érdemes valahogy a várható kérdéseket is beleszőni. Azaz például nem elég a "számítógép" szóra jónak lenni a jövőben, ha ilyen kereskedésünk van, hanem érdemes a "számítógépet szeretnék venni" kifejezésre is elől lenni.

Tegyük ezt hozzá az eddigi ismereteinkhez

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr529783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zero 2007.01.20. 15:32:04

és mit tapasztaltál, milyen arányban jönnek ezek a hitek?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 15:35:54

Egyelőre még nem sok, de nem is vagyok így "optimalizálva". De vannak. És a fentiekből van, amire kettő is két hét alatt. Nem sok, de van.

Zero 2007.01.20. 15:44:09

szerintem erre nagyon nehéz optimalizálni. túl sok munkát igényel úgy kialakitani az oldalt, hogy sok kulcs mondatot tartalmazzon úgy, hogy közben értelmes tartalommal is birjon.

Ha viszont kevés kulcsmondatot viszel bele akkor kb felesleges az erőfeszités, hisz a természetes fogalmazásunknak is részét képezik.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 15:46:26

Hát, erre való a FAQ pl.
Meg egyéb trükkök. Mármint írási trükkök, nem ügyeskedés.

Zero 2007.01.20. 15:50:21

igaz.

csak a faq általában 2 évente frissül, s nem a főoldal van, kevésbe fontos találat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 15:53:09

A jól optimalizált lapnak nemcsak címoldala van... Minden fontos, ami látogatott. Úgy kell megcsinálni, hogy belül is legyen tartalom - mindenhol.

Zero 2007.01.20. 16:00:04

bocs, elirtam. a se számára fontosabb a főoldali találat.

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.01.20. 16:18:31

no, ez az a keresési minta, amire a magatartásalapú tervezés ill. a 'people powered search', mint szolgáltatás reagál. utóbbi esetében egy köztes lépcsőfokkal átveszik a tájékozatlan felhasználóktól a produktív keresés feladatát. első blikkre ugyan időigényesebb, viszont lokális infók megtalálására ill. az improduktivitás szülte frusztráció elkerülésére alkalmasnak tűnik.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.20. 16:42:19

Zero: miért lenne fontosabb? Szerintem a seo számára a találat a fontos, nem a főoldali találat...

sdw: csak míg ilyenből lesz hazai, magyar nyelvű... vagy tudsz ilyenről?

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2007.01.20. 17:05:59

Példák tőlem:

Miért érdemes webáruházat nyitni (4)
Mit lehet kiszervezni (2)

Ebből az is következik, hogy megéri kédést írni egy blog bejegyzés címeként. Mert így benne van a "miért" "mit" "hogyan" stb stb.

bigpe 2007.01.21. 11:36:10

a fejlettebb keresőpiacokon (pl. UK) már ma is 3-4 tagú keresőszavak dominálnak.

Az emberek ugyanis rájöttek arra, hogy minél több kulcsszót használak, annál relevánsabb találatok születnek.

És akkor a fő különbség: van ez az egyszerű angol nyelv, ami akkor is értelmes, ha a szavakat simán egymás után írod. (pl: order grocery oxford)
és akkor itt jönnek a csodás nem-angol nyelvek, ahol mondjuk ragozzzák is a szavakat. tehát amíg az angol megoldja csupa főnév használatával, és úgy is értelme van, addig itthon "élelmiszert rendelek oxfordba"

na most akkor mire optimalizáljak:
"oxford", vagy "oxfordba"?

tehát szerintem a trend adott, mindenki egyre több kulcsszót fog használni. Egyszerűen csak a ragozásra is tessék figyelni

Mezey User 2007.01.21. 11:39:23

Van egy olyan érzésem, hogy még nagyobb teret fognak nyerni az ilyen típusú keresések. Ahogy a netet egyre nagyobb arányban használják "átlagemberek" (persze, tudom, ilyen nincs, de az egy internethasználóra eső számítógépes tudás csökkenő tendeciát mutat..), egyre nagyobb lesz az igény arra, hogy a gyakran feltett kérdésekre gyors, pontos választ kapjunk.
Aki nem kitartó netbúvár, az nem fog végigkutatni több 10 oldalt, hogy megkapja a számára szükséges tudásanyagot. Olyan ez, mint a gyorskajáldák elterjedése: gyorsan, frissen jól akar lakni az ember, mert rohan a világ...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.21. 11:43:25

bigpe: igen, egyetértünk. Amire most felhívtam a figyelmet csak a ragozás egyik újabb "iránya". És persze az, hogy kérdőszavak, valamint igényt kifejező szavak - amik alapban azért nem nagyon vannak céges weboldalon - is kellenek. Azaz nem elég a "lehet kapni", kell a "szeretnék venni" is.

bigpe 2007.01.21. 20:13:59

asszem a google is bezárta az answer szolgáltatását, ami nekem az mutatja, hogy azért annyira nem nagy ez a szegmens.

tehát konkértan erre optimalizálni nem feltétlenül ajánlott

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.21. 20:16:50

bigpe, az Answer valami tök más volt. Lehet, még megmarad. De a Yahoo hasonló szolgáltatása nagyon hasít.

De ennek nincs köze ahhoz, hogy a keresőmezőbe mit írnak be...

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.22. 15:39:21

Nekem ma ment el végképp a kedvem a nagy keresőmarketinges trükközéstől, bár eddig sem zsonglőrködtem túl sokat. Egy régi partnerünknek volt egy honlapja valami ingyenes szerveren. Semmi érdemi tartalom nincs már rajta, csak egy nyitóoldal, és egy link a partner új, hivatalos oldalára. Emellett pedig pár kiemelt kulcsszó van leírva egymás után 8-10-szer. Ennyi elég is a Yahoo keresőjének, hogy a kulcsszavak egy részére elsőoldalas találat legyen ez a gyakorlatilag nem létező oldal, ami egy már nem létező szolgáltatást hirdetne, ha lenne rajta tartalom, és még a Google-on is előkelő helyet hoz az egyik kulcsszóra.
Akkor mire fel a nagy tudomány?...

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.01.22. 20:50:13

ElChe, azért kíváncsi lennék azokra a kulcsszavakra. :) Ilyen elvileg csak nagyon periférikus / nem keresett szókombinációknál fordulhat elő ( = valószínűleg nincs igazi konkurencia).

Kristóf - www.primodesign.hu/blog

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.22. 21:57:46

búvárkodás, búvár, búvárutak
Nem annyira tömegszerű, meglehet, na de azért nem is annyira elvétve használt. A Yahoo-n két első és egy második oldalas találat. Ha ebben az üzletágban van valaki, nem olyan rossz ez.

marinis · http://www.bestdivingplaces.hu 2008.09.09. 08:40:41

Elég régen volt itt mozgolódás, de azért én megpróbálok életet lehelni a fórumba:-)
Az elmúlt hetekben nyakig beleástam magamat a SEO-ba. Hasonlóan ElChe-hez, én is a búvárbizinszben utazok. Ám a magyar búvárok egy elég szűk szegmense a magyar netes társadalomnak, így igen csak meg kell találni az utat hozzájuk. De nekem is - hasonlóan ElChe-hez - egy-két jól irányzott keresőszóval szinte mindig az első oldalon landolunk a Google-ban. De nekünk elsősorban nem a magas látogatottság a fő célunk, hanem hogy a hozzánk látogatókból minél több váljon vásárlóvá.


süti beállítások módosítása