Pár napja döbbent érdeklődéssel olvasom a www.privi.hu -t, egészen pontosan az ott elhelyezett felhasználói tartalmakat. Ez számomra - így jóval 30 év fölött - egy új világ. A gyerekeim még kicsik, az ismerőseim nagyok, igazából hús-vér tinikkel ritkán találkozom. Mert ez az oldal a hazai tiniknek szóló szolgáltatás. Illetve szól ez mindenkinek, de a tinik használják.
Ami megdöbbentett, az a szóhasználat. Az a szleng, ami ott dívik, néha még értelemzavaró is, de mindenképpen elgondolkoztató. Jól láthatóan megjelent az sms nyelv nálunk is a mobiltelefonon kívül, és jól láthatóan erőssen beszűkült a szókincs még az ilyen magát megmutatni kívánók körében is.
De amiért ezt most felhozom, az sokkal inkább egy tanulság a jövőre nézve. Fontosnak tartom ugyanis, hogy egy-egy megírt szöveg - legyen az reklám, weblap vagy brossúra - úgy kell szóljon a megcélzottakhoz, hogy miközben a tartalom nem sérül, az ő nyelvüket használja. Már persze ha van erre mód. Ugyanis ez a fajta szleng inkább ciki egy "hivatalos" anyagban. Nehezen tudom elképzelni, hogy a tiniknek szóló brandek ezt úgy használják, hogy hitelesek maradnak.
Viszont. Ismernünk kell ezeket a fordulatokat, kifejezéseket, ha a mai tiniknek készítünk reklámot. Ismernünk kell a gondolkodásmódjukat, a motivációikat, az érzéseiket.
És ha nem vagyunk benne ebben a körben, akkor marad az informálódás. Például az olyan oldalakon, mint a privi.hu
Utolsó kommentek