Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Sms nyelv, tini szleng, szövegírás

Címkék: érdekes közösség szövegírás

2007.01.23. kedd 14:01 Konrad

Pár napja döbbent érdeklődéssel olvasom a www.privi.hu -t, egészen pontosan az ott elhelyezett felhasználói tartalmakat. Ez számomra - így jóval 30 év fölött - egy új világ. A gyerekeim még kicsik, az ismerőseim nagyok, igazából hús-vér tinikkel ritkán találkozom. Mert ez az oldal a hazai tiniknek szóló szolgáltatás. Illetve szól ez mindenkinek, de a tinik használják.

Ami megdöbbentett, az a szóhasználat. Az a szleng, ami ott dívik, néha még értelemzavaró is, de mindenképpen elgondolkoztató. Jól láthatóan megjelent az sms nyelv nálunk is a mobiltelefonon kívül, és jól láthatóan erőssen beszűkült a szókincs még az ilyen magát megmutatni kívánók körében is.

De amiért ezt most felhozom, az sokkal inkább egy tanulság a jövőre nézve. Fontosnak tartom ugyanis, hogy egy-egy megírt szöveg - legyen az reklám, weblap vagy brossúra - úgy kell szóljon a megcélzottakhoz, hogy miközben a tartalom nem sérül, az ő nyelvüket használja. Már persze ha van erre mód. Ugyanis ez a fajta szleng inkább ciki egy "hivatalos" anyagban. Nehezen tudom elképzelni, hogy a tiniknek szóló brandek ezt úgy használják, hogy hitelesek maradnak.

Viszont. Ismernünk kell ezeket a fordulatokat, kifejezéseket, ha a mai tiniknek készítünk reklámot. Ismernünk kell a gondolkodásmódjukat, a motivációikat, az érzéseiket.

És ha nem vagyunk benne ebben a körben, akkor marad az informálódás. Például az olyan oldalakon, mint a privi.hu

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9430397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti 2007.01.23. 14:43:10

Én két hónapja próbálok rájönni, hogy mit jelent ha a mondat vagy szó mögé ilyet írnak: xD
A rövidítés.hu annyit ír rá, hogy smile. Most akkor a :) már nem trendi vagy hol maradtam le?

Az (L) -hez is kellett egy idő mire rájöttem, hogy mi. Ez az MSN-ben a szív emoticonja. Úgyhogy MSN nyelv is van már...

robi 2007.01.23. 14:44:49

és mi a helyzet az új Negró reklámmal (prasztfiú átkiabál a parasztlánynak)? Én egy kicsit erőltetettnek érzem, de valójában rendben van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.23. 14:49:49

robi: nem láttam még, nagyon keveset tévézek... és nagyon éjszaka.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.23. 14:53:03

Engem a privi-n nem a szóhasználat döbbentett meg, hanem a 16 éves tinikurvák fotói, illetve a hasonló korú gangsztarepper csemeték, akik a videóklippeken nőnek fel:)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.23. 14:57:43

No igen. De azt kinövik... és talán addigra magyarul is megtanulnak írni :-)

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.01.23. 15:09:45

xD - annyira röhög, hogy összeszűkül a szeme, nekem vizuálice a southpark figurái ugranak be, ott találkozhatsz vele úgymond

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.01.23. 15:28:08

Az amúgy potens hirdetői mechanizmusok bizony csúnyán meg tudnak bukni, ha erről a célcsoportról van szó.

A fiataloknak a legnehezebb jól működő kampányokat csinálni. Folyamatosan a ciki-menő pengeélen kell, hogy táncoljon a termék és maga a hirdető (kreatív) is. Nagyon nehéz...

Viszont vannak nagyon jól "támadható" pontok is. :)

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.01.23. 16:50:51

nem gondolom hogy kizárólag a nyelvhasználaton múlna a korosztály-specifikus kommunikáció hatékonysága. sőt. dolgoztam sokat ezzel a korosztállyal (is) (még ha a terület más is volt) és a szleng ismerete sokkal inkább azért volt fontos, hogy értsem, miről beszél(nek), mit akar(nak) közölni, mintsem, hogy nekem is ugyanezt a nyelvi kódot kellett volna használnom. márcsak a hitelesség miatt sem. ha nem vagy ugyanaz a korosztály valószínűtlen, hogy hiteles lenne. sokkal inkább az érzések/gondolatok/attitűdök megértése és a magatartás (=használati szokások) tájékán érdemes keresgélni szvsz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.23. 17:31:02

Igen, erre gondolok én is. Ne (csak) a szlenget figyeld, hanem ami mögötte van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.23. 17:31:36

Ja, de egy sms kampányt a tiniknek még sms-nyelven is elképzelhetőnek tartok :-)

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.01.23. 18:27:46

ezesetben márcsak a költséghatékonyság miatt is javallott :D

pollner · http://soreo.biz 2007.01.23. 21:39:38

Nem vagyok agy Index fan, de ezt ma Földes jobban megírta. Bocs.
index.hu/kultur/eletmod/emo071011

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.23. 22:33:20

Földes másról írt, el is olvastam mielőtt megírtam a cikket. Részben az inspirált.
Csak nem hivatkozok addig az Indexre, amíg ők nem hivatkoznak a nem-Indexes blog és egyéb forrásokra.

Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.01.24. 09:06:50

Sdwvel egyetértek. Nagyon erőltetettnek tűnik, ha valaki megpróbálja utánozni ezt a nyelvet. Ha belegondoltok hány vígjátéknak az alapszituációja, hogy a felnőtt megpróbál vagánynak tűnni...
Másrészt a privi.hu elég rossz hely a tinik tanulmányozására, habár bevallom én sem tudok most hirtelen jobb oldalt. Szerintem a legtöbb normális tini elhatárolódik ezektől az arcoktól. Legalábbis, amikor én fiatalabb voltam elég ciki volt ilyen diszkós-kurvának lenni.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2007.01.24. 09:52:31

A lényeget már fentebb leírták. A szleng csoportnyelvi jellegű jelenség, így már a tinik nyelvéről általánosságokat mondani is rizikós. Egy békéscsabai tini nem feltétlenül ugyanazt a tiniszlenget fogja beszélni mint egy pesti. A szlengen való megszólalás pedig még nehezebb. Egyrészt a korkülönbség miatt nehezen lehetsz hiteles, másrészt ügyelni kellene a szleng frissességére is. Semmi sem olyan gáz, mint "tegnapi" szlenget használni.

(Szórakoztató irodalom jelleggel tudnám ajánlani az Édes Anyanyelvünk szlenggel és ifjúsági nyelvvel foglalkozó cikkeit.)

valid 2007.08.25. 15:53:34

A tinik nyelvével meg lehet ismerkedni, hiszen csak az adott körülményeket kell ismerni. Sőt, ha te is abban a helyzetben lennél, te is így átvennéd a \'szleng\'-et.
Amelynek van divat része is, de az csekélyebb.
Én anno 5-6 éve, 1-2 év alatt annyit felszedtem ebből, hogy ma perfekt vagyok. Én is alkalmaztam. Csak pár új elem van (a korral haladnak :) ).

Niki14 2008.01.08. 22:08:29

nekem nincs bajom a szlengel csak han agyon túlzásba viszik...pl:puxus=puszi,luw beléd=szeretlek,pixecskeh=kép(angolosan)
cjupííh=puszi,cííp=szép,vadóól=vagy nah inkább hagyom is :S am a sok emo használja ezeket a kifejezéseket leginkáb...

laura 2008.03.03. 21:27:07

csucsi!az XD azt jelenti h. vicces...
pux
jah és sztem nem csak az emosok beszélnek "szlengben"!
m.p!

fancsi 2008.04.21. 16:56:14

Heló! Én még benne "vok" a szlengkorban, így elég jól és gyorsan megértem, ha valaki egy új (sokaknak érthetetlen) szót alkalmaz a mindennapokban! Nekem is van MSN, de az "XD"-nél jobban bejön a "LOL"! Ez is vmi olyasmit rejt mint az xd, azt jelenti: jó, vicces (ciki vagy hülye hejzeten való röhögés) Egyébként nemrég láttam, hogy egy angol oldalon is használják, "szal" ez sem magyar találmány!! :):)


süti beállítások módosítása