Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A magunkkal cipelt internet...

Címkék: ajánló mobil marketing weboldal

2007.01.24. szerda 19:36 Konrad

...ott van a mobilunkban. Főleg akkor, ha Opera Minit is feltettünk a telefonunkra. Krisztián barátom, aki egy hónapos tanulmányúton pihent december a távoli keleten, elmesélte, hogy arrafelé bizony nincs külön mobil internet, meg drótos-számítógépes. Ott van az internet, és vannak a megjelenítő eszközök: a számítógép, a mobil, meg akármi más.

No de a hazai és úgy általában a nem hazai weboldalak is nem mobilra vannak kitalálva. Hanem monitorra, nagyobb felbontásra. Pedig pl. az xml használata adna lehetőséget optimalizálásra.

Csak egy példa: ez a blog úgy van összerakva, hogy előbb a két oldalsó hasáb jelenik meg, majd csak azt követően ez a középső tartalmi rész. Ez Opera Miniben azt jelenti, hogy mielőtt valaki a bejegyzést el akarja olvasni, végig kell lapoznia a bal majd a jobb hasábot. Szoktam így nézni, hát, eltart egy ideig. Mert ez az oldal nincs mobilra optimalizálva.

Na de hogy néz ki több más oldal mobilon? Ennek a bemutatására és remélem kritikájára fog vállalkozni Hamvas Bálint blogján, egy mostani bejegyzésben tett ígérete alapján.

Az oldalak kiválasztása teljesen önkényes lesz: a napi mobilinternet-használat során mikor éppen mit nézek, olvasok, kényszerülök használni.

Elmélyült technikai ismeretek híján inkább a felhasználói élményre fogom a hangsúlyt tenni. A tesztböngésző az Opera Mini lesz, ami egyre több telefonra elérhető.

Remélem, fogja pár webdesigner és programozó is olvasni a bejegyzéseket, és talán részben ennek a hatására is könnyebb lesz Opera Minin webet nézegetni. Mostmár csak a három operátornak kellene radikálisan csökkenteniük az árakat...

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8130765

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Agent W 2007.01.25. 11:48:59

Az ár és a tartalom 22-es csapdájaKonrádnál élénk vita alakult ki többek között arról is, hogy mi volt előbb: a tyúk (drága a mobilinternet) vagy a tojás (kevés a tartalom). A helyzet kísértetiesen emlékeztet a korai internet problematikájára - kevés a fe…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrbond 2007.01.24. 20:42:51

mar meg is van az elso. mupa.hu-rol

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.24. 21:03:49

Bárki tudja akár az otthoni gépén is tesztelni, hogy hogyan fog kinézni az Opera miniben az oldala. Egyszerűn az asztali gépre tölthető "normál" opera nézet menüjében a mobil nézetet kell kiválasztani. (Vagy shift+f11).

De a felfedezésen felbuzdulva ne támadja le senki a webfejlesztőjét, mert nagyon nem olyan triviális a dolog, mint ahogy azt a fent említett xml-es félmondat sugalná!

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.24. 21:22:12

A mobil internetezést egyelőre nem az opera mini fogja jelenti, hanem az iPhone-ba épített safari.

És ha mindenkinél "kéznél" lesz a net, (ráadásul az iPhone-nak köszönhetően hatékonyan! lehet böngészni, navigálni), akkor sokkal könnyebb lesz mobilra optimalizált webalkalmazásokat vagy egyéb oldalakat fejleszteni.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.24. 21:26:32

na, sikerült értelmetlenül fogalmaznom:) tehát nincs egyelőre. és jelenti helyet jelenteni. bocs

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.24. 21:31:05

Ferenc, ezzel messze nem értek egyet. Az iPhone távoli jövő, ráadásul sokaknak nem lesz. Nekem pl. biztos nem, amíg ilyen buta, és ilyen drága. Viszont a Mini Opera a jelen.

Jano: nem triviális, de érdemes végiggondolni egy fejlesztéskor ezt a szempontot is.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2007.01.24. 22:30:06

Ferenc, díjazom az optimizmusodat, de én is túlzásnak érzem, hogy egy majd megjelenő (európa 2007 ősze, ha nem tévedek) százpárezres hűséges készüléket tekintsünk alapnak. Igazából egy statisztika érdekelne, hogy hány mobilhasználóra jut egy, aki használ internetet a telefonján. Nagyon geek perspektívából szemléljük a dolgokat, attól tartok.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.01.24. 22:38:37

Nem a hazai piacra gondoltam, a külföldire is vígan tudunk fejleszteni alkalmazásokat.

Greg · http://konnektor.org 2007.01.24. 22:50:38

szerintem butaság opera mini-re optimalizálni az oldalakat. ennyi erővel kultúr xhtml-t ill. template-eket kellene írni, hogy minden trükk nélkül olvasható legyen a telefon saját böngészőjében. hajlandóak vagyunk megfeledkezni róla, hogy az összes új telefonban xhtml+css képes böngésző van. ráadásul az opera minihez néhány telefonon nem elég az olcsó(???) wap előfizetés, t-mobile és vodafone usereknek külön "mobil internet" szolgáltatásra kell előfizetnie, hogy használni tudja. (pannon-nál wap-re, net-re egyaránt használható talán az összes csomag)

Aadaam · http://adamnemeth.hu 2007.01.24. 22:50:42

Technikai jellegu megjegyzes: a CSS-re gondoltal, nem az XML-re (az XML-t megjelenites es mobiloptimalizalas szempontjabol erdektelen, ketlem, hogy a mobilkliensek az XHTML-en kivul barmit ismernenek belole)

Szoval aki hirtelen Opera minire akar fejleszteni, es mar kattintana is a az XML Inside konyv mellett talalhato "Megveszem" gombra, annak inkabb a "CSS", ill. a "Box model" kifejezeseket ajanlanam.

Az iPhone-ba epitett Safarit mashol ugy hivjak, Nokia S60Webkit, remelem ezzel fenyt deritettem az Apple es a Nokia bongeszok gyanus hasonlosagaira (ugyanaz a motormagjuk, evek ota.) Viszont mar picit unom a teljes OS X lesz az iPhone-on, errol tessek leszokni, hulyeseg.

(Egy NAGYON szakmai blogon kifejtenem reszletesen is, ha valakit erdekel, miert, elmondom levelben, itt nem.)

Tovabba szeretnem felhivni a figyelmet, hogy a T betuvel kezdodo magyarorszagi mobilszolgaltatok eseten az Opera Mini csak NET elofizuval mukodik - +4k / ho.

Viszont a Sony Ericssonoknak szinten nem annyira gyenge a bongeszo resze, indexet siman lehet vele olvasni. (A wap bongeszok tobbsege kezel [X]HTML -t.)

Osszefoglalva:
1) A tudomany jelen allasa szerint Steve Jobs nem a Messias, az iPhone pedig nem az o angyala. Persze errare humanum est.

2) A Nokia *60-as sorozat szinten "Safarival" van felszerelve, de igazabol tokmindegy, mert ezereves dologrol van szo, legfeljebb nem kapott mediavisszhangot.

3) A komment szerzoje 3-4 eve nez hagyomanyos weboldalakat wapra optimalizalt bongeszokkel, es a CSS-terjedesevel egyre jobb az elmeny (bar az XML keveset segit). Igaz, a javascriptet, ajaxot el kell rajtuk felejteni.

4) Az opera mini nem minden szolgaltatonal mukodik olcson, sot.

5) A mobilinternet elterjedesenek legnagyobb akadalya maga a szolgaltato, a jol felfogott uzleti erdekeivel.

Agent W · http://www.agentw.net 2007.01.25. 09:39:55

Jano majd kijavít, ha tévedek, de régi starndard-complient olvasmányaimból úgy rémlik, hogy egy rendesen megírt kódú oldalt annyira nem nehéz úgy megcsinálni, hogy az mobilon jól jelenjen meg.

Amúgy egy technikailag képzett ember elmondhatná nekem, hogy az miért van, hogy a T-Mobile Web'n'Walk böngészője valamiért nem a mobilra optimalizált oldalakat jeleníti meg?

Prohibited · http://www.it2it.hu 2007.01.25. 10:30:09

Aadam, szerintem Konrad jól mondja és XML-re gondolt. Ill. inkább arra, hogy ha minden oldalnál szerver oldalon xml-ben meglenne a tartalom, akkor könnyen lehetne belőle eszköz függően kiválasztani azt, hogy miket küldök le a kliensre (ill. formázom meg valamivel, pl. xsl-lel). Ezután persze már érdekes lehet a css-sel való csicsa is, de ha belegondolsz, nem sok értelme van egy index.hu típusú oldalnál a teljes tartalmat leküldeni a mobilra úgy ahogy van. A másik megközelítés persze az, hogy nem optimalizálunk és intelligens mobil böngészőket használunk, amik kiszűrik a tartalom özönből a lényeget (pl. tartalom felismerő és osztályozó algoritmusokkal); ilyen pl. viszonylag buta algoritmuoskkal az Opera Mini is (de ez legalább a képeket optimalizálja szerver oldalon ill. megpróbálja a mobilt a lényegi tartalom elejére állítani). Megjegyzem, hogy ennél százszor jobb algoritmusok is vannak ill. voltak, ezek között egy magyar fejlesztés (volt) a legjobb szerintem, amíg marketing híján az egész el nem sikkadt (kicsit megelőzte a korát).
És még egy adalék: a w3c-n is elég komoly projektek futnak azért, hogy maga a html szabvány legyen úgy módosítva, hogy a fejlesztőnek ne is kelljen ezzel a dologgal foglalkoznia.

Jano · http://www.hszk.bme.hu/~hj130/ 2007.01.25. 16:05:22

AgentW: Jól mondod. Ha egy weboldal ugy van lekodolva, hogy a fejlesztok betartjak a tartalom-struktura es a kinezet szetvalasztasat, akkor minden nem hagyomanyos bongeszo egyszerubben tud belole valamit megjeleniteni.

Konradnak pedig azt mondja nagyon jol, hogy a mobilra a tervezes es fejlesztes idoszakaban kell gondolni! Ekkor alkalmazhatunk par olyan technikat amik nagyban megkonnyithetik a mobilos bongeszo eletet.
Pl: az emlitett oszlopok sorrendje, az oldal legelejen "ugras a tartalomhoz" vagy "navigacio kihagyasa" link. De agent W cikkeben emlitett oldalterkep konnyu elerhetosege is szerepet kaphat.

human · http://humaninsect.freeblog.hu 2007.01.25. 16:49:46

az én blogom opera mini ready (shift+f11 szerint), pedig nem is arra fejlesztettem :)

ivcsek · http://balaton.blog.hu 2007.01.25. 18:53:30

Konrádnak igaza van. Jó hogy felhívta erre a figyelmet! Nálam mondjuk a hasábok másképp vannak, de elsőként az jön be opera minin, amelyik így kezdődik: "Mobilon böngészöknek", itt a legfrissebbeket hozom elég egy katt a linkre és máris olvassa az aktuális friss bejegyzést, nem kell feleslegesen navigálni. (Nálam ez azért fontos, mert nyáron a Balcsin bizony sokan mobilon próbálkoznak. Szóval életszerű probléma és a blog.hu-n ilyen egyszerűen megoldható.)


süti beállítások módosítása