Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Cyber terek

Címkék: onlinemarketing közösség wom

2007.02.01. csütörtök 22:00 Konrad

Szokták mondani, az internet a cyber tér. Egy olyan hely, ami a valóságban nem létezik, hanem egy képzett, elvonatkoztatott valami. A cyber tér leginkább persze valamilyen cselekvésnek, történésnek a helye: hely, ahol a benne lévők egymással valamilyen interakcióba lépnek. De ha ilyen hely, akkor ez nem más, mint egy közösség.

De az interneten nem egy közösség van, hanem sok. Rengeteg. És persze egy felhasználó jellemzően (de nem szükségszerűen) több közösségben is benne van. Ezek a közösségek magukban egy-egy cyber terek, saját belső szabályokkal, saját belső felépítéssel és viszonyrendszerrel.

Ezek a terek valójában szigetek, és a sok-sok sziget között a hajók azok a tagok, amelyek több közösségben is benne vannak. Ha sok közös tag van, akkor két sziget közel van egymáshoz, ha nincs közös tag, akkor távolra kerül. És persze az átjárás lehet több lépcsőben is.

Konkrétan: ennek a blognak az olvasói egy közösséget alkotnak, ez a blog létrehoz ezáltal egy cyber teret. De eközben az itt jelenlévők egy része olvassa Doransky blogját, ír a Blogteren blogot, fórumozik az Indexen. Benne van több közösségben is.

Jó lenne, ha ez az egész így együtt alkotna egységet, de azt látom, hogy vannak teljesen egymástól távol lévő pontok. Például miközben Wolf Gábor blogján pörgő közösségi élet van (nézzük meg ennek a bejegyzésnek a kommentjeit), addig az ott jelen lévők nagyon máshol nincsenek. Például nem jutottak el tanult és felkészült barátom, Dévai Zoltán blogjára, ahol az őket érintő témáról sokat és nagyon jól megírt anyagokat olvashatnának. De Zoli és Gábor két külön cyber térben élnek. Kevés az átjárás, sőt jellemzően nincs is.

Marketing szempontból fontos látnunk, hogy az internet nem egy közösség. Nem egy tér. Az egyre népszerűbbé váló word-of-mouth marketing, a fogyasztók által önként továbbadott reklám tudománya a közösségekre épül. Egy videófilm, egy reklámspot nem attól válik vírusreklámmá, hogy bedobjuk valamelyik (vagy több) közösségbe. Attól válik vírusreklámmá, hogy elkezd terjedni: a kisközösségből kilép, és áthajókázik az egyik szigetről a másikra. Ezeket a hajókat pedig azok a véleményvezérek kormányozzák, akik több helyen is "otthon vannak".

Tehát a marketing szempontjából fontos célcsoport a véleményvezérek csoportja. Őket kell azonosítani és informálni. Ennek egyik módja egyébként a blog: ti mind véleményvezérek vagytok, ha ezt olvassátok, és olvastok sok mást is ami benneteket érdekel, és ezt a tudást meg is osztjátok a környezetetekkel. Hiszen így véleményt alkottok, és ezzel befolyásoltok.

Tehát az internethez máshogy kell viszonyulni egy marketingesnek, mint a hagyományos médiához. Itt a technológia és a felhasználás módja miatt kialakult sokszínűség az elérésben is jelentkezik. És a célcsoportot már nem úgy érdemes meghatározni, hogy 18-25 év közötti budapesti vagy nagyvárosi férfi, hanem például így: azok, akik az új technológiával kapcsolatos oldalakat olvasnak, és rendszeresen frissítik elektronikus kütyü "állományukat". Azaz ne a demográfia, hanem a viselkedés számítson.

Új kihívásokat jelent ez az egész cyber világ tehát. Új kihívásokat és újfajta gondolkodásmódot is.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5432888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://soreo.biz 2007.02.02. 12:42:20

Konrád, szerintem nem véletlen, hogy ez a "cyber tér" metafora az utóbbi időben kiment a divatból. (Az "információs szupersztrádáról" - emlékszik még vaalki? - már nem is beszélek.) Jobban leírja a lényeget a "háló", de nem egy olyan szép szabályos (mint pl. egy halászháló), hanem egy igen kusza, helyenként sűrű, néhány sok helyen gubancos...
Azt sem hinném, hogy egy blog olvasói közösséget alkatnak. Általában nem.
(Nyilván más a helyzet egy baráti társaság, vagy egy közösség sajázt, kifejezetten a közösség ápolására létrehozott blogjával.) Az viszont mindenképpen érdekes, hogyan kapcsolódnak egyes, témájukban gyakran távoli blogok közös olvasókon keresztük egymáshoz.
Szerintem a legtöbb ("tematikus") bloggernél keveredik a szakmai érdeklődés és a blogolás iránti szenvedély. Jó esetben beáll valami egészséges arány. Wolf Gábor blogja azért "blogsziget", mert Gábor számára a blog kizárólag csak egy a lehetséges marketingeszközök között, nagyon célirányosan használja, de a saját vevőkörén kívül nem akar itt senkivel sem beszélgetni. Dévai blogja azért blogsziget, mert az ő közönsége még nem a blogk között keresi az információkat. Nagyon sokféle blog van, nehéz általános érvényű szabályokat felállítani...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.02. 15:53:29

pollner, egyetértek veled. Amiért írtam ezt a bejegyzést, az pont az, hogy ezt mások is lássák, nemcsak akik benne vagyunk.
A cyber tér pedig valóban kikopóban, de azért ismert fogalom. Szerintem.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.02.02. 17:40:12

Szerintem van lehetőség csökkenteni a távolságot ezen szigetek között. Aki ki szeretné szélesíteni a blogja olvasótáborát, annak érdemes aktív életet élni a vélhetően hasonló célcsoport által látogatott más blogokon.

A jó témákhoz való (jó) hozzászólásokkal sok átkattintást, végül sok olvasót lehet szerezni. Saját (de nyilván nem egyedi) tapasztalat. :)


süti beállítások módosítása