Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

AdBlock és az Index.hu - mi is a gond?

Címkék: onlinemarketing adblock

2007.08.24. péntek 23:04 Konrad

Mi is a legnagyobb baj azzal, ha a felhasználók egy része - kimutatható méretű része, mondjuk 8-10 százaléka - blokkolja a hirdetést? Hiszen elvileg a megjelent hirdetések alapján fizetünk, nem?

Hát nem. Egy oldal választásánál (hol hirdessünk?) egyre fontosabb az elérés: valójában hány embert is érünk el a kampány alatt? Mivel elérésre annyira nem lehet még vásárolni (persze vannak kivételek), van viszoint például idő alapú vásárlás, így ha a tervező online szakember megnézi, hogy az Index.hu a mérések, kutatások alapján egy nap hány embert ér el, akkor betervezheti úgy is a megjelenést, hogy három nap Index.hu címlap, és ezzel elértem x db embert.

Az Index.hu támogatja is ezt, nézzük meg a médiaajánlatban, mennyi helyen és formában tudunk idő alapon hirdetni! És milyen drágán... egy napi több millió forintos megjelenés esetében 10 százalék elérés csökkenés bizony napi százezres kidobott pénzt jelent. Tehát ennyivel lett drágább az egy ember elérése, vagy mondhatjuk, hogy ennyivel ért kevesebbet a hirdetésünk.

Nem jó ez se az Indexnek, se a hirdetőnek. Ez van.

Legyen ez egyfajta háttérmagyarázat, miért juthat egyáltalán bárkinek is az eszébe "minden áron és módon" fellépni a reklámblokkolás ellen.

Egyébként a blokkolhatatlan reklámokról a véleményem itt olvasható, az Index hirdetésblokkoló ügyről pedig itt.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr44148309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butcher 2007.08.25. 00:02:17

A firefox mondjuk ~20%-os részesedése mellet kizártnak tartom hogy a hirdetés blokkolás elérné indexen a 10%-ot, nagyon maximum 1-2% tudok elképzelni, de már az 5 is erős tulzásnak tünik. Ezenkívül nem vettem észre hogy adverticum vagy bármi más figyelné hogy blockolta-e valami a hirdetést (és ha igen akkor adblock következő verziója ne kerülné ezt ki?), szóval szerintem ezis csak tippelt érték...

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.08.25. 00:18:00

Node ilyen árak mellett egyáltalán kinek éri meg megjelenés / idő alapon hirdetést vásárolni? Nem lenne célszerűbb/olcsóbb/hatékonyabb ezeknek a cégeknek is átkattintás alapon reklámot vásárolniuk?

Bártházi András · http://barthazi.hu/ 2007.08.25. 01:21:12

Jó lenne nem becsült számokat látni, mert lehet, hogy teljesen más a leányzó fekvése.

Én másképp fognám meg a problémát. Az, hogy most egy kis publicitást kapott az AdBlock az Index révén, semmit sem változtatott az arányokon. Illetve lehet, hogy növelte a százalékot, ezért nem kéne, hogy ész nélkül lépjen valaki ilyen témában. :) Szóval kb. nem változtatott az arányokon, és amelyik hirdetőnek ez új, az gondoljon arra, hogy eddig is így volt. Ettől a jövőben nem ér kevesebbet a hirdetése az Indexen és sehol máshol. A reklámozás hatékonysága eddig is x%-os volt, ezentúl is annyi lesz. Nyilván ha valaki reklámot vásárol, akkor azt nézi (még ha nehéz is mérni), hogy mennyire volt sikeres egy reklám, nem pedig azt, hogy mennyi embernek van reklám blokkolója. És nem csak az Indexen kell így gondolkodni, máshol is teljesen ugyanez a helyzet, sőt.

Amitől "félni" kell, az inkább az, hogy ez a szám tovább nő, és hogy esetleg jelentős mértékben csökken a hatákonyság.

Hogy ez ne történjen meg, meg kell ismerni a hazai közönséget. Mely közönségnek a hazai "bloggerek" (azokat hívom idézőjelesen így, akik most léptek valamit blogjukon, vagy máshol) is része.

No, nem vagyok okos, mert nem tudom, hogy hogyan lehet kivédeni a növekedést. Elhangzott, hogy talán jobb reklámok kellenek, nem annyira idegesítőek, arcomba mászóak, de akkor meg az átkattintási arány csökken, csökkenhet. A helyzet tehát nem egyszerű, de semmiképpen sem a pereskedés a megoldás. Az oda vezet, mint a zeneiparban. Sehova.

devizakorkep 2007.08.25. 01:30:52

azt a 20%t szorozd meg 2vel.

devizakorkep 2007.08.25. 01:55:29

jah azt elfelejetettem, h ie ala is letezik adblocker.
...

"jelentős mértékben csökken a hatákonyság"
errol mondjuk nehez beszelni annak fenyeben, hogy perpill a hirdetok par%os hatekonysagnak meg atkattintasi aranynak, orulnek mint majom a fa.nak

barati, nem arcbamaszo hirdetesekrol ill. cikk-hirdetes aranyrol meg tomoren ennyit:

index.hu/tech/urkutatas/lyuk240807/

Barazsy Ákos · http://www.baracomp.hu 2007.08.25. 08:56:38

Szerintem nem sok vesztesége lehet az indexnek ezen (max. az erkölcsi kár a tiltás kapcsán :) ), hiszen aki kikapcsolja a hirdetést, azt nem érdeklik a hirdetések, nyilván az nem is kattingat rá, vagy ha kattingat, akkor sem vásárol. Így a kattintásával csak a hirdetés árát növeli, ami növeli ugyan az index bevételét, de növeli a hirdető hirdetési költségét is, csökkentve az elégedettségét, ami idővel költséghatékonyabb hirdetési portálokra tereli a hirdetőt, ergo az Index hosszútávon nyer azzal, ha a "nem vevőket" a program eleve kiszűri. Szerintem.

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.08.25. 10:06:25

Indexnél dolgoznak egyébként keresőmarketing szakemberek?
Amikor felvetettem a Webisztánon, hogy a designon túl van a SEO - SEM, észre kéne venni az Indexnek, akkor HH annyit reagált, hogy nagyon tehetséges SEO-s barátaik vannak.
Az azért lehet hogy kevés. Tehetséges barátai mindenkinek vannak.

Arra, hogy a mozgatható hirdetések jobb kontextusban legyenek pozicionálva egy egyszerü ötletet adtam. Cikk megírásakor beküldés előtt kiválasztja a szerző a hirdetésekhez kapcsolódó aktuális kulcsszavakból a legrelevánsabbakat és ezzel elég jól optimalizálni lehet, hogy a hirdetések a lehető legjobb környezetbe kerüljenek.

Xnews 2007.08.25. 10:30:42

A TV távirányítón is ott az elkapcsolás lehetősége - mégis a legtöbben nézik a reklámokat is (legalábbis ezt állítják).

Nem a hirdetésekkel, hanem az eszetlen megjelenésükkel van a baj.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.08.25. 11:07:11

Nekem attól áll meg az eszem, hogy 1-2 százalékokon megy a vita, közben meg komoly lóvék mennek tévéreklámra, ahol a teljes népességet tekintve csak matematikai alapon lehet tippelni arra, hányan kapcsolnak el, hányan nem a reklámokról, sőt, hogy mit néznek. (Hibahatár, a mi a barátunk.)

A papírújságról nem is beszélve, ahol kutya nem tudhatja, melyik cikket, oldalt, reklámot nézem meg, s melyiket nem. Például az újsában hirdetett weboldalnak mi értelme van? És akkor Mr. hirdető azon mereng, hogy 6,7% vagy 7,6% használ adblockert? Huha.

A nagy bevételekről és brutál árakról pedig annyit, többször felvetettem már, de még soha nem kaptam rá választ, hogy az index.hu cégcsoporttársainak (Bookline, Ongo, C-travel) superbanner vagy billboard hirdetései ugyan mennyi hasznot hozhatnak és kinek?

butcher 2007.08.25. 11:08:23

devizakorkep, ja lehet nemtudom perpill hogyáll ff mo.-on :]

KAMI · http://ooop.sf.net 2007.08.25. 14:54:03

Tiltsunk be mindent!
Kezdve a politikától, a hirdetéseken át az ingyenes programokig, mint amilyen az OpenOffice.org is :o)
És persze tiltsuk be azt is, hogy valaki hozzászólásokban reklámoz valamit.
:oP

Benji · http://moondimensions.com 2007.08.25. 15:31:12

Tőlem már megszoghattátok, hogy nem nagyon csipázom az indexet. Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy használjon mindenki adBlock-ot!

vargabalint · http://www.vargabor.hu 2007.08.25. 22:22:14

Egész szép pénzt költünk el internetes reklámra, de megmondom őszintén, hogy nekem tökmindegy, hogy valaki azért nem kattint egy bannerre mert agyilag már immunis; letölti, de idegesítik a hirdetések vagy adblockot használ.

Ja, Firefoxot használok AdBlockkal.

Az utóbbi 10 évben 10-nél kevesebbszer kattintottam bannerre, ez mondjuk AdBlockkal még kevesebb lesz. Összeomlik az on-line marketing...

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.08.26. 13:54:40

vargabalint: egy francokat, legfeljebb átalakul. Nagyobb szerepe lesz a keresőmarketingnek a banneres hirdetések kárára, ami nem is baj, mert hatékonyabb és nem annyira zavaró.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.08.26. 17:01:51

Ahol fél évvel ezelőtt dolgoztam ("állami szféra") volt egy 3Mbit/s-es vonal 1500 gépre, ezzel láttunk ki az Internetre.

MÉG JÓ, HOGY TILTOTTAM A BANNEREKET AZ INDEX-en!!!

Amikor egy ilyen méretű hálózatot üzemeltetsz, egyszerűen nem azon gondolkozol, hogy szegény hirdetők, hanem azon, hogy kell a fenének 1 megabájtnyi Flash hirdetés/oldal!!! Amikor a munkához kapcsolódó oldalakra is vártál vagy fél percet!

Talán ha az Index nem helyezne el minden centiméteren hirdetést, ami ugrál/pattag/pörög és nem hagyja, hogy végigolvassák egy cikket, akkor én is és más is másképp állna a témához.

Vajon miért csak az Index jön fel mindig ebben a témában? Csak nem ott a legnagyobb mértékű a reklámelhelyezés?
(Lassan az IWIW-et is lehetne említeni... Jó úton haladnak ők is!)

Talán nem kellene annyira hajhászni a pénzt és akkor nem fanyalodnának az emberek ilyenre...
Mert az egész nem szól másról, mint a még több bannerrel elérni a max profitot!

Ok, okozat.. ezen senki sem gondolkozik el náluk?

Kedves vargabalint!

Remélem is, hogy összeomlik az "online marketing piac" azon része, mely egy 30-50 éves szemléletet próbál meg átültetni a 21. századba. Haladni kell a korral!

Merras kollégának igaza van! Keresőmarketing/keresőoptimalizálás és kevésbé zavaró hirdetések, vírusmarketing, stb.

(Sajnos a Google sem teljesen a kevsébé zavaró reklám az irányába mozdul el, hiszen már van lehetőség a keresőkben filmmel vagy képpel is hirdetni, ami pont a diszkrétebb hirdetések ellen megy... )

Az Online Marketing pont nem a banneres hirdetésekről szól!!! Ha arról szólna, akkor nem lenne szükség ránk! Sem Konrádra, sem Merrasra sem pedig a többiekre!

Mert banner helyet vásárolni még a hülye is tud (ha van rá pénze)!

Na, de olyan reklámot létrehozni ami hatékony, na ehhez kellenek az Online Marketing tanácsadók!

Gázló 2007.08.26. 19:45:24

Összességében helytálló, egyetértek Ernővel. Annyit viszont hozzá tennék, hogy a guglin a keresőn nem lehet megjeleníteni képes és animált hirdetéseket, csak az adsense patnerek oldalain - hálistennek ;-)

Csodálkozom, hogy ezt nem sokan használják, pedig nagyon hatékony lehet egy magyarnyelvű banner magyarországi internetezőknek egy idegennyelvű weboldalon (sőt, a magyar weboldalakon is, ahol a látogató nem is számít bannerre). Ez kicsit olyan, mint a Yucatan-félsziget: aki korán kel és még most megy oda, az aranyat lel, aki később eszmél, akkorra eltúristásodik az egész.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.08.26. 20:13:20

Gázló, hmmm lehet, hogy igazad van, egyik ismerősöm mesélte ezt a hirdetési formát a minap, valószínűleg félreértettem! :(


süti beállítások módosítása