Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fájdalmasan lassú növekedés

Címkék: ajánló kutatás

2007.09.05. szerda 14:38 Konrad

Most, hogy nyilvánosságra hozta az NRC a 2007. első félévi hazai internet penetrációs adatokat - azaz azt, hogy hányan is internetezünk itt a 15-69 éves korosztályban -, meg kell állapítsam, nagyon le vagyunk maradva. Fájdalmasan kevés, 39 százalék a rendszeresen (azaz havonta egyszer) internetezők száma. Igaz, a növekedés fél év alatt 5 százalékpont volt, de hol van még innen az EU átlag 50 feletti aránya...

A százalékok mögött 2,9 millió havi legalább egyszeri internetező van, és ebből 2,6 millió legalább hetente egyszer használja az ilyen-olyan internetkapcsolatát. Nagyvárosokban jók vagyunk, a fővárosi 54 százalék és a többi nagyvárosi 53 nem rossz, de a községek 25(!) százalékánál már csak az mutat rosszabbul, hogy itt a legkisebb a növekedés: 2 százalék. Pedig ha valahol, akkor pont a kisközségekben jelenthetne sokat az, ha tovább látnának a cseresznyefánál.

No de azt nem értem, hogy ha már van internet, azt miért nem használják:

Azt, hogy az otthoni hozzáférés megléte még nem jelent automatikusan internet használatot, jól mutatja, hogy az otthonukban hozzáféréssel rendelkezők egytizede egyáltalán nem használja az internetet.

Persze lehetnek ennek tudás és tartalom okai is, szerintem a T-Online kivételesen jól ráérzett arra, hogy az oktatás is fontos.

A lakások 2,5 százalékában van még mindig dial-up, azaz betelefonálós hozzáférés, és mára ez a legkisebb: az "egyéb" is meghaladja. Ez az egyéb gondolom leginkább mobil internet, illetve biztos van egy-két helyen közvetlen UTP is.

A növekedési előrejelzések továbbra is szerények, nagy robbanás nem lesz. Lassú víz partot mos, biztos leszünk egyre többen a neten - ahogy lassan felnövünk.

Nem egy vidám kép, de akiket a grafikonok is érdekelnek, az NRC honlapján olvassa el az egészet!

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr19158012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gattodire · http://infoeco.blog.hu 2007.09.05. 17:25:39

Alacsony a társadalmi fogadókézség a netre, bizonyos csoportokban.

Hype kellene a hagyományos médiákban, érthető, de csalogató népszerűsítés, néhány kézzelfogható lehetőség rendszeres propagálása.

Megint más kérdés, hogy ehhez magát a számítástechnikát is meg kellene alapfokon ismertetni, támogatni a készülékvásárlást, persze nem sulinet kivitelezésben.

Ezek közhelyek, tudom, de ezek nélkül nem fog menni.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.09.05. 17:48:37

Na, ezért nincs magasabb net:
www.youtube.com/watch?v=aY_CidIS8YM

Az elején, a feladaton röhögtem, különben meg NAGYON sokat lehet tanulni ebből a videóból. A társadalom nagy része ott tart most, mint a hölgy, hogy legjobb esetben is csak használja, de elképzelni sem tudja, hogy mi van mögötte. És a média is itt tart. Mennyi újságíró van ma Magyarországon, aki olyan szinten tudja hogy mi zajlik most az interneten, mint ahogy egy átlag újságíró tudja, hogy mi zajlik a politikában?

L 2007.09.05. 18:03:54

Kellene a hype, de mindig olyan műsorokba futok bele, ahol az internetet "gyalázzák"

Mostanában láttam több interjút, riportot a TV-ben (TV2, RTLK) főműsoridőben:
1. Az internetezők szeretnek hazudni: az interneten hazugságok vannak, mindenki járjon utána annak, amit a neten olvas.
2. Az internetezők pedofilok.
3. Az internetezők exhibícionisták, hülye tinik...

Ezek után kell nekem az internet? Ottan lakik a sátán...

Erősen sarkítom a dolgot, de a TV csatornák tudják, hogy a Zinternet az ellenség.

Az Aktív-típusú műsorokban szinte csak Velvet cikkeket láttok megzenésítve, ráadásul 2 nappal később.

Nem az a baj, hogy lopnak, hanem az, hogy újat/többet már nem tudnak mondani, mint amit neten olvastam.

Akos 2007.09.05. 21:06:51

A YouTube-os szőkeség talán azért mégsem mérvadó. Ő kifejezetten a butaságát büszkén hirdető, mindenfajta agymunkát felháborodottan elutasító fajta. Érthető, amit mondasz, de ennyire az átlagfelhasználó azért nem szörnyű.

prospero 2007.09.05. 21:57:20

és nem írsz egy fontos megállapítást belőle: a blogok olvasása a 4. legnépszerűbb dolog a álláskeresés, rádióhallgatás és játék mögött. közvetlenül megelőzi a fórumot, majd a chatet. sajna a blogírás a végére szorult...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.05. 23:40:39

prospero: igen, de az nem penetrációs, hanem felhasználási szokás adat :-)

devizakorkep 2007.09.06. 00:26:36

hat mig a magyar lakossag javaresze falvakban el es a letfentartasert kuzd, ez nagyon nem is fog valtozni. majd ugy 20 ev mulva.

Mária 2007.09.06. 09:01:08

Egy dologról nem írt még senki. Arról, hogy a korlátlan ADSL hűségnyilatkozat és "túlfogyasztási díj" nélkül sok család számára horror áron lenne elérhető.

A másik, amit megjegyeznék, az annyi, hogy rendszeres használónak onnantól kellene nevezni valakit, ha nem havonta, hanem hetente 1x ül le a gép elé...

Persze, a statisztika úgy még sokkal gyalázatosabb lenne...

dp 2007.09.06. 10:12:22

Nem sokkal rosszabb, 15-69-ben 34% a minimum hetente netezők aránya (Szonda Ipsos-Gfk Hungária NMA, 2007/I., a havi 38%, gyakorlatilag ua, mint az NRC-TNS-nél).

AxenCrow 2007.09.06. 17:36:58

Az ár ma már nem akadály. Illetve nem akkora.
A forgalomkorlátba meg simán belefér az átlagfelhasználó.
Az 1 éves hűségnyilatkozat meg szintén vállalható szerintem. Nem pörög mindenki annyira, hogy ennél gyakrebban váltson szolgáltatót. (Az árak sem zuhannak ilyen mértékben)

Egyszerűen nem kell az embereknek. Van akinek tényleg nincs rá szüksége, van aki meg nem tudja mekkora szüksége lenne rá :)

Összességében azért a gyorsuló növekedés pozitív.

skid 2007.09.11. 20:37:25

emberek, nem az internettel van a gond, hanem a PC-vel! ha próbáltad már elmagyarázni az anyádnak telefonon, hogy hogy módosítsa a hálózati beállításokat (hogy menjen végre az a szar), akkor tudod, hogy miről beszélek.


süti beállítások módosítása