Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A SEO spam

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2007.09.14. péntek 09:40 Konrad

Valahogy az utóbbi napokban többször belefutottam a SEO spam témakörébe, úgyhogy megosztom a kicsit gondolatébresztő, kicsit vitára invitáló véleményemet.

A SEO alapvetően jó dolog. Maga a rövidítés keresőoptimalizálást jelent, azaz olyan megoldást, amelynek segítségével javíthatjuk a keresőkben a találati helyeinket. Ha például kerékcsapágyat gyártunk, és a csapágy szóra keres valaki, akkor ne a Google találatuk 126. oldalán legyünk, ahol már a legelszántabb árubeszerző sem talál meg, hanem lehet jóval előrébb. Mondjuk az elő oldalon.

A legnagyobb tévedés viszont az, ha ezt úgy egyszerűsítjük, hogy a SEO arról szól, hogy bizonyos szavakra elől legyünk a Google-ben. A SEO nem erről szól, hanem (idézem a Wikipedia-t):

Azokat a módszereket, technikákat, melyek révén növelhető a keresőoldalak felől bejövő forgalom, összefoglalva keresőmarketing (search engine marketing = SEM) néven emlegetik: ennek egyik leghatékonyabb és legolcsóbb, tulajdonképpen ingyenes fajtája a kereső optimalizálás (search engine optimization = SEO).

Tehát nem az a cél, hogy jó helyen legyünk, hanem az a cél, hogy növeljük a keresőkből érkező találatok számát.

Ehhez a célhoz vezető út része, hogy a számunkra fontos szavakra elől legyünk a találatok között.

A Google attól lett a legnagyobb kereső, hogy pontos találatokat adott. Pontosabbakat, mint az összes többi. Ennek több oka van, de elsősorban a minősítési algoritmus szerencsés megoldása vezetett ide. Ez az algoritmus persze folyamatosan változik, finomodik, hogy a találati pontosság megmaradjon. Mert amit az ember tervez, azt bizony le is tudja rombolni: hiába van egy jó módszer, ha valaki azt ismeri, ki is játszhatja.

Én úgy gondolom, a SEO alapvető feladata az, hogy megmutassuk az oldalunk valódi tartalmát a keresőknek. Ne trükközzünk, ne csaljunk, hanem azt mutassuk meg, amik vagyunk. Ehhez alakítsuk ki úgy a weboldalunk kódját, hogy a fontos infók elérhetőek legyenek a keresőknek, mutassuk meg a külső és belső linkekkel a tartalmainkat, és frissítsünk rendszeresen, hogy látható legyen, aktuálisak vagyunk.

Viszont sokak fejében a SEO egy olyan módszer, ami arra való, hogy kiválasztott szavakra előre kerüljünk a Google-ben. Nagy frászt való erre, már elnézést. A keresőhirdetéseket találták ki pont erre!

Egy-egy szó előrehozása lehetséges, elsősorban a már említett minősítési algoritmus kijátszásával. Azaz olyan találatok generálásával, amik nem a relevancia alapján kerülnek előre, hanem mert egy weboldal tulajdonosa úgy akarja. Azaz gyakorlatilag kéretlen találatok generálódnak, ami így gyakorlatilag spam-ként zavaró hirdetésként jelenik meg.

Az eredeti példához visszatérve: a kerékcsapágy gyártó cég vezetője úgy is gondolkozhat, hogy a francokat fontos neki a csapágy szó, aki csapágyat keres, az úgyis ismeri őt (tipikus téveszme ez egyébként a kkv szektorban...), de milyen jó lenne, ha a sokak által keresett szex szóra lenne elől, akkor biztos sokan megnéznék az oldalát.

Hát, biztos így van. Kapna rengetek 10 másodpercnél rövidebb találatot, és egy csomó csalódott embert, akiknek a fejében ráadásul a cég kap egy negatív megítélést is. Hiszen a fenti megoldás egyértelműen, tipikusan SEO spam.

De ezt felismerve a kerékcsapágy gyártója most azt akarja, hogy a csapágy, az acélgolyó és a görgő szavakra legyen elől, ha lehet az első háromban. De vajon igaza van? Hiszen ők csak kerékcsapágyakat gyártanak! Nem az lenne a normális, hogy a kerékcsapágy szóra elől legyenek, igen, de a többire már hátrébb, és elől azok szerepeljenek, akiknél valóban a csapágyak teljes spektruma kapható?

Én úgy gondolom, az is SEO spam, ha néhány olyan szóra erősítünk, amik nem teljesen mi vagyunk. Azaz ha bár van összefüggés a cég szolgáltatása, terméke és az adott kulcsszó között, de triviálisan nem mi lennénk a legpontosabbak. Mint a fenti példában is.

Éppen ezért nem tartom jónak azt a gyakorlatot, amikor a SEO egyik első lépéseként az ügyféltől azt kérdezzük: milyen szavakra szeretne elől lenni? Ne tegyünk ilyet! Ügyfélként se ilyet kérjünk!

Esetleg, átmeneti módszerként azt elképzelhetőnek tartom, hogy a SEO első lépéseként az ügyféllel közösen, a weboldal tartalma alapján meghatározzuk, melyik szavak, kifejezések a fontosak, és ezek találati helyeink javítsunk.

De a jó megoldás szerintem az, ha megnézzük, a SEO előtt hány találat érkezik naponta a keresőkből, és a kitűzött cél ezen találatok számának a növelése. Azaz például a napi átlag 100 találat helyett legyen 200. És mivel a statisztikában látszik, milyen szavakra érkeznek az érdeklődők, azt is kiköthetjük, hogy a releváns szavakra növekedjen a találatok száma.

Így elkerülhetőek azok az átverések, amikor valaki bevállal mindenféle egzotikus szavakat, hogy mutassa, milyen ügyesen előrevarázsolta azokra a weboldalt. Az, hogy ilyen szóra a kutya nem keres, már nem szokott elhangozni... A fenti példával élve: bármely csapágygyártó cégnek bevállalom, hogy a kerékcsapágy gurító kifejezésre az első helyre hozom. Nem nagy bevállalás, jelen bejegyzés írásakot nulla találat van erre a kifejezésre...

Tudom, hogy a fenti gondolatmenet sok SEO-t vállaló cég számára eretnek, és akár még üzleti szempontból is károsnak érezhetik. Tudom, hogy a hazai SEO-sok egy jelentős része a szavak bűvöletében él. De úgy gondolom, érdemes elindítani egy folyamatot, ami egyrészt lehetővé teszi a pontos szabályok megalkotását, másrészt kiszűrheti a csalókat is.

Végül: az itt leírtak az egyik oka annak, miért nem indultam és nem is fogok soha keresőoptimalizáló versenyeken, és miért nem támogatom azokat.

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr37165139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csiszi 2007.09.14. 10:24:06

"Végül: az itt leírtak az egyik oka annak, miért nem indultam és nem is fogok soha keresőoptimalizáló versenyeken, és miért nem támogatom azokat."
Mondjuk ez a gondolatmenet kicsit fals. Azt feltételezed, hogy "kerékcsapágy" gyártó egy van, nem pedig 40. Ha te CSAK mint releváns találat akarsz megjelenni, akkor azzal benne leszel az első 10-ben, hiszen Te releváns vagy, menni fog. Pedig ha 40-en vannak, akkor ténylegesen más oldalakkal/szolgáltatásokkal/cégekkel kell versenyezned a google kegyeiért.
A pillangószív-nél hasonló helyzet volt, hiszen nem volt a szó mögött semmi, azaz mindenki releváns volt. Erre az egy szóra akartak előrébb végezni, sok más emberhez hasonlóan.
Inkubátorban ugyan, de elég jól modellezte, hogy ki mennyire tud, milyen jó az eszköztára.

"De ezt felismerve a kerékcsapágy gyártója most azt akarja, hogy a csapágy, az acélgolyó és a görgő szavakra legyen elől, ha lehet az első háromban. De vajon igaza van?"
Igen. Az emberek kis része tudja, hogy hogyan, pontosan mire keressen. Minél speciálisabb a termék, annál kevesebb. Hiába kell neki kerékcsapágy, biztos, hogy sokan csak csapágyat írnak. Vagy egyáltalán nem jut eszükbe a csapágy szó, csak az, hogy valami acélgolyók görögnek benne... Ezaz, keressünk "görgő acélgolyó" kifejezésre!

Szexre hirdetni meg nyilván hülyeség is. Egyrészt nem érdeklődőket kap, másrészt minél keresettebb a kifejezés, annál nehezebb előre kerülni (márpedig olyanban akar elől lenni, amire sokan keresnek). Annyi energiával kapcsolódó kifejezéseken is ügyködhetne, ahol még rosszul kereső érdeklődőket is foghat. Az előző példa miatt pedig ez jótékony hatással lehet az eladó-vevő egymásra találására, ami a google végső célja, tehát nem tekinthető rossznak.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.14. 10:27:52

jaj, de régen örültem már postnak ennyire

nemrég futottam bele én is egy klinikai esetbe, nem bírtam nem megírni a minap:

seo.blog.hu/2007/09/13/googlespammer_of_the_month_el_lobo_a_far

összebeszéltünk? :)

Akos 2007.09.14. 10:33:55

SEO spam példa:

1. Indítsunk a wikipédián egy új cikket
2. Másoljunk bele több bekezdésnyi szöveget egy az egyben valahonan máshonnan
3. Erre a szó szerint átvett forrásra a lapon ne hivatkozzunk
4. Ellenben egyetlen kapcsolódó linkként helyezzünk be egy céges weboldalt

Bognár László · http://bognarstudio.hu/blog 2007.09.14. 10:56:37

Kedves Konrád!
Elöljáróban: számos ponton egyetértek veled, és jónak tartom, hogy ezt a témát megvitatjuk!

1) Nagyon egyetértek veled abban, hogy szemléletünk középpontjában annak kell állnia, hogy egy cég netes megjelenése nem "idegen test" a cég marketingjében, hanem annak szerves része, csak azon belül, abba integrálva értelmezhető és alkalmazható. (Integrált Internet Marketing).
Ebből következően ennek is a cég valós tevékenységét kell tükröznie, s nem keveredhet a csapágy szóhoz a szex, csak azért, hogy több legyen a találat a keresőkben!

2) Miért szavakat, kifejezéseket adnak meg referenciaként a SEO-val foglalkozók?
Igazad van abban is: a cél nem az "élen kell lenni", mert ez csupán eszköze a nagyobb, tartós látogatásnak. Ám a SEO-val foglalkozó cég referenciaként nem adhatja meg ügyfelei statisztikai adatait, nem mondhatja azt sem, hogy lám, már annyira gazdagok, hogy nekik van a legnagyobb székházuk Európában, hanem jobb híján megadja azokat a keresőkifejezéseket, amelyekkel az az élen áll!
Ezekből azért a bölcs potenciális ügyfél le tudja mérni: releváns, valóságos kifejezésekről van-e szó!

3) Élen állni releváns kifejezésekkel mégiscsak fontos dolog, mert a netnek van egy önfelpörgető rendszere. A találatok szaporodása előbbre löki az oldalt a keresőben - és ez újabb látogatókat vonz!
A nem releváns találatokkal csak időszakosan lehet a keresőket "megtéveszteni". A kereső alapállapota (ezt én a net természetes állapotnak nevezem)hamarosan visszatér, ugyanis a kereső büntetni fogja a nem valós (gépi találatokat), a rövid idejű találatok magas számát, a linktelenséget, a hozzászólás-nélküliséget stb. és visszanyomja az oldalt!

4) Versenyek - itt kevésbé értünk egyet, de ez a helyzetemből is adódik, hiszen én nyertem meg az Első Magyar Keresőoptimalizáló Versenyt (Pillangószív), és emiatt nem szeretnék szégyenkezni :-)
A verseny során hihetetlenül sok tapasztalatot szereztem, új eljárásmódokat kisérletezhettem ki és sokat tanultam másoktól is. Végülis ez a verseny országos hírnevet és új ügyfeleket hozott nekem, ennek révén megjelenhettem a nemzetközi piacon is - aligha várható tőlem, hogy versenyellenes legyek!
A net a PILLANGÓSZÍv szóra is bizonyítja hipotézisemet, amit fentebb mondtam a net természetes állapotáról. A verseny során majd' hárommillió volt rá a szótalálat, még áruházat is alapított valaki a szóra. Ma mindössze 256.000 rá a szótalálat, elenyészik lassan a neten, nincs ami táplálja. Lassan kimulik a lnkek szövevénye is - és ezt meg is jósoltam a verseny során: Magyarország hamarosan egy nagy pillangószív temető lesz!
És lőn :-)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.14. 11:11:14

gyorsan megírtam, csak hogy a SEO-versenyeket is akkor már kibontsuk:

seo.blog.hu/2007/09/14/keresooptimalizalasiversenyelmelet

--
Bognár úr 2. pontjára:

Pedig de, csakis a statisztikai adat mond valamit, mint pl. ahogy egy óriásplakát-kampánynál sem referencia, hogy 'kint van a plakát az Osztyapenkónál'.

Ha tovább akarnék menni (akarok), akkor azt mondanám, hogy még a statisztika sem az igazi, a HUF-ra fordítható bevételnövekedés az igazi mérce.

Igaz, ez egy picit túlmutat a SEO-n, de egy vállalkozástól nem várható el, hogy ne ebben a relációban gondolkodjon.

devizakorkep 2007.09.14. 11:40:08

mondjuk abban amit itt konkretan irsz, igazad van. kerekcsapagygyarto legyen kerekcsapagra elso, mert neki ugy van ertelme.

alatalanossagban viszont egyaltalan nem igaz amit irsz. X -altalanos- oldalnak , aki a hirdetesekbol el az a lenyeg h minel tobb kw-re legyen 1-10. persze olyan kwkre amik kapcsolatba hozhatok vele, meg ha nem is azzal foglalkozik. viszont 100ra, ezerre.

szoval kkvra igaz amit mondasz, portalokra, funny oldalakra, adult oldalakra nemigazan. (sot meg kkvra sem mindig - diszfaiskola pl)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.14. 13:31:32

Ne csak egyszerű kulcsszavakra gondoljatok. Long Tail pl. nagyon fontos SEO-ban is.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.14. 13:36:49

Viszont közben Misa blogján lévő mondataidat is elolvasva az a benyomásom Konrád, hogy SEO = SEF (search engine friendly) szerinted.
Ennél azért kicsit több a SEO.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.09.14. 14:07:47

Én úgy látom, hogy sokszor sajnos a megrendelők hibája is, ha valaki a "rámegy" egyes szavakra. Van most pl. egy munkánk, ahol a megrendelő ragaszkodik a különböző kulcsszópozíció mérésekhez, hogy X vagy Y szavakra kerüljön fel az első oldalra. Hiába magyarázom, hogy nem ez a lényeg, hanem hogy mennyivel tud nőni a honlapjának a forgalma. Azt hiszem hiába duplázzuk majd meg a forgalmát, ha X Y nem lesz az első oldalon úgy fogja érezni, hogy sikertelenek voltunk...

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.14. 14:18:14

Régebb óta foglalkoztok SEO-val mint én, biztos sok a tapasztalat, meg sokféle ügyfél is van de aki engem eddig megkeresett, hogy segítsek, ott többségében azt láttam elég jól tudja, hogy milyen kulcsszavakra előnyös neki a jó pozíció.
Növelheted a forgalmát félig-meddig releváns szavakra optimalizálással, ha az azokra érkező látogatókat nem tudja vásárlókra konvertálni.

Persze lehet az általad leírt eset másról szól, lehet hogy olyan long-tail kulcsszavakat kínálsz neki alternatívaként amivel hasonlóan jól járna, csak ő sportkocsival közlekedik. Ilyen is van.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.14. 14:24:03

Longhand,

Itt nem feltétlenül arról van szól, hogy *hasonlóan* jól járna, hanem hogy sokkal jobban.

Másfelől egy siteot SEO-zni kezdeni longtailben illik - ha jól van megcsinálva, felmegy az az erős pályákon is.

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.14. 14:28:34

Így van, ettől lesz nem egy sima google bombing az egész és visszahat az erősebb kulcsszavakra pozitívan a dolog, egyetértünk ebben.

Akos 2007.09.14. 14:40:20

Caracalla,

Igazad van a Google tekintetében, és tény, hogy Mo-n ők a dominánsak. A többi nemzetközi kereső (pl. Yahoo) viszont sz*rik a nofollow-ra.

A Wikipédia ráadásul nagy presztízsű, és a Google-ban különlegesen preferált oldal: nem véletlen, hogy Konrád is az ottani (máshonnan lopott) szócikket idézte; és idővel várhatóan a találati listán is első tízben lesz ez az oldal a "seo" szóra.

Tehát ha nem is közvetlenül, de áttételesen SEO spam, ami ott van.

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2007.09.14. 15:00:57

Nem túl éles a határterület a SEO és a spammelés között. Magyarországon talán még kisebb a kísértés, ugyanis könnyebb a kisebb verseny miatt előrekerülni fehér módszerekkel is, de amennyire én látom egyre nagyobb problémává válik a spammelés a keresésben.
Nem biztos, hogy a legrelevánsabb oldalak kerülnek előre, hanem azok, akik a legtöbbet tudták kifizetni a leghatékonyabb SEO cégeknek.

Bognár László · http://www.bognarstudio.hu/blog 2007.09.14. 16:07:33

Az igazi spam-szemetelést a rosszul karbantartott nagy adatbázisok képesek létrehozni. A minap a Hotel Pécs kifejezésen (és a Hotel Debrecenén) bizonyítottam blogomban: a nagy adatbázisok nem helyi hotelekkel megelőznek - a fenti kifejezésre - számos helyi hotelt! Ez az igazi, brutális szemetelés!

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.09.14. 17:20:27

Én az XY-ra első oldalas talált vs inkább értékes forgalom növelése alatt egy ehhez hasonlóra gondoltam: az ügyfél autókat árul, feltétlen szeretne az autó és kocsi szavakra első oldalon lenni. Én mondani neki, lenni első oldal sok ilyenre: piros sportkocsi, nagy terepjáró, fehér limuzin stb. mert azzal sokkal többre megyünk, az általános szavak nem mindig nyerők. Tehát végeredményben nevezhetjük ezt is long tail-nek, bár szerintem a long tail "elmélet" ennél sokkal periférikusabb dolgokra vonatkozik, mint pl. egy nyomtatókellékesnél a 178695. féle tintapatron neve.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.09.14. 17:22:39

Ja még annyi: ennek az egésznek a Google-ben kereső érdeklődők fejével történő gondolkodás az alapja. Aki autót akar venni, vajon azt fogja beírni a Gugliba, hogy autó, vagy azt, hogy honda civic vti?? ... és ezt legtöbbször azért meg is lehet értetni a megrendelőkkel, szerencsére.

Bognár László · http://bognarstudio.hu/blog 2007.09.14. 17:33:06

Kedves Bano!
A más vitában összeszedett, velem szembeni indulatodat nem elegáns szétszórni a neten, pláne nem más blogjában!
Javaslatom: ahogy ezt én sem teszem, te se tedd! Hálás volnék érte.
Hotel + "bármely magyar város" kifejezés beütése a Google.hu alatt közelebb visz a bloggazda témájához, az általam felvetett elvi észrevételhez - a giga-adatbázisok szemeteléséhez.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.14. 18:06:48

Kristóf!
A példádban leírt dolgok rendben vannak.
De vannak esetek amikor indokolt, hogy adott megbízó ragaszkodik egy kulcsszóhoz.
És akármilyen nehéz, meg kell mérkőzni nehézssúlyban is néha. :)
Nem mindig az van, hogy majd mondok az ügyfélnek másik három kulcsszó kombinációt ami neki jobb lesz nekem meg egyszerűbb. :)

Be kell látni amikor indokolt az igény, csak annak "kicsit" más az ára meg a teljesítés időpontja, ha nem átmeneti jó helyezést akar csak.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.14. 19:47:47

Bognár úr,

Arról van szó, hogy amit a "szivar"-vetületben, a véleményem szerint fiktív blogringjével csinálni tetszik, az nem szép, nem elegáns.

Tessék megbékélni vele, nem vagyunk egymás konkurrenciái. Nem vagyunk ellenérdekelt felek. Indulatról felesleges beszélnünk, nincs erről szó.

Ha viszont vádolni méltóztatik engemet Google-szemeteléssel, akkor egy "hotel pécs"-hez, "szivar"-hoz hasonló, konkrét példát szíveskedjék hozni.

Az Ön által javasolt "hotel pécs" keresésre bátorkodtam megjegyezni, hogy Ön szemeteli tele saját bognarstudio.hu-s oldalával, melynek címe "Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog » Blog Archive ...".

Lássuk be, ezen oldal relevanciáját a "hotel pécs" kifejezéshez nehéz védeni. :)

Bognár László · http://bognarstudio.hu/blog 2007.09.15. 06:26:30

Kedves Konrád!

Értelmes szakmai vitára jöttem, és sajnálom, hogy izgága, monomániás, személyeskedő vitává akarja süllyeszteni ezt valaki.
Ebben nem óhajtok résztvenni.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.15. 07:50:06

Bognár úr,

Igen, a bebukott spammerek ezt az utat szokták választani, mint Ön, azaz menekülnek, de búcsúzóul még odafinganak a terembe. Nem baj, majd a zug kiviszi.

Elhiszem, hogy vér ciki, ha az ember bevádol valakit szemeteléssel ("hotel pécs"), aztán kiderül, hogy az adott query legfőbb szemetelője Ő. Ez sajnos valódi öngól.

Spammerekkel az úri etikett szerint - ahogy terroristákkal - nem tárgyal rendes ember. Önnek itt lehetősége lett volna megvédenie álláspontját, de úgy tűnik, érvek híján sajnos nem sikerült.

Attila 2007.09.15. 14:08:54

Bano, minden tiszteletem a tiéd, de kezd nagyon uncsi lenni, hogy a nagy büdös semmin veszekedtek. Nem lehetne máshol folytatni?

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.15. 14:33:19

Attila,

"A SEO spam" post alatt, SEO spamról folyik a polémia. A bloggazda szándéka szerint, ahogy fentebb írja "kicsit vitára invitáló" post kommentjei között.

Abban a szerencsés helyzetben vannak a thread követői, hogy konkrét querykbe kezdenénk talán belemenni; kezdenénk az érdemi vitát.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.15. 16:29:26

Bánó, Bognár László: kérem, ha lehet _minden_ személyeskedés és indulat nélkül folytassuk a polémiát.
Örömmel vennék mindenkitől konkrét példákat: mit tart spam-nek és mit nem.
Engem pl. érdekelne, ki érzi azt, hogy spam a "hotel pécs" keresésre az első oldalon bármi is - a Google-ben. És ha valamit annak tart, akkor indokolja is :-)
(Bánó véleményét ismerjük már. Többiek?)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.15. 20:47:14

Lobo blogját most visszaolvasgatva a vita még egész mérsékelt hangnemben indult.

Amúgy .com-os oldalon van első tízben, nem a .hu-n (igaz olyan kifejezésről van szó amit külföldről is kereshetnek), de nem sokáig fog ott maradni szerintem, másképp' kezel egy blogbejegyzést a google és másképp' más jellegű tartalmakat.

A tartalommal és körülményekkel most ne foglalkozzunk, szerintem nem spam, két darab blogbejegyzés összesen, de nem épített köré semmi más kampányt, nem linkelte más oldalakról, hogy előrébb kerüljön csakazértis ez a post a kifejezésre.
(vagy igen?)

Akos 2007.09.15. 20:51:46

Ha szavazhatok: szerintem nem spam a B.L. féle oldal az első oldalon - bár ahogy látom, már nincs is ott.

Ha felfuttattál egy weblapot (pl. bognarstudio.hu, de tökmindegy), abban valószínűleg van elég sok munka és hozzáértés.

Amennyiben ezek után közölni szeretnél valamit az internetes közönséggel, és az adott weboldal segítségével hatékonyan tudod is közölni, akkor óriási a kísértés, hogy közöld is.

Példa: ha Konrád jövő hétfőn iszonyatosan bepipulna mondjuk egy közműszolgáltatóra, nem használná ki azt a lehetőséget, hogy egy népszerű, komoly presztízzsel rendelkező, a keresőkben erős oldalon világgá tudja kürtölni bánatát?

Nem jelentene neki "kielégülést", hogy az adott közműcég nevére első tízben jönne ki az ő panasza?

Dehogynem.

B.L. pedig a pécsi hotelekkel kapcsolatos Google találati listával kapcsolatos véleményét közölte hasonlóképpen.

A top 10-be kerülni a Google-ban ma már közel olyan hatékony "közlés", mintha cikk jelenne meg az Indexen. Aki ezt meg tudja oldani, bolond lenne nem kihasználni.

Aztán ha a Google (emlékeztetőül: 165 milliárd dolláros kapitalizáció, kisvárosnyi PhD-s kockafej) úgy érzi, az ő szolgáltatásának minőségét ez a közlés rontja, tegyen ellene.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.15. 21:09:21

Ej, be megengedőek az urak a spammal kapcsolatban. :)

A "spam" mint jelző, az "irreleváns találat" szinonímájaként fogható fel. Azt hiszem a "hotel pécs"-nek kevés köze van a "Keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO blog » Blog Archive ..."-hoz.

A elhelyezett találat irrelevanciája tehát azt hiszem tiszta, világos.

--

+++ Annyi pontosításra szorul a dolog, hogy a második találati oldalról van szó. Persze, nem dőlt össze a világ, de rosszfele mutat.

zsolti 2007.09.16. 00:30:40

Vihar a biliben. Sokkal érdmesebb lenne inkább a Vateráról beszélni, mert lassa már nem tudsz úgy rákeresni a Google-ben egy termékre, hogy az első 10 találatot ne a vatera.hu, arukereso.vatera.hu, nso.vatera.hu, blikk.vatera.hu, mobilport.vatera.hu, ill. sarkivegyesbolt.vatera.hu találatai árasztanák el. Ami mondjuk engem nem is zavarna, ha nem pontosan ugyanarra az egyetlen aukcióra mutatna az összes subdomain.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.16. 00:56:11

Ez meg már a jó deep linkelés témaköre. :)

Majd utoléri a nemzetközi szintet a magyar lassan lesz hasonló versenyhelyzet idővel és mindkét jelen példa aktualitását veszti (Pécs Hotel, Vatera)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.16. 01:02:35

ps.: amúgy vannak azért releváns eredmények is Lobo-nak, most találtam 8-ik "Hotel Pécs"-re ha jól emlékszem: www.hotelpecs.hu/

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.16. 08:39:04

zsolti,

Vaterás problémáról adnál egy konkrét queryt?

--

Longhand,

Igen, a hotelpecs.hu-re gyúrás miatt jönnek fel a spammy bognarstudios blogoldalak is, ugye (outbound linkek), tehát mondhatjuk azt is, ez a hpecs.hu nyolcadik helyének ára.

Egy 6-8 tagú fiktívgyanús blogringről (ellobo.freeblog.hu, ~.nolblog.hu, ~.blog.hu, ~.blogter.hu, joljarok.hu/blog, bognarstudio.hu/blog, ~.blogspot.com, blogpecs.blog.hu, ...), "Hotel Pécs" feliratú 'linkhegyekkel' operálva ez lesz az eredmény.

Mindazontáltal más megítélés alá esik egy túltolt (túlseózott ám releváns) és egy irreleváns oldal - gyanítom a vatera az előbbi.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.16. 19:11:56

Semmi gond a Vaterás megoldással, ügyesen csinálják.

Lobo-t illetően: találomra kiválasztottam egy blogot a listáról -> blogpecs.blog.hu/
Olvass bele. Ha csak arról szólna hogy a Hotel-es oldalát linkelje és spammy tartalom..., de ha beletekintesz azért látod hogy nem csupán arról szól a blog.
Na jó, ott a "szivaros történet", aminek a füstjét félrenyelted egy kicsit, de nem kell mindent tűdőre szívni, nem minden slukk tömör SEO László blogján. :)

Blogadmin 2007.09.16. 20:13:52

Feketekalapos keresőoptimalizálásnak vagy divatosabban spamdexingnek nevezik ezt a dolgot.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.09.17. 20:17:46

Rácuppantam az RSS feed readerekre, pontosabban a Google Readerre (intermission: nemrég volt major update, nem tudom, előtte milyen volt, de most frankó), és kerestem Palm Treoval foglalkozó news site-okat.

A fele spam, akár Bognár úr szépséges kis oldalacskái: linkelnek a 3 valódi híroldalra, de inkább csak egy csomó hirdetés van rajtuk.

Fogtam, beetettem a Google Reader-be a 3 valódi híroldalat, a spam site-ok innentől megpukkadhatnak felőlem, sose fogok velük találkozni.

Meglátásom szerint minden spamsite előbb-utóbb hasonló sorsra fog jutni; márcsak azért is, mert aki pl. pécsi hotelre vágyik, az amint beleszalad az első normális katalógusba, ott ragad: ott majd tud árra, ablakszámra, kutya-macska bevihetőségre keresni - ezt egy 3 reklámlinket tartalmazó spam site sosem fogja tudni nyújtani.

Igen, fognak érkezni látogatók, talán még olyan is lesz, akinek éppen az a hotel fog megtetszeni, de egy valódi hotelkatalógussal szemben csúnyán alulmarad hosszú távon.

Ja, és a Google sem hülye, előbb-utóbb megtalálják, hogyan kell kiszórni a szemetet.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.17. 20:40:59

Így a megjegyzésed nyomán ern0 azt gondolom, hogy érdemesebb a problémát talán arról az oldaláról közelíteni, hogy miért nincsenek jó minőségű hotel katalógus oldalak olyan számban Magyarországon amik kiszorítanak minden kezdetleges, fél nap alatt összedobott oldalt a lista éléről.
Meg miért nincsenek jó minőségű oldalak úgy általánosságban.
De utazás-turizmus téma kapcsán ez jogos felvetés mindenképpen szerintem.

Ez a jellemző egyébként nemzetközileg is országos szinteken?

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.09.18. 10:05:07

Beszélgetésrészlet programozók között:
- És hogyan lehet tárolni ezeket az adatokat? Van valami szabvány rá?
- Van, persze. Több is.

Na, szóval hotelkatalógussal is körülbelül ez a helyzet. Kis hazánkban, akinek van write jogosultsága legalább egy server htdocs könyvtára alá, az mind katalógust gyárt. Ugye, vonzó a business modell: elkészítünk egy nem túl bonyolult site-ot, aztán gyakorlatilag végtelen számú ügyfél elfér rajta, akik időszaki díjat fizetnek.

Ismereteim szerint kettő cég van, amely ezen túllépett, ott is vannak (illetve az egyik esetében: voltak, de ez más történet) a Google-ben jó helyen, látogatók is érkeznek rendesen. (Legalábbis kb. fél éve ez volt a szituáció, azóta nem nagyon nézegettem a szcénát.)

BTW az utazás és a turizmus nem merül ki a hotelkatalógusban, de ennél többet nem árulhatok el ingyen.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.18. 11:46:43

Pedig bíztam benne, hogy most majd bediktálod a 13+1 -et ern0.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.18. 12:15:12

Egyébként nem annyira rossz az a vendegvaro.hu, nincs miért szégyenkezned :D
De túl sok jó minőségű oldal tényleg nincs, nem a Tiéteket akartam kritizálni amikor azt írtam miért nincsenek jó oldalak. És nem csak hotel katalógus oldalakra gondoltam természetesen, Te hoztad őket példaként azért használtam a kifejezést a hozzászólásban.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.09.19. 00:04:54

Tisztelt Urak!

Szeretnék elnézést kérni a WebSEO Kft. összes munkatársa nevében, hogy telespammeljük az Internetet és harmadik helyen jövünk fel a "hány éve jelent meg az első ember?" kérdésre.

www.google.hu/search?q=h%C3%A1ny+%C3%A9ve+jelent+meg+az+els%C5%91+ember%3F&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a

Őszintén szólva fogalmunk sincsen róla! És mélyen sajnáljuk, hogy a kérdésre a választ weboldalunk nem tartalmazza! Ezúton szeretném tisztelettel megkérni az antropológus urakat, hogy ne küldjenek nekünk több érdeklődő leveleket a témában, mert jelenleg mi is keressük a választ. (Ahogyan a Google a releváns lapot..)

Egyúttal szeretnénk nyomatékosítani, hogy nem hirdettük meg "Talán Ő volt az első ember!?" című játékunkat, melyre bizonyító erejű eredeti leletek beérkezését várjuk. NEM VÁRJUK!
Az eddig beérkezett "pályázatokat" 30 napnál tovább nem áll módunkban megőrizni.

Tisztelettel,
Horváth Ernő

ufff... off :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.19. 20:07:44

Maradva az utazásnál-turizmusnál és egyúttal válaszolva is a webseós humoros bagatellizálásra - egy tényadat.

Csak a Péccsel, utazással kapcsolatos havi Google-potenciál átlag havi kb. 7-8.000 unique visitor, azaz egyedi felhasználó. Ebből 30% kvázi rendszeres, azaz visszatérő.

Magyarországi, internetes utazási viszonylatban ez egy közepesen frekventált desztinációnak számít.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.19. 23:34:08

E bejegyzésed után azért egy kicsit egy olyan hangulata a dolognak, hogy betévedt a kocsmába ahova Te zenélsz, egy zenész aki playbackről nyomja és kicsit az egzisztenciádra is hatással lehet.
Vagy eltúlzom?
Lobo, hogyha a zenészes hasonlatnál kell maradni, akkor tényleg az a zenész (úgy tűnik) aki minden sarkon leáll zenélni és minden sarkon más stílussal próbálkozik.
Használható a hasonlat valamennyire?
Talán közelebb visz a téma teljes kitárgyalásához.
Nem kell azt gondolnod, hogy teljesen szembe megyek veled véleményben, de próbálom kiegyensúlyozni a vitát amikor azt látom, hogy egyoldalú és a másik szereplő részvétele nélkül megy.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.20. 00:35:37

Régóta itt zenél, eddig sem zavart, most se nagyon. Az bántja a fülemet, hogy vonóval játszik a gitáron. Olyan, mint Ford Fairlane szerint Zuzuval beszélgetni.

Azért írtam, hogy Pécs közepes desztináció, mert kevesebb mint 2%-át adja az országos turisztikai jellegű Google felőli forgalomnak. Nem különösebben befolyásolja senki egzisztenciáját sem, nincs erről szó.

Opponálni, vitatkozni izgalmas, azért járunk ide, nem egyetérteni. :)

átlag user 2007.09.21. 03:46:56

szakemberek szakmaiságának szakszövegeihez szeretnék szolni.

ezzel a saját torkomra teszem a kést. de meg kell tennem.

véletlenül találtam ide, ford fairlane-re keresve. (jo, ez igy nem igaz, de igaz is lehetne. ha már ennyire keresöt optimalizáltok.)

mivel végigolvasva tényleg olyan, mint Zuzuval beszélgetni, pontokban fogok irni. ha esetleg válaszra méltattok, könyebben megértem. én, az átlag user:

1. foglalkozik még Valaki is azzal, hogy a keresökben a találatok érdemleges eredményeket, ne adja Isten, válaszokat is adjanak a feltett kérdésre? vatera (de ide tartozik ebay, index blog ajánloi, fura gyüjtö oldalak stb.) találataival tele a hocipöm. viszonylag régi motorosként azt érzem, ellopták a netem. és nem vagyok egyedül. tartalom helyett rivalizálás, jol megmondás (ego mutogatás), és/vagy szemét a jutalmam egy-egy keresésre többnyire. (itt jelenlevök természetesen kivételek!) mielött beszoltok, Gibson szerinti jo keresönek tartom magam, érzékem van hozzá. ebböl doktorálhatnék is, mert manapság a felesleges találatok kiszürése legalább akkora feladat, mint a sem, seo. lehet inditok egy blogot, ha még nincs :)

2. néha arra gondolok, a munkát elvállalo felelösége is, hogy vállalja-e a munkát. mivel a végeredmény közös megállapodáson alapszik, mindketten felelösek érte. tudom, jön másik és megcsinálja! de ez nem jelenti azt, hogy nekem meg kell tennem. olyan ez, mint mikor kivételesen beneveztünk apámmal borversenyre, vállaltuk a felelöséget, egy rosét neveztünk (akkoriban ez, ott, szégyenteljes volt, ráadásul kényszerböl született), nem saját akaratbol. nyertünk, de nem ez a fontos. a fontos, hogy mi tudtuk, jo bor, mégha meglepö is. és a zsüri sem puszira hivott meg. remélem érthetö. amugy a mezöny és a zsüri sem volt mentes a sablonoktol. lehet a megrendelö is a megszokott sablonokban gondolkodik? pl. látogatoszám, kattintás? én nem örültem annak, hogy jöttek bort venni, mondjuk nem is volt mit eladni, alig 300 liter volt, nekünk is kevés. nem adtunk el 1 decit sem, viszont mind megittuk, barátokkal, szomszédokkal. szoval nem a hirverés volt a fontos, hanem a minöség. mert a minöség maradt, nem higitottuk, mert igy volt jo. néha a kevesebb több.

3. a versenyröl (pillangosziv) a néhai kutyám jut eszembe. ha kutyások találkoznak, ohatatlanok a trükkök bemutatása (überelés). általában jutalomfalatokkal bármi elérhetö. nálam sosem volt falat, egyszerüen volt egy kapcsolat köztünk. kölcsönös tisztelet. lehet, ez ma nem szol semmiröl, ahogy a szeretet sem. de szerintem enélkül nem megy. a szakmához is kell alázat, megbecsülés, ismeret is. és eszembe sem jutott halálba hajszolni a kutyámat, hogy elörébb jussak versenyben.

kb. ennyi.

megszokva, hogy velünk senki nem törödik, Üdv:
egy átlag user, aki semmihez nem ért

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.21. 10:26:45

átlag user,

Nattyon jók a felvetések, kis türelmet kérek, este válaszolnék rá hosszabban is - csak úgy lehet.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.09.22. 12:26:07

átlag user,

Igen, a végcél az, hogy a feltett kérdésre a Google értékelhető találatokat adjon. Nehéz azonban definiálni, hogy mi is az értékes-értékelhető. A threadben már elhangzott példánál maradva: "hotel pécs".

Legelső nüansznyi felvetés: egy ilyen querynél emberünk valószínűleg nem egy konkrét szálláshelyet keres, hiszen akkor azt írta volna be, hogy "hotel laterum pécs", vagy "hunguest hotel kikelet". Vélelmezzük tehát elsősorban, hogy a legrelevánsabb találat egy olyan oldal, amire kattintva emberünk rögtön látja, hogy milyen hotelek vannak Pécsett.

Ezzel persze képtelenség volna azt állítani, hogy konkrét hoteloldalaknak (pl. hotelkikelet.hu) nincs létjogosultságuk ennél a querynél, csupán a query relevanciát akartam érzékeltetni.

E felvetésednél a fő problémát az jelenti, hogy boldog-boldogtalan tartalomdupláz (ld.: RSS), és már azt is nehéz megmondani, ki kitől vette át. Előfordulhat ugyanis, hogy az utánközlő tűnik eredetinek (a quality unique content témaköre külön postokat érne meg).

Nehéz tehát általánosságban beszélni a találati listák minőségéről, egy-egy konkrét példa (egy konkrét query egy konkrét időszakban) értékelhető csak igazán.

Nagyobbacska, longtéles SEO-modelleknél itt természetesen nem konkrét querykről, keyphrase-ekről beszélünk, hanem keywordokről, azaz pl. desztinációk kombinációja szolgáltatásokkal ("hotel pécs").

A nagy adatbázis üzemeltető felelőssége abban áll, hogy elkerülje, hogy olyan kulcsszóra (pl. "hotel rásonysápberencs") jelenjen meg, amire nem nézvést nem bír tartalommal (lásd még: bouncerate).

+++

A longtail nem azért jó, mert "longtél", hanem mert a természet ezt adja ki minden organizmus alapjául. Ami nem lontgél, az plasztik.


süti beállítások módosítása