Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

SEO játék

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2008.01.23. szerda 13:53 Konrad

A SEO játékot kis- és közepes vállalkozások játszák, saját terepen. Kell hozzá egy nagyvállalat, amelyik gyárt vagy kizárólagosan forgalmaz termékeket (ilyen például egy hazai vezérképviselet), és kell egy olyan viszonteladói hálózat, amely önálló cégekből áll, és kisebb-nagyobb helyi piacokon ugyanazokat a termékeket forgalmazzák.

A játék izgalmasabb, ha a nagyvállalatnak van versenytársa, és a versenytárs is rendelkezik ilyen viszonteladói hálózattal.

Ahhoz, hogy a SEO játék izgalmas legyen, kell az, hogy a viszonteladói hálózat legalább 15-20 olyan cégből álljon, amelyiknak van weboldala, és az sem baj, ha jól körülhatárolható (egy szóval leírható) a termék.

Ez a SEO játék nem puszira megy. Itt bizony számít az, ki kerül az első tízbe. Az egyértelmű, hogy maximum 10 forgalmazó lehet benne, és ha azt nézzük, hogy a nagyvállalatok is játszanak, egyre izgalmasabbá válik a helyzet. Ez a SEO játék pénzre megy. Megrendelésre.

Már persze akkor, ha valóban az a szó a keresés alapja, amire mindenki ráugrott.

Érdekes egyébként, hogy mára már nem az új autó vagy egy új üzlet a viszonteladók egymás közti beszédtémája, hanem az: ki hányadik a Google-ben. Hát nem izgalmas?

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr64308583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legrosszabb 2008.01.23. 15:27:53

De. Az.

zebi 2008.01.23. 16:04:26

Akkor azok a viszonteladók vagy nagyon le vannak maradva, vagy az a "ma" inkább "tegnap" volt. A hányadikvagyokagugliban nem mostanában kezdett beszédtéma lenni.
Vagy mostanra lett akkora szerepe az online kezdeményezett üzleteknek, hogy eddig nem számított annyira a guglipédzsrenk?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.23. 16:08:08

Ezek olyan cégek, akik nem online értékesítenek, eddig legalábbis egyáltalán nem. Hagyományos, offline cégek, offline termékkörökkel.

Mária 2008.01.23. 17:55:33

Konrád, ezt hol olvastad?

}:-)

Az egymás közti beszédtéma ebből állhat legfeljebb:

- Van-e szükségünk weboldalra? (Nincs!)
- Hol lehetne mégis csináltatni egyet ócsóé? (Megneveznek valami sufnicéget.)

Teljesen biztos vagyok abban, hogy a "Hányadikak vagyunk a gúgliban?" kérdésnek kkv körökben nincs akkora jelentősége, mint ahogyan Te írod.

Ma legfeljebb azok beszélnek ilyesmiről, akik valamikor, valahol részt vettek valami alsókategóriás tréningen. De nem hiszem, hogy az ő honlapjaik bármiben felvehetnék a versenyt azokkal, akik felismerik majd, hogy a neten valóban vannak lehetőségek és hajlandóak megfizetni hozzáértő emberek munkáját, legyen szó akár fejlesztésről, akár online marketingről.

A viszonteladói hálózat pedig egyre kevésbé áll majd magányosan szambázó boltocskákból, ezen a területen a franchise rendszereké a jövő.

Közös marketinggel, közös webáruházzal, ahol beazonosítható, hogy melyik partner hozta a megrendelést, közös költségekkel, mert úgy a reklám is olcsóbb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.23. 18:09:19

Mária, nem olvastam, tapasztaltam. Amit írsz, az elvileg jó, de a valóság más. Nagyon más.

gabesas 2008.01.24. 01:35:39

Maria, aztkell mondjam tevedsz. Legalabbis en egyre tobb olyan kis ceggel is talalkozok akiknel igenis szamit, legalabbsi beszedtema az online megjelenes, es igen, a keresotalalatok is egyre tobbszor kerulnek szoba. Az, hogy hosszutavon is koltenek-e ra es foleg okosan koltenek-e ra, az maskerdes.

Mária 2008.01.24. 09:21:45

Hát persze, hogy tévedek :)))

Hiszen én benne élek, Ti pedig írtok róla ;-)

Mária 2008.01.24. 10:10:42

Gyakorlatilag, aki ért hozzá és akarja is, bármilyen szóra egy-két hét alatt be tudja tenni és benn is tudja tartani bármelyik kisebb kereskedő cég honlapját, mégpedig azért, mert vagy nem foglalkoznak vele, vagy foglalkoznak vele, de rosszul csinálják.

Nevetséges, de a blogommal pl az első-második helyen vagyok "akciós kutyatáp" és "kutyatáp+pécs" kifejezésekre, benne vagyok az első ötben "lelkes+emese" összes mutációjára, ötödik az "olcsó sör"-re, első a "valentino öltöny"-re negyedik az "ingyen webszájt"-ra, sőt, még az "eladó kalasnyikov" kifejezésre is van egy biztos negyedik helyem :)))

Pedig semmit nem tettem azon kívül, hogy minden egyéb trükközés nélkül megírtam és feltettem olyan szövegeket, amikben ezek a szavak legalább egyszer előfordulnak.

Adminisztrálok pl egy olyan honlapot, ahol a franchise rendszerben működő üzlet a hálózat nevére megelőzi az osztrák anyacég honlapját, pedig ezer éve nem tettem ezért semmit... fasírtban voltunk ugyanis az elmúlt időszakban :)))

A legfontosabb kulcsszavára, ami a fő profilja is egyben, nála sokkal ismertebb, nagyobb, régebben a magyar piacon lévő cégekkel veszi fel a versenyt az első tíz hely egyikéért.

A saját hálózatát tekintve pedig nincs konkurenciája a keresőkben. A tizenvalahány másik, ugyanehhez a hálózathoz tartozó szakáruház közül egy kivételével ugyanis nincs honlapja.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.24. 10:22:35

Mária, igazad van, de nem erről írtam, és nem is erre mondtam, hogy mást tapasztalok, mint te.
Az állításom az volt, hogy offline területen téma az ugyanazon cég termékeit viszonteladók közt, hogy ki hányadik. Erre írtad:
"Teljesen biztos vagyok abban, hogy a "Hányadikak vagyunk a gúgliban?" kérdésnek kkv körökben nincs akkora jelentősége, mint ahogyan Te írod"
És én erre reagáltam azt, hogy nem így van. Meg arra, hogy közös marketing. Mert az sem megy, hiszen egy ilyen viszonteladói hálózatban egymással is konkurálnak a cégek.
Igen, beszédtéma, és lassan tesznek is érte, de ha ezzel foglalkozol, akor biztos tudod, hogy teljesen más dolog egy blog.hu blogot felrángatni egy időre és teljesen más dolog egy ismeretlen domaint felhozni stabilan. Hogy mást ne mondjak, a blog.hu automatikusan elküld minden bejegyzés-értéesítőt több bloggyűjtóbe.
Tehát végülis mindketten jókat mondunk, csak másról beszélünk :)

Mária 2008.01.24. 10:27:11

De tudom indokolni a véleményemet más megközelítésből is.

Hónapokkal ezelőtt grafikai műhelyekben használt, nagy értékű berendezésre kellett kérnem árajánlatot.

Mivel a Google nekem, mint nem nyomdaipari szakembernek nem tudott segíteni :) és jobb ötletem nem volt, felvettem a kapcsolatot a szintén külföldi cég magyarországi képviseletével. Mondták, hogy ők közvetlenül nem, csak viszonteladóikon keresztül forgalmaznak, nézzem meg a partnerlistát a honlapjukon. (!!!)

Kicsit okosabban megnéztem mégegyszer, mit tud találni a Google a keresett terméket leíró jellemző kulcsszavakra, a szóban forgó márkára és más cégek hasonló tudású termékeire is.

Hat helyről kértem ajánlatot, kettő helyről kaptam. Nem azoktól lett a gép megrendelve, akik az első találatok között virítottak a Google-ban...

Hanem attól, aki azonnal reagált a megkeresésre, korrekt és érthető tájékoztatást adott, folyamatosan elérhető volt, tartotta a megrendelővel a kapcsolatot és be tudott építeni az ajánlatába olyan elemeket is, amit a többiek nem tudtak vagy nem akartak ajánlani.

Mária 2008.01.24. 10:28:44

Most abbahagyom, mielőtt elkezdenénk elbeszélni egymás mellett :)

Bagi Kati 2008.01.24. 12:33:43

Egyébként szerintem a PR is kezd státuszszimbólum lenni. :)

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.01.24. 22:37:17

De igenis beszédtéma!

Mondjuk nem sok helyen, de egyre inkább beszéd téma lesz! Ezt érzem azon, hogy egyre nagyobb és komolyabb cégek keresnek meg minket ezügyben. (Na, jó reklám vége...)

Azért azt tegyük hozzá, hogy a jelenlegi helyzet nem annyira szomorú, mint sokan azt látják. Ha most hiretlen mindenkinek eszébe jutna, hogy Google első oldal, akkor ki bírná ezt teljesíteni?

Nincsen annyi SEO expert idehaza, aki ezt a kínálatot el tudná látni...
Vagy tévedek? Kötve hiszem.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.01.26. 02:35:27

Az lesz a gyönyörűszép, amikor kkv szektor feletti, nagy-nagy cégek is rájönnek, hogy kell nekik a SEO. És Ernőnek igaza van, szerintem sincs annyi SEO szakember idehaza, amennyire egy-két éven belül igény lesz.

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.01.26. 14:28:33

Merras, ez mondjuk nem feltétlenül probléma, mert ha hiány van/lesz akkor az csak növeli majd a szolgáltatás értékét.

De remélem addigra a piac is megérik annyira, hogy nem mindenki a cipő, ruha, kép, festék, szavakra akar az első helyre kerülni, hanem okosan választja meg a kulcsszavakat.

Bagi Zoltán · http://seo.i-connector.hu 2008.01.26. 19:34:58

Kati, a PR már kiment a divatból. Az legutóbbi export után én nem találtam olyan magyar blogot, ami négyes felettivel menne.

Ernő elméletével maximálisan azonosulni tudok, nőjjön csak az a kereslet. Az offline főnököm is tisztában van vele, hogy hányadik az oldala a Googleben, csak azt nem tudja, hogy óriási fekete kalap díszeleg az oldal készítőjén. Én meg hozzá sem merek nyúlni, nehogy visszaessen az oldal.:)

Csiga · http://www.uvfactory.hu 2008.01.28. 01:56:48

Azért nem mindenhol játék. Pl hitel és ingatlan szavakra nem olyan jópofa már.
Jópár bejövő link kell. Csak a Magyar piac kicsit gyengécske linkfarmokból, ígyhát az ember vesz külföldit, blogokba ír hülyeségeket:), több site-ot csinál egy cégnek, egymásra linkeli őket, letölthető PR kijelzőket programozgat(tedd fel ingyenes!hehe meg egy linkecske nekem), kár hogy erről szól-Google te tetted ezt velünk!-

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.02.03. 16:30:41

Én élvezem hitelre is... :)

Csiga · http://www.uvfactory.hu 2008.02.13. 09:41:23

Az jó.
Én a linkháború helyett egy új rendszert szeretnék. Semmi értelme lekötni az embereket linkek keresgélésével/regisztrálásával. (Pl: a TNX egész jó lenne ha lenne...)
Bár még jó pár évig pagerankos lesz a dolog a Googlenél.
Csinálhatnák emberek az oldal pontozását:
-Lenne pár minőségi követelmény amit még látnak/értékelnek a robotok aztán ami átment a rostán azt emberek értékelnék és kapna plusz pontot -mondjuk egész India csinálhatná- más ötletem nincs.
Így csak pénzbe kerül a dolog. - hol az egyedi tartalom?
Igazából az is megoldás lenne, ha akik keresnek nem átlagos szavakra keresnének. pl: cipő, festék stb. (mondjuk: légtalpas cipők, világító festék.)


süti beállítások módosítása