A wap-on az a tartalom van a gyakorlatban, amit a szolgáltató címlapra rak. Persze lehet önálló wap tartalmat gyártani, de nem lesznek látogatói.
Ebből következik, hogy a mobil tartalmak olyanok, amilyenné a szolgáltatók teszik. Hogy milyenek? Elavultak, drágák, érdektelenek. Lássuk be: igazán sokan akkor használnánk wap-ot, ha célzott tartalmakkal találkoznánk. Például ha a szolgáltatás felismeri, hol (melyik cellában) vagyunk, és annak megfelelően ad információt, akár reklámot is.
Van ilyen szolgáltatás, mármint cella függő, több is. Olyanok, amiket 3-4-5 éve megcsináltak a szolgáltatók, és azóta se nyúltak hozzá. De semmi innováció, semmi újdonság. Ilyen buta lenne a hazai piac? Ennyire nem lenne értelme erre szolgáltatást fejleszteni?
Nem mondanám. Egy ilyen fejlesztéshez valójában egy kis technikai dolog kell: meg lehessen kapni, ki lehessen nyerni azt az információt, éppen hol található az, aki lekéri az adatot. Na ez az, amit egyik szolgáltató sem ad ki. Csak a saját tartalmuknál használható. Emiatt nincs verseny, amiatt nincs innováció, emiatt nincs valóban hasznos mobil tartalom idehaza.
Kár érte. Volna annyi jó ötletem...
Utolsó kommentek