Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

NemSEO nemVerseny

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2008.04.02. szerda 23:10 Konrad

Nem szeretem a SEO (keresőoptimalizálási) versenyeket. Ez arról jutott az eszembe, hogy ismét indult egy újabb. Nem szeretem, de elsősorban nem azért, amit oly sokan elmondanak.

Az ugye a fő érv a SEO versenyek ellen, hogy kontraproduktívak, teleszemetelik a neten mindenféle baromsággal. Ez igaz is, de nem érzem annyira nagy problémának, sokkal több nagy baromság van fönt, ennyi információ mellett ez szerintem még "elfér".

A fő problémám az ilyen versenyek üzenete. Az ugyanis, hogy a SEO egyenlő azzal, hogy egy vagy néhány kulcsszóra az első helyen vagyunk a Google-ben. Pedig a SEO szerintem nem ez. A SEO-nak ez következménye, de nem elsődleges célja - már akkor, ha tervezetten és okosan használjuk.

A SEO célja szerintem az, hogy a keresők felől minél több látogatót hozzunk. Minél több hasznos látogatót. Minél több olyan látogatót, akiket érdekel az, amit a weboldalon kínálunk - legyen az írott, képi vagy videó tartalom vagy cégek esetében termék, szolgáltatás.

A jó SEO ismérve a sok látogató, de nem 10 másodperc alatti átlag-látogatással. A jó SEO ismérve a bevételek növekedés.

De a SEO versenyek ezzel nem foglalkoznak, nem tudnak foglalkozni. Nem is ez a céljuk. És lássuk be: teljesen más feladat egy vagy 4-5 szóra "első lenni", és teljesen más feladat napi több száz vagy ad absurdum több ezer egyedi látogatót hozni keresőkből.

De ha a SEO kapcsán azt látja a témához nem értő érdeklődő, hogy ezek az emberek szavakkal játszanak, akkor persze ezt is kéri. És sokszor nagyon nehéz megértetni vele, hogy valójában nem erre van szüksége!

Ezért károsak szerintem az ilyen versenyek. Nem tudom, milyen lenne a jó SEO verseny. Nincs ötletem. Talán leginkább nem kéne ilyen bazári mutatvánnyá silányítani ezt az egyébként fontos marketing eszközt.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr42408774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.04.03. 06:58:46

A jelenségről már többször megemlékeztem, erről az instanciáról már nem akartam, de úgy tűnik kell:
seo.blog.hu/2007/09/14/keresooptimalizalasiversenyelmelet

seo.blog.hu/2006/11/25/keresomarketing_versenyek

seo.blog.hu/2006/12/09/utcai_harcosok_kupajara_atombomba

Szerencsére pár blogszolgáltató is észbe kapott, törölték a nevező/spammy blogokat. Ez nagyon jó jel, ennek nagyon örülhetünk.

atomvillanas · http://www.seonyar2008.org 2008.04.03. 10:00:20

szerintem meg minden szakmanak, tevekenysegnek vannak ilyen "hozadekai", nincs ezzel semmi baj.

ez egy verseny. olyan mint egy autoverseny. mindenki tudja - legalabbis jo lenne ha tudna -, h amit egy rally versenyen csinalnak, az nem egyenlo a kozuti kozlekedessel.

azt gondolom, h SEO szakma uzenetet, lenyeget es ertelmet nem ezek a versenyek fogjak befolyasolni, es alakitani. ezt sokkal inkabb azoknak kell, akik uzik ezt a mesterseget!

Lévai Richárd · http://www.itmegoldasok.hu 2008.04.03. 10:26:54

Egy SEO verseny önmagában nem ugyanz, mint a SEO az üzleti életben, de kicsit rá tud világítan ia lehetőségekre, és fel tudja hívni a figyelmet erre.

A rally versenyes hasonlat jó, hiszen itt is speciális körülmények között kell speciális dolgokat elérni.
Ki lehet próbálni ezsközöket, megoldásokat, aztán a tapasztalatokat felhasználni a való életben, átalakítva annak követleményeire.

Persze a szemetelés másik kérdés, ezt valóban meg kellene oldani.
Ettől kicsit olyan az egész, mintha közúton folyan a rally verseny mért szakasza.

Az, hogy a blogszolgáltatók törlik a versennyel kapcsolatos blogokat, okos dolog, kivéve ha esetleg valami hátsószándékot feltételezünk. Amit egyébként nem, de a mai összeesküvéselméletekkel terhelt világban... :-)

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.04.03. 11:42:30

Hogy spam-e vagy sem, vannak-e pozitív hozadékai, avagy inkább káros-e arról volt itt is egy vita:

seo.forum.hu/seo/t-seo-versenyek-tenyleg-spam-1445.seo

Hosszú a thread, de érdemes végigolvasni.

g-easy 2008.04.03. 17:41:50

Konrád, a könyvedet olvasva is örültem, hogy már az elején szóba kerül benne a seo. Próbálok én is megszerezni minden irományt, tapasztalatot, hogy a sok véleményből a középutat meg tudjam találni.
Szerintem addig, míg nagyon sokan nem is ismerik a seo kifejezést sem, szükség van ilyen "erősebb megnyílvánulásra". Ez is, mint minden, úgy is differenciálódik. Amint ez is olyan hétköznapi dolog lesz, mint a tizenéveseknek egy portált indítani a gportálon, nem lesz erre szükség. Azt is tessék megérteni, hogy a fórum is egy nonprofit oldal. Mi a szabadidőnket a seo megismertetésével töltjük, ingyen. Mint Konrád, az online marketinggel teszi. Több kevesebb sikerrel, ilyen olyan módszerrel. A verseny egy eszköz. És, az meg aki nem indult, nem tudja milyen érzés. A versenyzés. Életem egyik legjobb élménye volt az előző verseny, pedig sok mindent kipróbáltam már. Nem hiszem, hogy néhány ember szkeptikus hozzáállása feljogosít bárkit is megfosztani ettől az élménytől. A fent látható komment spam, pedig kizáró ok. Így az "élni és élni hagyni" elvet minden erőnkel érvényesítjük!

Kolos Tibor · http://www.haloszem.hu 2008.04.03. 18:31:14

A SEO-versenynek valóban pozitívuma a figyelemfelkeltés - csak éppen nem a SEO-ra, hanem valami SEOnak látszó dologra irányítja az érdeklődést.
Mondhatni SEO-bulvár :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.03. 20:35:46

Erről a versenyautós hasonlatról az jutott az eszembe, hogy én imádom a Forma 1-et, imádom a sebességet, de kifejezetten rühellem, amikor a Váci úton tartanak gyorsulási versenyt a forgalomban.
Arra gondoltam, leírom külön postban, milyen lehetne a jó SEO verseny. Vagy legalábbis olyan, ami nekem tetszene :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.04. 09:29:55

"A jó SEO ismérve a sok látogató, de nem 10 másodperc alatti átlag-látogatással. A jó SEO ismérve a bevételek növekedésE."

Pontosan. Amúgy a Bano és Longhand blogokat olvasva is hasonlók vannak megfogalmazva. És persze a "ne szemeteljünk.".

Nem sok normális seo-s embert ismerek. Tényleg. Konrad, Longhand, Bano (seo). Slusz-pasz. Ezt a három blogot a-z végigolvastam és ezek után mondom.

A másik kaszt szemetel és bármi áron pozicionál. De erről egyszer már én is értekeztem. Mert nem szimpi. Levágják az aranytojást tojó tyúkot. A saját kenyéradójukat. És sajnos errefelé tendál a seo/sem.

Nem papolok. Lépek.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.04. 09:34:15

Elnézést a dupláért...

Atomvillanás: kiváncsi leszek a takarításra magad után.

garrotter · http://www.garrotter.hu 2008.04.04. 14:07:09

Addig ok, hogy a SEO célja, hogy látogatókat vonzzon az adott kulcsszóra (a verseny is egy kulcsszóra optimalizál). A bevétel növekedése viszont már az oldal marketingétől függ, attól, hogy a szövegek hogyan vannak megfogalmazva (nem a kulcsszó sűrűségtől), attól, hogy a megfelelő helyen megfelelő képeket használsz. Ez már nem SEO ez marketing.

Én a verseny oldalamat törölni fogom a végén, nem tudom más mit tervez vele, de szerintem ez a normális.

A blog szolgáltatók meg persze meg tehetik, de ennyit arról, hogy szabadon írhatsz bármiről posztokat náluk, ami nem uszító stb.

Firkaasz Zuzu 2008.04.04. 16:31:54

Egy pozitívumot azért fel lehet mutatni a legújabb SEO versennyel kapcsolatban, mégpedig a választott kulcsszót.

Szerintem a seonyar2008 kicsit röhejes, de legalább nem az a szó, amit nap, mint nap keres az ember, ígyhát kicsit perifériális is lesz ennek a versenynek a hozadéka, azaz a sok szemét oldal.
Reméljük a legjobbakat...

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.04.11. 00:30:13

SEO verseny, pfü. Hogy megint valaki kikálthassa, hogy Ő a legkirályabb SEO-s, mert sikerült egy szóra megnyernie a versenyt?

Őszintén bevallom, eddig igazából engem egyik verseny győztsem sem tudott elkáprázatni a tudásával. Lehet, hogy az is baj, hogy sokan nem vállalják fel a referenciáikat, így nem tudom kihez kötni az optimalizálást, ha mondjuk egy oldal jó helyen van.

És még ezen felül ugye egy csomó minden számít! Hiába jönnek be 1000-en naponta a kiválaszott kulcsszóra, ha 5 ember regisztrál ebből, és egy másik kulcsszóra bejönnek 100-an, de 30 regisztrál...

Szóval nem vagyok a versenyek híve, mert ez így eltorzítja a SEO piaci képet a külvilág felé. De hát ez van, biztosan én gndolom rosszul...

Zajdó Csaba · http://www.webshopexperts.hu 2008.04.21. 17:36:03

Én ugyan elfogult vagyok, mint az előző (linkfelhő) verseny szervezője, de ettől függetlenül nem hiszem, hogy felesleges volna egy ilyen verseny.

Abban egyetértek, hogy valóban hamis egy kicsit az így kialakuló végeredmény, hiszen adott szóra elsőnek lenni a keresőben valóban nem egyenlő az üzleti sikerrel. De nem is az a célja egy ilyen versenynek, hogy ilyen képet sugalljon, hanem hogy a SEO-t, mint marketing eszközt próbálja minél szélesebb körben terjeszteni. Illetve nekünk célunk volt vele, hogy összehozzuk vele valamilyen szinten Magyarország jó SEO szakembereit, ami szerintem egész jól sikerült is.

És amúgy még mindig jobb "reklám" ez a SEO-nak, mint a semmilyen.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.04.21. 21:24:44

"a SEO-t, mint marketing eszközt próbálja minél szélesebb körben terjeszteni" - igen, pont ez a bajom. Hogy a SEO nem az, hogy egy szóra elsőnek lenni. Egyrészt ezt nem tudja mindenki megcsinálni (ugyanarra a szóra mindig csak egy első van ugye), másrészt pedig a SEO mint marketing eszköz éppen nem erről szól, hanem forgalomnövekedésről ÉS hatékonyságról. IMHO

Ernő · http://www.webseo.hu 2008.04.25. 11:36:53

Értem én, hogy fel kell hívni a figyelmet arra, hogy a SEO jó, és szükséges és KELL, ha egy cég akar valamit kezdeni az Interneten.
DE én akkor sem tartom a nyertes embereket a szakmai krémjének!!! Mert ha valakinek tengernyi ideje van, akkor meg tudja csinálni, ha nekem is lenne szabadidőm, akkor meg tudnám csinálni, de mi inkább az ügyfeleinknek hozuk üzeletet, mintsem kikálthassuk magunkról, hogy baromi jók vagyunk! tessék megnézni a referenciákat.. tessék azok alapján dönteni, minden nagyon jó SEO-s emberke írja ki a sajátját és akkor majd össze lehet hasonlítani a piacot...

Továbbra sem látok szinte sehol könnyen leellenőrizhető jó referenciákat! Na, persze mert titkosak :) Ami nincsen az titkos :)


süti beállítások módosítása