Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A munkáim margójára (félre)

Címkék: tanácsadás

2008.06.30. hétfő 20:57 Konrad

Egyik kedvenc akciófilmem a True Lies. Abban van egy autókereskedő, aki úgy szédíti a csajokat, hogy olyan hőstettekről állítja, hogy ő követte el, amiket valójában titkosügynökök csináltak. Így nem igazán van esélye lebukni - a valódi "elkövető" már csak munkája miatt sem fedi fel kilétét.

Valahogy ilyen a tanácsadó munkája is. Nem szívesen beszélek arról, kiknek és mit mondok, hiszen önmagában a tanácsadás ténye (nagyobb nyilvánosságra kerülése) ronthatja annak hatékonyságát. Így csak szépen csendben figyelem, egy-egy javaslatom mennyire válik sikeressé.

A sikerélményt pedig nem az "úri közönség" elismerése, hanem az ügyfelek köszönete jelenti.

Persze emiatt nem is tudok igazán referenciákat mondani. Cégeket sem mindig szivesen, de konkrét munkákat, feladatokat már csak az ügyfeleim konkurenciája miatt se mondhatok. De ez annyira nem is baj. Hiszen látok és tapasztalok amúgy is annyi mindent a piacon, hogy fel tudom tölteni ezt a blogot számomra érdekes anyagokkal.

Ez a fajta rejtőzködés, csödben figyelés aztán érdekes eredményeket is hozhat. Néha kapok olyan dícséretet, ami bár nekem szól, de nem is tudja a dícsérő, hogy van közöm a dologhoz. És ez így nekem meg is felel.

Ez nem egy Megasztrá döntő, ahol az sms-ek száma jelzi a sikerességet. Ez sokkal intimebb feladat.

És sokkal érdekesebb is.

(Jobbra el.)

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr15546710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.01. 00:26:17

Hát igen. Az ember a lényeges dolgokat nem kiabálja, hanem suttogja (magában). A kiabálásnak annyi az előnye csupán, hogy egy ellenhatást vált ki.

Majd eljön az az idő is, amikor már nem arról van szó, hogy ki tett és mit, hanem kétségbevonják, hogy Te valóban Te vagy-e. Amikor majd: Konrád Te nem lehetsz az A Konrád. Bár nálam ezt elősegítette a nick :DDD Most nem viccelek.

Én sem a híres ügyeid miatt kedveltelek meg, hanem a stílusod és a szakmádhoz és az én kenyeremhez (Internet) való korrekt hozzáállásod miatt. Meg persze a szakiromáynok is sokat számítottak. Ez a dolog azóta sem változott.

Azt gondolom, hogy csupán az számít, hogy Te mit gondolsz magadról. Az, hogy én vagy más anoním levenente mit mondunk rólad, az lényegtelen. Ha jön az üzlet (és szemlátomást gyarapodik a cég), akkor meg abszolút lényegtelen a csacsogás, mert az ügyfelek elégedettek.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 07:34:02

Elég komoly a különbség az operatív szakember és a tanácsadó között.

Az operatív szakember elsősorban azért él fedésben, mert jövőbeni munkái lehetetlenülnének el (finoman fogalmazva), ha felfedné az arcát, a tanácsadó pedig éppen ebből él; a jövőnek építi magát, próbál hiteles lenni.

Az igazán jó tanácsadó pedig már pusztán annak a ténynek a deklarálásával is, hogy kinek dolgozik, megijesztheti a konkurenciát, összezavarhatja a sorait (lásd még: pszichológiai hadviselés).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.01. 09:35:49

bano, IMHO feladat függő. Én nem tudok ekkora különbséget tenni az operatív és a tanácsadói feladatok között - legalábbis a nem-állami illetve nem-multi szférában semmiképpen...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 09:50:20

Állami szektorról szó sincs, ott a konkurencia nem is nagyon értelmezhető.

A nem-multi definícióját nem is nagyon értem. A T-csoport és a Sanoma kivételével az egész hazai online piac, vagy hogy?

Ha nem tudsz különbséget tenni a két dolog között, akkor javaslom elolvasni a "Gazdag tanácsadó" c. művet, szemben Pavel A. Szudoplatov emlékirataival, illetve a Mitrohin-archívummal.

Az egyik műfaj csak a pénzről, a másik élet-halálról szól. Az egyik oldalon (online tanácsadó) a nyilvános, minősíthető referencia és hátország a hitelesség alapja, ugyanez a másikon többtíz ember halála.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.01. 09:56:15

bano, attól, hogy valamit nagyon határozottan és megfellebezhetetlenül kijelentessz, majd azt elismétled, még nem fogsz meggyőzni az igazadról.
Ha pedig a referenciákról (nyilvános és minősíthető) van szó, akkor el kell mondjam, mintegy kiegészítésül: általában egy bizonyos pont után, utólag főleg, már nyilvános is lehet a legtöbb együttműködés.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 10:04:38

Nem szándékom sem meggyőzni, sem megbántani senkit. Egy dolgot szeretnék: jól körülírni azt, hogy referencia nélküli tanácsadókkal és szakemberekkel tele van a padlás.

Én még nem dolgoztam olyan partnerrel, ahol együttműködésünkre ne lettünk volna kölcsönösen büszkék - úgy tűnik sokaknál nem így áll.

csiszi · http://emailmarketing.blog.hu 2008.07.01. 10:58:26

Azt mondjuk én sem értem kristálytisztán, hogy egy-egy kampány után miért nincsenek összefoglalók, neadjisten tanulmányok. Ilyen volt előtte a lead/a dm/a weboldal, ilyen lett, ami 138%-al jobb számokat hozott. Külföldi cégeknél folyton ilyet látni, ami szerintem simán többet ér egy hvg hátoldalnál, vagy 150 blogbejegyzésnél...

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.01. 12:52:11

A téma kapcsán fontos megjegyezni általonásságban a referenciákkal kapcsolatban:
- más dolog sikeres, felívelő pályán lévő projektekbe jókor beszállni,
és így betudni jó referenciákat,

- rossz irányba haladó vagy stagnáló dolgokat rendbetenni és felhúzni,

- teljesen új projekt létrejöttében részt venni és azt sikerre vezetni.


Ismerünk olyan történeteket, hogy adott illető részt vett egy felívelő projektben, átment másik már sikeres vállalkozáshoz, ugyanabba a szerepkörbe aztán mégis úszni kezdett alatta (az addig növekvő oldal).

Ezért a referenciák is abszolut megtévesztőek lehetnek.

A keresőmarketinges/SEOs munkája nem annyira kézzelfogható mint egy szobrászművészé.
Az látja igazán csak aki együtt dolgozik vele és ismeri a történet részleteit, kívülről nem olyan könnyen megítélhető.

Ennél jobban meg nem érdemes belebonyolódni szerintem.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 13:50:36

El Pedro Longhando mio,

A SEO/szobrász végkövetkeztetést gondolom fordítva akartad írni: a SEO minősítése a világ legegyszerűbb és legobjektívebb dolga: Google Analytics -> Traffic Sources -> Search Engines -> Google -> non-paid

A szobrász értékelése a szubjektum maximuma: valakinek teccik, valakinek nem. Ízléssel lehet vitatkozni, számokkal nehéz.

Azzal, hogy a lehetséges eseteket háromfelé bontottad, teljesen egyetértek. Ezért is javaslom mindenkinek, hogy a *hozzáadott* látogatószámot írja ki - én is így teszek.

Ebben nem lehet nagyotmondani, mert jön a megbízó, és bekommenteli, hogy nemhogy 100 látogatót nyert volna a bulin, hanem 200-at bukott. Nekem ilyen dologgal kapcsolatban vitás esetem még nem volt.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.01. 14:35:28

Vitás eseted lehet, hogy nem volt, de azért volt rá példa, hogy hanyatlani kezdett a kezed alatt lévő portál forgalma.

Ott se biztos, hogy te voltál a hibás, nem lehet tudni..
Nem látni mindig a részletekbe pontosan, ezért mondtam, hogy nem érdemes belebonyolódni.
Te is tudod, hogy különböző jellegű portáloknál mennyiféle szempont lehet befolyásoló tényező.

Egyébként nekem se volt vitás esetem, meg Konrádnak sem szerintem. :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 14:38:18

Pedro, apafej, mondjad már melyik portál kezdett alattam hanyatlani? :)

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.01. 14:46:20

Nem a nyilvánosságra való, ezért nem említettem név szerint.
Nem támadásnak indítottam Zoltáán.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 14:47:30

Akkor szippantsad csak vissza gyorsan, vagy támaszd alá.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 14:57:17

Egyfelől: hol is van itt a csökkenés? Hogy nyáron nem akkora, mint a karácsonyi csúcsszezonban?

Másfelől: mutatsd meg a grafikon elejét, azaz egy együttműködésünk kezdetét is. Akkor tudod mihez mérni. Válassz ki tetszőleges 1 éves peridódust, ne a karácsonyi lázhoz mérd a nyári pangást.

Ez így akkora szakmaiatlan ferdítés, hogy ihaj.

Apafej.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.01. 15:08:30

Most vegyem fel a kesztyűt és mondjam azt, hogy szakmaiatlan grafikonferdítés történt? :)
Nincs baj Zoltán, meg harag sincsen.
De jó szakembernek tulajdonsága kell legyen a beismerés is.
Ha már úgy röpködnek a márketing blogokon a szakemberes bejegyzések az elmúlt napokban.

Jó szakemberek arról ismerszenek még meg, hogy dolgoznak és nem blogokon pofáznak, vitatkoznak harsányan ahogy mi most itt tesszük, eridjünk is és szégyelljük magunkat.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 15:17:32

Egy bocsánatkérés a minimum, ha már olyasmivel vádoltál be, amiről bebizonyosodott, hogy valótlan.

Avagy fenntartod az állításod? Ha igen, akkor a szezonalitást még jobban alátámasztom neked: trends.google.com/websites?q=iranymagyarorszag.hu

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.01. 15:27:59

A szezonalitással én nem vitatkozom.
Sőt, ha emlékszel én mondtam az elején, hogy mennyi tényező bejátszhat.
Te jöttél az analylitics menüsorral. Emlékszel?

(de egyébként elég a grafikonon a január-május szakaszt nézni, amiért úgy érzem, hogy nem nekem kell elnézést kérni)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 15:38:40

Dehogynem kell. Azt ugyanis az előző év ugyanazon időszakához kell hasonlítani.

De összehasonlíthatunk akár karácsonyi szezonokat is 2006-2007-ből, az év tetszőleges heteit, hónapjait, bármit.

Erre mondom, hogy szezonalitás: nem azért zár be a Balaton télen, mert hideg van, hanem mert nincs vendég.

A tavalyi nyárral lehet csak összehasonlítani az ideit, nem az idei januárral.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.01. 15:49:30

tendenciára utaltam, nem két végpont összehasonlítására.
Nem jellemző a visszaesés ebben a periódusban a két hónap között (január-május).

Amúgy nyár eleje még nem gáz, úgy tapasztaltam, fényképezőgépek megdobják rendesen + 1-2 nyári termék kör az ilyen oldalak forgalmát.

Előző év időszakaihoz való viszonyítás akkor reális, ha a termékszám nagyjából azonos a 12 hónappal ezelőttivel.
Ha mondjuk másfélszeresére nőtt akkor már nem annyira.
(Persze ott vannak a negatív tényezők is, a konkurencia elszaporodása, növekedése, egyebek)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 16:17:49

Tendencia maximum az lehet, ha a tavalyi év január-május időintervallumához képest csökkenés volna a helyzet.

Így csupán a szezonalitási görbe leszállóágát választottad ki önkényesen, hogy 'hanyatlásként' jellemezd. Laikustól vicces, de szakembertől meglepő.

A termékcsoportok (pl. fényképező) szezonalitásának különböző hatása a teljes forgalomra valószínűleg abból fakadhat, hogy eltérő mintavétellel és tartalmi arányokkal dolgozunk:

trends.google.com/websites?q=arukereso.hu%2C+olcsobbat.hu

Mindezekért tartom hamisnak a 'hanyatlik' ige használatát. Az erős növekedés jobban passzolna a dologra, különösen úgy, hogy nagyon is kiváló állapotban 'vettem át', azaz finomanszólva is nem a nulláról kellett felépíteni.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.01. 16:29:56

Így van ahogy mondod, eltérő tartalmi arányok.
Karácsonyi max. értékhez viszonyított eltávolodások mértékét érdemes nézni a két görbén, ha már így összedrótoztad a két oldalt.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 16:57:25

Érdekes megközelítés, hogy egy szezonalitási függvény karakterisztikáját a maximumhelyéből vezessük le. :)

Eszerint gondolkodva, azaz ha azt nézzük, hogy a maximumhoz képest minél feljebb legyen az éves átlag, akkor csak azt látjuk, hogy milyen rosszul játszuk ki a főszezont.

Viszonyítsuk inkább az éves átlaghoz a szezont, akkor látjuk mekkora is az valójában.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.01. 17:19:08

Így van. Az én tevékenységem azt viszont már nem fedi le. Azzal engem ne találj meg.

mark.hu · http://mark.hu 2008.07.01. 22:03:13

Na gyerekek...nyugi már. Azt gondolom, hogy Longhand nem tud eleget a dolgok hátteréről, hogy meg tudja ítélni a történteket. A részletek ismertetése pedig erősen súrolná az üzleti titok fogalmát, ezért javaslom, hogy ezt most itt fejezzük be.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.02. 03:00:31

"Miért vetted észre későn,
hogy ártalmas a duplikésön?"

már megbeszéltük ugye privátban is (Márk) és nyugi van, az érintettektől meg elnézést, hogy publikusan koncoltuk a portál történetét, nem volt elegáns, ez biztos.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.02. 07:47:14

Az a nem elegáns, hogy olyan váddal élsz, amit nem tudsz alátámasztani. Ártalmas nekem, és ártalmas a volt megbízómnak.

A lényeg tehát: állítottál valamit, ami mögött nincs semmi tényadat. Én sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy konkrét forgalmi adatokat osszak meg, de talán lesz az árukeresőnél valaki, aki bekommentel ide egy hozzávetőleges növekményt 2007 január-májusához képest.

--

Mindemellett. Az ilyesfajta szakmai viták jók. Azt jelentik, hogy a szakmai háttér (jelen esetben az enyém) nyilvános, megmérhető, minősíthető. A referencianélküli lovagok ezt akarják megúszni. Nem lehet.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.02. 10:57:16

Skacok (mennyi, 30?) ne essetek már itt egymásnak. Bano. Te most akkor kötekedni jöttél ide vagy olvasni? Longhand, Te meg lehetnél okosabb, hogy mocskos kesztyűt nem veszel fel.

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.02. 11:57:32

Bánó!
Itt lezárhatjuk, az lenne a javaslatom, hogy ne fokozzuk tovább, mert nem szép dolgok sülnének ki a dologból.

Privátban beszélhetünk róla, nem ide való téma.

És Konrádtól is elnézést!

csiszi 2008.07.03. 17:24:37

A témához visszakanyarodva: Melyik fél üzleti érdekeit sérti, ha egy munka eredményeiről beszámol a tanácsadó/ügynökség? És itt most elvonatkoztathatnátok a SEO-tól, van még jópár terület. Nem kellenek feltétlen konkrét számok (bár ha azok egyébként amúgy is nyilvánosan elérhetők, mert a webaudit/trends/akármi méri az oldalt, akkor akár az is), elég a 110%-os növekedés. És nem kell feltétlen rögtön: egy ilyen gyorsan változó iparágban 1-2 évvel az akció után már tényleg csak referencia értéke van ezeknek az adatoknak - viszont a leendő ügyfeleknek ez rengeteget jelenthet(ne).

Nem véletlen, hogy sokan csak humbuk-nak tartják az egészet, ha nincsenek megbízható, összehasonlítható adatok. Vessétek össze mondjuk az EFFIE-vel, ahol az ügynökség és a megrendelő együtt büszke az elért eredményekre - jogosan.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.04. 01:13:53

csiszi: Én is dolgozok olyan szervezeteknek, amelyeknél végzett munkáimról nem nagyon mondhatok konkrétumot és eredményeket sem lenne ildomos felemlegetni. Mégpedig azért, mert egyrészt titoktartási szerződés született 15-81 évre (nem tudom miért 81), másrészt miért adnám ki a módszereimet és a hozzám köthető projekteket bárkinek.

És ez is webes ténykedés. Kicsit SEO, kicsi SE, kicsit pöckölgetés.

Amennyiben egy megbízónak referencia kell, akkor maximum annyit fog neki mondani az egyik-másik szervezet illetékese, hogy dolgoztam velük. Semmi többet. Vagy még ennyit sem. Konkrétumokat egyáltalán nem.

csiszi 2008.07.04. 16:53:59

.Andrei: Nem azt mondtam, hogy az utolsó szálig minden munkádról nyilatkozz, de gondolom nem *kizárólag* a NNYI-nak dolgozol.

Illetve azt sem, hogy minden titkos módszered írd le (bár ezzel megint a feketemágia felé sodródunk...), elég a nyilvánosan könnyen elérhető (lásd internet archive) ilyen volt -> ilyen lett.

Nem akarok senkit meggyőzni, csak azt próbálom mondani, hogy kívülállóként nagyon úgy néz ki, hogy vannak a Nagy Varázslók, akiknek minden tevékenysége titkos és bizalmas, szemben olyan sok hasonlóságot mutató, mégis jóval könnyebben ellenőrizhető ágakkal szemben, mint mondjuk egy kreatív ügynökség. Ők sem mondják el, hogy milyen lépésekkel, milyen insightokat kiemelve jutottak el egy konkrét reklámig, mégsem sütik le a szemük és tördelik a kezük a hátuk mögött, ha valaki érdeklődik.

csiszi 2008.07.04. 16:58:04

És nem csak más ágazatok felé lehet nézni, elég a sokszor idézett és méltán felbecsült külföldre tekinteni, ahol nagyobb a SEO/SEM aránya, mégis (vagy épp ezért) a cégek nemhogy nem félnek megmutatni a munkájukat, hanem egyenesen részletekbe menő tanulmányokat tesznek közzé.

Nem lehet, hogy emiatt is nagyobb ott az (el)ismertség?


süti beállítások módosítása