Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tanácsadunk

Címkék: tanácsadás

2008.07.15. kedd 20:48 Konrad

Azért is szeretek tanácsadóként dolgozni, mert végre sem a rokonaimnak, sem az ismerőseimnek nem kell percekig magyarázni, mivel is foglalkozok. Tanácsadok, internetes területen. Ettől többé-kevésbé megnyugszanak, sokkal többet már nem is kérdeznek.

Boldogság és öröm, lehet másról beszélgetni.

De néha azért felmerül a kérdés: oké, hogy tanácsadok, de ez mit is jelent a gyakorlatban? Hát nézzünk néhány példát, miből áll a munkám, illetve a munkánk egy (jelentős) része, vagyis mit is "tanácsadunk"?

A legegyszerűbb és legkézelfoghatóbb dolog az, amikor weboldalt szeretne valaki készíteni, és ebben kéri a segítségünket. Ilyenkor segítünk abban, hogy kitaláljuk: mit érdemes felrakni az internetre, azt milyen formában érdemes bemutatni. Milyen menüpontok legyenek, hogyan tagoljuk a tartalmat, milyen szövegezéssel jelenjen meg a tartalom, stb.

Ehhez egyrészt a cég üzleti céljait kell megismernünk, másrészt azt a célt, amit a weboldallal szeretne elérni. No és persze nagyon fontos szempont az is, hogy az elkészülő oldal a keresőkben majd jó helyezéseket érjen el, a látogatók ne csak a reklámok hatására érkezzenek. Így aztán a tartalmi elemek kitalálása mellett sok esetben a weboldal szövegébe is belenyúlunk, sőt ha kell, mi is írjuk meg.

Egy ilyen tanácsadási folyamat eredménye általában egy részletes specifikáció, amiből kiderül, milyen feladatai lesznek a programozóknak és a grafikusoknak. Sok esetben ilyenkor kérünk több helyről árajánlatot a kivitelezésre, majd ha kiválasztásra kerül a programozó és grafikus csapat, akkor segítünk a kivitelezésben, kapcsolattartásban is. Persze van, amikor az ügyfelünk azt kéri, legyünk mi a fővállalkozók. Ezt is meg kell tudnunk tehát oldani.

Egy másik egyértelmű feladat a keresőoptimalizálás. Ilyen munkák esetében első lépésben egyeztetjük az elérendő célokat (mi általában nem kulcsszavak előkelő helyezésére, hanem a látogatottság általános növelésére szoktuk helyezni a hangsúlyt), majd elemezzük az oldalt, és készítünk egy részletes tanulmányt arról, mit és hogyan kell ahhoz átalakítani, hogy a célok elérhetőek legyenek.

Az ilyen munkához kapcsolódhat egy havi rendszeres szolgáltatás is, ami elsősorban linképítést jelent a weboldal felé, másodsorban az oldal folyamatos finomhangolását végezzük el, hogy az átalakítást követően se "üljön le" az oldal, azaz ne csússzon vissza az ismeretlenség google-i homályába.

A fenti két egyértelmű feladat mellett persze csinálunk néhány más, legalább ennyire izgalmas dolgot is. Ezek sokszor annyira személyre (cégre) szabottak, hogy tényleg csak nagy általánosságban tudok írni róla: kommunikációs tanácsadásban, tartalomfejlesztési tanácsadásban, üzleti blog készítésében is kérték már ki véleményünket, tudásunkat.

Egy dolog a közös az összes tanácsadói munkában: az ügyfél helyett - vagy adott esetben az ügyféllel - gondolkozunk, és megoldjuk az olyan feladatokat, amelyhez mi értünk.

Tanácsadunk.

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr34569939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hj 2008.07.15. 21:45:28

ingyenreklám?
Az Index meg még ki is teszi?

Gyanús..

Critmiss 2008.07.15. 22:04:55

Rabbit ihletett meg? :)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2008.07.15. 22:35:07

Hát ez így egy nap kalap semmi. Ezzel a céggel biztosan nem dolgoztatnék.

Wolf Gábor · http://www.marketingcommando.hu/blog 2008.07.15. 22:37:58

Oj!

Nekem ez nem tanácsadói munka, hanem inkább - amihez jobban hasonlít - reklámügynökségi.

Sztem a klasszikus tanácsadó tipikusan munkát AD az ügyfélnek, nem leveszi a válláról. Inkább felnyitja a szemét, hogy mit kellene csinálnia, max segít abban, hogy hogyan kellene csinálnia.

Hm?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.15. 22:57:06

Gábor, igen, van ilyen része is a munkának. Sőt, a fentiek nagy része is ilyen: nem én mondom meg a célt, hanem az ügyfél - én csak segítek neki azt megfogalmazni, illetve pontosítani. És ha kell - sokszor kell -, akkor húzni is az elképzelésekből.

Másrészt pont a webes dolgok tipikusan tapasztalatot és szakértelmet kívánnak. Itt nem elég az iránymutatás, mert egész egyszerűen nincs meg a szükséges ismeret-mennyiség egy jól működő weblaphoz. A SEO-ról már nem is beszélve.

Strici, örülök, hogy nem akar mindenki velünk dolgoztatni! Így se unatkozunk.

Róth Dénes 2008.07.15. 23:32:51

Gábor, Konrád is tud munkát adni az ügyfélnek, meg előtte fel is nyitja a szemét.

Persze 2008.07.15. 23:47:19

Manapság ez igen szignifikáns!

critics 2008.07.16. 02:32:19

Naigen, de felelősséget is vállalsz a tanácsért? Tanácsot adni bárki tud. Teszem azt, ha látogatottságCSÖKKENÉS történik az oldalszerkezet megváltoztatása után, akkor az ügyfél volt a hülye, hogy rád hallgatott, vagy ezt és ezt és ezt nem úgy csinálta ahogy te gondoltad, és ezzel kimentheted magad, hogy nem is te vagy a hibás.

Santer 2008.07.16. 02:43:34

Parasztvakítás, fiaim:)

Azér remélem jól kerestek vele. Eladni joomla cuccokat social networking címszó alatt, meg mikor wordpress skineket csinál a "grafikus csapat" a save as menüpont segítségével:))

Nahh, jómunkát.

0xFFFF 2008.07.16. 05:28:10

critics !

Biztos vállal, csak még senki nem tudta érvényesíteni. :) Ha ugyanis nem úgy sül el a dolog, ahogy tervezték, akkor mindig kiderül, hogy az ügyfél eltért a "tanácsoktól" és a saját feje után ment. :)

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.07.16. 08:25:41

Santer: boldogabb lenne ez a világ, ha az ilyen cégek csak kész template-eket és skineket adnának, akkor talán egy sima microsite sem ütné meg a milliós határt. Plusz tanácsadás, hihi...

Lévai Richárd · http://itmegoldasok.hu 2008.07.16. 08:26:40

Az, hogy hol ér véget a tanácsadás és hol kezdődik a megvalósításban a részvétel egy komplex munkánál általában kérdéses.

Egy normális cég nem hiszem, hogy megengedheti magának, hogy ne végezzen tanácsadást a munka mellett ha webfejlesztésről van szó.

Persze más a kérdés, ha kifejezetten tanácsadás a megbízás.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.07.16. 08:32:59

Ollé a bloghun is van wolfgábor fan club?

We love you Gábor! wuhuhuuu

seoguru 2008.07.16. 09:13:53

Kíváncsi lennék a SEO tanácsadásodra... Megnézve a céges oldaladat, bőven volna mit csinálni rajra SEO szempontból is. Sztem csak parasztvakítást tudsz adni, nem tanácsot.

Mária 2008.07.16. 09:55:21

És ennek az eszmefuttatásnak mi keresnivalója van egy blogon, bejegyzésként?

A rossz tanuló felel?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.16. 09:59:16

critics, a tanácsadói munka bizalmi alapú, és ha valami nem tetszik a megrendelőnek - pl. csökken a látogatottság -, akkor edig tartott az együttműködés. Fizetni pedig sok féle módon lehet, van pl. sikerdíjas konstrukció is.

Santer, nem csinálunk olyat, amit írtál. Sőt, semmilyen fejlesztést mi nem csinálunk. Honnan veszed azt, amit írsz? Tudnál példát, vagy csak általánosítassz?

Richard, azért van egy éles határ: amikor programozni kell vagy grafikát kell készíteni, az nem tanácsadás.

seoguru: örülök, hogy egy weboldal és a munkáim ismerete nélkül ítélsz. Én is sok sikert kívánok neked az üzleti életben! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.16. 10:01:07

Mária, mi is a bajod? Te folyamatosan hibát találsz mindenkiben, annak mi keresni valója van egy blogon? :)

Az én blogom az én játszóterem, azt és arról írok, amit akarok. Mint ahogy te is a sajátodon. Nem igaz?

Mária 2008.07.16. 10:09:16

Konrad: bocs, elfelejtettem, hogy Te is beálltál azok közé, akik nehezen viselik az ellenvéleményt :)

Egyébként tényleg nem értem ennek a bejegyzésnek a létjogosultságát, függetlenül attól, hogy mennyire szoktam kritikus lenni általában.

De próbálj meg átmenni kommentezni mondjuk a Konzira, a Reakcióra vagy bármilyen NEM marketing blogra az erre a bejegyzésre mutató linkkel a neved mellett és érteni fogod, miről beszélek :)

z.. 2008.07.16. 14:55:52

Ne etessétek a trollt!

Pierre 2008.07.16. 16:17:54

Ez már módfelett vicces kezd lenni...
Kicsit OFF-olhatok? Csak egy körkérdés erejéig:
Kedves Látogatók és Kommentezők! Látott már valaha valaki bármilyen pozitív kommentet a sokdiplomás (bár olyan diplomákat mi még nem is láttunk), vérpofi (bár ezt is csak tőle tudjuk) Máriától?
Elég sok profival volt már dolgom nem olyan rövid életutam során, a legkülönfélébb területekről, és mondhatom, egy közös tulajdonságuk biztosan volt: sosem fröcsögtek, ha valamivel nem értettek egyet, hanem (kellő intelligenciával) elmondták, hogy mivel nem értenek egyet, és persze, hogy miért. (Érvek, érvek, érvek.)
És még egy gondolat: a profi szakembert (mindegy, hogy marketinges, rocksztár, építész, vagy autóversenyző) egy fontos tulajdonság - mondhatni szemlélet - különbözteti meg a (legyünk fimonak:) nem profiktól: az alázat.
Az alázat a szakmával (zenével, versenyzéssel...) az ügyfelekkel és kollágákkal (közönséggel, zenésztársakkal, versenytársakkal, stb.) szemben.
Nos ennek az alázatnak sem Mária kommentjeiben, sem a blogján (igen, én igyekszem tájékozódni, és másokat is olvasni, ha nem is értek egyet, de mentségemre szóljon, már töröltem az RSS readeremből) még csak nyomát sem találtam. De biztos profi... Bár nem sikerült eddig rájönnöm, miben.

pollner · http://soreo.biz 2008.07.16. 18:47:40

Konrad: Szerintem itt az ideje, hogy elköltözz a blog.hu-ról. Szép dolog, hogy az Index potya forgalmat hoz, de milyen áron??? Tiszta Index Fórum. (Tudom, oda is jársz edzeni magad, de egy szakmai fórumot jobb lenne tisztán tartani.)

pollner · http://soreo.biz 2008.07.16. 18:49:00

@Pierre: Maria nélkül sivár lenne az életünk. Ki mutatna irányt nekünk, tévelygőknek?

Róth Dénes 2008.07.16. 21:13:26

"Pécsi Ferenc · www.dotkommentar.hu/blog 2008.07.16. 18:47:40
Konrad: Szerintem itt az ideje, hogy elköltözz a blog.hu-ról."


Na, itt egy kiváló példa arra, hogy mit takar a tanácsadás ;-)

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.07.16. 21:49:59

Nekem a párom mai napig nem tudja pontosan mi a munkám, bár megtanítottam vele, hogy brand manager, máig azt mondja a doki kollégáinak, hogy reklámszakember :) ez van, magyarosítunk, na meg mindenki tanácsadó, megszokták/ják... :)

Pierre 2008.07.16. 22:15:45

@Pécsi Ferenc: :-D
Lenne erre is válaszom, de nem kívánom tovább "szétoffolni" Konrád bejegyzését. :-)

Lugosi Dániel · http://www.photopress.hu 2008.07.17. 13:58:18

nem tudom miért baj ha valaki a saját blogján reklámozza saját magát :) ha csak ilyen post lenne akkor már rég ott kellene hagyni, de azért nem ez a jellemző szvsz. lefety lefety


süti beállítások módosítása