Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Önfarkába harapó saját SEO?

Címkék: onlinemarketing seo keresőoptimalizálás ajánló blogring

2008.07.22. kedd 14:09 Konrad

Akartam már írni róla, hogy a Médiablogot is jegyző Pollner a már évek óta működő Dotkommentár weboldalát "blogosította". Azaz az oldal tartalmát megtartva, azt kis mértékben kibővítve egy általános onlineos blogot indított - érdekes témákkal. Kötelező darab a szakmai olvasóknak, lehet bővíteni az rss olvasót.

Egy mostani írásában elég érdekes dolgot kezdett el feszegetni Pollner: vajon mennyire jó az, hogy a Google (illetve a többi kereső) ránkkényszerít egyfajta tartalom és oldalszerkesztést, hogy ő könnyen-jól-relevánsan fel tudjon indexelni minket? Vajon milyen lenne az - hoz egy példát -, ha a városokat úgy kellene (át)tervezni, hogy könnyen lehessen térképezni? Nem túl öncélú ez a dolog?

A bejegyzés utáni kommenteket érdemes végigolvasni, érthető módon a SEO-sok nem tartják ezt a felállást rossznak. Én egy kicsit most máshogy közelítem meg a dolgot, inkább marketinges szempontból. Íme.

A SEO nem kötelező. Mindenki olyan oldalt csinál, amilyet akar - lehet az olvasható, értelmezhető, áttekinthető, de lehet csak grafika és fotó is, flash-el, silverlight-tal, java-val, vagy bármilyen egzotikus megoldással. Két problémája lehet: a látogatók nem tudják használni, illetve a keresők nem találják meg.

Persze ha az oldal átgondolt, akkor a felület programozásától függetlenül tudják használni a felhasználók. Legyen az flash vagy akár java, ha érdekes-hasznos a tartalom, lesz olvasó.

A keresők már más kérdés. Nem kellenek, nem kötelező nekik megfelelni. A weboldal tulajdonos olyan módon visz látogatót az oldalára, ahogy az neki tetszik. Mondok egy példát: ott van az iWiW. A keresők nem látják, nem találják meg a benne lévő tartalmakat. Zárt rendszer, a belépéshez azonosító és jelszó kell, így érthető. Mégis az egyik leglátogatottabb hazai oldal - és ehhez a Google-nek semmi köze!

Írt erről a napokban Doransky is, ő ennél még élesebb véleményt fogalmaz meg a témában.

Oké, de akkor mégis miért kell SEO? Vagy inkább: kiknek kell SEO?

A keresők adnak egy lehetőséget: folyamatos hirdetési pénzek kifizetése nélkül biztosíthatnak (biztosítanak) folyamatos látogatottságot az oldalunkra. Persze csak akkor, ha megfelelünk az elvárásoknak, azaz betartjuk azokat a szabályokat, amiket valóban a keresők állítottak föl. Mégegyszer mondom: nem kötelező betartani ezeket. Csak akkor kell, ha azt szeretnénk, hogy érkezzenek látogatók az oldalunkra a keresőkből - lehetőleg nagy számban.

Azt már nem mondom, hogy ingyenesen, hiszen egy egyszerű SEO sem ingyenes, legalábbis időt kell rá szánni. De általában pénzt. Minél többen szeretnének a konkurenseink közül látogatókat a keresőkből, annál többet.

Oké, de nem öncélú ez? Nem arról szólnának a keresők, hogy trükközés nélkül a releváns és jó oldalakat dobják fel elsőként? De igen, erről szólna. De ennek sok akadálya van. Mondok egy példát.

Egy nagy nemzetközi cég egyfajta terméket árusít. Mondjuk lepkehálót. Van 40-50 viszonteladójuk országosan. Ha ezek után rákeresünk a Google-ben a lepkeháló szóra, akkor mi a releváns találat? Az a hazai fő forgalmazó, aki viszont csak viszonteladóknak ad el, kiskerben nem? Vagy a kisekereskedő hálózat tagjai? Mind az 50? És a konkurencia? A Google első 10 helyébe pontosan tíz találat van: annyi fér oda. Ez optimális esetben tíz cég. Nem ötven. És akkor mi van a másik negyvennel?

Na ilyenkor biztos jó dolog a SEO. Hogy ne a mi lepkeháló boltunk legyen az ötödik oldal alja. Persze ha nem akarunk SEO-t, nem csinálunk olyan oldalt, ami a keresőnek tetszik, akkor más megoldást is választhatunk. Hirdethetünk az AdWordsben, az ETARGET-en, az Ad Networkben, az Indexen, vagy akár óriásplakáton az utcán.

A mi döntésünk. Semmi nem kötelező.

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr99579986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti 2008.07.22. 14:40:34

jó volna tudni, h konkétan mire is kényszerít rá a Google, mert én nem érzékelem. a rövid url-ekre? egyébként is használnám, hiszen sokkal informatívabb. a kulcsszó-gazdag title-re? azt is használnám, előbbi okán. a szemantikus, szabványos html kódra? dettó. hogy minden html-kódot arra használjunk, amire való? szintén. hogy jól bejárható, struktúrált legyen a site? szintén. és akkor ezzel kb. le is fedtük, h mi a honlap optimalizálás. a többi trükközés, blackhat, keresőcsalás - azzal meg foglalkozzon, aki már tényleg nem tud máshogy látogatót szerezni.

Erik 2008.07.22. 14:50:58

tökéletesen egyet értek zsoltival, még annyi, ha meg az in-linkről van szó, ha beajánlom egy lap.hu-ra, akkor ne a legfrappánsabb kulcsszóval tegyem, hanem pl. az oldal webcímével? badarság.
amit írtál arról akkor beszélhetnénk, ha olyat kérne a kereső, ami amúgy LÁTOGATÓKAT RIASZT EL az oldalról

Longhand · http://longhand.hu 2008.07.22. 15:05:18

zsolti: a SEO, anélkül, hogy túlmisztifikálnánk (azt én sem szeretem), kicsit túlmutat a keresőbarát oldalakon.

Azért nem szokták szétválasztani a kettőt (SEF = SEO), mert magyarországon az oldalak döntő többsége még a keresőbarát kritériumoknak sem felel meg és már azt is el lehet adni SEO-ként, ha megmutatod a webfejlesztő milyen hibákat követett el.

Az mindenesetre elég leegyszerüsítő megfogalmazás, hogy a "többi mind trükközés".

Komolyabb SEO-nál jön képbe az analitika, kulcsszó kutatás, marketing stratégiákkal összekapcsolódó tartalmi tervezések.

Az a baj, hogy legtöbben csak a saját oldalaik tapasztalatain alapulva gondolkodnak a témában (lásd pl. Doransky: Ne bízz a Google-ben).

Még ennél is többen, rosszul értelmezik a helyét, szerepét a keresőoptimalizálásnak.
Régóta le szeretném írni egy hosszabb bejegyzésben, hogy hogyan látják rosszul egyes emberek, egyes szereplők a SEO-t (tipikus visszatérő jelenségek amikkel találkozok), meg is teszem amint lesz annyi időm rá.

pollner · http://soreo.biz 2008.07.22. 15:20:26

Köszönöm Konradnak a linket, de még inkább és a téma továbbgondolását! Nem akarom, hogy a téma iránt érdeklődőknek ugrálniuk kelljen a 2 blog között, ezért ide másolom egy a Dotkommentárba írt hozzászólásom velejét:

"A honlaptulajdonosok szempontjából rendben is van a dolog. Lehetőség, amivel lehet élni, de el is lehet menni mellette. De mi van azokkal a gyanútlanokkal, akik még azt hiszik, hogy a keresők a számukra legfontosabb találatokat sorolják az első oldal(ak)ra?

Az “idősebbek” még emlékezhetnek rá, mekkora volt a felhördülés, amikor az AltaVista, 90-es évek második felének egyik legnépszerűbb keresője a találati oldal elejére pakolta a fizetős ügyfelek oldalait… Mivel jobb most a helyzet. Hitegethetjük magunkat, hogy valóban a releváns találatok állnak a lista élén, közben azonban sejtjük, hogy valójában a legjobb SEO-teljesítmény listája ez."

csiszi 2008.07.22. 15:58:42

Azért ez a "mi döntésünk, semmire se kényszerítenek" elég... álságos? Semmi sem kötelez arra, hogy racionális legyél, szabad akaratodból lehetsz akár hülye is.

Nem kényszerít senki, hogy adót fizess (sose állt még mögöttem senki), vagy hogy megállj a pirosnál. De ha nem teszed, annak rád nézve elég káros következményei lesznek. Persze, ha nem tetszik, választhatsz más megoldást is - fizethetsz folyton büntetést, vagy felvehetsz egy sofőrt magad elé - nem mondta senki, hogy kötelező neked vezetned az autódat.

A különbség, hogy itt nem a közösség vagy az állam hozza a szabályokat, hanem A Cég.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.22. 16:09:50

A szabályokat nem ők hozzák, hanem a logika és a matematika.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.22. 16:11:40

csiszi, több olyan céget is tudok, akik számára a SEO nem szempont. Más megoldást használnak, pl. hirdetnek. Mert ők így döntöttek. A kereső tényleg fontos, de vannak esetek, amikor nem. Pl. egy adott (kisebb) területen működő pizzásnak. Vagy olyan nagykernek, aminek fix partnerei vannak.
Sok élő és nem eröltetett példa van...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.22. 16:18:24

Bizony; illuziókkal kuráfkodik, aki minden bajra gyógyírnek definiálja a SEO-t. Sokkal kevesebb helyen használható jól, mint gondolhatnók.

pollner · http://soreo.biz 2008.07.22. 16:19:08

Nem arról van szó, hogy a Google bárkit rákényszerítene a SEO-ra. Eredeti bejegyzésemmel annak az abszurd voltára próbáltam rávilágítani, hogy készítettek egy eszközt (Google), ami elvileg a jobb, könnyebb, alaposabb tájékoztatást szolgálta, most pedig ennek az eszköznek a kegyeit keresve (ezt manipulálva) éppen a jobb, könnyebb, pontosabb tájékozódásról mondunk le.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.07.22. 16:33:53

"Készítettek egy eszközt (Google), ami elvileg a jobb, könnyebb, alaposabb tájékoztatást szolgálta, most pedig ennek az eszköznek a kegyeit keresve (ezt manipulálva) éppen a jobb, könnyebb, pontosabb tájékozódásról mondunk le."

Így egy mondatba zanzásítva a postod mondanivalóját már egy kicsit opponálnék. Azt elfogadom, hogy itt-ott romlani látszik a keresés minősége, de.

Ebben a fő bűnösnek az alacsony hazai linkelési kultúrát tartom, ahol csakazértse linkelünk mást - így a Google algoritmus nehezen tud működni.

Másfelől az a SEO-tevékenység, ami a "a jobb, könnyebb, pontosabb tájékozódásról mondat le", azaz haszontalansággal tölti meg a találati oldalakat, az a SEO spam.

Az a SEO tevékenység viszont, ami láthatóvá tesz a magyar Google-felhasználók számára addig ismeretlen, ám minőségi szolgáltatásokat, az mindenképpen értékelendő.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.07.22. 16:46:06

Csiszi, Konrad mellé becsatlakozva, tényleg vannak ilyen cégek. Van akit egyszerűen cégnéven keresnek már.Vagy egyszerűen a helyzetükből, a szakterületből vagy mittudoménmiből adódóan megtalálnak.

Saját példák: Tengeri hal(nagy)kereskedés Győr, Francia sajtbolt Győr, 2 ortopéd szakorvos, 2 szülész-nőgyógyász, Győri kínai kajálda, és még sorolhatnám. Sokan vannak akiket nem érint a SEO. Más marketing eszközökkel dolgoznak, sikeresek és SEO nélkül is el vannak még ha van is weboldaluk. Vagy nem tudnának kiszolgálni távolabbi ügyfeleket, vagy van annyi kuncsaftjuk(pl. a szülésznek) hogy így is napi18 órát nők lába között ácsorog. Konkrétan ő mondta azt, hogy ok, csináljunk weboldalt, de nehogy megduplázódjon a forgalma, mert csak egy rendelője van és 2 keze. (csak azokat írtam ide a teljesség igénye nélkül, akiknek bedolgoztunk a marketingjébe az utóbbi fél évben, és tényleg azzal szembesültünk, hogy nem kell a SEO) De azért elismerem, a többségnek kell, illetve hasznos lehet.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.07.22. 16:47:33

Még valami: Pollner, egész ügyesen exportálódott a post Konradhoz...:-) hehe...

pollner · http://soreo.biz 2008.07.22. 17:21:28

MacTom: Jut is - marad is:) Az aktív vitatkozók köre nem sokat bővült, viszont itt többen olvassák:)

atcikj 2008.07.22. 20:41:54

jó szándékkal: "A Google első 10 helyébe pontosan tíz találat van" HELYÉBEN, nem HELYÉBE

vajk 2008.07.22. 22:17:19

"ha olyat kérne a kereső, ami amúgy LÁTOGATÓKAT RIASZT EL az oldalról"

Nezd meg ezt az oldalt!
- tele van linkekkel, amiket alig lehet megkulonboztetni a szinten mindenhol felbukkano reklamoktol.
- baloldalt az a bazisok link mas hasonlo blogokra.

Ki a fene hasznalja ezeket a linkeket? Tovabb tart kikeresni kozte valakit, mint begepelni a cimsorba! Csak a SEO miatt vannak ott.

Cserebe kommentestol kb 8 kepernyo hosszusagu az oldal.

-- ----------------------------------

mas: SEO tok alkalmas arra, hogy kvazi hijack-elj oldalakat. Irj be egy kevesbe jo weblappal rendelkezo cegnevet a google-ba. ha az illeto ceget megszopattak a mindenfele ceglistabongeszokatalogus cegek, akkor az elso 100-200 talalat telefonkonyvadatbaziscegkereso oldal lesz, es valahol utanna kullog majd a ceg sajat weblapja. total hasznalhatatlan tole a google.

vajk

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.22. 22:26:02

Érdekes cikk, érdekes vita :). Az a helyzet, hogy ha Amerikában lennénk, ahol rengeteg találatot ad ki az, ha rákeresel mondjuk egy pizzériára (nyilván a nagyobb piac, az emberek puszta mennyisége és a nagyobb internet-penetráció miatt), sokkal értékesebbnek ítélnénk a SEO-t. Így, hogy sok cég nincs jelen az interneten, és ráadásul a lakosság nagy része még mindig nem használja azt (ld. elektronikus írástudatlanság), itthon valóban kicsit kevésbé fontos, de azért itt is szükség lesz rá.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.22. 22:33:48

Vajk: már csak ezért is lenne fontos, hogy a cégeknek saját weblapja legyen. Azt nagy valószínűséggel márcsak a keyword density miatt is eleve előbbre fogja sorolni a kereső is.

Oppenheimer Géza · http://szarketing.fw.hu 2008.07.23. 01:03:21

Majom: így van, számtalan keresésre azért tudnak egyelőre jól szerepelni a spammerek, mert nincs elég releváns oldal. Vagy esetleg vannak weboldalak, de csak megcsináltatták őket, "hogy legyen", de csak pár linkje van stb., tehát súlytalan, nem igazán releváns.

Kompetitívnek hitt kulcsszavakra is látok nap mint nap spames oldalakat. Ha tízszeres munkával juthatnának oda, ahol vannak, akkor biztosan kevesebb lenne belőlük.

Oppenheimer Géza · http://szarketing.fw.hu 2008.07.23. 01:18:04

"Ki a fene hasznalja ezeket a linkeket? Tovabb tart kikeresni kozte valakit, mint begepelni a cimsorba! Csak a SEO miatt vannak ott."

Nem hinném, hogy csak a SEO miatt vannak ott. Én pl. szoktam használni, mert egy időben általában nem foglalkoztat minden téma, amit ezek a blogok feldolgoznak (lehet, hogy te 50 blogot könyvjelzők közé raksz vagy rss olvasóba, de én nem), és sokkal egyszerűbb itt keresgélni, mint a korrupt lap.hu oldalakon.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.07.23. 07:34:18

Oppenheimer Géza: Az oldalad a kivetítőn egy remek reggelt csinált a győri Széchenyi Egy. marketing-IT nyári szeminárium résztvevőinek. A reggelit alig tudtuk megenni a fuldoklástól. Kösz, jobb kedvünk lett a 13 fokos hideg sem zavar már annyira bennünket...

Persze 2008.09.18. 07:23:56

Abszolút kivesézhető téma, és látható elemei is vannak a "keresőbarát" oldalaknak.


süti beállítások módosítása