Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csak interneten?

Címkék: onlinemarketing ebusiness

2008.08.07. csütörtök 21:35 Konrad

Most, hogy kiderült, az internet még a szervezett rosszfiúk ellen is lehet eszköz, komolyabban is feltehető az a kérdés: átveheti-e a hálózat néhány disztribúciós csatorna szerepét?

Amikor például idehaza a könyvterjesztés egy zárt kör játszótere (ahogy az APEH árverések is azok voltak...), akkor vajon lehet-e olyan helyzet, hogy könyvet csak az interneten keresztül terjesszünk?

Maradva a példánál, egy átlagos könyv 3-4 ezres példányszáma már normális hasznot hozhat a kiadónak és az írónak is. Tehát a kérdés az: el lehet-e adni egy-egy címből háromezer példányt?

Ugyanez lehet igaz más területtel is, mindenki tud ilyet találni a saját érdeklődési köréből.

Úgy látom, hogy a mostani helyzet még nem alkalmas erre. Az internet önmagában nem elég, kell mellé a hagyományos csatorna. Az emberek hiába használják a hálót, sokkal inkább a megszokás "rabjai". Aki a könyvet könyvesboltban szokta venni, az ezek után is ott fogja.

Persze át lehet szoktatni az embereket. Ehhez kell reklám és kell egyéb kedvezmény. Például az így megvett dolog ne legyen drágább, mintha a hagyományos csatornát használnánk. Fizetéssel, szállítással együtt sem.

Bár szerintem ez most még kevés. Hiányzik az a kicsi plusz, ami az embereket a netre irányítja. Az ilyen plusz megvolt az árveréseknél, hiszen konkrétan a hagymányos csatorna használatát blokkolta néhány bőrnyakú IQbajnok. De ez a plusz máshol is meglehet. Ha például az interneten valami gyorsabban elérhető. Avagy szélesebb választékban. Vagy bármilyen más előnye van.

Erre volna szükség, szerintem. És akkor majd el lehet adni egy-egy könyvből csak az interneten annyit, hogy érdemes legyen piaci alapon kiadni.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr66605824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mesemondó · http://mesek.blog.hu/ 2008.08.07. 22:35:06

Én szeretek belelapozni a könyvbe, mielőtt megveszem.

És ez nem azt jelenti, hogy rákattintok az ikszedik oldalra, hanem hogy végigpörgetem az ujjaimmal.

2008.08.07. 23:27:49

mese, ez megoldható : pl 15 belekattintást enged találomra (általad választott oldalszámra) a rendszer, s igy 15 oldalt meg tudsz nézni a könyvben. De amig a könyv,pendrive, akármi alapárára rájön x ezer Ft postaköltség, inkább megveszem alapár + postaköltség áron a közeli boltban, legalább szemtől szembe tudok üvölteni az eladóval ha a garanciás terméket nem akarja kicserélni meghibásodás esetén...

Károly · http://szeged.blog.hu 2008.08.07. 23:41:24

Vannak már helyek, ahol a könyv megjelenésével együtt digitálisan is megvehető a könyv, persze jóval olcsóbban. Sőt, terjednek a helyben stencilre kinyomtatható könyveket árusító üzletek is. Kiválasztod mi kell gombot megnyom, a gép kinyomtat, papír kötést csinál és már viheted is

pollner · http://soreo.biz 2008.08.08. 08:42:32

Konrad, azt hiszem keversz néhány dolgot. AZ APRH internetes árverései nem a disztribúció javításáról, hanem a korábbi, zártkörű, ezért kétes ügyletek nyilvánossá tételéről, vagyis ellenőrizhetőségéről szólnak. A könyvek esetében akkor van értelme az internetnek, ha az valóban jobb, hatékonyabb, olcsóbb, mint más disztribúciós csatorna. A frissen, nagy példányszámban megjelent könyveket nyilván inkább valamelyik nagy könyvesboltban veszem meg, kivéve, ha a világ végén lakom, illetve ha jelentős kedvezményt kapok rá a weben. Viszont rengeteg olyan régebben kiadott, kisebb kiadónál megjelent, vagy alacsony példányszámban kiadott könyv van, amiket nem találsz meg a nagy boltokban.
Ez a dolog viszont csak akkor működik, ha 1) képes vagy lényegében végtelen katalógust fenntartani 2) van elég forgalmad.(Az Amazon forgalmának 40 százalékát adják az évi néhány példányban eladott könyvek.)

Caracalla 2008.08.08. 08:45:21

Nagyon érdekes, ha megnézzük mondjuk az amerikai könyvpiaci helyzetet. Egyfelől ugye egy csomó boltnak komoly gondot okoz a net, pl. hanglemezboltoknak, de a könyvek esetén a nagy kinálatú, felkészült eladókkal bíró tematikus boltok egyelőre legalábbis megvannak - amellett, hogy jól működő (és olcsó!) online könyvkereskedés is van (Amazon).

Ehhez képest itthon általában rossz, mindenevő boltok vannak (amelyeknek a speciális készlete pl. scifi, fantasy, idegennyelvű könyv szinten nagyon trágya), a készlettel tisztában nem lévő eladókkal. Az online kereskedelem árelőnyének korlátozásáért meg most folyik a küzdelem (sőt, végső soron a postaköltség miatt még drágábbak is lehetnek).

Bíztató.

2008.08.08. 09:27:52

Caracalla, a magyar piac nem tud eltartani ennyire tematikus oldalakat...azonban ha tévedek, találtál egy piaci rést, meg kell valósítani s csak hátradőlve élvezni a bahamákon ahogy ahogy pörög az üzlet :)

Anonymus 2008.08.09. 11:11:27

APEH volt az anti Robin Hood, elvette azoktól, akik nem csaltak eleget, nem voltak elég profik és csődbementek, aztán átadta a gengsztereknek árveréseken.


süti beállítások módosítása