Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Elfogtunk egy levelet...

Címkék: hiba email marketing

2008.08.26. kedd 21:22 Konrad

Jó dolog a hírlevél, sokan esküsznek rá. Az e-mail címek gyűjtése még a törvények betartásával sem egy lehetetlen küldetés, egy jól kialakított weboldalnál még hirdetés nélkül is beesik hetente pár feliratkozó. Ha pedig kis játék is van hozzá, ne adj isten hirdetés, akkor aztán dőlnek az e-mail címek.

Ha a szolgáltatásunk regisztrációhoz kötött, akkor pedig tényleg sok vevőnk vagy potenciális vevőnk feliratkozik hírlevélre is. És ez nekünk jó. De.

Ha olyan hírlevelet küldünk ki, amiből azt látja az ügyfél, hogy figyelmetlenek vagyunk, akkor az visszaüthet.

Én azt szoktam javasolni, hogy egy jó hírlevél legyen informális, de ne mondjon el mindent - terelje az érdeklődő olvasót a weboldalra. De legalább legyen egy link az oldalunkra, ha már kiküldünk annyi e-mailt!

Persze, amiket leírok, azok elvileg triviálisak. Mégis, rendre találkozok hibás, elcseszett megoldásokkal. Most is kaptam egy hírlevelet az egyik szórakoztató elektronikát forgalmazó cégtől. Egy darab termék van benne, mint fantasztikus ajánlat.

Nézzük csak:

Tisztelt Partnereink!


A következő rendkívüli akciót ajánljuk az Önök részére:
  - TH-50PY80 palmaz televízió: 499.990 Ft

Várjuk szíves megrendeléseiket.
 

Ennyi. Van még a levél alján link az oldalukra, és semmi más. Mi a hiba? Rögtön három is: ez egy réteg termék, a levél célzás nélkül jött - mi lenne, ha valami nem félmilliós cuccot is beleraknának egyet-kettőt? De oké, csak ez a rendkívül kedvező ajánlat. De ha egy terméket hirdetünk, akkor írjuk le helyesen a nevét, ha lehet. A plazma tévé nem palmaz tévé, igaz? Hányan, hányszor ellenőrizték ezt? Végül: miért nincs egy link közvetlenül a termékre? Miért nincs itt egy rövid leírás, mit tud a cucc? Miért nem akarják ezt nekem eladni, miért csak mutat így valamit, hogy aztán én menjek és derítsem fel? Mert a várjuk szíves megrendelésüket ezeréves fordulat helyett egy a megrendelési oldalra linkelt felhívás sokkal hatékonyabb! (Rendelje meg! vagy Vegye meg most! vagy Megrendelem!)

Nem jó ez így. Nem mérhető a hírlevél hatékonysága se, azaz nincs az az isten, aki megmondja, vajon mennyit dobott az eladásokban ez a kis e-mail. A levél tartalma se kóser. Formailag se történt semmi, ez egy text mail. Igaz, legalább nincsenek benne iszonyú nagy képek.

Lehetne ezt jobban is. És akkor talán tényleg lenne értelme az internetes jelenlétnek és az e-mail adatbázis építésének is.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr52634598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.27. 00:03:50

És hogy ez mennyire tipikus.... Vajon akár csak egyetlen ovasó is bemozdul ere a levélre? Hasonlít azokra az ajánlatokra, amiket most kaptam nemrég. Komoly lakásfelújításra kértem be ajánlatot több cégtől, az ajánlatok 80 %-a ilyesmi volt: "Az Ön által kért felújítási munkálatokat cégünk x.xxx.xxx Ft-ért tudja vállalni." és ennyi. Hát, nem közülük választottam. Mint ahogy ez a Palmaz-TV is rájuk szárad asszem...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.08.27. 00:08:50

Ez szerintem szándékos, nincs ember, aki a plazma helyett véletlenül palmaz-t írna. Mondjuk hogy miért jó ez nekik, azt nem értem.

guszti 2008.08.27. 08:09:03

És milyen titkosszolgálati módszerrel fogtuk el azt a levelet? Vagy csak bulvárosodunk?

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.27. 10:37:12

Szerintem keversz 2 dolgot. A hírlevelet és a DM levelet. Az egyik eléggé hasonlít a szakmai bloghoz, mert információkat adsz benne "ingyen" és nem akarsz vele közvetlenül eladni. A másik az eladásról szól. (Ez a plazmás bénázás is ebbe tartozik.) Persze a kettő össze is kapcsolható, mert hírelvélbe is lehet - az információktól elkülönítve - direkt ajánlatokat beépíteni, illetve - amennyiben a címzettek a regisztrációkor ebbe beleegyeztek - a hírlevél-listára is lehet DM ajánlatokat küldeni.

Rooza 2008.08.27. 11:21:15

"(Rendelje meg! vagy Vegye meg most! vagy Megrendelem!)"
Valószínűleg nem tartozom az átlag vásárlók közé, de kifejezetten irritál, ha vásárlásra utasítanak. És ha még a "most" is ott van, ott gázszagot érzek, mert ha nem alhatok rá egyet (nem gondolhatom át), akkor svindlit gyanítok.
Egyszer egy telefonos akció-ajánlatkor meg is sértődött a hölgy, mivel mondtam, hogy szeretném átgondolni (utána akartam nézni a kapcsolódó információknak)az ajánlatot. De azt mondja, hogy ez csak most él. Akkor , mondtam én, nem érdekel. Nagyon zokon vette. Tudom, hogy csak az utasításokat követte, de én nem vagyok köteles az ő fönökének utasításait végrehajtani.

A plazmatévé meg csak sima elütés, talán annak a következménye, hogy multifunkcionális alkalmazottakat dolgoztatnak, legalábbis ezt látom a munkatársat keresünk hirdetésekben, ilyen munkaköröket hirdetnek. (nincs ideje alaposan ellenőrizni magát)

Rooza 2008.08.27. 11:30:13

MacTom : egy alapos árajánlat elkészítése komoly , érdemi munka. Hasraütésre lehet ajánlatot adni kapásból, vagy lehet kábítani részletesnek tűnő ajánlattal is, látatlanban lehetetlen eldönteni, hogy melyik fog korrektnek bizonyulni, ha kivitelezésre kerül sor. Mert ott sok "ha, akkor" elem van, ami mindenképpen finomítani, módosítani fogja a végösszeget. Amennyiben referenciát ad, na az a lényeg, mert látható a már elvégzett munka, és utána is lehet kérdezni a korábbi megrendelőnél. Viszont nem is szabad ez utóbbit elmulasztani.
Még ez sem biztosíték, mert ha látom egy vállalkozó munkáját, na ez kell nekem felkiáltással, végül egy másik brigádja végzi a munkát, csapnivaló kivitelben. Ez utóbbi dolog velem esett meg :(

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.27. 12:31:22

pollner, annyit nem írtam valóban: ezt azért kapom, mert _hírlevélre_ iratkoztam fel, és egyébként rendszeresen küldik ezt a fajta levelet. Egyébként meg teljesen igazad van a hírlevél és eDM kapcsán.

Rooza: az a helyzet, hogy a felhívás (ilyen esetben) kimutathatóan több megrendelést hoz.

2008.08.27. 16:11:13

az egyértelmű felszólítás, érvelés hatása az alacsonyabb kulturális, műveltségi szinten álló csoportok esetén eredményez nagyobb meggyőző hatást. A magasabb szinten lévők esetében hatásosabb a kétoldalú, pl: "bár nem olcsó a palmaz tv de most rendkívűl akciós". (ez nem az ellenállhatalan reklámszövegre a példa hanem a kétoldalú érvelésre :))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.08.27. 16:13:57

iacocca, én azt tapasztalom, hogy a felszólító mód mindenkinél működik, ugyanis más gondolati állapotra terel. Ha nem erőszakos, akkor nem taszít, de ha ilyen elkenős, hogy "hát, ha gondolja, vegye meg, nem is tudom, érdemes-e", akkor elbizonytalanít. Tudod:
-Kérek egy lexikont!
-Milyen kiadás?
-Valóban! Akkor nem kérem!

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.08.27. 16:47:32

OFF

Konrad, ezt én így ismerem:

A részeg bemegy a büfébe:

- Virslit!
- De hát hányat?
- Ja, akkor nem kérek!

ON

Magnum 2008.08.27. 20:36:53

iacocca: a felszólító mód, ha finoman bánnak vele , kutya hatásos, Konrad jól mondja. Csak a vacak eladási oldalakon edződött marketing geekeket, (mint pl, téged, engem, konradot stb.) zavarja ez a nyilvánvalóan rafináltan szándékolt, óvatos, mégis határozott, és befolyásoló (manipulatív) felszólítás. De a többség nem marketing-buzi, ahogy mi, még akkor sem, ha iskolázottabb. És megkajálják.
Mondjuk, annak ellenére, hogy ez a véleményem, a saját oldalamon nem alkalmazom ezt ilyen határozott módon...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.27. 20:40:55

Rooza: Sajnos igaz. Remek , átgondolt, megokolt ajánlatot kaptam, részletesen kidolgozva. De Lajos a burkoló ettől még olyan sz....ul rakta fel a csempét, hogy majdnem elbőgtem magam. A körítés (a marketing) jó volt de a csempézés (a tartalom) csaopnivaló.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.27. 20:44:48

Iacocca: bocsi, Magnum=MacTom, nem bújkálni akarok csak véletlenül rákattintottam erre a legördülő ízére és egy rég nem használt, profil nélküli nickemmel küldtem el a kommentet.
Szóval magnum néven MacTom voltam.

2008.08.27. 22:11:30

én Roozaval vagyok...irritál a felszólítás...de nem állítom hogy nem hatékony csak eszembe jutott azt amit még marketingpszichológiából ajánlgattak...s a környsezetemen nagyjából észrevehetően beigazolódtak a szakemberek állításai...

Persze 2008.08.30. 21:58:32

Félmillás palmaz? A hülyének is megéri!


süti beállítások módosítása