Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bloggerek egy kampányban

Címkék: onlinemarketing kampány vírusmarketing blogmarketing

2008.09.09. kedd 18:15 Konrad

Még a nyáron írtam, hogy direkt bloggereknek szerveztünk egy kis akciós játékot. Mivel mára megvannak a győztesek is, röviden leírom, mit tettünk és mit tapasztaltunk.

Az ötlet az volt, hogy megmozgatjuk a bloggereket: hirdessék ők is a pótjelentkezés lehetőségét a Gábor Dénes Főiskolára. Több lehetséges stratégia is felmerült, a kötött bannertől a laza hír közzétételéig, végül az utóbbi mellett döntöttünk: minimális kötelmeink voltak. Alapvetően a linket és a minimális hírt kértük kirakni. Nem volt kötelező bejegyzést írni, nem volt kötelező fix helyre elhelyezni - az egyes bloggerre hagytuk a döntést, mit szeretne, mi illik jobban az oldalára.

A kampány költségvetése két részből állt: az ajándékokból és egy támogató PPC kampányból. Mindösszessen nem költöttünk el nettó 200 ezer forintot, a hirdetések az ETARGET-en futottak.

Az eredmény: közel 50 blogon jelent meg a GDF pótjelentkezési lehetősége, a játékra való felhívás kisebb vírusként is működött, én például az iwiw-en is kaptam róla üzenetet. A GDF oldalán kimutatható látogatószámot hozott a kampány.

Külön örülök annak, hogy több olyan helyen is megjelent a hirdetés, amiről mégcsak nem is hallottam. 

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr74655838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.09.09. 21:32:57

Nagyságrendileg mennyi az a "kimutatható látogatószám"? Mert ha nincs legalább 5000 (ami számomra első blikkre túl soknak tűnik), akkor tulajdonképpen drága mulatság volt a kampány. :)

(Bár tény, hogy lehettek "járulékos" előnyei, mivel - gondolom - a blog bejegyzések például nem lesznek utólag kigyomlálva.)

Hegedűs 2008.09.09. 21:36:05

"A GDF oldalán kimutatható látogatószámot hozott a kampány."

:-)))

...és az ügyfeled ennyivel megelégszik? Ezek szerint már jó kampánynak számít, ha "kimutatható látogatószámot" hoz?

Nem kötözködésképpen, de azért érdekelne.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 21:37:58

Nem volt 5000, de nem is az volt a cél. Ez egy több rétegű dolog, és csak az egyik cél volt a látogatók. Fontos volt az is, hogy sok helyen lássák a GDF nevét, és ráadásul ne negatív környezetbe. Meg az is fontos, hogy ez nem egy mindenki számára szükséges dolog. Azaz nem kell nekem 5000 olyan, aki nem akar továbbtanulni. Elég akár 100 érdeklődő, de akkor abból legyen 80 olyan, aki szeptemberben beiratkozik valahova.

orczy 2008.09.09. 21:39:18

Munkatársat keresünk XY pozícióra, kivéve Gábor Dénes Főiskolán végzettek.

Ismerős? :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 21:40:59

orcy, mint urban legend, igen. Sajnos az elmúlt 2 évben még egyet se láttam, amiben valóban ez megjelent. Ha neked van ilyen, kérlek küld el. Lehet normál újsághirdetés is, bármi.
Egyébként tudom az okokat, és azt is, hogy már nem ez a helyzet.

Hegedűs 2008.09.09. 21:46:50

Kristóf, engem érdekelne, hogy 200 ezer ft-ból hogy tudsz kihozni legalább 5000 látogatót (olyat, akik nem pattannak le 3 mp böngészés után az első oldalról).

Konrád: a bloggeres játékodnál hogy határoztad meg a célközönséged? Nekem ez leginkább vaktában lövöldözésnek tűnik, ezért furcsa a legutóbbi érvelésed. Viszont ha még a wiwen is terjesztették spontán, akkor biztos jól csináltál valamit.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 21:53:37

Hegedűs, a blogokat elsősorban fiatal, városi, IT-hoz nem teljesen hülye emberek olvassák. Azaz fedi a GDF-re potenciálisan jelentkezőket. Van egy mellélövés szintje, de az egyéb PR hatás pont a véleményalkotók felé így is működik.

orczy 2008.09.09. 21:58:26

Konrad: hvg-ben találkoztam vele elég gyakran, mivel ezeket általában kidobálom, nem tudom bizonyítani...

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.09.09. 22:00:42

Hegedűs: AdWords-ből például. (40-50 ft / klikk árból ki lehet hozni, azt gondolom)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 22:01:02

orczy, lehet, de még a GDF vezetőinek sincs ilyen, pedig ők is vadásszák. Jó lenne már tényleg egyet látni, ami bizonyítja, hogy nem csak legenda...

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2008.09.09. 22:02:49

Persze tudom, hogy számít, hogy kikhez jut el az üzenet, a blogokat biztos mások olvassák, mint akik rákeresnek stb. (nem fricskázás!), szóval kissé leegyszerűsítettem, no.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 22:03:14

Kristóf, nem rossz az adwords (használtuk is), de így is magas volt a lepattanók aránya. És sajnos törvényi okok miatt nincs mód konverzió mérésre.

orczy 2008.09.09. 22:04:01

Konrad: most hiába mondom, hogy "bizonyisten", nincs a kezemben semmi, de mindegy is a téma szempontjából.

orczy 2008.09.09. 22:05:45

Még annyi, de asszem nem mosom le magamról, hogy a GDF ellen beszélek, pedig nem: felvételiztettem jónéhány emberkét, a GDF-esek messze az átlag alatt voltak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 22:08:47

orczy: GDF-en diplomát szerzett emberek voltak, vagy olyanok, akik jártak a GDF-re?

orczy 2008.09.09. 22:13:17

Megmondom őszintén, hogy nem követtem a GDF fejlődését, lehet, hogy sokat tettek a minőség javulásáért az utóbbi időben, de 1-3 évre visszatekintve nem voltak versenyképesek az ott-tanulók. Szigorúan az én szubjektív véleményem szerint.

Vizicsiga 2008.09.09. 22:16:31

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=74146163&t=9005427

A Googlen túrtam. Én hiszek a srácnak.

orczy 2008.09.09. 22:20:52

"Request-URI Too Large"
Meséljetek, mit kéne látni?

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.09.09. 22:37:10

Csak, hogy a flamebe belekapcsolódjak, a Gábor Dénes nem jó névjegy sehol sem Európában. Van egy haverom, aki ott végzett és mai napig nem tudott mit kezdeni az űberfasza diplomájával 3-4 év elteltével sem, pedig volt vagy 100 interjún és elküldött vagy 1000 cv-t. Amikor bemegy interjúzni, akkor a GDF hallatán "jó majd értesítjük". Aztán viszlát.

orczy, ezt:

„Protonpumpa válasz | vissza a topikba 2007.12.12 14:59:05 © (561)

Mindig mondják, hogy "kivéve GDF" álláshirdetést még nem látott senki, csak hallotta az ismerősének az ismerősétől, hogy van ilyen. Na, én most találtam egy ilyet.


Autóipari mérnök Feladat: Autóiparban mérnöki- és tanácsadási szolgáltatásokban való közreműködés, felügyeletére bízott munkatársak koordinálása, minőségirányítási rendszerek és termelési folyamtok működtetése, beszállítófelügyelet. A munkavégzés helyszíne változó is lehet.

Elvárások: mérnöki végzettség; pályakezdők jelentkezését is várjuk (kivéve GDF); angol nyelvtudás; német nyelvtudás előnyt jelent; járművezetői igazolvány megléte


Forrás: www.valid-group.com/_de_group_job.htm (a #3-as számú hirdetés).


Szomorú, de tényleg van ilyen ezek szerint. Korábban én sem hittem el. (Nem a szokásos GDF-fikázás akar lenni, én is ott csinálom a másoddiplomám...)”

orczy 2008.09.09. 22:40:26

.Adrei: köszi

Konrad: milyen változások voltak az utóbbi időben? Vannak saját tapasztalataid?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 22:43:07

orczy: szervezeti változások, abból nem kevés. Elvárásokban történő változások a hallgatók felé. Pl. nincs lehetőség annyira a halasztásnak, stb. De én kicsit felülről látom a dolgot, nem vagyok ott hallgató, és főleg a vezetőkkel vagyok kapcsolatban. Tehát azt látom, mennyire komolyan veszik a minőséget. Egyébként kb. egy éve, 2007. szeptembere óta van új rektor.

orczy 2008.09.09. 22:46:03

Konrad: ez dicséretes (de komolyan), nem ártana az ez irányú kommunikációra rágyúrnia a GDF-nek, hogy ne legyenek az ott végzettek szinte csuklóból ignorálva. Talán te tudsz segíteni nekik ;-)

orczy 2008.09.09. 22:48:00

Most látom, hogy jól elkanyarodtunk az eredeti témától, bocsánat érte.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 22:50:28

orcy, ezen a változtatáson dolgozunk, de nem egyszerű ügy. Egyrészt az elmúlt 15 év az nagyon mélyen ül az emlékekben, másrészt ez egy nagyon labilis dolog, azaz könnyen visszaüthet. De azért az pozitív, hogy vannak jelentkezők, és azok száma a jelenlegi helyzetben sem csökkenő (nagy katyvasz van most a felsőoktatásban úgy általában...).

orczy 2008.09.09. 22:54:01

Biztos vannak GDF-en végzettek, akik sikeresek lettek különböző területeken, lehet, hogy őket kellene nyomni,
no de nem akarok ötleteket adni :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.09. 22:59:04

Igen, vannak, és van is ilyenre példa. De ugye mint mondtam ebben az esetben az óvatos lépések remélhetőleg mélyrehatóbb véleményváltozáshoz vezethetnek, és ráadásul nem elég a homlokzatot rendbehozni :)

orczy 2008.09.09. 23:05:38

Írhatnál majd erről is egy bejegyzést, érdekelne bővebben, ha majd lehet...

Károly · http://szeged.blog.hu 2008.09.10. 02:33:17

Inkább azt emelném ki, hogy 200 ezerből 50 megjelenés, az ugye 4000 HUF/bejegyzés blogban. Valaki tud hatékonyabb módszert, ha ilyen hosszú farkas dologról van szó?
(Elérni a blogokat, kirakatni velük, lebeszélni, szerződés kötés, számlázás, postázás, telefon költség, munka óra aki csinálja, stb....)

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.10. 08:29:38

Kicsit offolok, ugyanis nem a gdf-es projecthez kapcsolódik, hanem a blogos reklámokhoz, amik szerintem egyre kreatívabbak. Épp most láttam a Raiffeisen hirdetését pár blog.hu oldalon, ők az eltorzított kód köré tettek egy hirdetést. Szerintem ötletes.
Lásd pl. itt, alul: szovicc.blog.hu/2008/09/09/bagoly_mondja_farosszerianak_szoviccekkel_tamadnak_gesztire

1blogger 2008.09.10. 11:27:09

Valaki blogger eszlelte, hogy csokkent a pagerankje esetleg? Lehet, h paranoias vagyok, de a korabbi 4-es ertekem 2-esre csokkent. Mindez miutan kitettem azt a bizonyos linket... Lehet, h a GDF honlapja spam es ezert csokkentem??

Balee · http://b2bonline.blog.hu 2008.09.10. 15:39:00

1blogger: sztem nincsen köze hozzá, de az én PR értékem is lezuhant 5-ösről... konkrétan most frankón nulla :(

VB 2008.09.10. 19:21:10

Boki, ez tényleg nagyon jó. Hasonló az indavideón a csúszka egy cetebe-kapszulával.
A kérdés, hogy ezért ki szedi le a zsét? :-) Nyilván a szolgáltató...
De szép is lenne, ha valamit visszajuttatnának... Ez ugye egy erősen index-közeli blog. Találomra megnéztem 3 blog.hu oldalt. Ott nincs. Ahogy itt sincs.

boki · http://design.graffiti.hu 2008.09.10. 20:04:33

Igaz, nincs minden oldalon, de nincs mindegyik blogon se ilyen eltorzított kód, pl. itt se. Amúgy kötve hiszem, hogy ebből valamit is kapnának a blogolók, bár ezt az érintettek biztos sokkal jobban tudják.

VB 2008.09.10. 20:10:31

Persze, ne érts félre, én nagyon örülök ennek, végre egy (újabb) cég, amelyik felfogta ennek a piacnak a mozgását.
Asszem, meg is keresem őket... :-)

résztvevő 2008.09.11. 20:49:51

Itt rólunk van szó?
groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-Indexing-hu/browse_thread/thread/36414112c6031286
A kampány neve ez is lehetne: "Pagerankedet egy gumilabdáért"

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.11. 20:55:43

Sem a weboldal, sem a blog nem spam, és mégcsak keresőoptimalizálás sem történt rá - se engedett, se tiltott.
A Google egyéb okok miatt is rendszeresen "játszik" a PageRankkel, de alapvetően ez sem a látogatók számát, se a találati helyezést nem befolyásolja.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.09.11. 21:33:19

Az én pr-em is kettővel csökkent...


süti beállítások módosítása