Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Nameste: @hullajelölt88: Nem, egyáltalán nem ez a kiindulópont, de ez elvi kérdés. De fontos része az adatv... (2018.05.22. 16:46) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (356) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1127) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (261) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Eladni vagy igényt teremteni?

Címkék: onlinemarketing kampány viral vírusmarketing gerillamarketing

2008.09.10. szerda 19:30 Konrad

Azt mondják - és azt is tanítják - hozzáértők, hogy az az igazán jó reklám, ami nem eladja a terméket, hanem igényt teremt rá. Azaz nem a vásárlásra buzdít, hanem kedvet csinál. Ismerősen hangzik?

Erre játszik egyébként a nagyok közül az Apple, ezerrel. Nem a termék az érdekes, hanem a feeling, ami vele jár. Sokan vesznek divatból iPhone-t, Nano-t, vagy bármi mást, csak legyen rajta az alma. Mert ez volt a marketing eredménye: a divat, vagyis az igény, hogy legyen nekünk olyan.

Amikor eldöntjük, hogy nem terméket akarunk eladni, hanem igényt akarunk teremteni, akkor bizony ezzel részben a lehetséges eszközöket is kiválasztottuk a kampányunkban. Mondok pár példát.

A vírusmarketing, de végső soron a WOM marketing bármely eleme tökéletes arra, hogy igényt teremtsünk. Nem adunk el azonnal, nem csinálunk rögtön hatalmas konverziót, de felkeltjük az érdeklődést, "szöget verünk a fejekbe".

A keresőoptimalizálás, a keresőkben való hirdetés meg eladásra tökéletes. Ott konkrétan tudják az érdeklődők, mi kell nekik - esély sincs feelinget teremteni, terelgetni az embereket. Nem arra való.

De a banner például lehet ilyen is, olyan is - a tartalma, mérete és természetesen a megjelenés helye az, amitől az egyik vagy a másik megoldás eszközévé válik.

Azért gondolom fontosnak a fentieket, mert könnyen eshetünk abba a csapdába, hogy igényt teremtő kampányt próbálunk eladást ösztönző kampány mércéjével mérni. És persze ilyenkor kiderül, hogy milyen hatékonytalan egy kampány, hiszen "nem ad el". Ugyanakkor ha valaki pl. csak PPC kampányt csinál, azt veheti észre, hogy hiába önt havi százezreket bele, eladás vagy egyéb konverzió történik, de az ismertség nem nő (illetve nem nő jelentősen). Felmerülhet a kérdés: miért lenne ez baj? Hiszen ha elad a kampány, akkor minden rendben. De ha leáll a kampány, akkor mi történik? Leáll a konverzió is, nincs eladás.

Míg ha igényt teremtünk, akkor folyamatos és direkt reklám nélkül is történik eladás. Persze az igény teremtése drága, ráadásul feltételez egy arculatot: határozott cég és márkaarculatot. Ez pedig önmagában sem olcsó. És még egy fontos dolog: míg a termékeladást ösztönző reklámok gyors, szinte azonnali eredményt kell hozzanak, addig az igényteremtő - és írjuk le: márkaépítő - kampányok lassabban hatnak, idő kell az eredményhez. Márpedig az idő pénz, azaz meg kell finanszírozni, a cégnek működnie kell.

A fentiek alapján nem mondhatjuk azt, hogy az igényteremtés a nagyok, a direkt értékesítés a kicsik játszótere lenne, bár tény, a nagyoknak sokkal több pénzük van igényt teremteni. De a kicsiknek van lehetőségük gerillázni például, ami szintén jó eredményeket hozhat. A jó választás az, ha a cég kommunikációjában mindkét elem szerepel. A nehéz kérdés persze az, melyik milyen súllyal, de ez eldönthető, ha ismert a cél és a pénzügyi-finanszírozási helyzet.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr37657675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.09.11. 08:35:01

Tök jó, hogy így összeszedted. Eddig képzavar volt a fejemben. Mostmár jobban értem a dolgot.

Hát igen. Az igény teremtés jobban működik, de vakon tőkét kell beletolni. Szerintem ez működik kicsiben is, csak sokkal több idő kell hozzá és kevesebb pénz.

János 2008.09.11. 10:12:23

Mindjárt jön deviza, és elmondja hogy ő 3 eFt-ért is teremt határozott arculatot. :)

devizakozep · http://amitnemtudunkelkepzelni-aznincsis.hu 2008.09.11. 12:31:26

hehe, nem :-) en azon az allasponton vagyok, h igenytteremteni soksok ev munkaja ami isznyatosan sokba kerul. emiatt sztem ez a nagyok jatszotere.

azert felreertes neessek, nem hobbibol szoktam beleugatni postokba. akkor szolok hozza valamihez, ha _markansan_ kulonbozik a velemenyem es/vagy tapasztalatom. (meg persze erdekel a tema). itt nagyjabol egyetertek konraddal. nem is kritizaltam.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.09.11. 15:22:35

Igényt teremteni drága és hosszadalmas. Az igazi Nagy Durranás a tömeges és kielégítetlen igények, vagy a tömeges érdeklődés megtalálása. Nehezen tudom elképzelni, hogy erre a banner alkalmas lenne.

VB 2008.09.11. 21:08:04

Ott van pl. a holtankoljak.hu. Két éve még sehol sem voltak, most hetente beolvassák a híreiket a rádióban, meg megjelennek online médiában is. Vannak - nyilván pénzes - hirdetőik is, de nem hiszem, hogy pénzért veszik meg azt, hogy beolvassák a híreiket (nagyon-nagyon sok pénz kell ahhoz). Nem tudom, ők most igényt teremtettek, vagy eladtak. Mit is adnak el tulképpen?

pc guru-e vagyok (törölt) 2013.01.04. 13:54:13

@VB : természetesen a reklámfelületet adják el, ebből van bevételük. Minél többen ismerik, látogatják az oldalt, annál többe kerül ott a hirdetés.