Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

...és énekel

Címkék: blog web2 onlinemarketing blogmarketing

2008.09.18. csütörtök 16:23 Konrad

Tavasz van és kitört a béke,
Vadászatnak, hajtásnak vége.
Boldog, mert megint túlélte,
Énekel és nevet az égre.

Fut a nyúl a mezőn és énekel

Nagyon ciki, de már nem bírom magamban tartani a véleményemet a hazai (bulvár) szponzoráció orvosi lováról: a Futóblogról. A Futo.blog.hu címen található blog valójában a Nike által szponzorált webkettes médiamegjelenés, amit az Index.hu, az egyik vezető hazai tévétársaság portál szemérmetlen módon nyom is. Néha utalva a dolog szponzorációs jellegére (amikor az Index címlapos blogketrecben nem narancssárga, hanem zöld színű a kiemelés), néha erre sem figyelve.

De mi is a bajom ezzel? Miért kell nekem itt most fikáznom egy izzig-vérig marketinges megoldást? Savanyú a szőlő, vagy mi? - kérdezhetné az Index címlapról érkező hozzánemértő kommentezők hada. Ezért mintegy megelőzve a választ, összeszedem, mi nem tetszik. Aztán leírom azt is, mi az ami tetszik benne.

Ami nem tetszik:

Ez egy szponzoráció. Olyan valami, ami kőkemény reklám. Így a reklámokat szabályozó törvények erre is vonatkoznak, azaz például jól láthatóan és egyértelműen fel kell tüntetni a dolog reklámjellegét. A lap alján elhelyezett mondat sem nem jól látható, sem nem egyértelmű - mert pl. mi vagy ki az a Nike? Egy görög szárnyas istennő? Avagy? (Tudom, belekötök a fába is... de nézzük csak meg, milyen komoly felhasználási feltételek vannak a Nike - magyarul nem beszélő, de Európának szóló - céges oldalán!)

Szép dolog az, hogy ismert emberek adják az arcukat egy-egy szponzorációhoz. Ezzel ugyanis legitimálják a terméket, azt mutatják, hogy "ez annyira jó, hogy még én is ezt használom". (Figyelem, most személyeskedés következik!) A három blogger közül kettő esetében ezzel nincs is igazán probléma: Angelday független blogger, más területen már megszoktuk tőle a határozott és elkötelezett evangelizációt, így nincs semmi baj, ha újabb játékszert talál magának. A TotalCar-ból megismert Winkler Róbert is olyan valaki, aki az utóbbi években több dologhoz is adta a nevét, így nincs abban meglepő, ha ilyen helyen találkozünk vele. Nade mit keres itt Uj Péter? Ő nem blogger, ő újságíró, sőt, főszerkesztő! Annak a sajtóterméknek a főszerkesztője, amelyik folyamatosan teret ad a szponzorációs felületnek. Független újságírás? Belső Indexes policy? A reklám nem befolyásolja a tartalmat? Ugyankérem, ez már nem létezik, UP ezzel a lépéssel mindezt zárójelbe teszi: a pénz beszél, a kutya ugat, a karaván halad. Az egészben a szakmai visszhang a furcsa: eddig bárkivel beszéltem erről, senki nem értette, hogy ez most így hogy. Nem voltak megértők, nem voltak hát persze kell ez a mai világban kommentek. Értetlenkedés volt.

Szeretem a sokat frissülő blogokat, főleg, ha szólnak valamiről. De mára futóblog mérgezésem van. Ez a bejegyzés is csak azért születik meg, mert már sok. Ismert jelenség a reklámok kiégése: amikor egy alapvetően nem rossz spot túl sokat pörög, és már nem ér el pozitív hatást, érdektelenné válik, hovatovább zavaróvá. Na, ezt érzem én most a futóblognál: túl régóta megy, egyre kevesebb új dolgot mutat, olyan véget nem érő valami, ami lassan adblockerért kiált. Lehet, csak én érzem így?

Végül a legnagyobb problémám az, hogy nem akarok ettől Nike cipőt venni. Nem érzem a késztetést arra, hogy a következő cipőm ilyen márkájú legyen - félreértés ne essék, nemcsak utcán koptatom a sportcipőket, heti rendszerességgel sportolok. Tudom, nem én vagyok a célcsoport, kiöregedtem, meg minden. Lehet, ha tíz évvel fiatalabb lennék, bejönne a cucc. Bár valahogy nem érzem benne az átütő erőt.

Ennyit az előrehozott feketelevesről, és lássuk, milyen pozitívumokat találtam.

Nagyon tetszik, hogy a fiatalos célcsoport elérésére merték a blogot, mint eszközt használni. Ezzel egészen biztosan eljutnak olyanokhoz is, akik potenciális vevők, és más csatornákon nem lehet megszólaltatni őket.

Nagyon jó, hogy arcot kap a blog! Ráadásul azonnal hármat, és ismert arcokat. Ezzel egyrészt eleve garantált egy alap olvasottság, másrészt jelentősen elvesz a dolog a marketing ízéből: emészthetővé teszi a reklámot. Nincs személytelen üzenet, nincs rátukmáló tartalom.

A sok bejegyzés mind igyekszik másról szólni. Nem azt járják körül, miért és mitől jó a termék, hanem próbálnak valódi tartalmakat gyártani: igazi blogbejegyzéseket. Személyeset, olvashatót, élvezhetőt. Sikerül beleérezni a blogok hangulatába, azaz egy-egy postban nincs benne az izzadságszag (illetve dehogynem, a tartalmuk miatt, haha, de amúgy nincs bennük - ha érthető vagyok).

Több elérő pozitív dolgot nem írok, csak a fentieket tudnám permutálni, de talán a lényeg átjön: jó az ötlet, profi a megvalósítás, bár vannak még hibák, és határozott véleményem, hogy a kevesebb több lenne. Mindent összevetve kellett egy ilyen megoldás a hazai blogszférában, hogy a fenti tapasztalatokkal szembesüljünk. Így a következő blogszponzorációs megoldás már sokkal jobb tud lenni.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr23670092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.analytics-egyszeruen.hu 2008.09.18. 17:50:50

Értem a "belekötés" lényegét, de azt nem igazán értem - mégha ez naívnak is hat -, hogy kit zavar ez? Szerintem az olvasók döntő többsége "vágja", hogy miről van szó, tehát ők nincsenek megvezetve.

Akkor most a máshol el nem költött felületek tulajdonosait zavarja a dolog? Az meg - őszintén szólva - kit érdekel, ha az olvasóknak ettől jobb lesz (mert kapnak sok tartalmat, stb.)?

Ha meg Uj Pétert nem zavarja, hogy a függetlensége csorbul, akkor szintén kit érdekel? (Konrád, Te is ezt mondtad az Etargetes "de akkor nem vagy független" jellegű támadásokra, vagy nem? :)

csészekávé 2008.09.18. 17:52:24

a lezárás ellenére azért én érzek némi ellentmondást a "ráéreztek a blogra" és a "csömöröm van" etap között. ráadásul ha csömör, akkor kikapcs.

a végkövetkeztetéshez meg +1 :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.18. 17:56:56

csézekávé: a csömöröm attól van, hogy belefutok úgy is, hogy nem érdekel. Ettől még maga a tartalom jó.

Kristóf: leírtam, mit gondolok róla. Van, akit érdekel ez, mintegy tanulságul. Legyen mondjuk... elemzés? :)

Gál Kristóf · http://www.analytics-egyszeruen.hu 2008.09.18. 17:59:47

Konrád, természetesen nem arra írtam többször is, hogy "kit érdekel", amit írtál :), hanem inkább nem értem azoknak az embereknek a motivációját, akik ezen megbotránkoznak vagy problémáznak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.18. 18:02:52

Magának a blogon nem nagyon akadt ki senki, ahogy hallom, egyedül UP szereplését nem értik. Egyébként ez a legátgondoltabb blogos kommunikációk egyike most (sőt úgy általában a hazai piacon), ezért is érdekes, hogy azért ez sem mindenben tökéletes.

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.09.18. 18:04:32

Szerintem nincs különösebb gond a bloggal. A blogok általában valamilyen céllal készülnek. Ennyi erővel az onlinemarketing.blog.hu-t is lehetne kritizálni. E blogba is ugyanúgy bele lehet futni az index címlapján :) És ez a blog úgy sponzorál, mégpedig Konrádot szponzorálja, értékesíti, stb. :)

Mária 2008.09.18. 19:25:12

Én inkább a fekete alapon olvashatatlan fehér betűk miatt reklamálnék.

Ja és ennek a bejegyzésnek a hatására néztem rá először a blogra... tudom, nem vagyok célcsoport :)

angelday 2008.09.18. 19:34:01

Konrád, nézd meg az új postot hanggal. Remélem kedvet csinál majd a futáshoz. Mert az igazán jó sport. (Ma még nem voltam -- talán majd holnap.)


Namasté.

Agent Bauer · http://mtbfoto.blog.hu 2008.09.18. 19:41:38

egyetértek konráddal teljesen, én a blog indulásakor hiányoltam egy manifestót, hogy gyerekek, csináljuk a blogot, tolja alá a pénz a nike, csók. senki nem szólna egy szót sem.

és abban is egyetértek, hogy jó a tartalom, jó a koncepció és nekem nem túl csapból jövős.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.18. 19:41:52

angelday, nem én vagyok az, akinek kedvet kell csinálnod. 7 és fél évig voltam tájfutó, sok-sok km van a lábamban :)

MacTom · http://www.webmotivator.hu 2008.09.18. 19:53:27

Én is ennek a cikknek hatására néztem rá. Ok, én vén vagyok, nem a fiatalos célcsoport (bár futok) de nem érzek most rögtön cipővásárlási kényszert. Futásra viszont határozotan csábít! Ez jó! És milyen égő az én vacak 4 km-em ezekhez az odabiggyesztett adatokhoz képest... Lehetséges, hogy egy új, és sokkal szabadabb, kötetlenebb reklámozási mód megszületésének vagyunk tanúi? (Bár a törvényeknek azért erre is kellene vonatkoziuk) Nincs ezzel semmi gond sztem, csak azt nem értem, miért olyan a kontraszt, hogy alig tudom olvasni.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2008.09.18. 20:50:27

Nos nincs nekem bajom a bloggal, a kezdetektől olvasom, néha kommentelem is. Egyedül a felhasznált termékek összessége a kritizálni való. Kell egy Nike cipő, egy karra csiptethető cucc, valamint extraként még egy iPod, bár ez utóbbi nem feltétel, csak extra. S ha már ennyi pénzt kiadtál rá a pulzust, az elégetett kalóriát nem is méri, szóval valóban semmi értelme!
De ez az én véleményem!

prospero 2008.09.19. 09:07:38

Uj Péter ezzel beleírta magát a hazai sajtótörténetbe. Ő volt az első főszerk., aki eladta magát szponzorációban. nem tudom sok év alatt felépített image és név megér-e ennyit :-))

már én is több helyről hallottam a furcsálást, ez szerintem a hazai internet offsite, azaz hagyományos médiabeli megítélésének sem tesz jót. egy ilyen prominens online szakember tette, az egész szférára rávetülhet. lehet, h nem most, de hosszabbtávon biztosan, sajna

almee 2008.09.19. 09:50:45

Nekem kifejezetten pozitív a Futóblog. Az elején megírták, hogy igen, őket a Nike támogatja, ott a cipő fent, és a mondat is.
Ettől függetlenül nem szájbarágós, sőt a kommentekből kitűnik, hogy a futók kifejezetten szeretik, visszatérnek. És jó témákat boncolgat. Az egyik legegészségesebb marekting megjelenés az online világban.

prospero 2008.09.19. 10:19:13

maga az ügy valóban klassz, a futás népszerűsítése mindenképpen, igazad van! nem is erre utaltam..

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.09.19. 13:55:17

Előrebocsátom, hogy full elfogult vagyok pozitív irányban, de azért próbálok függetleníteni.

Szóval: szerintem ez a blog olyan, mint a magazinbehúzások. Mindenféle szir-szar van már az összes magazinban a legkülönbözőbb cégek reklámjával. Van, ami próbál tartalmat is szolgáltatni, van, ami csak a képedbe nyomja a terméket. Mindenesetre egyikre sincs ráírva, hogy "reklámkiadvány", mert egyértelmű.

Uj Péter szereplése... hát ez az észrevétel jogos, de a többivel nem értek egyet. Például a felvetésed a Nike cipő vételére való ösztönzésről nem igazán helytálló, hiszen ez inkább imázsblog. Nem az a dolga, hogy terméket adjon el.

riti 2008.09.19. 15:21:05

A Nike legalább bevállalta (mint oly soxor a kommunikáció területén) az úttörő szerepet...Belevágott egy olyan felület használatába, amivel mások még kacérkodni sem mertek eddig. Majd meglátjátok, hogy mostantól milyen mennyiségű "copy-val" találkozhattok a blogtéren. Ez kb.ugyanolyan lépés volt, mint a vírusmarketing, amiben szintén élen járt a Nike. Zseniális vírusfilmjeikkel van tele a háló, pl: C.Ronaldo lefutja a Bugattit, Kobe Bryant átugorja az Aston Martint stb. A Nike a bloggal is utat mutatott, ahogy szokta. Nem tukmál, de egyértelműen átjön, hogy miről is van szó. Még mozgásra is inspirál, ami ugye nem nagy gáz az igencsak lusta társadalmunkban?!

Más: azért nézzünk már körül a hazai celeb-világban és realizáljuk, hogy kik is kezdték a szakmát valamikor, valamilyen módon újságíróként. Nem Uj Péter az első és nem is az utolsó, aki a saját üzleti érdekeit szem előtt tartva cselexik. Meg nem is túl erőltetett. Ha nem értene vele egyet nem állt volna a kezdeményezés mellé. Alapvető fontosságú, hogy mozduljanak meg a honfitársak és ebből a szemszögből nézve a futás az egyetlen sport, ami tömegmozgalmat generálhat. Emellé állt ki UP is...

DaMartian 2008.09.19. 17:44:10

A lényeg, hogy minél több ember mozduljon meg! Ha nincs sportoló, nincs kinek eladjon egy sportcég. A Nike invesztál ebbe, még akkor is, ha ennek a befektetésnek egy része más márkáknál csapódik le. De kérdem én, hogy a többi brand felvállalja azt, hogy pénzt áldoz arra, hogy minél több embert vonjon be a rendszeres sportba? Tény, ha sokan sportolnak, abból aztán profit is lesz de összességében fittebbek és egészségesebbek lesznek az emberek, így ez valahol társadalmi szerepvállalás is, mert ezzel eléggé hadilábon állunk itt kis hazánkban! Engem konkrétan ledöbbentett, mennyien érdeklődnek a blogon termékek után. És nem versenyzők! Családapák, háziasszonyok, irodában görnyedők és túlsúlyosok, akiket mind inspirál a blog! Nem feltétlenül terméket eladni akar! Egyszerűen csak megmozdítani az embereket. Aztán ha már mozognak majd szükségük lesz cipőre, ruhára, pulzusmérő órára meg energiaitalra. Nike-ra vagy másra. De inkább erre költsék a pénzt, mint cigire, alkoholra, gyógyszerre.. A futók kikérik egymás tanácsát, véleményt mondanak. Nincs kimoderálva ha valaki kritizálja a Nike-t sem az ha más márkát dícsér. Nem mondja a blog, sem a három blogger, hogy NIKE-T KELL VENNED!!! Sőt a kritikákat is leplezetlenül tálalják, és sokan aztis megírják, hogy ha Nike-t vesznek is, megrendelik on-line mert úgy olcsobb. De elindult valami, amire eddig nem volt példa, és ez a lényeg! Csömör? Naponta olvasom, kommentelek. Tucatnyi embernek adtam már tanácsot, és nem egy olyan ember kommentjét olvastam, aki megköszönte, hogy ennek hatására vette rá magát a futásra. Amíg ezt látom, addig nem érdekel ki teszi lehetővé az oldal működését és ki adja hozzá a nevét, addig ez a dolog számomra HASZNOS!

Tamás 2008.09.20. 23:43:26

Az, hogy egy főszerkesztő az általa vezetett médiumban rendszeresen reklámszerepel, ráadásul úgy, hogy az csak tessék-lássék van elkülönítve a tartalomtól, megaciki, és ellenkezik minden sajtóetikával. Ezen nincs mit vitatni vagy töprengeni.


süti beállítások módosítása