Régóta olvasgatom azt a mappát, ahová a spam filter gyűjti a kéretlen reklámleveleket. Nézegetem, mit gondolnak a küldők, mivel tudnak meggyőzni. Bevallom, tanulok is ezekből.
Illetve egy szinttel feljebb is tanulok: figyelem, milyen levelek jutnak át a szemét-szűrőn, miket kell kézzel kigazolni. Persze mindezt nem azért teszem, hogy én is spam-et küldjek. Az indok egyszerű: a hírleveleknek, amiket legálisan kiküldünk, pontosan ezeken a lépéseken kell túljutniuk. Azaz nem szabad fennakadniuk a spam szűrőkön, és érdekeseknek, meggyőzőeknek kell lenniük.
Persze nem tudok Viagrát ajánlani tanfolyam helyett (pedig a 25 ezer spamből 1136 próbálkozik direktben ezzel), és Angelina Jolie sem lehet sztár az ügyfeleim levelében (közel 700 ilyen levél), de a mail-ek felépítése, szerkezete, a meggyőzés eszközei helyenként zseniálisak.
Kedvenceim az illegális hazai letöltőszerverek, amik ugye emelt díjas sms-el működnek. Olyan személyesnek tűnő maileket küldenek, amik ráadásul nagyon jó szöveggel is vannak megírva, és rendre átjutnak a spam szűrőn.
Egyszerű, lényegretörő, egy-két mondatos üzenetek, egy link, és ennyi. Ügyes.
De persze tanulságos az is, mivel akarnak átverni. A klasszikus csalások mellett egyre többször kapok olyan leveleket, amelyek valami ismert szolgáltatásban használt adataimat akarják megszerezni. Az egyik legfontosabb ilyen célpont a Google AdWords, tökéletesnek tűnő levelek és azok mögött tökéletes weboldalak vannak, adatlopásra. Kár, hogy olyan címeimre érkeznek, amiket nem használunk Google regisztrációra, de ez az én szerencsém, hiszen félig kómás állapotban akár még rá is kattintanék egyikre másikra. Vigyázni kell.
Itt van tehát a web egyik sötét bugyra a sok közül. Ne nézzük le, tanuljunk belőle! Ezek a levelek működnek, hiszen ha nem működnének, nem lenne értelme kiküldeni azokat. Igaz, a hatékonyság alacsony, de a módszerek tanulságosak. Figyeljük meg azokat!
Utolsó kommentek