Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A reklámelkerülő szemével

Címkék: onlinemarketing adblock

2008.09.25. csütörtök 12:28 Konrad

Az ég kék, a fű nő, a reklámokat az interneten pedig egyre többen blokkolják. Ez egy olyan macska-egér harc, ahol a felhasználó, az egér, most éppen jobb pozícióban van. Hogy ennek mi az oka? Lustaság vagy tudatlanság?

A lényeg: egyre többen nyúlnak valamilyen reklámblokkoló eszközhöz a böngészésük közben. Az okok között ott van az, hogy lassítja a gépet a sok (vagy éppen rosszul megírt) hirdetés, zavaró a villogás, vagy egyáltalán: a felhasználó reklámkerülő. Hivatalos, publikus információk a hazai piacon nincsenek, és természetesen weboldaltól (célcsoporttól) is függ, a felhasználók hány százaléka nem látja a bannereket, de a jelenség ismert.

Valamit tenni kell. De ezt nem lehet sem a jog, sem egyéb verbális eszköz, itt a technológia az, ami segíthet. De valahogy pont ebben nem lépnek a portálok. De a hirdetők sem.

Mindig kis mosoly jelenik meg az arcomon, amikor a méregdrága interstitial hirdetések helyén ilyet látok:

 

Pedig meg lehetne fogni azt az 5-15% elkerülőt is, néhány apróbb trükkel. Pl. lehet figyelni, megjelenik-e a hirdetés, és ha nem, akkor kirakni egy szöveges változatot. Vagy olyan hirdetéskiszolgálót kell használni, ami eldugja a hirdetés forrását, így nehezebb blokkolni (lehet, de bonyolultabban). Valamit lépni kellene.

Mert ezeket a "Tovább>>" gombos fehér képernyőket már lassan évek óta bámulom, és valahogy nem jutott még át az üzenet ezen...

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr76680848

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: HTML Info 2008.10.05. 19:44:56

Reklámok és blokkerekIdőnként eltévedek az Online marketing blogra, olyankor visszaolvasok egy-két heti termést. Ma is így történt, meg is akadt a szemem egy bejegyzésen. Berényi Konrád, a blog szerkesztője a reklámkerülésről írt. Nem értek a marketinghe…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Richárd · http://itmegoldasok.hu 2008.09.25. 13:07:25

Az a gond ezekkel, hogy a legjobb blockot, a rutinos ember kezét nem tudják megkadályozni.
Amikor ilyen hirdetést látok, már annyra automatikusan megy a tovább gombra kattintás, hogy már csak utólag fogom fel azt is, ha esetleg érdekelt volna a dolog.

Alapvetően ezzel a hirdetési formával van gond, hiszen egyrészt utálják az emberek, másrészt egy pillanat alatt továbbkattintanak már reflexből.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.09.25. 13:57:31

Nem lenne egyszerűbb (és hatékonyabb is), ha az olyan hirdetési formákat használná midenki, ami nem ennyire idegesítő (emiatt aztán nem is annyira érzem a késztetést, hogy blokkoljam)?

És ha a jelenleg elérhető, ilyen jellegű reklámlehetőség nem elég, akkor meg tessenek ILYENeket fejleszteni, kitalálni. És ne olyat, amit ismét csak blokkolni akarok majd.

Vagyis ne megküzdeni akarjon velem a reklámozó, hanem kiszolgálni.

devizakozep 2008.09.25. 20:42:35

perszepersze, megiscsak nyomjuk le a kocsog visitor torkan azt a hirdetest, meg ha arra vetemedik is h o KIFEJEZETTEN NEM szeretne azt latni. ejj konrad.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.25. 20:44:29

deviza, ebből él a portál. Ha nem látja a visitor, akkor nem lesz reklámpénz, ha nincs reklámpénz, akkor nem lesz tartalom, ha nincs tartalom, a visitor csak pornót fog találni a neten.

Gál Kristóf / Primodesign · http://www.primodesign.hu/blog 2008.09.25. 21:35:06

Szerintem ha olyanokra is rá akarjuk kényszeríteni a reklámot, akik kifejezetten ellene vannak (ezért blokkolják), akkor a hirdetőt még jobban fogják utálni... Vagy ha a hirdetőt nem, akkor a portált. Gondolom nem ez lenne a cél... Szóval néha érdemes máshonnan megközelíteni a problémákat!

MacTom · http://www.webmotivator.hu 2008.09.25. 21:46:39

Ha blokkolok, nem tanulok. Rengeteg reklámból lehet tanulni, hol rosszat és riasztót, hol jó példát. Aki maketinggel vagy reklámmal foglalkozik, sztem az nem blokkol.

devizakozep 2008.09.26. 09:56:53

ilyenkor az jut eszembe, h miert vagy folhaborodva ha a postaladadat teletomik hipermarket katalogussal ?? nem kerted? nembaj.
a -khm- "klasszikus" marketingfelfogas szerint:
a hipermarket abbol el, h termekeket ad el. ha te nem tudsz a termekrol (nincs reklamozva) akkor nem veszed meg. ezert tudjal mar legyszives a termekrol. ergo tomjuk a postaladat.

az az erdekes, h amit az egyik oldalon evidencianak, sotmitobb betelesitendo eletvelnak tartasz, az ellen a masik oldalon tuzzel vassal verekedsz. hogy is van ez?

ui: miert is gondolod, h p0rn0 (mint termek) ingyen keszul? koltoi volt.

duncea 2008.09.26. 10:24:12

"deviza, ebből él a portál. Ha nem látja a visitor, akkor nem lesz reklámpénz, ha nincs reklámpénz, akkor nem lesz tartalom, ha nincs tartalom, a visitor csak pornót fog találni a neten. "

Konrád, akkor te is csak pornót akarsz látni a neten? Mert ha jól látom, akkor te se akarod megfizetni a tartalom árát....

tompascall 2008.09.26. 14:24:52

Miért kell betolni a reklámot a képernyő közepébe? Mert ott biztosan megtalálják? Állítom, csak szimplán felbasz mindenkit, hogy állandóan megakasztják a böngészést...

miért nem elég oldalsávba rakni [szolid] reklámokat, amik érdekelhetik az odalátogatókat? Pl. oldal témája alapján, oldalon végrehajtott keresések, kommentek elemzése alapján? Olyat, hogy ha éppen nincs kedvem nézelődni, akkor esetleg el is takarhassam?

Kellemes meglepetésben volt ma részem, amikor kerestem egy konkrét könyvet egy webes könyváruházban. A keresést követően megjelent a várva várt könyv, illetve az oldalsávban a témában hozzá kapcsolódó egyéb könyvek. Külön jól jött, ugyanis egy másik könyvet is kerestem, aminek már elfelejtettem a címét, szerzőjét, és hoppá, megjelent a könyv. Például.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.09.26. 18:29:29

deviza, én szeretem a hipermarketek katalógusait, és nagyon liberális vagyok a reklámokkal. Azt gondolom, hogy amit el szabad adni korlátozás nélkül, azt lehessen is reklámozni korlátozás nélkül.
Sőt, ha visszolvasol, azt is láthatod, hogy többször írtam arról, hogy liberálisabb spam szabályok kellenek, a jelenlegi megoldás semmire nem jó, túl szigorú, és csak akadályozza a tisztességes szereplőket.

Atisp · http://www.netgo.hu 2008.09.27. 15:23:01

Azért vannak itt érdekes kommentek, ha azt vesszük, hogy ez egy marketinges blog. Egyértek Konráddal, amely szerint nem szabad korlátozni a reklámokat, különösen akkor nem, ha felhasználó saját akaratából nézi a portált vagy TV-zik éppen. Arra viszont legyen lehetősége hogy letílja, még ha úgy a kapott képi világ zavaróbb is lesz, mint reklámmal együtt. Nem jelentős még most a reklámblokkolók aránya, így nincs is értelem nagyon foglalkozni ezzel a kérdéssel.

Ha ez arány 30-50% közelében lesz, akkor viszont sztm. számítani kell arra, hogy a portálok technológiailag úgy lesznek megcsinálva, hogy vagy engedélyezi valaki a reklámok megjelenését vagy csak egy üres fehér lapot fog látni (vagy csak a címet és az üres lapot), amelyre ez lesz kíirva.

A tartalom megtekintéséhez kérjük engedélyezd a reklámok megjelenítését is.

Tehát a lehetőség továbbra is adott lesz a blokkolásra, de mégsem fogja használni senki :)

duncea 2008.09.29. 09:53:34

én úgy gondolom, hogy olyan megoldás lesz, hogy ha blokkolod a hirdetéseket, akkor a hasznos tartalmat csak úgy érheted el hogy valami mikrofizetési rendszeren keresztül kicsengeted az árát.

devizakozep 2008.09.29. 15:53:42

ez igy is lenne helyes! egyreszt eltunne a reklamszemet, masreszt az oldal keszitoje/uzemeltetoje biztosan kapna penzt a munkajaert (az oldal kesziteseert es uzemelteteseert)

kerdes: miert nem csinaljak megis ezt ?

valasz: egybol kiderulne, mennyit er az adott oldal a tarsadalom szamara. ez pedig riziko. nagy. mivel altalaban nagyon de nagyon keveset. s mivan ha ott a nagy slepp, elofizeto meg alig?
csod.

indulok ki magambol: naponta ugy 8x megnezem az indexet, van e vmi erdekes rajt. mindig megallapitom h semmi + felkerult esetelg 1-1 irtozatos barmosag is, amin viszont lehet idegeskedni. szamomra az index kb semmit sem er. en nem fizetnek erte egy budos vasat sem. mondjuk elgondolkodva azon, h a magyar oldalak kozul miert fizetnek, talan a prohadver.hu-t tudnam emliteni. aztan jonapot.

na ezert nem lesz mikrofizetesi rendszer es ezert marad a csinos bannererdo meg annak az 1% kornyeki/alatti klikkrataja (mint siker. :-)) )

ugy remlik minderrol pollnernel regesregen olvastam mar. nagy amcsi lapok online verzioi miert nyitottak a freeuse fele az elmult 1-2 evben.

duncea 2008.09.30. 12:21:30

Ok, nyilván az Index egy cikkéért se fizetnék külön. De pl ha az lenne, hogy egy hétre 50 vagy 100 Ft, akkor lehet h elgondolkoznék rajta. vagy pl akár egy jobb blog is: pl rabbit postjaiért néha önmagukban is fizetnék akár 50-100 Ft-t, mert azt érzem, hogy elég jól körüljárja a témákat... Na, de magam ellen én se beszélek... :)))

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.09.30. 14:13:01

@duncea hmm, az a 400 feliratkozóval már egész korrekt kis summa :))

marczipán · http://vegyesde.hu 2008.10.04. 11:42:09

Érdekes ez a téma, én leginkább a Gál Kristóf véleményét osztom. A reklámot nem kell ráerőszakolni az attól elzárkózóra, azonban figyelemfelkeltő technikákat lehet alkalmazni hatékonyabban is (és ez nem azonos a szűrőkön való átjutás kierőszakolásával).

A célközönséghez jutás egyik formája csak a kérdéses reklámkör. És ez sokszor a nem tudatos hirdetési attitüd miatt nem más, mint ágyúval, vaktában, verébre.

Talán egy fokkal jobb a hírlevél feliratkozók népes tábora, hiszen ők már önszántukból átjutottak az ügyesen szegmentáló honlaptulajdonos tudatos szűrőin. Ők releváns érdeklődéssel bírnak a termékköröd felé.

Ez pedig az új spamtörvény mellett sajnos vissza fog szorulni. Aki ugyanis feliratkozó, és rákattint a mailben kapott élesítésre is, az utána már nem "sírhat", hogy kap valamit. Mégis ezt lehetetlenítik el a hatóságok...

Hurrá! Éljen. Köszönjük.

Valószínűleg aztán az emberek szívesebben iratkoznak hírlevélre, hogy most már lakcímet is meg kell adniuk. Itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy a törvény előírja ezt az új űrlapmezőt ugyan, azonban a kedves felhasználó azt ír be, amit akar!!! (Ezt ugyanis már nem lehet ellenőrizni, és nem kérhető számon Gyulán, hogy mért Petrence utca 189-et adott meg, amikor a Petrence utcában csak 62 házszám van, ráadásul Gyula nem is a Petrence utcában lakik...)

Így viszont mi értelme?

Az új szabályozás valóban szeptember 1-jétől hatályos, azonban ad egy átállási türelmi időt is (elsősorban a már meglévő adatbázisok tekintetében) de szerintem jobban beleolvasva és értelmezve a meglévő adatbázisokkal programozott kapcsolatban lévő űrlapokra is érvényes.

Ez pedig május, 2009 évében. :)

Ettől függetlenül minősíthetetlen ez az újabb baromság. A spam levelek statisztikai átlaga szerint 99.4 százalék külföldről jön. A hatóság nagymellényű, ha azt hiszi, hogy egy kis magyar törvényecske megakadályozza majd a külföldi spammereket...

Itt két dolog van, amiért ez megszületett...

a) Ezentúl már majd nem csak az APEH-nél, rendőrségnél, vpop-nál, (stb...) hanem a hírközlési hatóságnál is lehet feljelentgetni egymást.

b) Hozzá nem értő sekélyes bürokraták ültek a bőrfoteljeikben (amit a mi pénzünkön vettek közbeszerzés nélkül), és azon gondolkodtak, hogy közeleg az év vége, csinálni kellene már valamit a vadászaton és a vitorlázáson kívül, hogy a statisztikában látszódjék, hogy dolgoztak is.

A jogalkotás költséges dolog ám. Bitzottságok, egyeztető ülések, konzultációk, hivatali idő, infrastruktúra. És akkor még a folyományok: ellenőrzési csoport megerősítése, pluszmunka az ellenőrzés folyamatában, stb. Mindezt azért a fél százaléknyi spamért? Az pedig ne is érdekeljen, hogy mindezért a böszmeségért mi mennyit fizettünk, és fogunk még fizetni...

Kutya legyek, ha nincsenek itt további érdekek. És én nem a könyvlobbira gondolok, akik fájlalják, hogy az amúgy nem kicsi magyar könyvipar 500-5000 ft-os könyveiből nem, de az infotermékpiac 10-30 oldalas és 10.000-50.000 Ft-os termékeiből pedig fogy.

Nemrég olvastam egy orvostól egy szösszenetet, aki az egészségügy szétzúzását párhuzamba állította a "mai modern népirtás", és az ellehetetlenült térségek izraeli egészségügyi befektetői között (akik egy egészségmegőrző központ létrehozásához az államtól 90% támogatást kapnak).

Nos én ilyen messze nem mennék, de az kezd gyanús lenni, hogy bizonyos csoportok érdekeit sérti, ha BÁRKI egy kis vagyonra tesz szert, így most megpróbálják ellehetetleníteni az on-line vállalkozásokat is. Nem elég, ha a többség sz@rul él, a lehetőségeiket is elvágják. Mi meló volt anno, hogy olyan proliréteget képezzenek ki, akik igazi mókuskerék-arcok, akik csak tejelnek, de tűrnek, mint a birkák. Ne már, hogy ezek kitörjenek...

Valaki azt írta valahol egy kommentben, hogy itt nem marketinget kell tanulni, hanem nyelveket, hogy aztán minél hamarabb elhúzzon ebből az országból. Háááát? Nem is tudom...

Adblock 2008.10.18. 20:21:18

Én utálom a reklámokat, nem akarok látni egyet se, ezért blokkolom őket kivétel nélkül. (Ha venni kell valamit utánajárok.)


süti beállítások módosítása