Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gőg

Címkék: onlinemarketing

2008.10.10. péntek 10:30 Konrad

Góg és Magóg fia vagyok én,
Hiába döngetek kaput, falat
S mégis megkérdem tőletek:
Szabad-e sírni a Kárpátok alatt?

Néha szégyellnie kell az embernek azt, amit csinál. Van, hogy magáért, de van, hogy a szakma okán. A marketinges munkát nem olyan nehéz szégyellni, hiszen aki csak egy kicsit is mögé néz, pontosan tudja, az emberek befolyásolása a cél. Mert szép dolog az, hogy vásárlást ösztönzünk, meg szép dolog az, hogy igényt teremtünk, de mindez valójában arról szól, hogy eladjunk minden áron.

Éppen ezért ki is alakul egyfajta belső védekezés, a szakmai kognitív disszonancia: amit csinálok, az jó, a szakmát nem miattam utálják, és mindenki más hülye. Hülye az ügyfél, hülye a konkurencia, hülye az alvállalkozó, hülye a főnök, hülye a beosztott.

Mindenki hülye, csak én vagyok trolibusz!

Aztán persze ha az ember lenyugszik, tudja jól, hogy a lehülyézettek nélkül nem lenne sehol. Olyan ez a kifakadás, mint a boxzsák: feszültséget levezető valami. Márpedig feszültség van a szakmában, szinte folyamatosan.

Másrészt viszont nem mindegy, hogyan állunk hozzá a partnereinkhez: ügynökségként az ügyfélhez, ügyfélként az ügynökséghez. Ha kialakul egy árnyék-vélemény, akkor könnyen lehet, kellemetlen helyzetbe kerülünk. Árnyék-vélemény számomra az, amikor mézes-mázosak vagyunk szemben a partnerrel, a háta mögött meg jól lenézzük, és ennek megfelelő stílusban beszélünk vagy írunk róla.

Ismerős az a fajta komment, amikor egy levélben úgy küldjük tovább az anyagot, hogy "ne foglalkozz vele, ez nekik jó lesz?" vagy például "már megint valami faszságot akarnak, kezeljétek már ezt!". És dejó nekünk, amikor ez véletlen eljut az ügyfélhez...

Ez a fajta gőg, szakmai hozzá-nem-állás oly annyira jellemző, hogy szinte észre se vesszük, szinte már természetes. Aztán csodálkozunk, miért nem szeretik a marketingeseket, a reklámosokat. Ház ezért. Azért, mert vicces lehülyézni az ügyfelet, vicces az ügyfélnek lehülyézni minket. Mert azt gondoljuk, ettől vagyunk lazák.

Pedig nem. Szakmai alázat és normális hozzáállás nélkül nagyon nehéz. Ne is csodálkozzunk, hogy olyan minőségű a reklámszakma, amilyen. Amikor a vezető online magazin úgy gondolja, vicces arról folyamatosan szavaztatni az olvasókat, ma hány ügyfél/ügynökség volt a hülye, akkor ott a mélyben valami nagy baj van.

Vagy csak én vagyok túl érzékeny, és nem értem a viccet?

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr25706460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.10. 10:43:16

Konrád

Azt kell mondanom, hogy te vagy túlérzékeny. Egy ilyen szavazás nyilvánvalóan komolytalan, és azzal, hogy az egymás hülyézését intézményes rangra emeli épp arra mutat rá ironikusan, hogy mennyire egyszerű mindenért a másikat hibáztatni. Nem tisztem védeni a Kreatívot, de szerintem pont az ellenkező hatást váltja ki az emberekből. Én egy jót röhögtem rajta, és arra gondoltam, mennyire jól figurázza ki egymás reflexszerű lehülyézését.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.10. 10:45:33

reklámbuzi, pont az a gondom, hogy egy ilyen dolog nyilvánvalóan komolytalan lehet. Ez valahol a legalja, de nem tudom, miért kell ezt a kirakatba tenni?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.10.10. 10:49:17

Ez a szavazás nyilván feszültséglevezetésre szolgál, mint ahogy a postban említett dumák is. Mindemellett tényleg sok a hülye ügyfél, aki úgy gondolja, mindent jobban tud és csak azért nem csinálja meg maga, mert derogál neki, meg különben is ő fontos ember és nem ér rá megtanulni kezelni a komputtert.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.10.10. 10:52:12

Egyébként eleve teljesen abszurd az egész, hiszen ügynökség "kevés" van, ügyfél meg "sok", így szükségszerűen az ügyfelek lesznek a "hülyébbek" :)

Iron1 2008.10.10. 10:58:21

@rabbit: Viszont az ügyfelek egyenként adhatják le szavazataikat, így egy ügynökséget többen is hülyének minősíthetnek. :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.10.10. 10:59:17

alig kell átírnom a kommentet, amit Szilynél hagytam:):

Az ügyfél hülye.
Az ügynökség is hülye.
Az kettő.
Konrád is hülye.
Én is hülye vagyok.
Az ugye már négy.
Rabbit is hülye.
Így öten vagyunk már hülyék
A többi kommentelő is hülye.
Az egész szakma hülye.


Magyarország átlag IQ-ja (minő meglepetés) éppen 100.

pg2 2008.10.10. 11:04:01

hát, aki egérrel vezeti le a feszültséget, az inkább menjen be a KMK-ra...

Asszem 2008.10.10. 11:04:15

hülyeség :D

afx 2008.10.10. 11:05:04

nekem meg elegem van abból, hogy a hülye emberek állandóan lealázzák a marketingeseket mert azt hiszik,hogy kurvásul értenek a marketinghez csak azért mert sok reklámot láttak már életükbben.
ez is egy szakma, amihez kell a hozzáértés, affinitás (főleg az).
hülyézők minden szakmában vannak ami frontálisan találkozik az ügyfelekkel.
és hülye ügyfelek is vannak.
azt hiszem a marketinges hülyézés abbol adódik amit az első mondatban már emlitettem, azí ügyfelek hajlamossak jobban tudni a marketinget, brandinget mint maga a cég akit megbiznak ilyen feladatokkal.
hülyék mindenhol vannak, a mi dolgunk az, hogy megneveljük őket :)

afx 2008.10.10. 11:07:01

soklett a hülye :D

kaszasdora · http://www.manna.ro/lobbi/internet_online_csod_csapda_tanacsok_hasznos_2008_05_23.html 2008.10.10. 11:23:12

Fogalmam nincs, miért utálják a marketingeseket. Ha nem lennének, akkor az emberek nem tudnák, hogy javíthatnak az életminőségükön, és nem tudnák eladni a terméket, amit termelnek. Tehát nem tudnának megélni. Majdnem megölnit írtam:D
Négy évig nem volt tévém, két évig internetem amíg egyetemista voltam, és le voltam maradva. Azóta bújom a katalógusokat, reklámokat, hogy bepótoljam az információs leamaradásomat.
Addig is szerettem reklámot nézni, azok közé tartozom, akik a 90-es évek Romániájában reklámokon nőttek fel. Csorgattuk a nyálunk a sat1-en látható pisilős baba és a Mars csokik láttán. Ez volt a tündérvilág, a mindennapi mese. Szerintem a buta, ordibálós reklámok miatt utálják a marketingeseket, pr-osokat a népek. A finoman humoros, ötletes cuccokat szívesen nézik. Egyszer, kétszer. Nem naponta ezerszer.

Vérnűsző Barom 2008.10.10. 11:32:36

afx: a másik véglet meg az, amikor a marketinges társulat vannak meggyőződve arról, hogy jobban értenek mindenhez, mint az ügyfél, beleértve annak legszűkebb szakterületét is, miközben le se tudják írni a terület szakszavait, nemhogy esetleg megértség, vagy kezelni tudják a célcsoport sajátosságait.

Valahogy nehezen hiszem el, hogy akár a legprofibb marketinges is egyformán képben legyen az autó, a mosópor, a banki szolgáltatások, vagy épp a politika területén, miközben ügyfélként zavartan toporogva ezt a sokoldalúságot kéne csodálnunk.

Ha meg jobban megkapargatjuk a téma hátát, akkor kiderül, hogy azok, akik a leginkább emlegetik a marketing szakmaiságát, legjobb esetben bírnak egy angoltanári diplomával, vagy egy pár éves grafikuspalántai gyorstalpalóval, miközben - talán - lehúztak fél évet valami multinál asszisztensként.

A munka folyamán meg kiderül, hogy a profi marketingcsapat gyakorlatilag megtervezteti az ügyféllel a saját kampányát, esetenként közel le is gyártatja, közben kellemesen lealázza mindenféle file-formátummal, színrendszerrel, egyéb varázslattal, amihez tulképp emmi köze, majd elég rendes számlával fel is bassza benne az ideget. Az esetek nagytöbbségében konkrétan a semmiért.
És még ezzel jár jól, mert egyébként komoly esélye van arra, hogy a recepciós, vagy valamelyik account tervezi meg az anyagát, mondván én már ismerem az elvárásokat.
Hát, ügyfélként elég nehéz elmerengeni a marketinges társulat profizmusán, miközben vastagon éreznie kell minden szinten, hogy hülye fejőstehénnek van nézve.

Ha nem hülye a marketinges, akkor saját magát kell jól eladnia az ügyfélnek. Ha sikerül, akkor örülhet magának, a profizmusának, ha nem sikerül, akkor meg persze az ügyfél hülye. Akinek meg úgy egyébként ez szíve-joga, hisz azért fordult a marketingeshez, mert hülye.

Egészen röviden: Az ügyfél csak és kizárólag akkor hülye, ha a marketinges az.

BéBé 2008.10.10. 11:34:33

Szakmai újságíróként naponta van dolgom marketingesekkel, többé-kevésbé közvetlenül. Én annak is örülnék, ha értelmes sajtóközleményeket tudnának írni: szóljon valamiről, ne legyen benne marketingbullshit és főleg: ne hívjanak fel, hogy tudom-e használni (értsd: finoman presszionálnak, hogy közöljem a szarukat).

Vérnűsző Barom 2008.10.10. 11:35:48

kaszásdora: meggyőződéses vallástalanként nagyjából hívővé tettél, a legütősebb keresztény felfogásban. Ezzel igazoltad is a marketinget magát.
Ugyanis csak ennyit tudtam fuldokolva hörögni az imént: Jézusom!

Gál Kristóf | Primodesign · http://www.primodesign.hu/blog 2008.10.10. 11:35:48

Kicsit foglalkozhatnának a (szempontjukból) fontosabb dolgokkal is (nem önreklám akar lenni, de valamennyire idevág szerintem):

www.primodesign.hu/blog/direct-mail-hogyan-ne

Egyébként a szavazós poén szerintem sem/nem olyan durva egyébként... :)

nyi 2008.10.10. 11:47:54

kaszásdóra


Maradhattál volna...
Veled is csak többen lettünk, és nem többek lettünk.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.10.10. 12:00:30

Egy ügynökség szolgáltató. Mint ilyen egyetlen feladata van, éspedig az, hogy szolgáltatásának nyújtásával az ügyfele számára értéket teremtsen. Hogy pontosan mi is az érték az ügyfél számára, azt az ügynökségnek meg KELL tudnia érteni, és aszerint kell nyújtania a szolgáltatását, hogy az értékteremtés megtörténjen. Szerintem innen nézve értelmetlenné válik a "hülye ügyfél" kategória. Csak alkalmatlan szolgáltató létezik.
Hogy az éppen "hülye"-e, az már más kérdés. Majd az ügyfelek eldöntik, amikor legközelebb is vele, vagy pont nem vele dolgoztatnak.

És persze az esetleges sikertenenség okát lehet abban keresni, hogy miért nem ismertem fel, hogy mi az érték az ügyfelemnek, vagy lehet rajta bugyután viccelődni is.
A következő fordulóban pedig ezen lehetőségek nyomán változnak meg a viszonyok... Lesz aki legközelebb már megérti, és lesz aki ismét csak viccelget. Egy darabig.

Rooza 2008.10.10. 12:05:23

Minden ember ember, és minden ember ügyfél valahol, például a fogorvosnál, vagy internetszolgáltatónál, a fodrásznál a BKV ellenőrnél.
Konrád emberi bejegyzését olvashattam, köszönöm.

Targa 2008.10.10. 12:20:02

Ugyanerről az építész társadalmat is meg lehet kérdezni, hogy vajon kinek a felelősége, hogy ezt a sok szemetet kell emelni, hogy csipkés kőkorláttól az üvegdobozig mindenféle gusztustalanság járja. Az építész is szolgáltat, de a megrendelő jóváhagyása, sőt elvárása teljesítése nélkül éhen hal. Igenis, ez nem tyúk és a tojás helyzet, itt aki a marketingkommunikációban dolgozik, pontosan tudja, hogy mitől van ennyi szar, ki igényli ezt, ki ismeri csupán a két mélygarázs közötti világot, ebből levonva következtetéseket a fogyasztójára nézve. Álságos képmutatás a hazai ügyfélnívót megértéssel kezelni és azonos mértékben az ügynökségeket okolni a kialakult reklámkultúráért. Ez meghunyászkodás és oppotunizmus, napjainkban gyakorlatilag minden jó ötlet megbukik az ügyfélen és fiókban marad, ez kijelenthető, ehhez kell a bátorság, nem a szembenézéshez, ugyanis azt már rengetegen megtették, mégsem változik semmi, csak a szar eladható.

Rooza 2008.10.10. 12:33:40

Targa, emiatt az építtető ügyfele is szívja a fogát. Az építtető meg az utolsó becsempészhető négyzetmétert is beépíti, mert eladásra épít. Van olyan, aki több tervezőt is elfogyaszt, mire eléri, hogy az a sz@r legyen, amiből a legtöbb bevételt reméli.
A tervezők viszont nem csinálnak ilyen szavazásokat, vagy csak nem láttam?
na jó, a kockás papíron hozott "kész" terv már legendás, de más műfaj, és nem hiszem, hogy túlzottan átnéznének a közvetlen és közvetett ügyfeleken.

Az VérNŐSZŐ · http://libretto.freeblog.hu 2008.10.10. 12:54:11

Ha a Hamletből jön,
hogy
Ó az a vérnősző barom, ki bűvös ésszel stb...
(Szegény Yorick, én még jól ismertem őt)
vagy
hülye vagyok
ÉS
PÉNTEK VAN

zsombor · http://kreativ.hu 2008.10.10. 12:57:25

Konrád,
pedig ez tényleg egy vicc, nem az ürügykeresés intézményesítése; nem hiszen, hogy túl kéne magyarázni. nyilván nem lesz ott örökké, de reméljük, addig is jó feszültség-levezető.

miezitt (törölt) 2008.10.10. 12:59:21

Na jo, ezt nem tudom vegig olvasni.
De.
15 ev reklamszakmai tevekenyseg (art director voltam) utan felhagytam a reklammal. Mert elegem lett az egeszbol. A legnagyobb problema, hogy az ugyfelek nem biznak a megbizott ugynoksegben. Jovok az agyoncsepelt dedos peldakkal: elmegyek a dokihoz szivmutetre, es mutet kozben magyarazom neki, hogy melyik venat vagja el es melyiket kosse ossze. Erre mondhatnatok, hogy persze, de az ugynoksegek is szarok. Hja. De van jo is. Korul kell nezni a piacon, es oda kell menni reklamoztatni. De ha mar egyszer ott vagy, bizd rajuk a dolgot. A legtobb szar akkor szuletik, amikor az ugyfel diktal. Mert nala van a penz. Gratulalok.

Targa 2008.10.10. 13:16:52

Miezitt! Egyetértek. Nekem az utóbbi pár év tendenciájából az a folyamat a legvisszataszítóbb, hogy most már mindennaposak azok a hangok, melyek szerint mi, ügynökségek szedjük össze magunkat, többet kell nyújtanunk, nem az ügyfélen múlik ez a rengeteg sivár szar, több kreativitást, jobb ügyfélkiszolgálást, nézzünk magunkba, tegyünk többet, mert szarok vagyunk, etc. Elég ebből! Aki a szakmában dolgozik pontosan tudja, miféle ügyféldiktatúra van itt, huszonéves kis picsák ugatnak gyakorlott art tervezőknek tipográfiáról, zenészeknek zeneszerzésről, íróknak szövegezésről, stb, ezt a rengeteg polihisztort hol a f@szba tenyésztik? Közben megkapják amit akarnak, meg lehet nézni mire jó ez, csak ki kell menni az utcára. És az új trend, hogy ezért az ügynökségeknek önostorozni kell magukat. Hát nem! Soha nem fogom magam becsapni, tele van a fiókja minden kreatvnak használható, működő, friss ötletekkel, csak éppen a kutyának nem kell. Ezért hagy ne kelljen már meghunyászkodni és bevállalni a szemetet, amit az magyar ügyfélgarnitúra ráerőltet az ügynökségekre és a fogyasztókra. Majd ha valaki elgondolkodik a megbízói oldalról, hogy tán nem biztos, hogy ő tipográfus, grafikus, zeneszerző, költő, esztéta és kommunikátor egyben, akkor majd én is megértőbb leszek, de addig is elegem van ebből a képmutatásból, hogy az ügyfelek csak az érem egyik oldala. Mindenért, azaz mindenért ők a felelősek, ezt aki benne él ebben, pontosan tudja. Miért is kellene udvariaskodni, amikor ez a tény? Szépíteni is kár.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.10.10. 13:22:00

Igen, te nem érted a viccet.

A marketing egy szakma. Az a célja, hogy felmérje, kiszolgálja és alakítsa a piaci igényeket. Lehet jól és rosszul használni. Vannak tiszteletre méltó felhasználási módjai (ha a kiváló terméked kiválóságát akarod őszintén hirdetni), vannak ostoba módjai (szar termékek gyártásának kierőszakolása és reklámozásuk vélt piaci igények után loholva), és vannak etikátlan, gonosz, idegesítő stb. módjai is.

A marketing gyakran elvtelen, ezért utálják. Gyakran ostoba, ezért utálják. Gyakran idegesítő, ezért utálják. És gyakran simán szar, ezért is utálják.

A legtöbben szükséges rossznak tartják. Soha nem lesz népszerű, akárcsak a parkolóőr vagy az adóellenőr.

Attól a világon semmit nem változik a megítélése, ha időnként belátunk a kulisszák mögé, és megtudjuk, amit amúgy is tudunk: ott is emberek dolgoznak, akik néha nem hisznek abban, amit csinálnak, és néha lehülyéznek másokat.

Nem kell ilyesmin problémázni. Jól kell dolgozni, akkor szakmailag nem fognak lenézni. Ha azt akarod, hogy tiszteljenek, akkor ne legyél elvtelen. Viszont akkor hamar munka nélkül maradsz. Ez egy ilyen szakma. Ha nem tetszik, csinálj mást.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.10.10. 13:42:38

A társalgás -szokás szerint- elment az űrbe. Általánosítani eleve nem érdemes, de valamiféle kiindulópontot a tyúk-tojás kérdés eldöntéséhez akkor lehetne kapni, ha valós példákkal illusztrálná valaki, hogy X és Y nagyszájú ügynökség kreatívjai ált. isk. rajzszakkörös referenciával rendelkeznek maximum, de az is sokat mondó, ha egy nagyvállalat marketingvezetőjének legfőbb értéke nem a szakmai háttér, hanem a szoknyahossz. Megfelelő emberek megértik egymást. A képzetlen a talpnyalóval szintén együtt tud működni, csak minek?

munkiboy · http://eserem.freeblog.hu 2008.10.10. 13:50:17

az ügyfél-ügynökség kapcsolat egy szolgáltatói partnerkapcsolat. nem szívműtét. a reklám nem életmentés. a reklám megrendelés alapján megy. a megrendelő fizet azért, hogy megkapja, amit szeretne. mint a belsőépítészet. van, aki megcsinálja saját maga. van, hogy sikerül, mert van hozzá érzéke. van, hogy szart csinál. van, aki megcsináltatja azt, amit elképzelt. van, hogy a vállalkozó megérti mit képzelt el, és van, hogy nem. mi ebben a csoda. az építőiparban is ugyanez folyik. minden megrendelő hülye fejőstehén. minden építész lehúzós "művész". minden kivitelező sunnyog és csal. minden szakember kontár. és ez így együtt mind hülyeség.
a marketing és reklám "hülyesége" csak a társadalmat tükrözi. miért lennénk mások?
kell egy kis "kémia" ügyfél és ügynökség között. ha az nincs, ... na akkor jön a hülyézés.

Budai Zöld 2008.10.10. 14:13:56

Tapasztalatom szerint nagyon kevés az olyan ügynökségi ember aki érti a márkastratégiát (hova akarja vinni hosszú távon az ügyfél a márkát), érti a fogyasztót (tudja, mi releváns neki, beszéli a nyelvét, nem nézi le), és kreatívan, kiváló minöségben valósít meg.
Nyilván ügyfél oldalon is rettentö kevesen értik a márkát és a fogyasztót, és nem tudnak ügynökségek briefelni.
Szerintem ma Magyarországon több a mekk mester a marketingszakmában, mint a kömüveseknél. Nézzetek körül, milyen kampányok futnak.
Szerintem mindkét félnek jár a hülyézés.

klumpa 2008.10.10. 14:52:16

Teljesen kivülálló vagyok. Nem foglalkoztam tudatosan marketinggel, bár próbáltam már eladni ezt-azt, a legjobb vételnek feltüntetve. Ezt nem nevezném marketingnek, de olyasmi (de lehet, hogy nem).

Szóval elolvasva az eredeti posztot, szerintem értem, hogy mi a cikkíró üzenete/kérdése/megjegyzése.
Sőt egyet is értek vele.

Abból indulnék ki (anélkül, hogy megnevezném a példaként felhozott terméket), hogy van olyan cég/termék, akiknél a legcsekélyebb szikráját sem érzem, hogy a megcélzott vásárló bármilyen negatív minősítést kapna, vagy éreztetnék vele, hogy nem jót kérdez vagy mond, vagy feltartja őket, vagy sokat telefonál, feleslegesen aggódik vagy bármi, ami a fent említett "hülye ügyfél" kategóriába tartozik. Egyszerűen, ha törik, ha szakad az ügyfél szent és óvják, mint a hímes tojást (na jó ez béna hasonlat volt). Sőt ha az előbb említettek közül valamelyik történik az ügyfél részéről, akkor abból oly módon tanulnak, hogy megpróbálják a szolgáltatást/terméket még egyértelműbben és jobban ajánlani, hogy legközelebb ne forduljon elő. Ez nekik is érdekük és a jövőbeli ügyfeleknek is.

Ha ez a "tanulási folyamat" poén tárgyává válik - akár belső levelezések által, akár egy ilyen szavazós oldallal, - akkor tényleg nem megfelelő a hozzáállás, és tényleg változtatni kellene.

Az is nyilvánvaló, hogy ez is csak egy vélemény, de pont azért lehetne fontos, mert ez egy vélemény. Az okosok figyelnek rá, a butábbak meg lehülyézik.

Talán nem.

tízes 2008.10.10. 16:08:13

Konrádnak Qrvára igaza van. ráadásul a HOZZÁSZÓLÁSOK IGAZOLJÁK PONTOSAN MINDEN SZAVÁT:

"de mindez valójában arról szól, hogy eladjunk minden áron.

Éppen ezért ki is alakul egyfajta belső védekezés, a szakmai kognitív disszonancia: amit csinálok, az jó, a szakmát nem miattam utálják, és mindenki más hülye. Hülye az ügyfél, hülye a konkurencia, hülye az alvállalkozó, hülye a főnök, hülye a beosztott."


De annyira HÜLYÉK VAGYTOK, hogy még ezt sem veszitek észre.

Vérnűsző Barom 2008.10.10. 16:44:44

Dolgoztam mindhárom oldalon (ügynökség, megrendelő, kivitelező). valamennyi esetben konzekvensen a MÁSIK volt a hülye.
A megrendelő, amikor késve, rosszul adta le az anyagát, miközben marhaságokat beszél; az ügynökség, ahol a szépen festett körmű lányok a sírással küszködve próbáltak felfogni valamit a mondandóból, miközben rettegtek az ügyfél elvesztésétől, és nyomdász, amelyik épp, csak el nem bődült, miközben konzekvensen hazudozott az el sem kezdett munkáról.
Azaz hülye mindenki?

Igen is, meg nem is. Ha tudja a mindenkori megrendelő, hogy mit akar, ahhoz megtalálja a megfelelő szolgáltatóját, alvállalkozóját, rendesen szétosztható a feladat, és azt valóban hozzáértők teszik meg, akkor az élet csupa boldogság, móka, kacagás lesz.

De elég egyetlen fontoskodó faszkalap az egész vonalon bárhova, vagy pár apróbb félreértés, kommunikációs zavar, és mindjárt hülye lesz mindenki.

off: Vérnűsző. Mert a vérNŐSZŐ az irodalom, a Vérnűsző meg az a nevesített barom, aki én vagyok. Kéretik esetemben elvonatkoztatni az irodalomtól...

devizakozep 2008.10.10. 16:49:40

hehe, na nehogy mar ne jojjetek ra 2 sec alatt, h az emberek miert utaljak a marketingeseket :-)

az emberek a HIRDETESEKET utaljak. a t0kuk kivan vele. azokat meg a marketing szakma allitja elo es eroszakolja le a torkukon. nna ezert.

ingyen volt :-)

bocsika 2008.10.10. 17:31:24

Bocs, nem a reklámszakmában dolgozom, de nálunk is pont ugyanez van.

Amúgy meg a reklámszakma pótolja az evoluciót, csak azt tudod befolyásolni, aki nem érett meg a következő evoluciós lépcsőre. Kár, hogy emiatt az igényes termékek is eltűnnek a polcról.

Amúgy a marketinggel nincs baj úgy általában, én pl tökre örülnék, ha valaki azon dolgozna, hogy megkeressen, szállítson nekem valamit, ami nekem tényleg kell. Ted.com oszt rájössz miről van beszélek :p

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.10. 17:58:30

zsombor · kreativ.hu 2008.10.10. 12:57:25
A Szívlapáton valszín nem is zavarna.

vajk 2008.10.10. 18:17:16

"Az a célja, hogy felmérje, kiszolgálja és alakítsa a piaci igényeket."

Az emberek jelentos resze, koztuk en is, utalom ha alakitani akarjak. Plane ha teszik ezt alattomosan, tudatalatt.

Hat ezert utaljuk a marketingeseket.

vajk

gyz 2008.10.10. 19:03:19

hehe, devizakozep és vajk 2 mondatban megfogalmazta a lényeget, miközben a szakmán belüliek nem értik, mi a baj :-)

NE próbáljanak igényeket generálni/alakítani, főleg ne olyanok körében, akik még védtelenek (gyerekek)

DE próbáljanak egyszer az életben egy olyan reklámkampányt csinálni, ami egyszerre teljesíti az alábbi feltételeket:
1. ötletes
2. nem ízléstelen
3. nem igénytelen
4. nem szart akar rádtukmálni
5. Ordító helyesírási hibáktól mentes, és nem célja a legostobább tuskó rétegek szlengszótárának gyarapítása (számomra ez tűnik a marketingszakma előtt tornyosuló leghatalmasabb feladatnak)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.10. 19:40:07

Konrádnak az alap posztban sajnos igaza van. És igen, a szívlapáton teljesen jó lenne. Amit észrevettem viszont, hogy nagyon ocsmányul beszél (ír) néhány hozzászóló. (tudom, húzzak el, ha nem tetszik) El is húzok.

haho 2008.10.10. 21:22:03

Targának nincs igaza. Igenis, valaki legyártja a reklámszemetet, meg az ötlettelen, tuskó kampányokat. Persze, hogy rengeteg ügyfél képzeli, hogy ő találta fel a spanyolviaszt, de hol a kreativitás, amikor nem tudod meggyőzni arról, hogy igenis, vállalja az ötletesebb cuccokat?

Ez a "rengeteg jó ötletünk van a fiókban" dolog olyan védekezés, amit senkit sem érdekel. Mert ténylegesen csak az számít, ami kint van a netem, az utcákon, tévében, rádióban stb. Mint fogyasztó, én csak ennyiből tudom véleményezni a marketingeseket.

haho 2008.10.10. 21:24:29

Azt hiszem, Konrád szakmai alázaton valami olyasmit is ért, hogy bizonyos szint alá nem megyünk (nem szabad menni) semmiképpen. Mert az olyan, mint amikor az asztalos direkt billegő széket készít.

mókusvédő 2008.10.10. 21:51:29

Érdekes a felvetés, de még érdekesebbek a hozzászólások.
Mindebből látszik hogy a marketing is egy szakma.

Konrádnak teljesen igaza van a szakmai alázattal kapcsolatban, és nagyon fontos elemnek tartom, de önmagában kevés.

Ugyanilyen fontos a szakmai öntudat is, amikor a "huszonéves tudatlan picsa" kioktatja a tipográfust vagy művészt, akkor bizony annak a munkának sok értelme nincs, el kell küldeni a tisztelt ügyfelet ahhoz az ügynökséghez, szolgáltatóhoz, aki hajlandó szemét színvonalú munkát kiadni a kezéből.

Az egész probléma alapja az információs aszimetria, amely minden szakma esetén fennáll, többek között az orvosoknak pl. tanítják is a kezelését.

Egy szakma színvonala ebből is lemérhető,
mennyire tudatosan művelik azok akik a résztvevői.
Úgy tűnik ez ebben a szakmában nem túl magas szint, ahogy a többi szakma kommercializálódása is ugyanolyan szint csökkenést okoz mindehol.

De próbálja csak valaki egy öreg cipésznek vagy köszörűsnak elmagyarázni hogyan kellene csinálnia a dolgát, hamar a kezébe kapja a szerszámot: ha jobban tudod csináld, ha nem akkor meg hallgass.

Azt komoly gondnak tartom viszont hogy egyetlen posztban sem szerepeltek az említett "információs asszimetria" és "ügyfélvezetés" fogalmak.
A probléma lényegének megfogásához lehet hogy ezek is kellenének nem?

Összefoglalva a marketing mint szakma Magyarországon ugyanattól szenved mint a többi, de ezt csak a résztvevők öntudatossága változtathatja meg.
Azt mindenesetre nehezen hiszem, hogy egy elismert nyugati ügynökség akármit kiad a kezéből ha az ügyfél azt kívánja.
Ha valaki minden egyes forintot meg akar szerezni akkor el kell gondolkodnia azon is amikor a hírnevét a tisztességét adja el éppen egy gagyi munkával, az vajon hasznos-e, vagy csak több színvonaltalan eredményhez vezet.

Elnézést a hosszú posztért, de ledöbbentett mennyire kevesen értik Konrád miről is beszélt.

játszmacska 2008.10.10. 23:29:26

Hi!

A blog felvetése jó és azt hiszem, minden szolgáltató szakmára illeszthető.

Nem vagyok szakmabeli, csak olvasom a blogot, viszont mint IT-s (fejlesztő) elég sokat találkozom ügyféllel. Tény, hogy nem könnyű velük, mert néha még azt sem tudják, ők mit akarnak viszont fullos megoldást várnak ("találd ki mit akarok, habár még én sem tudom"), de ahogy fentebb írták, ilyenkor jön a kézenfogása és le kell vele kommunikálni a dolgokat.

Ki kell belőle szedni, hogy mi van, honnan hová akar eljutni, hogyan és miért. Ez bizony néha konfliktussal jár, amikor a két fél bele akar szólni a másik szakmájába. De aki ezt nem vállalja és nem tudja kezelni, az menjen és csináljon mást.

Viszont mint fogyasztó, aki a célkeresztetek előtt ugrál a következőket látom ha elém kerül valami reklám anyag és ez váltja ki bennem is az "utálom a marketingeseket" érzést (ezt az "utálom"-ot próbáltam árnyalni, de rájöttem, hogy akiket ismerek, mind arrogáns pöcsök és azt hiszik, hogy ők a kultúra, művészet és pszichológia egyedüli felkent császárai ezen a bolygón):

- általában nem létező, a valóságtól bicskanyitogatóan elrugaszkodott idealizált világok jelennek meg
- unalmas klisék ismétlődnek az igényesség nyoma nélkül (az azonos csoportba tartozó termékek hirdetése kb. 90%-ban megegyezik)
- a fogyasztó hülyének van nézve (debil pistikének megmondják a tutit)

Egyébként ahogy nem létezik másodosztályú frissességű lazac, úgy nem létezik "fiókban pihenő friss ötlet", mert a világ halad és ami ma jó volt, holnapután már semmit nem ér.

Valaki feljebb ezt írta: "Ha nem lennének, akkor az emberek nem tudnák, hogy javíthatnak az életminőségükön,"

Na erről van szó, ezen külön jót röhögtem, köszönöm!

Aviszon'látás!


süti beállítások módosítása