Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Amikor a nagy hal nem eszi meg a kis halat

Címkék: ajánló ebusiness arukereso támogatott bejegyzés

2008.10.17. péntek 21:21 Konrad

Van az úgy, hogy a nagy piaci szereplő nem akarja mindenáron megenni a nála sokkal kisebb szolgáltatást, de szükség lenne arra, amit az nyújtani tud. Bár kevés az ilyen példa, mégis jó azt látni, hogy ez is egy lehetséges üzleti modell.

Miről is van szó pontosan? Elindult ma az Origovasarlas.hu, ami egy ár összehasonlító oldal és egy egyszerű online bolt platform is egyben. De most nem az történt, hogy fejlesztettek egy ilyen szolgáltatást, vagy vettek egy ilyen céget, hanem együttműködnek a piac egyik szereplőjével, jelesül az Árukeresővel.

Az együttműködés keretében partnereink belistázott termékei elérhetővé válnak mind az Árukereső.hu, mind az [origo] vásárlás látogatói számára.

Azaz jó lesz ez a boltoknak, hiszen kapnak nagyobb látogatottságot. Jó lesz az Árukeresőnek ugyanezért, és jó lesz az Origónak, mert egy profi, XXI. századi szolgáltatáshoz jutott.

Aztán majd meglátjuk, hogyan fogja tovább edukálni és bővíteni ez az együttműködés a piacot.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr59719276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2008.10.17. 21:31:10

A Google meg majd megnézzük mit szól a dologhoz, mert az eddigi cobrandeket sem fogadta "kitörő örömmel", mint tartalom duplikációkat.

(google keresőforgalomból táplálkoznak - szinte kizárólagosan - a magyarországi árösszehasonlító szolgáltatások)

Iron1 2008.10.17. 21:33:01

Volt már hasonló együttműködése az origónak. Nemrég néztem végig a leglátogatottab oldalakat. A Love.hu társkereső a Generál Médiához tartozik, de egy ideig (pontos időtartamot nem tudok) az origóba beépített társkeresőként funkcionált. Idén tavasszal szerződést bontottak (okát nem tudom), az origo saját szolgáltatást indított.

Azaz ki tudja, meddig tart az együttműködés.

Ja, a megevés példájára pedig ott az eTarget és az index. Az index egy ideig együttműködött, utána megette. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.17. 21:36:11

Iron1, nem az Index vette meg, hanem az Indexet tulajdonló üzleti kör. És nem bekebelezte, hanem eladó volt az ETARGET- Azért ez nem mindegy. Főleg, hogy azóta is úgy működnek, mintha semmi közük nem lenne egymáshoz.

Iron1 2008.10.17. 22:06:14

@Konrád: Igen, valóban pontatlanul fogalmaztam, tudom, hogy az ETARGET és az index KEM Zrt. tulajdonban vannak, külön cégként. A megvásárlást nem tartom rossznak (sőt!), de azért nem kizárható, hogy az Árukereső is hasonlóan eladó lesz.

Vidi Rita · http://www.rizsanelkul.hu 2008.10.18. 07:49:03

Miért lenne az gond, hogy ha valami eladó, és ha a tulajok jól keresnek rajta, akkor eladják egy nagyhalnak?

Majd csinálnak valami más szuper dolgot, és majd megint lepaktálnak évek múlva, és ez így megy, míg világ a világ.

Sztem semmi rossz nincs ebben, ha mindkét fél nyer.

géza 2008.10.18. 09:10:54

Igazán megmondhatná valaki hozzáértő, hogy egy ilyen vad tartalomkettőzés, azaz szájtduplázás hogy maradhat életben a Google-ben. Hányat kell még elviselnünk az árukereső részéről? Eddig is tele voltak a listák mindenféle szoon-os, boon-os duplázásaikkal.

Most a T-csoporttal követik el társtettesként? Ez azért durva.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.10.18. 10:05:17

Ezzel semmi probléma nem lenne amúgy, ha az egész duplikált site kapna egy noindexet és nofollowt, esetleg robots.txt-ből lenne kitiltva. Kecske is megmaradna, káposzta is megmaradna.

Mária · http://maria.blog.hu 2008.10.18. 12:07:43

Az Origo Vásárlás vagy nem ma indult, vagy én vagyok időutazó, mert már jópár hete jártam ott.

Nem lehet, hogy csak megújult?

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.18. 15:11:35

Mária: kevered a vasarlas.origo.hu -val szerintem.

Szűcs Attila · http://szucsattila.blog.hu 2008.10.18. 16:36:48

Ami most már ugyanoda mutat az új oldalra mutat :)

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.18. 16:38:27

Attila: igen, immár :)

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.18. 16:40:03

Google beindexelt eddig összesen 80 oldalt a párszezerből.

Nick-son 2008.10.18. 21:08:55

Én nem szeretem az árösszehasonlító jellegű termékkereső oldalakat. Állítólag segítenek megtalálni a legolcsóbb beszerzési forrást, valójában meg csak drágábbak lesznek a termékek az erőszakosan közbeékelődött piaci szereplő miatt.

Számomra olyan ez, mint a bankkártyás fizetés. Hülye pontgyűjtésekkel ráveszik az embereket, hogy 100 forintokat is kártyával fizessenek, akik örülnek, hogy milyen jól jártak, a kereskedő meg keményen fizet a kártyaelfogadásért, amit végül beépít az árakba és végül a terméket drágábban lehet megvenni.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.18. 21:26:49

Nick-son: miért lennbe drágább tőle a termék?
Olyan értelemben, hogy hirdetési költségektől indirekt módon drágább lesz minden teermék, ja...
Bizonyos esetekben jóval olcsóbb és jobban is konvertál, mint egy ppc hirdetés.

Barabás Csaba · http://marketingtippek.com 2008.10.18. 23:48:00

Konrád : ez ellent mond az előbbi cikkednek. Inkább konkurencia kellene - ez így nem az.
Ez így olyan, mintha a többi kereső a google-ra épülne...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.19. 00:07:28

Csaba, az nincs benne a cikkben, de itt van verseny, a Sanoma pl. a Kirakattal nagy versenytárs. Inkább arról van szó, hogy az Origó "emel fel" egy kicsit, hogy könnyebben versenyezzen. És persze egy ilyen megállapodás után nem lesz Indexvásárlás Árukereső motorral nagy valószínűség szerint :)

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.19. 02:18:31

Van még szabad árösszehasonlító amit megvehet az Index szerintem :)

Nick-son 2008.10.19. 13:09:11

Szerintem azért nem annyira egyszerű a kérdés, hogy ja kérem szépen a reklám pénzbe kerül.

Mivel az árösszehasonlítók forgalma tippem szerint 99% -ban a keresőkből származik, gyakorlatilag a közvetlen értékesítő helyeket szorítják ki a találati listákról, majd az így megszerzett látogatókat adják pénzért.

Ha nagyon sarkítani szeretném akár azt is mondhatnám, hogy az egyébként ingyenes organikus találatokat adják pénzért.

Tény, hogy mint üzleti modell sikeres, de fenntartom magamnak a jogot, hogy ne szeressem az ilyen oldalakat.

mark.hu · http://mark.hu 2008.10.19. 15:08:02

Nick-son:

Egy jó árösszehasonlító szolgáltatás lényege pont az, hogy értékes tartalmat kínáljon. Pl. jobb leírást kapj a termékről, mint a bolt oldalán, össze tudd hasonlítani az árakat, legyenek a termékről vélemények, stb.
Ha valaki ilyen szolgáltatást nyújt, akkor szerintem már nem az organikus találatok értékesítéséről van pusztán szó. Az persze kérdés, hogy vajon valóban hasznos és értékes tartalommal rendelkeznek-e hazánkban a termékkereső oldalak.

Konrád:
A bejegyzésed alapján úgy néz ki, hogy az Origonak volt szüksége az arukereso.hu-ra. Szerintem azért az Árukeresőnek sem jött rosszul egy ilyen megállapodás. Azt hiszem, hogy elég sok lehetőség ezzel bezárul az arukereso.hu előtt, de a túléléshez szükséges volt a megállapodásra...

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.19. 15:28:14

Nick-son: 10 találati hely van a Google első oldalán, megvan a lehetőség a webshopok számára, hogy megjelenjenek az árösszehasonlítók mellett ebben a tízben.

Szűcs Attila · http://szucsattila.blog.hu 2008.10.20. 07:43:08

Nem kerülgetted a forró kását Márk :)

Pont szétrombolod a P(iá)R-értékét a cikknek, amit Konrád adott hozzá, de ezért is szeretünk mi ide járni.

mark.hu · http://mark.hu 2008.10.20. 12:37:56

Nem állt szándékomban semmit sem rombolni, csak a véleményemet írtam le. Ha ez kicsit erős volt, akkor sorry, de ettől még így gondolom.

Szűcs Attila · http://szucsattila.blog.hu 2008.10.20. 14:34:32

Félre ne érts, nem kritizáltalak, épp az ellenkezője...így teljes és kerek a hír!

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.10.20. 15:05:57

most meg 12 indexelt oldal.
Bentmaradt a noindex hahó! :)


süti beállítások módosítása