Bő egy éve írtam arról, hogy a fogyasztók egyre nagyobb része válik tudatossá. Egyre többen gondolkodnak:
Már nem konzumidióta, minden reklámra ugró, buta fogyasztó a vásárló, hanem a tudatos, gondolkodó, az érdekeit megvédő személyiség.
Akkor többen szkeptikusan fogadták ezt, és lássuk be, azért még mindig jelentős hatásokat érnek el a buta, fogyasztókat hülyének néző reklámok. De valami elkezdődött.
Az Index ír a kötelezeő biztosításos átkötési illetve újrakötési tapasztalatokról, illetve arról, hogy a biztosítók jellemzően jobb ajánlatot adnak az újaknak, mint a régi ügyfeleknek. Ezért aztán sokan inkább felmondják a szerződésüket, majd azt megkötik ugyanott újra, csak már kevesebb összegért.
Az idei számok azonban azt mutatják, hogy amit a tavaly és tavaly előtt még meg lehetett csinálni az autósokkal, azt az autósok idén már egyre kevesebben veszik jónéven.
Azaz a fogyasztó kezd öntudatra ébredni. Legyen ez példaértékű minden olyan cégnek, amelyik széles előfizetői körrel rendelkezik: abba kéne már hagyni a fogyasztók hülyének nézését! Lehet, eddig működött az, hogy a már megszerzett fogyasztóval keveset törődnek, de ennek lassan vége!
Mert itt is mennyire egyszerűbb lenne, ha a biztosítottnak automatikusan az alacsonyabb díjat kellene csak fizetnie, maximum annyit, mint az, aki csak most köti meg. Sőt, igazából kevesebbet kellene fizetnie, hiszen ez az ügyfél már itt van, hűséges!
Sokkal olcsóbb megtartani egy ügyfelet, mint újat szerezni!
Ráadásul a már meglévő ügyfél extra terheket rak így a cég vállára, hiszen kezelni kell a felmondását és az újrakötést is, így még többe kerül, mint egy új ügyfél. Erre szokta Laár András feltenni a klasszikus kérdést:
Nooormál? Há' kérdem én: nooormális?
Há' nem normális. A fogyasztó már nem massza, nem hülyék gyülekezete, egyre inkább öntudatra ébred, és nem jutalmazza, ha valaki palira veszi.
Utolsó kommentek