Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Elkezdődött...

Címkék: érdekes üzlet

2008.11.12. szerda 23:14 Konrad

Bő egy éve írtam arról, hogy a fogyasztók egyre nagyobb része válik tudatossá. Egyre többen gondolkodnak:

Már nem konzumidióta, minden reklámra ugró, buta fogyasztó a vásárló, hanem a tudatos, gondolkodó, az érdekeit megvédő személyiség.

Akkor többen szkeptikusan fogadták ezt, és lássuk be, azért még mindig jelentős hatásokat érnek el a buta, fogyasztókat hülyének néző reklámok. De valami elkezdődött.

Az Index ír a kötelezeő biztosításos átkötési illetve újrakötési tapasztalatokról, illetve arról, hogy a biztosítók jellemzően jobb ajánlatot adnak az újaknak, mint a régi ügyfeleknek. Ezért aztán sokan inkább felmondják a szerződésüket, majd azt megkötik ugyanott újra, csak már kevesebb összegért.

Az idei számok azonban azt mutatják, hogy amit a tavaly és tavaly előtt még meg lehetett csinálni az autósokkal, azt az autósok idén már egyre kevesebben veszik jónéven. 

Azaz a fogyasztó kezd öntudatra ébredni. Legyen ez példaértékű minden olyan cégnek, amelyik széles előfizetői körrel rendelkezik: abba kéne már hagyni a fogyasztók hülyének nézését! Lehet, eddig működött az, hogy a már megszerzett fogyasztóval keveset törődnek, de ennek lassan vége!

Mert itt is mennyire egyszerűbb lenne, ha a biztosítottnak automatikusan az alacsonyabb díjat kellene csak fizetnie, maximum annyit, mint az, aki csak most köti meg. Sőt, igazából kevesebbet kellene fizetnie, hiszen ez az ügyfél már itt van, hűséges!

Sokkal olcsóbb megtartani egy ügyfelet, mint újat szerezni!

Ráadásul a már meglévő ügyfél extra terheket rak így a cég vállára, hiszen kezelni kell a felmondását és az újrakötést is, így még többe kerül, mint egy új ügyfél. Erre szokta Laár András feltenni a klasszikus kérdést:

Nooormál? Há' kérdem én: nooormális?

Há' nem normális. A fogyasztó már nem massza, nem hülyék gyülekezete, egyre inkább öntudatra ébred, és nem jutalmazza, ha valaki palira veszi.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr91766252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.12. 23:55:42

a dolog a mobil szolgáltatók esetében is érdekes kérdéseket vet fel. mert ugye ők eddig kifejezetten az új ügyfeleknek kínáltak minden jót, bár éppen az általad említett irányba mozdult most el kicsit a voda a jutalom-kampánnyal

Bártházi András · http://barthazi.hu/ 2008.11.13. 00:52:41

Hát, szerintem nem a fogyasztók lettek az okosabbak (ez csak következmény, mert éve óta folyamatosan emlegetve van a dolog), hanem a rendszer lett úgy kialakítva, hogy cégek épülhetnek a fogyasztók segítésére, hiszen nekik is hasznuk van a dologból. Ez majdnem olyan mint a hitelek összevonása egy közös hitellé, csak az más :).

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.11.13. 01:08:39

András:
sok éve vannak már árösszehasonlítók kgfb-re (Netrisk, Biztositas.hu), nagyon intenzív kampánnyal novemberben, mégis tavaly 10% volt az újrakötések aránya.
Idén ez 40% feletti lett.
Mondjuk lehet a MÁV-os balhé is befolyásolta a sok évközi szerződéssel..

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.11.13. 07:04:48

Konrád pont azt mondja, amit hallani akarunk. Trükkös :)

A Voda-kampányról pedig: nekem egyik csomag sem nyerte el a tetszésemet, jövő hónaptól számlás pannonos leszek (nem az új csomagok miatt). És amúgy sem érzem, hogy ettől jobban meg lennének becsülve a kártyások, sőt, inkább most vannak talán egálban a számlásokkal.

cadmagician · http://www.keptelenseg.hu/ 2008.11.13. 07:27:25

de a varázsszó nem az itt is hogy olcsó? a minőség olcsobb, meg olcso nemtommi, erre gerjednek nem?

Vida Ági · http://www.rizsanelkul.hu 2008.11.13. 07:54:45

Hát bizony, elkezdődött. Mifelénk a Monortel helyett bevezetett UPC veszi palira a régieket, a 3000 Forintos kábeltévé csomagból apránként 7000-es lett (az újaknak csak 4000), aztán egyszercsak azt vették észre, hogy a környéken mindenki lemondta, vagy átment másik szolgáltatóhoz a liberalizáció jegyében. Akkor még bepróbálkoztak vele, hogy itt a digitális szolgáltatás és az mennyivel több csatorna olcsóbbért, de mi már nem nézünk tévét, úgyhogy nekünk hiába ajánlgatnak, de ez már a múltheti téma, nem offolok.

Rooza 2008.11.13. 08:06:01

cadmagician :
varázsszó, hogy olcsó? Az átlag fogyasztó is gazdálkodik a lehetőségein belül, miért lenne ciki, ha megpróbálja kiokoskodni, hogy a rendelkezésére álló pénzt hogy ossza be? Ki az, aki azt keresi, hogy "drágább"?

"erre gerjednek" : hát igen, így fest, amikor hülyének nézik a vásárlót.

Ezt a mentalitást sok helyen lehet érezni, és ezért van elege sok embernek az átverős reklámokból.
Egyik oldalon az a feladat napi szinten, hogy kitalálni, mivel lehet léprecsalni az ügyfelet.

Az ügyfélnek pedig ez az "üzleti kapcsolat" (igénybevesz egy szolgáltatást)a napi teendőinek, gondolkodnivalóinak csak egy töredéke. Nyilván nem tud olyan részletességgel kalkulálni minden apró(betűs) részlettel, mint a szolgáltató.
És vérlázító, amikor rájön, hogy mennyire átverték. Igen, pl. a nagy netszolgáltató, aki a régi árat hagyja fizetni a kitartó felhasználónak, miközben tudja, hogy az újaknak szinte fele áron nyújtja ugyanazt. Miközben a minőség nem is az, mint amit eredetileg beígért a szerződésben.

Vagy a biztosító, ahol egy nem megfelelően kialakított szoftver miatt, az azt kezelő ügyintéző becsukott szemmel átsorolja egy másik kategóriába, ahol nyilván többet kell fizetni. Vagy elfelejti beütni azt az opciót, amire pár perce beszélték rá az ügyfelet. namost ilyenkor csak az ügyfél jár rosszul, mert nem követte percről percre, hogy mikor utal a bank, mikor hívtak le valamit, mert azt is tudja, hogy van átfutási idő, tehát várni kell. Közben nyomják a képébe a reklámot a "sivatagban oázist teremt az ügyfélnek "csapat" " képével. Ki fizette ki a reklámot? Nyilván az átvert ügyfél.

Rooza 2008.11.13. 08:14:14

Kérdezték nem régen tőlem, hogy ajánlanám-e a szolgáltatást másoknak.., gondolom esetleg blogot nyithattam volna erről, és szájhagyomány útján terjeszthettem volna, hogy elégedett vagyok, miközben nem..
ezért biztosan fizettek volna valamit - vagy nem..
nem-et mondtam

ManiAc 2008.11.13. 13:29:29

Egyetértek a cikk filozófiájával.

Tavaly nővérem 3 hónapra kiköttette az internetet, mert régi ügyfélként közel a dupláját fizettették vele, mint az újakkal. Sajnos náluk csak egy szoltáltató tud széles sávú net hozzáférést biztosítani. 3 hónap után újra szerződött új ügyfélként a kedvezőbb díjcsomagra.

Azóta sem értettem meg, mért jó ez a szolgáltatónak, hisz a három havi bevétel mellett akivel ezt a kiköttetem, beköttetem tortúrát végigjátszották + 3 hónap internet nélkül, az a szolgáltató neve mellé gondolatban mindig hozzábiggyeszti: G_e_c_i

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.11.13. 14:09:56

Az a baj, hogy a cégek legnagyobb része még mindig "külön" gondolkodik az értékesítésben (marketing+sales). Ezért csak azt nézi, amikor egy-egy kampány megtérülését számolja, hogy mennyi bevételet generál. Azt senki nem számolja ki, hogy "ugyanaz" a pénz másképpen elköltve, sokkal többet hozna.
(arról nem is beszélve, hogy az egyes kampányok megtérülésénél nem számolnak egy csomó dologgal, pl. a lemondom-újrakötöm költsége, vagy éppen az okozott lemorzsolódás)

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2008.11.13. 15:18:51

Én azt mondom megérdemlik.
Hűséges versenyző lévén én megpróbáltam a biztosítónál "újrakötni".
Felmondó levél faxon vagy személyesen, majd szerződés faxon vagy személyesen. E helyett a közvetítő ismeri a scannelt dokumentumot, tudja fogadni, képes postára adni nekem az aláírnivalókat, online ügyintézni.
Vagyis akartam, de nem tudtam újrakötni a meglevő biztosítónál. Ezzel egyszer az újrakötést bukták nálam, de másodszor a követítői jutalékot is.
És igen, Besenyő Pista bá.
Meg a sünik.

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2008.11.13. 16:25:36

A Vodafone egyébként már korábban is honorálta a meglévő ügyfeleket!
Én pl 30%-os kedvezménnyel kötöttem előfizetést, ami még mindig verhetetlen!

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2008.11.14. 14:22:36

Igen, a kétféle árlista alkalmazása rendkívül bosszantó a régi előfizetőknek. A T-Online internet előfizetésemmel pontosan így jártam.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.11.14. 18:10:41

A T-Online és egyéb internetszolgáltatók jutottak eszembe nekem is elsőre, mintapéldaként :)

critics 2008.11.14. 18:47:54

A post alapvetéséhez ezt tenném hozzá: hir3.hu/index.php?hir=magazin&hirid=15887&kat=1

Főleg az utolsó mondatot emelném ki. Szerintem kifejezetten örvendetes, hogy az orvosoktól is elkezdenek követelni az emberek, nem tekintik szentírásnak amit mondanak, megkérdezik más orvostól is mi a helyzet.

Róth Dénes 2008.11.15. 13:49:09

Úgy általában egyetértek, de szerintem konkrétan ez a kötelezős dolog nem az, aminek elsőnek látszik.

A biztosítónak ugyanis semmiből sem állna kikötni, hogy ha valamilyen kedvezmény új ügyfélre vonatkozik, akkor azok nem vehetik igénybe, akiknek idén érvényes szerződésük volt náluk -- oszt jónapot.

Ezzel szemben engem nem valami alkusz, közvetítő vagy efféle keresett meg, hanem maga a biztosító, hogy lehet, hogy jobban járnék, ha felmondanánk és újrakötnénk (két céges autóról beszélünk).

Ezért inkább érzem ezt egy opcionálisan lehívható árcsökkentésnek -- persze kissé nyakatekert módon kivitelezve.

provv · http://blog.provv.hu 2008.11.16. 10:33:29

egy dolog az árverseny, de hogyan lehet eladni a minőséget? hogyan lehet tudatosítani a fogyasztóban, hogy ez azért kerül ilyen sokba, mert sokkal jobb is, mint a konkurens terméke? én azt szoktam mondani, hogy kapásból ne az árat nézze, hanem azt, hogy mit kap érte cserébe és az milyen hasznot hoz majd neki. egyéb ötlet?
--
üdv:
muth attila
blog.provv.hu

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.16. 18:16:55

provv, jól kell pozícionálni a terméket. Van csomó dolog, ahol nem az ár számít. Jellemzően ez az erős brandekre igaz.


süti beállítások módosítása