Van egy olyan trend a kis- és középvállalkozásoknál, hogy elkezdtek nagyon keresőoptimalizálásban gondolkodni. (Oké, nem sokan, de egyre többen.) Konkrétan: a teljes internetes jelenlétet alá akarják rendelni a SEO-nak, és egyfajta Google-fetisizmusként csak azt figyelik, hányadikak a toplistán az egyes kifejezésekre.
Persze fontos dolog a SEO, de tisztázzunk pár dolgot!
Először is, nem a helyezés az érdekes, hanem a Googel-ből érkező látogatók száma és a látogatók minősége (azaz ügyféllé válik-e).
Másodszor, a cég brandje, neve fontosabb, mint a SEO! Egy almatermesztő kft. somogyszepe.hu weboldalnévvel ugyanolyan szépen optimalizálható az alma szóra, mintha az alma.hu nevet használná. A cégnév máshol fontos, a marketing folyamat egészében használjuk, ne akarjuk egy darab elem miatt tönkrevágni! Ráadásul az alma.hu oldalon furcsán mutat, ha éppen szilvapálinkát kínálunk, míg a somogyszepe.hu oldalon nem lenne benne semmi furcsa.
Harmadszor: biztos olcsó nekünk a SEO? Tudjuk azt biztosan, hogy azokra a kulcsszavakra jönnek a megrendelések, amiket mi fontosnak gondolunk? Azaz mérni kell, nagyon, és nemcsak a látogatást, hanem a konverziót is. Forrással együtt!
A SEO szép dolog, a SEO jó dolog, a SEO gazdaggá tehet, de nem a Szent Grál, nem csodatevő főzet. Egy eszköz. Pontosabban EGY eszköz, és van azért ezen kívül több másik is. Ezt ne felejtsük el!
Van mi arany bár nem fénylik.
Van ki vándor s hazaér.
Régi erő nem enyészik.
Fagyot kibír mély gyökér.
(Tolkien)
Utolsó kommentek