Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Carrot2013: Live videókkal a hírfolyam elejére kerülni lehet jó stratégia? A Facebook elölre priorizálja a new... (2018.01.17. 17:15) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Karikirály: Ahogy nézem, nem indult túl jól ez az év a közösségi média munkásoknak :) Konrád idei címei: Gyűlö... (2018.01.12. 13:04) Beszélgessünk!
  • Lady Scarlett: Egyetértek. Ha azonnal és kezdettől fogva alkalmazzuk a zéró tolerancia elvet, azzal gátat lehet s... (2018.01.10. 14:26) Gyűlölj!
  • Mdavid89: A Facebook is lecseng lassan. Csak nehogy valami annál is agresszívabb szemét platform legyen a kö... (2018.01.09. 22:00) A Facebook-on sincs ingyen ebéd
  • Konrad: @Lady Scarlett: A gond akkor van, amikor nem lehet törölni. A saját felületeken meg lehet oldani a... (2018.01.04. 16:49) Ömlik a szemét
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (203) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (136) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (353) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1121) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (257) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A SEO mindent visz?

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2008.12.09. kedd 13:33 Konrad

Van egy olyan trend a kis- és középvállalkozásoknál, hogy elkezdtek nagyon keresőoptimalizálásban gondolkodni. (Oké, nem sokan, de egyre többen.) Konkrétan: a teljes internetes jelenlétet alá akarják rendelni a SEO-nak, és egyfajta Google-fetisizmusként csak azt figyelik, hányadikak a toplistán az egyes kifejezésekre.

Persze fontos dolog a SEO, de tisztázzunk pár dolgot!

Először is, nem a helyezés az érdekes, hanem a Googel-ből érkező látogatók száma és a látogatók minősége (azaz ügyféllé válik-e).

Másodszor, a cég brandje, neve fontosabb, mint a SEO! Egy almatermesztő kft. somogyszepe.hu weboldalnévvel ugyanolyan szépen optimalizálható az alma szóra, mintha az alma.hu nevet használná. A cégnév máshol fontos, a marketing folyamat egészében használjuk, ne akarjuk egy darab elem miatt tönkrevágni! Ráadásul az alma.hu oldalon furcsán mutat, ha éppen szilvapálinkát kínálunk, míg a somogyszepe.hu oldalon nem lenne benne semmi furcsa.

Harmadszor: biztos olcsó nekünk a SEO? Tudjuk azt biztosan, hogy azokra a kulcsszavakra jönnek a megrendelések, amiket mi fontosnak gondolunk? Azaz mérni kell, nagyon, és nemcsak a látogatást, hanem a konverziót is. Forrással együtt!

A SEO szép dolog, a SEO jó dolog, a SEO gazdaggá tehet, de nem a Szent Grál, nem csodatevő főzet. Egy eszköz. Pontosabban EGY eszköz, és van azért ezen kívül több másik is. Ezt ne felejtsük el!

Van mi arany bár nem fénylik.
Van ki vándor s hazaér.
Régi erő nem enyészik.
Fagyot kibír mély gyökér.
 

(Tolkien)

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr96813001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Szabó Gábor · http://www.webforgalom.hu 2008.12.09. 14:23:57

Sokan a SEO alatt még mindig a forráskód variálását, és 3 meta tag-et értenek.

A harmadik részben leírtakról el sem gondolkoznak. Pedig a kulcsszó kutatás mindennek aza alapja.

Jókat szoktam nevetni amikor egyes SEO vállalkozások oldalain ki van emelve:
1. hely - gödöllői kenyérpirító szaküzlet

A cél általában a jó helyezés, és a magas PageRank. Itt tartunk most. Talán egyszer majd felvilágosulnak az optimalizálók, és rájönnek, hogy a SEO nem cél, hanem eszköz, és a mérőszám pedig nem a látogatottság, hanem a konverziós arány.

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.12.09. 15:00:22

Egyesek már eljutottak arra a szintre is, hogy ugyanannak a cégnek 10 aldomainjét ajánlják be a DMOZ egyetlen kategóriájába.

asdfasdfasdfsdafasdfasdfasdfasdfasdfasdfasdfasdfas 2008.12.09. 15:24:46

nem vagyok nagy seos, de az biztos, hogy az joval nagyobb kincs, ha tudod hogy az emberek amit keresnek hogy keresik. így van, a kutatás. nem az a tudomány, hogy h1, meg meta, title, meg nofollow, meg isten tudja mik vannak.

lásd pl "karácsonyi ajándék férfiaknak", ezen mindig olyan jot nevetek, ahogy szeptember végefelétől elindul a roham...

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.12.09. 15:56:54

Google Insights
Tartalom

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.12.09. 16:04:59

Ja és igen, egyetértek Konráddal.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.09. 16:14:15

(libretto: Insights remek eszköz, hasznos sok mindenben, imádom, de csak google.com-os logokból dolgozik, azt tudni kell róla)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.09. 16:41:09

Hát.

A kulcsszavak keresése PPC-gondolkodás. Ha egy oldal jól meg vagyon csinálva, akkor azon szerepelnek az adott kulcsszavak.

Az ún. kulcsszókutatás tehát addig terjed, hogy pl. ha valaki cipőt árul úgy, hogy csak "lábbeli" szerepel az oldalán, akkor az nem oké.

Az érdekes helyzet akkor keletkezik, amikor a kutatási osztály kidobja, hogy a "mikulás" szó frekventáltnak találtatott, így a "mikulás csizmán" keresztül hozzunk be egy kis mikulásos forgalmat. Ha van mögötte frankó termék, azaz pl. rendelhető mikuláscsizma 42-esben, akkor ez egy okos húzás. Ha nincs, akkor hüleség.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.09. 17:17:54

bano: amikor tartalmat tervezel egy oldalra, élből tudod, hogy milyen core kulcsszavak mentén és milyen módosítókkal, kapcsolódó long-tail-ekkel érdemes rendezni, tagolni?
Meglep, ha azt mondod, te nem szoktál kulcsszavas keresési szokásokat elemezni egy új oldal megtervezése során.

mosquito · http://www.seoblog.hu 2008.12.09. 17:20:16

legalabb a kkv-k gondolkodnak SEO-ban, mert a nem kkv-k viszont nem latnak tul a PPC-n, ami szinten badarsag, foleg ugy, h a finomsagokkal mar nem is foglalkoznak. szoval en varom a PPC mindent visz? posztot :)

Sziebig Péter · http://www.klikkmania.hu 2008.12.09. 17:36:00

mosquito: olyan már többször volt itt.
Engem inkább az lep meg, hogy Konrád is kezd egyre többet irogatni a seo-ról.

Reszkess Longhand :)

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.09. 17:44:05

Péter: Konrád szerintem nem riogat csupán egyensúlyt keres :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.09. 17:47:07

Péter: korábban sokat írtam. Aztán lett csomó SEO blog, nem volt okom írni. De most megint helyzet van: a SEO blogok elmentek a technika irányába, vagy egyszerűen nem frissülnek, közben meg arról nincs szó, hol van a SEO hele az onlinemarketingben.

DR. NO 2008.12.09. 17:47:49

Konrad, azt írod: "nem a helyezés az érdekes, hanem a Googel-ből érkező látogatók száma és a látogatók minősége (azaz ügyféllé válik-e)."


A Google-ból érkező látogatók számát viszont igencsak meghatározza, hogy hányadik helyen dob ki a Gugli. A látogatók minőségéről pedig annyit, hogy több látogatónál az esély is nagyobb, hogy lesznek köztük minőségiek (vevők). Ha van tartalom az oldalon (ez az alap), akkor igenis van értelme akár a túlhajszolt SEO-nak egy kis-közepes vállalkozás esetében. Ha szerinted nincs, akkor mit javasolsz helyette egy kkv-nak???

Az én véleményem szerint egy kkv számára ezerszer jobb, ha hibásan vagy eszetlenül SEO-zik, mintha nem csinálna semmit! Abban egyetértek, hogy az alap: tartalom és kulcsszavak helyes kiválastása. Ha ezek rendben vannak, akkor az én számomra értelmezhetetlen a SEO/Google-fetisizmus.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2008.12.09. 17:47:59

Longhand,

A helyzet az, hogy nem tervezek tartalmat oldalakra. A tartalmak ebben nagyságrendben általában már készen jönnek, hozott anyagnak minősülnek, amit mezei felhasználók vagy újságírók állítottak elő.

Lehet rajta módosítgatni, játszani vele, de a tartalmat alapvetően nem a SEO főzi, ő csak a pincér, aki tálalja. Egy vendég élményéhez azonban nagyban hozzájárul, illetve tud fídbekkelni a konyhának, de ha ő veszi a kezébe a fakanalat, akkor inkább talán szakácsot kellene váltani - mondaná talán Gordon Ramsay.

Longhand · http://optimalizalas.info/ 2008.12.09. 17:55:54

bano: a szakács jól főz, de nem feltétlenül tud jól étlapot tervezni ;)

Amúgy meg ismerjük hogy pl. egy vv miért lát kevesebb forgalmat, több tartalommal mint egy im, ott a rossz tervezésen túl, cseppnyit sem figyeltek a keresési szokásokra.
Persze főként a tervezés..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.09. 18:06:45

DR.NO: nem azt írtam, hogy nem kell a SEO. Azt mondtam, ne annak legyen minden alárendelve.
A kulcsszavak, látogatók: az emberek 3 és 2 szóra keresnek olyan 60+%-nyit. Ha egy konkrét szóra vagy első, az olyan, mint az Index címlapon hirdetni. Sok pénzért (sok munkáért) elérsz rengetek embert, aminek csak egy része a valódi célcsoportod. Sokkal jobb, ha a konkrét kifejezésekre (több szóra) vagy jó helyen. És nem 3-4 szóra, hanem akár több száz szócsoportra. Az innen érkező kifejezésenként kevesebb látogató "jobban konvertál", ráadásul ha sok a kulcsszó-csoport, akkor longtail hatás miatt több látogató is lehet.

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.12.09. 18:28:46

Na. Ma étterem van, nem kocsma. :))))

Vata 2008.12.10. 00:13:25

Van rengeteg SEO blog, de azok nagy része nem szól semmiről. csak a szájtépésről. Esettanulmányokat, konkrét példákat lehet olvasni valahol? Ergo meg lehet ezt tanulni?

Longhand · http://optimalizalas.info 2008.12.10. 10:08:15

Vata: saját esettanulmányok készítése a legbiztosabb út ;)

Amarcord 2008.12.10. 11:09:47

Vata! Nem hiszem, hogy találsz olyan blogot, ahol egy ezzel foglalkozó szakember megosztja veled a konkrét folyamatokat dokumentálva. Valószínűleg ennek a megbízó sem örülne túlságosan:)
Tény, hogy nagy sok blog foglalkozik a seo-val(többen blog nélkül is:))de szerintem ha már itt jársz elég sokat tanulhatsz. Viszont ha igazán bele akarod magad ásni a témába, akkor a külföldi szakirodalmat ajánlhatom.

Iron1 · http://edzoba.blog.hu 2008.12.10. 11:24:08

Annyi SEO (ami szinte nem is SEO szint) azért minden cégnek kellene, hogy legalább a saját nevére kijöjjön elsőnek. Attól a falra tudok mászni, mikor még a Google első lapon is csak mindenféle katalógus oldalakat találok, a cég meg valahol a 2-3. oldal tájékán figyel...

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.16. 23:29:42

Szerintem sem csodaorvosság a SEO, habár nagyon hasznos bármilyen szervezetnek. A lényeg utána ott kezdődik, hogy utána mi történik a weblapon. Ettől függ a konverzió, hogy mennyire jó az ergonómia. Most a legtöbb magyar oldalon hulladék. Ahol megy a biznisz csak annak köszönhető, hogy a többi oldal még rosszabb, és az emberek vásárolni akarnak. Kíváncsi vagyok, hogy az ergonómia lesz-e ennyire népszerű majd 5 év múlva, hisz a SEO már megy jópár éve, de 5 éve még senki sem tudott róla semmit ebben az országban.