Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tudatos reklámozás?

Címkék: üzlet

2008.12.10. szerda 23:17 Konrad

Ma az interneten egyelőre mindenki örül, ha megjelenik egy új cég, és költi pénzét. Weboldalkészítés, bannergyártás, bannerhirdetések, PPC hirdetések - el lehet költeni akár százmilliókat is évente.

A reklám akkor jó, ha pénzt hoz. Pont. Még az sem igaz, hogy a nagy cégek nem így gondolkoznának, hiszen a "nem okosan" elköltött pénzek is addig léteznek, amíg egy cég prosperál. Azaz a multinak is az a jó reklám, ami pénzt hoz, csak sokkal többet tud úgy befektetni, hogy nincs azonnali eredménye. Aztán minél kisebb a cég, úgy csökken a befektethető reklámpénz - és a sor alján megjelenik a konverzió-alapú fizetés, amikor csak azért és csak akkor adunk ki pénzt, ha nekünk bevételünk termelődik közvetlenül.

A fenti gondolatmenet nem új. Erről (is) szól ez a blog. Legalábbis remélem, hogy szól arról is ez a blog, hogyan lehet okosabban pénzt költeni.

A pénz másik feléről kevesebbet beszélünk. Ez pedig az a fél, amely arra válaszol: mire fordítódik vajon a kiadott reklámpénz? (A fejlesztői pénz egyértelműbb: ott kell a munkás kéz, a programozó, a grafikus.)

A kiadott reklámpénz az internetes üzleti modellben jellemzően valamilyen szolgáltatást erősít: az Origón vagy Indexen futó hirdetésekből fizetik az újságírókat, a programozókat, a sávszélességet meg mindent, ami egy portálhoz kell. A hirdetések szervezési díjából (jutalékból) élnek az ügynökségek. Médiatervezők, vásárlók, marketingesek stb.

A rendszer tehát valahogy így működik: a cég hirdet, ettől nő a profitja, a hirdetési pénzből pedig taratalom és munkahelyek keletkeznek. No és ha jól sikerül mindez, akkor mindenki jól jár.

Na, jó bonyolult vagyok. Azon keveseknek, akik idáig eljutottak, igyekszem rátérni a lényegre: a reklámpénz elköltési helye nem mindegy. Korábban elég egyértelmű volt, hogy mikor visszük külföldre a pénzt és mikor tartjuk idehaza. A külföldre vitt pénzek értelemszerűen a külföldi vállalkozást erősítik. Az itthoni pénzek pedig a hazait.

Az internet globális jellege ezt is kicsit megváltoztatta. A lokalizált szolgáltatások sorában nem mindig egyértelmű, hol is marad a reklámból a pénz, mikor segítünk a reklámunkkal hazai céget és mikor külföldit. Mert ugye rávághatjuk, hogy persze, a Google amerikai cég, a Google-ben elköltött lóvé nem idehaza fial - de vajon az ETARGET-ben elköltöt lóvé az most idehaza fial (a tulaj magyar) vagy szlovákiában (hiszen a cég amúgy ott működik)? Vagy a Sanoma startlapos bevételei vajon az év végén itt maradnak, vagy mennek Hollandiába?

Attól tartok, az a fajta tudatos reklámozás, hogy hazai platformon költsünk, egyre kevésbé egyértelmű, egyre kevésbé fog működni. Gazdasági válságtól függetlenül látnunk kell: ha a reklám hatékonysága számít, akkor ennek kell alárendelnünk mindent.

De ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne kockáztatni, és támogatni direkt a hazai tartalomfejlesztést például. Ilyenkor érdemes támogatni egy-egy szolgáltatást. Úgy gondolom, ez a terep maradt a tudatos reklámozásra: amikor egy nekünk tetsző szolgáltatást, portált közvetlenül támogatunk reklámelhelyezéssel.

A mostani gazdasági válság kapcsán merült fel bennem ez a gondolatmenet, hiszen a hatékonysága az internetnek nem kérdés - viszont minél inkább a hatékonyság dönt annál kevesebb lesz az elköltött "kockázati hirdetés". Azaz hiába fog jól prosperálni az online reklám piac, ennek közvetlen hatásai nem szükségszerűen segítik a hazai netes cégeket.

Ezt sajnos figyelembe kell majd venni jövőre a hazai tartalom-piacon.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr38816363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zRg 2008.12.11. 08:47:43

EsTeh, ha jól emlékszem, a holland VNU adta el a Sanomának a magyar pakkot valamikor a század elején.
Lehet, hogy Konrád tud valamit a cégcsoport felépítéséről, de lehet az is, hogy csak túl régóta van a szakmában :)

Leslie 2008.12.11. 09:26:31

Re: Attól tartok, az a fajta tudatos reklámozás, hogy hazai platformon költsünk..

Tanácsadóként és ügynökségként szerintem a pénz elköltésében egyetlen szempontnak kell vezérelnie bennünket: méghozzá annak, hogy hol költhető el a leghatékonyabban az ügyfél pénze. Vagy ti hogy látjátok?

Gasparovics 2008.12.11. 09:30:44

Tisztellek az őszinteségedért, Konrád, de ezt az ügyfeleidnek is elmondod?: "egy nekünk tetsző szolgáltatást, portált közvetlenül támogatunk reklámelhelyezéssel"

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.11. 09:38:46

Igen, elmondom neki az _egészet_. Ha érdekli. De a post pont nem szól semmilyen döntésről, csak le akartam íri a helyzetet. Jellemzően nem én döntök, hanem az ügyfél. És sosem szempont egy kampánynál a hazai hirdetés, egy szempont van: hatékony legyen.


süti beállítások módosítása