Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Nameste: @hullajelölt88: Nem, egyáltalán nem ez a kiindulópont, de ez elvi kérdés. De fontos része az adatv... (2018.05.22. 16:46) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (355) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1126) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (261) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gyorssegítség

Címkék: keresőmarketing seo sem keresőoptimalizálás

2009.01.08. csütörtök 19:07 Konrad

Egyik korábbi ügyfelem évek óta jó helyen van a Google-ben a neki fontos szavakra. Első oldal első felében, 3-4-5. helyen jellemzően. Jönnek is a látogatók, és rendelnek folyamatosan, azaz működik a dolog.

Közben felébredt a konkurencia, és egyik hétről a másikra lecsúszott a weboldal az oldal aljára, sőt, a második oldal elejére, úgy 9-12. helyre. Persze érthető is, az ügyfelem kicsit elaludt, a konkurencia meg ügyes volt. Persze rögtön jött a kérés, hogy "csináljunk valamit", és gyorsan, hiszen kell az üzlethez a látogatottság. Ugyanakkor a keresőoptimalizálásban a "gyorsan" is heteket jelent.

Természetesen elkezdtünk csinálni "valamit" (konkrétan: javíttattunk néhány linket és elhelyeztünk újakat), illetve belekezdtünk hosszabb távú dolgokba is, de tudtuk, ebből nem lesz azonnali eredmény. Ezért azt javasoltuk, indítsanak a Google-ben a fontos szavakra kampányt. Ennek a költsége néhány tízezer forint volt, és mivel gyakorlatiag konkurencia nélkül futott a hirdetés, így nem is volt magas a kattintási díj.

Közben pár hét után a természetes találatok között visszakerült a weboldal a korábbi helyére, így már "csak" az a dolgunk, hogy ezt megerősítsük, hogy később ne legyen hasonló nagy zuhanás.

A látogatottsági grafikon érdekesen alakult: sem a megelőző hónapokhoz képest, sem a tavalyi ugyanezen időszakhoz képest nincs látható változás, azaz a PPC kampány pont tudta a SEO-t ellensúlyozni, és a plusz költség 50 ezer forint alatt volt.

A tanulságok? Először is, a keresőoptimalizálás mindenképpen folyamatos legyen, nem szabad leállni, főleg nem évekre. Ha mégis baj van, akkor a PPC átmenetileg gyors segítség lehet, és érdemes élni azzal.

Egyébként ez a cég is egy példa arra, hogy ma Magyarországon a SEO-t lehet kicsiben is csinálni, hiszen alig van konkurencia, de amint változik a helyzet, rögtön borulhat minden. A kicsi és nem túl ügyes konkurencia miatt éri csak meg jobban a SEO, mint a PPC, különben már aránytalanul sokat kellene a jó helyezésekre költeni - így viszont a PPC jelenleg drágább lenne, mint a SEO.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr82865937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alex_79 2009.01.08. 20:33:22

Én is csináltam már éves kampányt 60.000 Ft-ból egyik ügyfélnek. Nagyon megérte nekik, konkurencia meg alig volt...

bboki · http://wowdesign.blog.hu 2009.01.08. 20:34:44

...ha viszont van konkurencia, akkor a PPC kampánynál az árak az egekbe szökhetnek, múltkor az egyik általam kinézett kulcsszóra majdnem 3000 ft-ot kellett volna fizetni kattintásonként.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2009.01.08. 20:45:51

Hja, ahol nincs verseny ("alig van konkurencia"), ott persze, lehet SEO-t kicsiben csinálni. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.08. 21:04:38

@bano: igen, ott lehet (csak)... Egyébként meg jön a te szabályod, és a SEO hamar válik drágábbá, mint a PPC.

kereso · http://kereses.blog.hu 2009.01.09. 09:52:33

Nagyon érdekes a történet és a SEO részével nem is akarok vitatkozni. Mint kereséssel foglalkozó kérdezem csak meg szerényen, hogy akkor ez nekem, mint a Google keresőt használó felhasználónak tényleg jó, hogy azok a bizonyos találatok vannak az első oldalon?

Tényleg ezek a legrelevánsabb találatok az adott szavakra?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.09. 09:53:50

@kereso: Az összes találat a témában releváns, azaz nincsenek spam-ek. "Mindössze" az a kérdés, hogy a 8-10 konkurens közül ki van előrébb.

VargaZ · http://keresomarketingtipp.blog.hu 2009.01.09. 10:26:03

@bboki: az a 3 000 Ft irreálisan soknak tűnik, valószínűleg beállítási problémák lehetnek.

Néhány esetben a jó SEO és a PPC egyszerre is ajánlott!
A kisebb büdzsés hirdetőknek valóban sokszor hasznos PPC-vel átvészelni a nehezebb SEO időszakokat.

pasztőr 2009.01.09. 15:38:33

@VargaZ: mi is belefutottunk tavaly az adó 1%-os kampányunk idején 2000 Ft-os kulcsszavakba. És így járnánk idén is.
Marad a SEO. Meg lájtosan az Etarget és a CTnetwork.

VargaZ · http://keresomarketingtipp.blog.hu 2009.01.09. 18:03:50

@pasztőr: az adó 1%-os AdWords kampányokkal valóban nagyon kell vigyázni a felmerülő kulcsszavak jellege miatt.
Ilyenkor az a nehéz, hogy a megszokottól eltérő stratégiát kell használni szövegeknél, kulcsszavaknál stb.
De tudom mire gondolsz!

A több ezer forintos kattintások leginkább külföldi kampányoknál jelentkeznek, ott is csak néhány szektorban.

gogyimogyi 2009.01.13. 12:56:20

A drága kulcsszavakkal kapcsolatosan azért ne felejtsük el, hogy a kulcsszavak árában igen fontos tényező a history. Egy új júzerrel nehezen veheted fel a versenyt egy jó historyval rendelkező hirdetővel. Sőt, csak ezen az áron, vagyis drága kulcsszavakkal. Ha a konkurencia folyamatosan, régóta jelen van a hirdetéseivel, és jók a CTR-jei is, akkor ő ugyanerre a 2000-3000 Ft kulcsszóra lehet hogy a töredékéért hirdet...