Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

GA tipp: Index.hu címlap nélkül

Címkék: google blog statisztika

2009.01.20. kedd 00:59 Konrad

Ha Bloghus blogod van, és szoktál a címlapon lenni, akkor a sok látogató miatt a látogatottsági statisztika szépen elszáll. Látványos kiugrásokat okoz ugyanis a címlap, de ezzel el is torzítja a teljes statisztikát, hiszen az Indexről érkező látogatók jellemzően nem úgy és nem azt olvassák, amit a más helyről - pl. rss-ből - érkezők.

Ha használsz Google Analyticset (GA) - márpedig használj! -, akkor van arra lehetőség, hogy kiszűrd az Indexről érkezőket, és csak azt nézd meg, hogy címlap nélkül mi történik a blogodon.

A dolog egészen egyszerű. Be kell lépni a blog statisztikájához, majd:

A fenti képen jobb felső sarokban lévő Speciális szegmensre kell kattintani.

Itt ki kell választani az Új speciális szegmens létrehozását.

 

Itt a "Forrást" be kell húzni a dimenzió vagy mérőszám mezőbe.

A Feltételnél ki kell választani a Nem tartalmazza, az Értéknék az index.hu elemeket. Aztán ugyanitt még nevet kell adni és menteni.

Aztán kiválasztani, hogy az összes látogatás jelentésre akarjuk alkalmazni.

Ezek után itt kiválasztjuk, hogy az Index nélkül (ha ezt a nevet adtuk neki) mellett legyen pipa. Ha az összes látogatás mellett is van pipa, akkor egyben jelenik meg a teljes és a szürt, ha csak az Index nélkül mellett, akkor kapjuk meg az igazi eredményt: látogatottsági adatok Index.hu nélkül.

És ebben az a jó, hogy ezek után amíg a szegmens szűrés be van kapcsolva, addig minden adatot így meg tudunk nézni.

Jó nézelődést!

 

 

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr78890104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.01.20. 08:47:38

Igen, ez egy nagyon hasznos és nem túl régóta elérhető funkciója a Google Analyticsnek, még sokan nem fedezték fel benne, hogy lehet ilyet is. Hasznos lehet Konrád által leírt megoldás arra, hogy ne torzuljon el a "normál" statisztikánk olyan esetben, ha valami kiugróan nagy látogatottság érkezik be valamely látogatói forrásból. A különböző forgalmi forrásokat amúgy is külön-külön érdemes elemezni.

Azonban érdemes még megvizsgálni az ilyen nagy forgalmat hozó helyek esetében a látogató minőségi mutatókat úgy mint: visszafordulások aránya, átlagos oldalletöltések, oldalon eltöltött idő. Ha pedig van valami (üzleti) célunk a blogunkkal, akkor a célteljesülések számát és arányát is. Pl.: hányan iratkoztak fel a blogértesítőnkre vagy hányan vásárolták meg a termékünket stb. (Ha van ilyenünk.)

Az ilyen "látogatottság generátor" oldalakról érkező forgalom általában eléggé "híg", de a nagy számú látogató abszolútértékben azért fel szokta tornászni a konverziók számát is.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.01.20. 09:19:10

OFF

Sok az üres sortörés a bejegyzésben. Majdnem elkattintottam, mert nem vettem észre, hogy még alatta van szöveg.

ON

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2009.01.20. 09:38:27

Konrad, 3 eve blogolsz itt, es meg nem tudtad elsajatitani a formazas alapjait :-)

Igy kell: screencast.com/t/35VlI1ko1M

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.01.20. 10:18:15

@sztahanov: ert nem szokott képeket beszúrni :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.20. 10:20:49

@sztahanov: nagyon ritkán szúrok be képet, eddig nem kellett :) De most javítottam, köszi.

Asszem 2009.01.20. 11:23:05

Tudtok néhány linket adni arról, hogyan lehet beszúrni a google analitycset a bloghu sablonba?

pollner · http://soreo.biz 2009.01.20. 11:41:10

Az indexes címlap-effektus kiszűrésének más módja is van: Válaszd a "gyalog csacsi" (vagy hogy hívják) opciót és azonnal megszabadulsz a címlaposság kínjaitól. (Persze, aki ragaszkodik a hirdetésekhez, de nem akar a címlapon lenni, nyilván lekéredzkedhet.)

bellini · http://doily.hu 2009.01.20. 12:00:03

A Google Adsense-t, hogy lehet ehhez csatlakoztatni ? Jó lenne ha erről is írnál.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.01.20. 19:04:28

@Asszem: a kódot adja a GA. Fogsz egy html oldaldobozt, és abba bemásolod, az oldaldobozt pedig kirkod alsó pozícióba. Ennyi.

@pollner: nem arról van szó, hogy nem kellene a címlap :)
Arról van szó, ha valaki a címlap nélküli forgalmat elemezné.

@bellini: Mit is szeretnél _pontosan_?

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2009.01.21. 09:38:39

"És ebben az a jó, hogy ezek után amíg a szegmens szűrés be van kapcsolva, addig minden adatot így meg tudunk nézni."

Ez jól hangzik, csak sajnos nem igaz. :)

Éppen az egyik nagyon fontos riportnál a Funnal Visualization-nél (magyarul Csatornaábrázolás) nem működik.

Erre továbbra is csak az a megoldás marad, hogy külön profil létrehozásával, szűrő segítségével szűrjük ki a nem kívánt forgalmat.

VargaZ · http://keresomarketingtipp.blog.hu 2009.01.21. 15:33:31

@Asszem: segitseg.blog.hu
itt rendesen leírják, hogy kell szakszerűen elhelyezni.

@GálKristóf: a szép ebben az, hogy egy ideig ez a funkció működött a tölcsérnél is, de mindjárt meg is kérdezem az új hivatalos adwords blogon, hogy ezzel mi a helyzet:)

bellini · http://doily.hu 2009.01.22. 21:23:37

Valahol olvastam, hogy össze lehet kapcsolni az Adsense-et az Analyticsal, így az kimutatja, hogy mely hirdetések teljesítettek jobban.

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2009.03.02. 16:52:48

Ez az effektus, ami engem igazán nem fenyeget :D A napi 5-6 ezer címlap nélkül is megvan.


süti beállítások módosítása