Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (107) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (352) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1115) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Web 2.0: eszköz vagy stratégia?

Címkék: web2 onlinemarketing közösség wom

2009.01.21. szerda 08:54 Konrad

Sokan és sokat szoktunk beszélni a webkettőről, a közösségi megoldásokról, a szóbeszéd marketingről. Jól hangzó, szép ötletek: vonjuk be a fogyasztóinkat a kommunikációba, teremtsük meg a vírusreklámok terjedésének a lehetőségét, figyeljük a visszajelzéseket, blogoljunk, legyen Facebook regisztrációja még az atyaúristennek is.

Mert ettől jó lesz nekünk, mert szeretni fogják a cégünket, szívesebben és többen veszik a termékünket, a hibáinkat sem büntetik annyira, és különben is, Obama is ezzel nyerte meg a kampányt, és tessék, máris ő az USA 44. elnöke.

Dejó!

Közben egyre többen használnak tényleg blogokat, jól hangzó webkettes megoldásokkal próbálkoznak, de valahogy nem jön meg az eredmény. Például amikor javaslom valakinek, hogy érdemes lenne blogolni, sokszor kiderül, blogolnak már, de nincs annak értelme, úgyse olvassák, nem jönnek az emberek...

Aztán amikor kicsit megnézi az ember a folyamatokat, kiderül, hogy a webkettes megoldásokat ugyanúgy eszköznek tekintik a cégek, mint ahogy eszköznek tekintik a SEO-t, a keresőhirdetéseket, a bannereket, a weboldalt, a fél oldalas hirdetést az újságban, a szórólapokat.

Belerakják abba a rendszerbe, amit pont meghalad a webkettő, amihez képest érdekesek a szóbeszéd marketing megoldások, amik miatt léjogosultsága van az ügyfél központú kommunikációnak. Belerakják, és azt várják, hogy ha ide is bedobják a pénzt, akkor a másik oldalon csenget a profit.

Az a rossz hírem van, hogy ez így nem fog működni. Ha tényleg azt szeretnénk, hogy imádjanak feltétel nélkül, mint ahogy szeretik egyesek az Apple-t, ha tényleg azt akarjuk, hogy akkor is bennünket válasszanak, ha drágábbak vagyunk, ha tényleg mi akarunk az USA 45. elnöke lenni, akkor nem elég úgy tekinteni ezekre, mint eszköz. Sőt, nem is szabad úgy tekinteni ezekre a megoldásokra.

Kell egy gondolkodásmód váltás. Az kell, hogy komolyan érdekeljen bennünket a felhasználói vélemény, és ne csak meghallgassuk, de kezeljük is azokat. Legyen következménye például. Vagy ha evangelista ügyfeleket akarunk, akkor következetesen kommunikáljuk azokat a dolgokat, amitől mások vagyunk, jobbak vagyunk, és ne változtassunk rövidtávú érdekek mellett, mert bukjuk a hosszútávú célokat.

Legyen a stratégiánk része a marketing 2.0, legyen eleve ez az alap. Ehhez képest építsük fel a cégünk működését, ehhez képest fordítsunk erőforrásokat pl. a blogolásra. Látni kell, minél nagyobb egy cég, annál nehezebb ezt meglépni. Ezért is történik az, hogy a kis cégek, mikrovállalkozások zseniálisan ügyesek, miközben a nagyoknál esély sincs a lényegi váltásra. Ezért lehetett az, hogy az ismeretlenségből felemelkedő elnök-jelölt mert és tudott ilyen kampányt csinálni, miközben azok, akiknek volt mit veszíteni, nem tudták felvenni ezt a ritmust, ezt a stílust.

A stratégia váltás ugyanis nagyon nehéz döntés, mert valójában ugrás a biztosból a bizonytalanba. Ezért könnyebb webkettesnek lenni ha kicsik vagyunk, mert kisebb a váltás súlya, és ezért könnyebb webkettesnek lenni, ha most indulunk, mert alig van kockázata.

És ha úgy látjuk, nincs esélyünk a stratégia részévé tenni ezeket az új megoldásokat, akkor talán ne is eröltessük azokat. Maradjunk a hagyományos eszközöknél, és inkább azokat csináljuk jól.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr28892615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.01.21. 20:54:11

Végre!

Már nagyon vártam egy ilyen írást.
Nagyon sokat tépem a számat egyre több cégnél, hogy ezt kellene észrevenni!
Nem eszközök kellenek, hanem komplett kidolgozott stratégiák, melyek a web2.0-ás "eszközökre" épülnek.
Adott esetben a blog lesz jó, de lehet a twitter, vagy a ustream... De nem mindet egyszerre, és átgondolatlanul. Köszönöm az írást, mutogatni fogom!

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.01.22. 10:03:09

Hát ja. Én is erről tépem többnyire a számat. De gondoljunk bizakodva a jövőre.

Jazzhuszár 2009.01.22. 15:57:03

Én is egyetértek az írással, de ki is mondod a lényeget a postban, hogy miért nem megy ez olyan könnyen a nagyoknál. Egy kis cég könnyen meg tud valósítani egy szemléletváltást, de egy anyahajó nem fordul olyan könnyen. Ahhoz hogy egy nagy cégnél a közösségi szemlélet, az ingyen on-line szolgáltatások előtérbe kerülése a termékeladással szemben megvalósuljon, ahhoz a dolgozók és a management nagyobb felének értenie kell, hogy miről szól ez a web2 varázsszó. Arról nem is beszélve, hogy ezek direkt hatása a bevételekre(azon felül, hogy pozitív)nehezen kimutatható
De remélem ebbe az irányba tartunk :)