Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • énisfélek: @énisfélek: Még egy fontos dolog, amit sokan nem is vesznek észre: a reklámok által igényelt letöl... (2017.09.19. 10:36) Önmérséklet?
  • énisfélek: A reklámok megjelenítésében van egy jól meghúzható határ: hagy-e engem élni, vagy nem hagy élni? t... (2017.09.19. 10:22) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: @Kopasz Szuzukis: Így van, ezt úgy hívják: tudatos vásárló. És ez a halmaz a leginkább üldözendő ... (2017.09.19. 10:15) Önmérséklet?
  • Duplaxiii: OK, állapítsuk meg, hogy korunk legkárosabb szakmája a marketing! Ugyanis már nem egy vállalkozás ... (2017.09.19. 10:10) Önmérséklet?
  • Before: Nagyon jó és aktuális az írás. Én is találkoztam azzal, amit Zoli írt, baromi irritáló. A google k... (2017.09.19. 09:46) Önmérséklet?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (225) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (20) email marketing (39) érdekes (203) etarget (206) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (130) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (107) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (29) kampány (352) kérdés (7) kereső (60) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (202) kreatív (108) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1115) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (48) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (28) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (17) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (251) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Miért NEM Magyarországon találták fel az AdWords-öt?

Címkék: érdekes üzlet

2009.01.28. szerda 21:04 Konrad

Elképzeltem azt a vállalati értekezletet, amikor egy újító lelkületű munkatárs előhozakodik egy olyan hirdetési rendszerrel, mint az AdWords lett: a hirdetések utáni fizetés kattintás alapú, de nem fix az ár, hanem a hirdetők licitálhatnak arra, és ráadásként minél hatékonyabb egy hirdetés, annál olcsóbb is az egy kattintás díja.

Persze nem most, hanem még az AdWords előtt. Elképzeltem, és elképzeltem a reakciókat is:

- Miért térjünk el a megjelenés alapú árazástól, mikor az már bevált?

- Túl nagy a kockázat, a bannerre is keveset kattintanak!

- Ki akarna szöveges hirdetést, amikor máshol bannert vehet?

- Mi az, hogy olcsóbb a hirdetés, ha jobban teljesít? Inkább drágább legyen!

- Hogyan lehet ezt számlázni? Hát még tervezni se lehet a bevételt!

- Majd jönnek a kis összegű hirdetések, hogy fogjuk ezt kezelni?

- Nem fektetünk pénzt és fejlesztést ilyen bizonytalan projektbe!

- Úgyse tanulja meg a piac ezt a megoldást...

- A konkurencia se így csinálja, talán nem véletlenül.

Lehetne még sorolni, hiszen mi tökéletes nemzet vagyunk, ha arról van szó, hogyan NE csináljunk valamit. Persze, ha azt kellene sorolni, hogyan működne az ötlet, hogyan lenne ez jó vagy jobb, akkor már nem vagyunk annyira tökéletesek.

Ilyen világ ez.

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr73909135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

monyon le 2009.01.28. 22:10:43

Sajnos igen! Ami a konkurenciánál nincs azzal nem foglalkozunk - mert még "nem bevált"
Nyitottnak kellene lenni az új megoldásokra, de beszariak vagyunk, pesszimisták és bizalmatlanok.

nagydani · http://nagydani.com 2009.01.28. 22:17:39

naponta találkozom ezzel a hozzáállással. ezvan. lassan költözöm..

nagydani · http://nagydani.com 2009.01.28. 22:18:13

najó, belátom ez durva volt. de ma kicsit pesszimista napom van :)

keeroy · http://music.blog.hu 2009.01.28. 22:26:06

@wellsystem: Mi mások is lennénk, ha egy rakás pénzünk múlik a befektetés sikerességén? :)
Az AdWords nyilvánvalóan nem egy kalandos befektetésnek indult, ami majd esetleg bizonyos eséllyel megtérül.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.28. 22:55:38

Több élettel ezelött (értsd Goggle előtt) megjelent Macintoshra egy olyan kereső, amibe le lehetett tölteni az akkori keresők elérését, így a akár tematikusan is keresni lehetett a gépen, és a weben egyszerre. Jópofa, azóta nagyjából kihalt megoldás volt.

Akkoriban egy olyan cégnek dolgoztam, amelyik az internet egy meglehetősen "speciális" területével foglakozott, és jelentős mennyiségben hirdetett is ennek kapcsán.

Javasoltam nekik, hogy ugyan csináljunk már egy saját keresőt, amelyik csak ezt a "speciális" téma oldalait kezeli, az ottani megjelenési sorrendet, bannereket, hirdiket licitáltassuk már meg (az első találat fizeti a legtöbbet), és csinálva neki egy ártalan kinézetű ikont, terjesszük el a Macintos világában (is), ha már annak kapcsán épp aktuális.

Nem állítanám, hogy kiröhögtek, mert még azt sem. Udvariasan végighallgattak, tudomásul vették, majd abban maradtunk, hogy majd még visszatérünk a kérdésre...

Fél-egy évvel később (még mindig báven a Google világa előtt), lelkesen mesélték, hogy micsoda király valaki (konkrétan a magyar cég kinti partnerének gazdája), ugyanis csinált egy olyan keresőt, és a megjelenésre licitálni lehet. Gratuláltam hozzá, remek ötletnek tartva, majd a későbbiekben kerültem kissé a céget.

Úgyhogy sajna van létjogosultsága a posztnak, ha kicsit a kiírástól eltérően is. Például a szöveges hirdi eszembe se jutott...

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.01.28. 23:07:40

Azért tegyük hozzá, hogy az AdWords alapszisztémát NEM a Page&Brin páros találta ki, hanem a goto.com alapítója, akinek most nem ugrik be a neve. :)

Ő találta ki azt, hogy csinál egy olyan keresőt, ami persze keres a tartalmak között, de a cégek licitálhatnak egymásra a fontos kulcsszavakért, átkattintás alapon. A kezdeti forgalmat szépen megvette más portáloktól, a userek kezdtek rászokni az ő keresőjére, ami azzal együtt is relevánsabb volt a többi keresőhöz képest, hogy megvehették a cégek a találatokat.

Ha az USA-ban kezdenek el ötletelni egy ilyenen, akkor pontosan ugyanazok a kérdések hangzottak volna el a meetingeken, amiket a postodban felsoroltál - és ugyanúgy elbukik a menedzsmenten, mint ahogy azt bemutatod. Ez rohadtul nem magyar-specifikus dolog, szvsz.

Amúgy érdekesség, hogy a faszi felajánlotta a Googlenek, hogy vegyék át a rendszerét, amit ők köszönettel elutasítottak, mondván, hogy nem akarják a rangsorolást beszennyezni azzal, hogy fizetett találatok vannak az élen.

Azóta már vannak top pozíciós hirdetéseink. :)

webtizenkettes 2009.01.28. 23:10:25

Mentségünkre legyen mondva, hogy amikor a fiúk ezt kitalálták a web már beolvadt az amerikai hétköznapokba, mint globális média, míg itt a szűkös és lokális piacon az ingyenes szolgáltatás ténye riasztott el mindenkit, és riaszt el azóta is.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.28. 23:10:38

Jah az évszám. 1995-96 tele.
A cégnevet meg had ne írjam ki.

ave 2009.01.28. 23:48:34

Szerintem az adwords-ot reszben az tette naggya, hogy nagyon egyszeru hozza csatlakozni.
En pl. maganszemelykent nem alltam volna neki reklamozokat keresni a hobbiszajtomhoz. A google-val ez nagyon kenyelmes, es a a hirdetok egy igen specialis tema irant erdeklodoket konnyen meg tud celozni olcson. (pl. az index-hez kepest keves latogato, de oket mind erdekli a termek/szolgaltatas)

Egyebkent az egyszeru -full online- hozzaferhetoseg a hirdetok szamara is hatalmas ertek.

cerasus s. · http://spektator.blog.hu/ 2009.01.29. 00:11:28

Ehhez két dolog kell: vállalkozószellem és tőke a fejlesztéshez. Egyiknek a hiánya se tipikusan magyar betegség szerintem. Mondjuk a vállalkozószellem egy vállalkozásban nem árt, de hát na, nem lehet mindenki Google, még Amerikában sem.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.29. 00:55:39

Magyarországon eleve elég beszariak a nagyobb cégek vezetői. Lásd pl. a TV2/RTLKlub licencműsorait.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.01.29. 01:02:51

Látom, Konrád, tanácsadni voltál valahol. Akarsz még róla beszélni?

heliox 2009.01.29. 01:21:20

ern0: Lol... neked van igazad!

man verhas

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.01.29. 02:01:34

Elképzelem, hogy a hülye köcsög magyarok hogyan nem találják fel a golyóstollat.

- Hülye vagy? Mindenkinek jó a töltőtoll!
- Inkább használ az ember ceruzát!
- Az a kis golyó majd mindig elgurul, és senki nem találja.
- Jaj, folyik a nyálam, mert hülye magyar barom vagyok!
- A kurva anyámat!
- Dögöljek meg!
- A szomszéd tehene is dögöljön meg!
- Alakítsunk ellen-golyóstoll pártot, és utáljuk egymást!
- Hülyemagyarok! Hülyemagyarok!

Azért ez elképesztő, nem? Döbbenetes! Fel vagyok háborodva! Ha nem vagyunk ilyenek, mi találtuk volna fel a golyóstollat! De nem, mert hülyemagyar hülye magyar hülyék vagyunk! Áááááh...! De szar! De rohadt szar nekünk!!!!

[Az ápoló megjegyzése: Ezen a ponton sajnos növelnünk kellett a szerző gyógyszeradagját. Hamarosan kataton állapotba került, amiből akkor sem zökkent ki, amikor megsúgtuk neki, hogy a golyóstoll magyar találmány.]

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.01.29. 02:05:26

Szokatlan ötletek? Hmmm...

Szerintem levágjátok, hogy modellautókat árulok. Karácsonyra készítettem pár szórolapot: az egyiken egy ralliautó volt látható az ablakon a pilóták nevével. A szórólapon annyi állt, hogy "ide a neved jön". Aztán elkészítettem női verzióban is "ide a neve jön" szöveggel. Elsőre sokan nem vették észre a különbséget - de aztán kb. mindenkinek leesett.

Egy másik szórólapon nyakkendők voltak és egy kérdés: "biztos ezt kéri karácsonyra?". És bejött - sok férfiembert a párja cipelt el a boltba.


Én nem félek az "új"-tól. Sőt, kifejezetten azt szeretem amit a konkurrencia NEM csinál. Ha nem jön be akkor még mindig copy-pastelhetek a többiektől :D

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.29. 02:43:36

@Pók: Nem teljesen jó a golyóstollas hasonlatod. Úgy egyébként az, de nem a konkrét feltételezésre.
Ugyanis Bíró mester a tollacskát maga találta ki, maga tökéletesítgette, és saját maga is finanszírozta (eleinte), nem pedig egy cég alkalmazottjaként kellett egy mindjárt az ötlet csírájánál megküzdenie a "fejlesztési csoport" rendkívül kreatív tagjaival, vagy pénzügy egyébként kreatív könyvelőivel.

És hát nem is Magyarországon csinálta meg...

Darabra alig négy-öt olyan ötletről tudok (ismeretségi körből, tehát egészen biztos, hogy van több is), amit rendes céges keretek között sikeresen vertek át a felsőbb vezetőségen, ahhoz pénzt, fejlesztési lehetőséget, hatáskört szerezve, és még be is jött.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.01.29. 07:45:47

Ugyanezért nehéz ma Magyarországon eladni bármilyen kreatív dolgot. Az arculat legyen ugyanolyan, mint a konkurenciáé, csak kék, a hirdetés legyen ugyanolyan, mint a konkurenciáé, csak a mi címünk legyen rajta. Ha bármi eltérő anyag felett kell dönteni, a managerek begörcsölnek, görcsösen kapaszkodnak a jól fizető kis székükbe és ingatják a fejüket.
Nincs már nálunk egy épkézláb tv-reklám, egy normális újság, katalógus... Mindenki dagonyázik a jó kis langyosvízben. Tisztelet a kivételnek, de ez elenyésző.

Gab007 2009.01.29. 08:07:21

Látom, hallgattál Doransky-ra. :)))

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.01.29. 08:21:02

ezzel a posttal most valahogy ráhibáztál az igazságra, de... a legszomorúbb,hogy ez mindenben így van, nem csak ebben az egy szűk témakörben. (számalnas magyarok! bukásra ítélve!) jah, amúgy én is rohadok veletek ebben a buzi szemléletvilágban.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.01.29. 08:33:49

Indítanék egy "de el kéne már innen menni" blogot, de azt hiszem már van néháyn :P

Gilderoy 2009.01.29. 08:40:56

Aki nem a saját megélhetését kockáztatja, az természetesen könnyedén "kreatívkodik".

Manyizga (törölt) 2009.01.29. 09:02:41

A szöveges hirdetésnek és tartalmaknak több helye kellene, hogy legyen.
A vakok és gyengénlátók például szövegfelolvasó szoftveren keresztül böngésznek, olvasnak a neten.
Az összes olyan oldal, ami kép és flash alapú számukra kész istenátka...
Juteszembe.

hkristof · http://foka.blog.hu 2009.01.29. 09:08:51

Ne felejtsük el, hogy amikor az adwords fejlesztéséről döntést hoztak, az Overture már javában működött, az aukciós PPC már a legsikeresebb üzleti modellnek bizonyult keresők találati oldalainak értékesítésére. Persze a google jobban csinálta meg ezt is.

A sztori ettől függetlenül nagyon találóan írja le a magyar állapotokat.

borpancsoló >> · http://www.istvandy.eoldal.hu/ 2009.01.29. 09:16:52

Azért azt szögezzük le, hogy a forradalmi ötletek mindenhol nehezen törnek a felszínre és mindenhol ellenállásba ütköznek. Ez a világ rendje, ha nem így lenne, folyton forradalom lenne, azt akkor mi lenne? :)):))

Egyébként meg magyarországól is rengeteg forradalmi ötlet származik. Nem az elutasításuk a "tipikusmagyar", hanem hogy minden idiótaságra, negatívumra azt mondjuk, "tipikusanmagyar". Közbe meg egy szart.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.01.29. 09:19:25

Szerintem egyszerűen csak nem volt lehetőségünk kitalálni, lekéstünk róla. Amikor nálunk még csak modemes internet volt, Amerikában már javában interneteztek és ment az interneten folyó kereskedelem. Nem volt nehéz valakinek kitalálnia, hogy csináljanak egy ilyen rendszert is. Kivételesen ezt nem érzem a mi hibánknak, internetes megoldásokat tekintve, igenis kreatív a magyar!

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2009.01.29. 09:25:32

Egy új "hirdetési" dolgot agyaltunk ki kb. 2éve.
És lám csodát megjöttek az első hitetlenek: egy cég jan 14.én csatlakozott hozzánk, és jan 19.én már megkaptuk tőle a leba...szó levelet, hogy mi manipuláljuk a rendszert, mert nem hiszi el, hogy 5 nap alatt 3 konkrét ügyfelet "kaphatna" (persze ingyen!). Ennyit a cégvezetőkről...
Na mindegy, kérdem én, hányan teszik fel ezt a kérdést a guglinak, hogy a kattintást manipulálják, vagy a rangsort, vagy akármit? mindenki elfogadja egy tökéletes rendszernek?

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.01.29. 10:25:27

@Gilderoy: Miért? Ha nem kreatívkodik, hanem birkamódra megy a konkurencia után, akkor nem kockáztatja a megélhetését?

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.01.29. 10:27:44

@KaraSaraqan: Klapka olyan rossz, hogy az már majdnem jó. Mivel nagyon más, mindenki tudja, mindenki beszél róla. Az persze más kérdés, hogy mennyire ösztönzi a nála-fogyasztást...

davidtimar · http://timardavid.com/blog/ 2009.01.29. 10:43:27

Instabilitás: sajnos az emberek többsége nem érzi magát stabilnak. Az ország sem stabil. Persze, hogy nem akarnak kockáztatni.

Kapzsiság: a jelenlegi felső vezetőség, szinte mindenhol öreg, szűk látókörű, és csak a saját vagyonát akarja gyarapítani, nem törődve senki mással. Emiatt nem akarják az ujjat és az ismeretlent, valamint nem bíznak meg senkiben. Ha megbíznának olyan emberekben, akiket pont üzletfejlesztés miatt alkalmaznak, akkor elfogadnák azok javaslatait. De mivel sem nem bíznak meg bennük, se nem értik és látják át az új dolgokat, ezért nem is vágnak bele.

Ahhoz, hogy ez megváltozzon, az országnak kell egy kicsit stabilizálódnia, valamint annak a generációnak felnőnie és olyan pozíciókba kerülnie, akik ezt a nyitottabb gondolkodást képviselik és alkalmazni tudják a mindennapi életben, az üzletvezetésben és az ország irányításában.

vang_so · http://www.iglue.hu 2009.01.29. 14:25:52

Hm, a golyóstoll példa nem annyira rossz. Nem bíró találta fel, ő "csak" olyan szintig tökéletesítette, amellyel már egészen tisztességesen (egyenletesen, folyásmentesen stb.) lehetett írni. Ebben társa volt egy vegyész, akivel életreszólóan összekaptak. A biznisz pedig nem itthon ütött be, hanem Argentínában ment a gyártás.

Ami ebből tanulság, a legtöbb nagy ötlet, nem attól lesz nagy, hogy zsír eredeti, legtöbbször valamilyen meglévő kezdemény tökéeltesítése és praktikus, pragmatikus formában való elterjesztése. Legtöbbször nem azt ismerjük, aki kitalált valamit, hanem azt, aki kitalálja, hogyan tudja elterjeszteni és eladni (és ez utóbbiból lesz a gazdag ember is).

A kisfloppyt is egy magyar találta fel, de a Sony lett belőle gazdag, mert itthon nem tudták menedzselni a jószágot, a japánok pedig megvárták míg lejár a védettség, amit itthon nem hosszabítottak meg.

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2009.01.29. 16:20:15

nagydani, nem durva, ez sokunknak megfordul nap mint nap a fejében... De kipróbáltam, nehéz távol, egy ismeretlen világban élni. Olyan sok dolog hiányzik, annyi dolog nem adja azt a biztonság érzetét, hogy tudom mi van vele, hogyan működik,vagy mit jelent...

Hát még tervezni se lehet a bevételt! - Ez tetszett a legjobban!

Egy kitérő: dolgoztam még régen egy nagy amerikai cégnek. Amikor összeraktunk egy ügyes marketing programot, és teszteltük, bebizonyosodott, hogy a "bevált" mellett ez is nagyon szépen hozza a vevőket, sőt, olcsóbban mint a másik. Elbukott, de nem azért mert rossz volt. Hanem mert az Excel(!) táblázatban amelyben az éves terveket vezettük és terveztünk, ez olyan anomáliákat okozott volna, amelyek torzították volna a más országokhoz való hasonlítás lehetőségét!!!!!

A másik, amikor itthon jobb áron nyomtattunk mint bárhol másutt Európában. A "felelős" szakembert kirúgták, mert ez azért mégsem okos, olcsóbban előállítani valamit.... Külföldre kellett vinni a gyártást.

Szóval nem csak, mi. De a nagy cégek elhülyülnek. Mindenki a döntési láncban hoz egy okos és logikus döntést, de ha az elejét és a végét nézed (amit ott nem tesz senki), akkor ökörség a döntés

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.01.30. 08:56:57

:))))
Fontos ám ismerni a hirdetőkben rejlő sötét erőket is. Az egyik turisztikai portálnál dolgoztam, amikor az éves díj helyett kidolgoztunk egy klikkalapú árazást. Egyetlen panziós választotta...
Sokan kérdezték: és mi van, ha a sokan kattintanak rám, sokat is kell fizetnem, jaaajj, jaaajj...

Monika F 2009.02.01. 12:08:07

Nagyon jól megírtad! Különösen a "A konkurencia se így csinálja, talán nem véletlenül" mondat volt nagyon ismerős. Ezt nagyon gyakran hallom :-)

És fordított verzióban is:
- a konkurencia betűtípusát használjuk a bannerben!
- a konkurencia főoldalán lévő termékeket rakjuk ki a főoldalra!

Nagyon igaz, amit leírtál.

blindacska · http://www.autosiskola-centrum.hu 2009.02.02. 23:19:52

már irodalmi nagyjaink is megírták, hogy milyen itt a goldolkodás...