Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mire való a banner?

Címkék: onlinemarketing banner hónap

2009.01.28. szerda 19:23 Konrad

A banner eredetileg nem volt más, mint Az Internetes Hirdetés. Vagyis nem igazán használt senki más megoldást, csak a bannert. Így aztán minden oldalon, amelyik pénzt akart keresni, találkoztunk bannerrel, sőt találkozunk vele a mai napig.

A banner ebben a tekintetben nem változott, ma is internetes hirdetés, de már nem ez az über lap a pakliban, sőt, van olyan leosztás, amikor a banner nélkül is nyerhetünk. Vagyis a banner mára túlhaladott?

Ezt így nem mondanám, sőt. A bannerre ugyanúgy szükség van, mint volt 10 éve, éppen csak másra kell használnunk. Mert ugye tíz éve a bannerben lehetett mindent csinálni: aktivitásra rávenni az embereket, megmutatni egy új márkát, forgalmat vinni egy új oldalra, eladni egy terméket. Igaz, a technológia nem volt képes annyi trükkre, de marketinges eszközként igen sok dologra használtuk.

Persze ahogy nőtt a bannerek száma - vagyis egyre több oldalon jelentek meg, illetve egy oldalon belül is egyre több jelent meg -, úgy lett egyre kevésbé hatékony bizonyos dolgokra. Például jelentősen romlott az átkattintási arány (CTR), és egy csomó dologra egyre kevésbé érte meg használni.

És akkor most álljunk meg egy pillanatra. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy egy internetes hirdetésnek csak annyi az értelme, hogy rákattintsanak minél többen. Pedig ez ebben a formában nagyon nem igaz. Ugyanis minden kampánynak van egy célja, és ha ez a cél olyan, akkor ahhoz nem is kell kattintás. Így aztán vannak olyan bannerek, amelyek nem is kattinthatóak (kevés, de van). A cél ugyanis lehet az is, hogy pl. minél több ember lássa a bevezetendő termékünk nevét, vagy lássa, hogy mennyibe is kerül akciósan az új Suzuki Swift. Nem várunk el semmi interakciót, csak annyit, hogy lássa. Igényt teremtünk, érdeklődést, de az eredményeket már nem az interneten várjuk!

A banner tehát akkor jó, ha a kampányunk céljának az elérésben segít. És ez azt is jelenti, hogy nem kell mindig banner, vagy ha kell banner, akkor sem kell naponta lesnünk, vajh' hányan kattintottak rá?

Egyébként van még egy dolog, ami befolyásolja az eszközválasztásunkat: a célcsoport. Ez a banner szempontjából azt jelenti, hogy tudnunk kell, mely felhasználói csoportokat lehet egyáltalán ezzel az eszközzel elérni, illetve mely csoportok azok, amelyekre a bannerek hatnak.

Végül legyen itt pár megállapítás, a teljesség igénye nélkül:

  • az átlagosnál sokkal többet internetezőket, geek-eket meg se próbáljunk elérni bannerrel, úgyis tiltják azok megjelenését
  • szöveges tartalmak mellett nem releváns hirdetések bannerben sem hatékonyak, nem fogják kattintani
  • egy átlagos felhasználó sok esetben nem különbözteti meg a banner tartalmat a nem banner tartalomtól, ha érdekli, rákattint (szemben a fent már említett geek csoporttal!)
  • a felugró bannerek (layer, pop-up) utálatosak, de hatékonyak
  • a felugró bannerek (layer, pop-up) magasabb átkattintási aránya sokszor félrekattintás miatt van
  • a jó banner nem a mérete vagy az elhelyezése miatt jó, hanem a tartalma miatt - kellően kreatívan lett elkészítve
  • a jó banner nem más megjelenés adaptációja, hanem önállóan megtervezett hirdetés

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr64908855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.01.29. 13:46:40

Esetleg még a Pop-Under megoldásokat is megemlíthetnéd, amely egyébként a legbosszantóbb módszer mind közül!

kilenc 2009.01.29. 22:05:42

Feltűnőben vannak mostanság azok a fajta bannerek is, amelyeket, szerintem a "kreatívan lett megszerkesztve" kategóriába solortál. Ezek interaktív bannerek, kis mikrotörténetek, kis egyszerű játékok, ahol az egyén nyerés iránti vágyát keltik életre, vagy valami hasonlót. Lényeg az, hogy a banner tulajdonképpen egy kis játék és egy kihívás egyetlen kattintásra, ami persze a hirdető weboldalára vezet.

sigee · http://www.keresobarathonlap.hu 2009.02.09. 10:30:38

Egyet értek Konráddal. Nem előírás, hogy egy bannernek kattinthatónak kell lennie. Pl. egy márkaépítésre, erősítésre készített bannernek nem muszáj, ott nem ez a lényeg... szerintem.

ivacson_a · http://onfejlesztes.cee-sd.com 2009.10.31. 18:19:19

Talán jobb ha kattintható, de márkaépítési célból persze nem kötelező. Ami viszont bosszantó, hogy bizonyos tartalmak megjelenéséhez kattintani kell egy tovább gombra a banner szélén. Online újságolvasás közben szokott ilyen kampány lenni és annyira ellenszenves, hogy még ha érdekel is a téma, inkább egy másik böngészőben írom be célirányosan.


süti beállítások módosítása