Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Országok, népek, kollektívák

Címkék: közösség támogatott bejegyzés turizmus online

2009.02.09. hétfő 09:01 Konrad

Mára mennyire nem használt szó ez a kollektíva. Helyette közösséget szokás már mondani, de azt meg annyira sok dologra használjuk, hogy kezd egyre jobban erodálódni. A kollektíva ráadásul elvileg többet is mond: nemcsak az egy helyen "levést", hanem egyfajta összetartozást. Másrészt a 40 évnyi kommunista-szocialista-kádárista rendszer adott egy plusz ízt, egy plusz jelentést ennek a szónak. Talán azért sem használjuk.

Illetve használjuk, ha beletesszük (kis módosítással) kifejezésbe. Például kollektív tudat, kollektív intelligencia. Ami vagy van, vagy nincs, végülis a szó szempontjából mindegy is, nem igaz? A kollektív intelligenciát egyébként is sokan megkérdőjelezik, és kollektív butaságnak nevezik inkább... rosszak a tapasztalataink.

Ettől függetlenül azért mégis érdekes, egy-egy csoport mit gondol a körülötte levő dolgokról. Például egy közösség mit gondol arról, melyik országot szereti és melyiket nem. Nem nevezném az ilyen eredményeket valódi kutatásnak, hiszen nem reprezentatív, vagyis nincs a teljes népességhez (vagy annak dedikált szegmenséhez) igazítva, de ettől még érdekesek az adatok, sokat elmondanak az adott kollektíváról, és ha elég nagy az elemszám, vagyis sok a válaszadó, akkor még kicsit általánosíthatunk is - bár tudományosan ez már nem védhető.

Ezért kell kicsit visszafogottan fogadni az olyan kutatásnak nem nevezhető szavazásokat, amiket weboldalak csinálnak. Ám bizonyos körlümények, és persze magas válaszadás mellett, sok dologra fel tudjuk használni az eredményeket. Ha ismerjük a válaszadók összetételét, érdeklődési körét, akkor annyira biztosan, hogy őket és a hozzájuk hasonlókat hogyan tudjuk megfogni, hogyan tudjuk célozni üzenettel.

Az Ongo.hu közösségi portálon tavaly év végén történt egy érdekes szavazás, amire 10 ezer fölötti klikkelés történt, így nem kevés ember véleményét tükrözi az eredmény.

Mivel az Ongo.hu egy utazásokkal kapcsolatos közösségi oldal, így a hazai utazók egy részének a kollektív véleménye is az eredmény, és ez alapján az alábbi dolgokat tudhatjuk meg:

  • Magyarország legtisztább települése: Hévíz
  • Magyarország legkoszosabb települése: Budapest
  • Az a magyarországi település, ahova a legtöbben bármikor elköltöznének: Szentendre
  • Az az ország, ahol a legszívesebben élnének: Svájc
  • A legízletesebb nemzeti konyha: magyar
  • Az az ország, ahol a legsegítőkészebbek a helyiek: Görögország
  • Az az ország, ahol a legbarátságtalanabbak a helyiek: Szlovákia
  • Az az ország, ahol a legjobb a közlekedés: Németország
  • A legtisztább ország: Ausztria
  • A legkoszosabb ország: Románia
  • Az az ország, ahol a legszebb nők vannak: Magyarország
  • Az az ország, ahol a legjobb pasik vannak: Olaszország
  • Az az ország, ami csalódást okozott: Szlovákia

Érdekes és biztosan vitathatóak egyes válaszok, mindenesetre jól tükrözik a máshonnan is ismert sztereotípiákat. Így vélhetőleg az Ongo.hu összetétele is leképezi egy kicsit az általános véleményeket. Hát, lesz min gondolkodni az érintetteknek, úgy sejtem.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr44931595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jeromos 2009.02.09. 16:24:09

Ebből inkább az látszik nagyon, hogy az átlagember nagyon nem utazik messzire, csak közeli kommersz helyekre.

Mária 2009.02.09. 17:55:16

A pirézek rajta voltak a listán, amiből választani lehetett?

}:-)

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.02.12. 09:40:51

Gondolom valamilyen nyereményjáték keretén belül történt a szavazás...
Tehát valszeg sokan olyanok is szavaztak, akik nem jártak sehol, csak a sztereotípiáikra hagyatkoztak.
...ha nem így van, akkor Jeromos-nak van igaza... :)


süti beállítások módosítása