Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: @kereso: az a baj, hogy sokan csak a marketinget érintő részekre koncentrálnak. Egy vidéki vasipar... (2018.05.23. 11:35) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: @Konrad: Igen valószínűleg a kezelt adatok mennyisége alapján kellett volna szabályozni. Most gond... (2018.05.23. 11:27) A Nagy GDPR Hiszti
  • Konrad: @kereso: EU versenyképtelenség: per pillanat egyetértek. Viszont már évtizedes távlatban nem, szer... (2018.05.23. 11:24) A Nagy GDPR Hiszti
  • kereso: Konrád elég nagy különbség ahhoz képest, ami t facebookon írtál :) A legnagyobb gond azzal van, h... (2018.05.23. 11:13) A Nagy GDPR Hiszti
  • Nameste: @hullajelölt88: Nem, egyáltalán nem ez a kiindulópont, de ez elvi kérdés. De fontos része az adatv... (2018.05.22. 16:46) A Nagy GDPR Hiszti
  • Utolsó 20

MUNKA!

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) ajánló (543) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (226) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (13) ebusiness (102) ekormányzat (3) előadás (21) email marketing (39) érdekes (204) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (138) fórum (6) gépház (92) gerillamarketing (10) google (109) hiba (100) hírek (35) humor (31) iab (4) index (31) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (73) jog (30) kampány (356) kérdés (7) kereső (61) keresőmarketing (231) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (8) közösség (207) kreatív (109) kutatás (96) látogatottság (27) laza (10) LinkedIn (3) mediahungary2010 (4) minicrm (7) mobil (33) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (22) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1127) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (55) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (22) sem (200) seo (49) smo (47) spam (31) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (320) szakcikk (6) szövegírás (29) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (18) tanácsadás hónap (4) tartalom (64) telefon (3) turizmus online (5) twitter (4) üzlet (261) üzleti kommunikációs hónap (4) video (113) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) weboldal (238) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Etikus gerillamarketinget!

Címkék: gerillamarketing

2009.02.20. péntek 22:29 Konrad

"Mottó: attól, hogy üldözési mániád van,
még nem biztos, hogy nem üldöznek!"

Vicces dolog ez a gerillamarketing. Minden sarkon reklámnak látszó tárgyat látunk, minden botrányos elrontott weblap mögöt ott lehet a gerillázós szándék, és ma már nem lehet csak úgy megírni valami vicces vagy megdöbbentő bejegyzést, hogy ne féljünk a manipulálási szándéktól.

A szóbeszéd marketingnek ez a veszélye egyelőre még keveseknek tűnik fel, inkább azok látják, akik a szakmában benne vannak, vagy nagyon közelről (és nagyon kritikusan) nézik ezt a világot. Ez egyelőre a szerencsénk. Mert ezek az eszközök pont attól működnek, hogy igazából az emberek többsége nem is látja, hogy működik. A gerillamarketing a reklámvilág beépített ügynöke. Ha lebukik, akkor már nem tud mit csinálni: nem működik.

Nagyon kell vigyázni arra, hogy etikusak legyenek a gerillamarketing reklámok (is). Nagyon kell vigyázni arra, hogy utólag ne mutogassanak ujjal a reklámra, a reklámnak látszó tárgyra. Fontos, mert ha az emberek bizalmatlanok lesznek, akkor egyrészt nem fognak működni az ilyen megoldások, másrészt még jobban meg fognak bennünket utálni. Aztán majd ha kiejti valaki azt a szót, hogy "marketinges", még majd keresztet is vet és a bal válla fölött köp egyet. Nem kéne eljutni ide.

Azért sem kellene eljutni ide, mert előbb-utóbb valamelyik politikusnak is feltűnik, hogy van itt kérem egy ilyen izé, egy ilyen föld alatti eszköz, ami nincs még rendesen szabályozva. Nosza, szabályozzuk! És attól mentsen meg bennünket az Isten...

Ezeket végiggondolva azt látom, nagyon kellene valami etikai kódex, amit legalább az érintett ügynökségek elfogadnak. Kellene egy olyan önszabályozás, amit szívesen betartunk, amire lehet mutogatni, ha egy politikusnak vagy közszereplőnek eszébe jutna törvényt hozni.

Sokkal jobban járunk, ha mi magunk tartjuk keretek között a gerillamarketinget. Lépni kellene, minél hamarabb!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr59955702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omnibusz 2009.02.20. 23:18:05

Teljesen hozzá nem értő vagyok. Tudnál azzal segíteni Konrád, hogy mondasz 1-2 pozitív példát is, hátha azokon keresztül világos lenne, hogy milyen az etikus gerillakampány.
Mert én csak azt látom, hogy gerillaság ide vagy oda, folyton hülyének néznek. :(

Gombos Zsolt (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2009.02.21. 07:24:50

"Kellene egy olyan önszabályozás, amit szívesen betartunk, amire lehet mutogatni, ha egy politikusnak vagy közszereplőnek eszébe jutna törvényt hozni."

Konrád ez szerintem csak álom. Nem működik. Nem működhet. Itthon nem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.21. 09:51:01

@Gombos Zsolt (OMA): Más szakmai területeknél működik. Pl. a tartalomszolgáltatóknál is az interneten.

PikPok · http://www.sikermarketing.hu 2009.02.21. 11:50:31

Szerintem a gerillamarketing is kezd most egy agyonhasznált kifejezéssé válni, amiről valójában senki sem tudja, hogy mit jelent. Sokszor keverik a vírusmarketinggel, pedig nem ugyanaz, még akkor sem, ha lehetnek köztük átfedések. Le kell ennek tisztulnia még az alkalmazók körében is. Akik agresszíven nyomulnak, azoknak a gerilla akciója is agresszív lesz. Akik megtévesztik a fogyasztóikat, azok a gerillában is ezt a képletet fogják követni.
(Nagyon zárójelben, mert nem akarok politikai színezetet belevinni a blogba, de a Magyar Hírlap legújabb előfizető toborzó akciója is necces lehetne, mint gerilla.:)))

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.02.21. 14:07:18

gondolom azt akarja mondani, hogy a reklám ne legyen teljesen alpári vagy hasonló

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2009.02.21. 16:03:56

@Omnibusz: @PikPok: @Gombos Zsolt (OMA):
Ahhoz, hogy ne érezze magát hülyének-nézettnek a fogyasztó, ahhoz igen, a megbízóknak kell "felnőni", felismerni, hogy az őszinte kommunikáció sokkal jobban megéri hosszú távon (sajnos rövid időszakra hatásosabb lehet az átverés).
Vagyis valóban a megbízó IS kell ahhoz, hogy normálissá váljon a marketingkommunikáció. DE az ügynökségek IS tehetnek azért, hogy ez így legyen. Főleg azok fogják ezt megtenni, akik felismerik a "hosszú" és a "rövid" távok közti különbséget. Akik megértik, hogy a megbízónak TÉNYLEG hasznosabb, ha hosszú távra tervezve kommunikál, így NEKIK is jobb, ha erre figyelnek és ezt elmagyarázzák nekik.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.02.22. 10:42:48

Véleményem szerint is nagyon keveri a közvélemény a vírusmarketing és a gerilla marketig fogalmakat.

No, meg nagyjából mindenki vírusmarketinget akar... mert azt hiszik, hogy az két fillér :) Az sem két fillér, mert ott pedig a kreatívot kell megfizetni... mert kreatív nélkül nem sokat ér a történet.

Berta Lotty 2009.02.24. 09:54:20

Gondolt már valaki arra, hogyha egyfolytában a határon táncol az üzenet. Borzolja a kedélyeket előbb utóbb annyira nő az ingerküszöb, hogy hatástalan lesz? Mindenki marketinget akar kevés pénzért vagy legalább is minimális befektetéssel, erre gerilla barátunk jól alkalmas.

Egyébként a politikusok, biztos alkalmazzák, ha máshogy nem józan paraszti észből. Szerintem szándékosan gerjesztik maguk körül a folyamatokat.

Meg szerintem nincs hozzá eszük, hogy átlássák.....

Lauroca · http://multimedia.cerntech.hu 2009.02.24. 22:10:02

Virusmarketingrol...
Nemregiben lattam a Xingen (nemet ceg, az IWIW-hez hasonlo, bar formalisabb hangu, nemzetkozi portallal) a kovetkezo linket.

www.youtube.com/watch?v=wvw2_oh-Ais&dpt=ma&ttp=sysnews&plf=own&pid=20090129&xtr=xngvrlvd

Kinek hogy tetszik?
Elore elarulom, hogy nekem nagyon, bar az oldalon, ahonnan a link jott, tobben fel voltak boszulve tole.